Mulla oli pari vuotta sitten vastaava, mutta ei tarvinnut peltihommia ja peili oli ehjä. Kuitenkin siten että oli naarmittu ovi toi renkaan ympärillä oleva pelti. Korjaus kustansi 850 ekua kun se tehtiin "kovan rahan" korjaamolla vakuutusyhtiön piikkiin. Hyvä kyllä tuli, että ei voi moittia.
Kyselin silloin myös arviota pienestä maalauspuljusta jos ois korjauttanu suoraan, ja siellä arvioksi tuli karvan alle 500e. Heillä olen muutakin maalauttanut ja laatu on aina ollut hyvää. En lähtenyt silloin kyselemään mitä vakuutusyhtiö olisi tarjonnut, kun kalliilla maalaamolla homman sai hoitoon heti, ja tuolla luottomaalarilla olisi saanut odotella pari kuukautta...
Mutta kuten sanottu, peltihommia ei tarvittu.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllähän tuosta pitää nelinumeroinen summa saada.Originally posted by Demz View Posthttps://i.imgsafe.org/5c502926ec.jpeg
Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.
Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.
Oven ja etulokarin maalaus on ainakin 500 euroa + uusi peili xxx euroa..
Leave a comment:
-
Viikonloppuna joku sankari peruutti kyljen naarmuille ja lokasuojaan sekä oven "kohoumiin" vähän lommoja. Nyt sitten pohdinnassa viedäkö auto vakuutuksen piikkiin korjaamolle, vai ottaa rahana ja korjata itse/pienemmällä pajalla. Naarmut ei tosiaan ole mitenkään kovin syviä, oikeastaan paljon saisi piiloon jo hinkkaamalla vahaa päälle. Toki joitakin osia pitää maalatakkin ja peltiä oikasta.
Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon tuollaisen korjaus arviolta maksaisi eli hieman osviittaa minkälaisia summia vakuutusfirmalta edes kannattaa ottaa vastaan? Mistään alle 400e summista en toki lähde edes neuvottelee, korjatkoon sit korjaamolla, mut lähinnä mietin jos sieltä tuliskin oikeasti korkea rahaehdotus.Last edited by Demz; 25-07-2016, 10:04.
Leave a comment:
-
Imusarjan läpät poistettu, siitä plussa. Laatikko rempattu, siitä toinen iso plussa. Seuraavan 150tkm aikana huonolla tuurilla voi turbo mennä, tai sitten ei. Ainahan näissä ostaa pienen riskin ja pari remppatonnia on hyvä olla varattuna jos jotain ihmeellistä tuleekin. Laatikkoremppa näissä varmaan on se kallein kertainvestointi. :think
Leave a comment:
-
Mielenkiintoista tekstiä. Itse olen käyttänyt autoani "nyrkkipajakorjaamolla" joka sijaitsee melkein kämpän vieressä. Sijainti + hinta + palvelu ollutOriginally posted by E39Fin View PostMulla on turbo ja suuttimet vielä alkuperäisiä. Ketjulla ajettu noin 400tkm. Ootellaan että millon pettää. 70tkm ajoilla joutuu sen 3huoltoa tekemään ja katsastamaan. Viime vuonna 50tkm ja kaks huoltoa. Sen päälle imusarjan tiivisteiden vaihtoa plus automaattilaatikon ja jakolaatikon öljyjen vaihtoa. Sanoisin että tonni mennyt huoltoihin ja katsastukseen viime vuonna. Toki sitten rengaskulut, mutta nehän tulee autolla kuin autolla.
Noista kalleinhan on tuo laatikkoöljyjen vaihto öljypohjan kera. Muuthan ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään perusautoonkaan, öljyä menee toki litra-pari enemmän.
Näissä toki pitää ottaa huomioon, että työstä ei itselle tule kuluja kun itse teen kaiken. Kuitenkin aikaa näihin toimenpiteisiin ei itseltä ole mennyt kuin noin 6h.
Osathan ei ole kovin kalliita ja olen aina kaiken saanut delta bavarialta hyllystä. Tarvikeosat tulisi kalliimmaksi kun ne ei kokemuksen mukaan kestä kilometrejä. :think
Tälle vuodelle tulee jarrujen laitto muttei puolestaan laatikon/jakolaatikon öljynvaihtoja, joten pyöritään taas sellaisessa tonnissa varmaankin.
Autoa ostaessa katsoisin hieman kilometrien lisäksi, millaisesta ajosta auto tulee. Jos autolla on ajettu pitkää matkaa maantiellä, se on luonnollisesti parempi kuin saman verran ajettu kaupungissa lyhyitä matkoja pyöritelty. Monesti vielä yleiskunto vaihtelee todella paljon käytöstä riippuen. 200tkm ajettu voi olla kuin uusi tai ihan loppuunkuluneen näköinen.
Mitä tuohon linkittämääsi 530xd tulee niin mielestäni ihan järkeenkäypä vaihtoehto, vaikka onkin lättäpenkit. Penkeissä kuitenkin ristiseläntuen säätö, joka on kultaakin kalliimpi.
Kiveniskua voi jo löytyä tuostakin mutta hyvällä tuurilla vähemmän kuin monessa vähemmän ajetussa. Onhan nämä kuitenkin jo yli 10vuotta vanhoja pian kaikki.
Itsellä ei ole tiloja/taitoja/mielenkiintoa toistaiseksi itse huoltaa ja saapahan huoltokirjaankin aina oikean korjaamon leiman (joskin sillä ei taida olla hirveästi väliä kun autoni arvo joka tapauksessa noin 2000e). Nyrkkipaja ottaa työstä 50e/h ja olen ostanut osat itse slamit/motonet/fixus tms paikasta. Tarkoitus olisi jatkaa samalla kaavalla seuraavalla autollani.
Kun bemarista puhutaan kalliina autona huoltaa niin varmaan just johtuu siitä että käytetään merkkikorjaamolla. Eikai se huolto niin erilaista ole kun vaikka bensa corollaan, tietty osien hinnat jonkin verran kallistuu ja öljyä menee enemmän. Tonni vuoteen menee v2003 1.9tdi passatillakin, kuitenkin tasaisin väliajoin jotain kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan. Esim. seuraavana olisi vuorossa taka-akselin helat (motonetissa 180e, saksan ebaysta 120-150e) + työt. kesäkuussa vaihdettiin yksi jarrusatula 85e osa + 30e työ. toukokuussa meni molemmat vetonivelet 100e työ 80e/nivel... sitten vielä päälle öljynvaihto ja suodattimia. Nopeasti tulee se tonni kasaan vuodessa.
Ainakin tossa linkittämässäni 530xda:ssa on kaikki mitä autolta voin toivoa. Hullulta vaan tuntuu katsella 332tkm ajettuja autoja :O. ajatuksena olisi ajella seuraavalla ostamallani autolla noin 3-5 vuotta eli 90-150tkm vähintään. Hölmöähän se on etukäteen arvuutella mitä näihin voi tulla, mutta jotain osviittaa voi saada muiden kokemuksista. Yksilöitä loppupeleissä kaikki.
Leave a comment:
-
Onko mahdollista ja kuinka iso homma olis retrofitata hydrauli takaluukku e61:een?
Leave a comment:
-
Mulla kiinnostaisi tämä myös, tosin E61:een. Ihan sikahintaisia lipareita tuntuvat olevan ja käytetyt tosi huonossa kunnossa.Originally posted by Thmas View PostOnko joku löytänyt jostain edullisesti 2005 E60 M-Sport kynnyslistoja? Ebaysta löytyi settiä 280 e + postikulut, Schmiedmanilta 366 e.
http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e60...?tuote=INM6061
Leave a comment:
-
Onko joku löytänyt jostain edullisesti 2005 E60 M-Sport kynnyslistoja? Ebaysta löytyi settiä 280 e + postikulut, Schmiedmanilta 366 e.
Leave a comment:
-
Mikä virka tuolla pyöreällä osalla on? Siihen tulee kaksi johtoa noilta releiltä. Rupesin ihmettelemään kun kosketin sitä niin meinasi näpit palaa. Sitten siinä on kaksi sulaketta, 20A ja 1A.
Leave a comment:
-
Juu, saa toki huollettua, faijan opettamana vaikka itsekin. Ajetaan kuitenkin loppuun, varsinkin kun ei hirveitä hiipumisen merkkejä eikä öljyn häviämistä ole vieläkään.Originally posted by JaniLap View PostAhtimiahan voi huoltaakin, mutta itse olet ilmeisesti päättänyt ajaa nykyisen ahtimen suoriltaan "loppuun" ja vaihtaa uuden vasta kun todellista tarvetta on? Oletko muuten välijäähdytintä vilkaissut että tuleeko ahtimelta paljonkin öljyä läpi?
Vai onko näiden ahdinhuoltojen osalta niin, että ne tulee aloittaa riittävän ajoissa (alle 200 tkm kohdalla) että niistä saisi kestävyyden ja toiminnan kannalta haluttua hyötyä? Ja edelleen uusia huoltoja noin. 100-150 tkm välein?
P.S. Täytyykin tuonne Showroomin puolelle käydä kehumassa mielenkiiintoista kestävyystestiäsi. Näyttää nämä kulkevan pitkälle kun viitsii/osaa pitää laitteen kunnossa.
Kyllähän ahdinhuolto on varmasti lähes yhtä hyvä vaihtoehto (ellei parempikin, modausmielessä) kuin uusi ahdin. Ahtimeenhan saa käytännössä kaiken sisuskaluista vaihdettua.
Leave a comment:
-
Ahtimiahan voi huoltaakin, mutta itse olet ilmeisesti päättänyt ajaa nykyisen ahtimen suoriltaan "loppuun" ja vaihtaa uuden vasta kun todellista tarvetta on? Oletko muuten välijäähdytintä vilkaissut että tuleeko ahtimelta paljonkin öljyä läpi?Originally posted by E39Fin View PostMulla on turbokin vielä alkuperänen. Ootellaan että millon pettää.
Vai onko näiden ahdinhuoltojen osalta niin, että ne tulee aloittaa riittävän ajoissa (alle 200 tkm kohdalla) että niistä saisi kestävyyden ja toiminnan kannalta haluttua hyötyä? Ja edelleen uusia huoltoja noin. 100-150 tkm välein?
P.S. Täytyykin tuonne Showroomin puolelle käydä kehumassa mielenkiiintoista kestävyystestiäsi. Näyttää nämä kulkevan pitkälle kun viitsii/osaa pitää laitteen kunnossa.
Leave a comment:
-
Mulla on turbo ja suuttimet vielä alkuperäisiä. Ketjulla ajettu noin 400tkm. Ootellaan että millon pettää. 70tkm ajoilla joutuu sen 3huoltoa tekemään ja katsastamaan. Viime vuonna 50tkm ja kaks huoltoa. Sen päälle imusarjan tiivisteiden vaihtoa plus automaattilaatikon ja jakolaatikon öljyjen vaihtoa. Sanoisin että tonni mennyt huoltoihin ja katsastukseen viime vuonna. Toki sitten rengaskulut, mutta nehän tulee autolla kuin autolla.
Noista kalleinhan on tuo laatikkoöljyjen vaihto öljypohjan kera. Muuthan ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään perusautoonkaan, öljyä menee toki litra-pari enemmän.
Näissä toki pitää ottaa huomioon, että työstä ei itselle tule kuluja kun itse teen kaiken. Kuitenkin aikaa näihin toimenpiteisiin ei itseltä ole mennyt kuin noin 6h.
Osathan ei ole kovin kalliita ja olen aina kaiken saanut delta bavarialta hyllystä. Tarvikeosat tulisi kalliimmaksi kun ne ei kokemuksen mukaan kestä kilometrejä. :think
Tälle vuodelle tulee jarrujen laitto muttei puolestaan laatikon/jakolaatikon öljynvaihtoja, joten pyöritään taas sellaisessa tonnissa varmaankin.
Autoa ostaessa katsoisin hieman kilometrien lisäksi, millaisesta ajosta auto tulee. Jos autolla on ajettu pitkää matkaa maantiellä, se on luonnollisesti parempi kuin saman verran ajettu kaupungissa lyhyitä matkoja pyöritelty. Monesti vielä yleiskunto vaihtelee todella paljon käytöstä riippuen. 200tkm ajettu voi olla kuin uusi tai ihan loppuunkuluneen näköinen.
Mitä tuohon linkittämääsi 530xd tulee niin mielestäni ihan järkeenkäypä vaihtoehto, vaikka onkin lättäpenkit. Penkeissä kuitenkin ristiseläntuen säätö, joka on kultaakin kalliimpi.
Kiveniskua voi jo löytyä tuostakin mutta hyvällä tuurilla vähemmän kuin monessa vähemmän ajetussa. Onhan nämä kuitenkin jo yli 10vuotta vanhoja pian kaikki.Last edited by E39Fin; 24-07-2016, 09:37.
Leave a comment:
-
N47 on noiden ketjuvikojen suhteen omaa luokkaansa. Saman ikäpolven 3-litrainen on N57, joissa ei ketjuvikoja juurikaan ole esiintynyt. Vanhempi M57 kone, josta M57N2 viimeisin versio. Noissa M57N2 koneissa myös jonkin verran ketjuvikoja esiintynyt, yleensä kuitenkin vasta reilummalla ajosuoritteella, eikä missään määrin samaa luokkaa kuin N47 koneella.Originally posted by Ampy View PostHups, M57N2 piti kirjoittaa. Kirjoittelin tuota viestiä töissä ja tein pari muuta juttua välissä niin heitti pihalle ja piti kirjoittaa uudestaan -> tulipa samalla kirjoitus virhe.
Eli tuolla autowikissä mainitaan: "N47 ja M57N2 dieselmoottoreissa venynyt jakoketju voi aiheuttaa moottorivaurion.".
Kaikissa yli 2L dieseleissä tuon autowikin mukaan on moottori koodi M57xxxx -> eli onko kaikissa ketjuvikoja vai mitä tuo N2 meinaa?
Leave a comment:
-
Hups, M57N2 piti kirjoittaa. Kirjoittelin tuota viestiä töissä ja tein pari muuta juttua välissä niin heitti pihalle ja piti kirjoittaa uudestaan -> tulipa samalla kirjoitus virhe.Originally posted by Mikiis View PostM54 on bensakone.
Eli tuolla autowikissä mainitaan: "N47 ja M57N2 dieselmoottoreissa venynyt jakoketju voi aiheuttaa moottorivaurion.".
Kaikissa yli 2L dieseleissä tuon autowikin mukaan on moottori koodi M57xxxx -> eli onko kaikissa ketjuvikoja vai mitä tuo N2 meinaa?
Leave a comment:
-
M54 on bensakone.Originally posted by Ampy View PostEn sinäänsä kilometrejä pelkää, bemari on vaan merkkinä täysin tuntematon. Autowikistä katsoin, että M54N2 moottorissa olisi venyneitä jakoketjuja http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_E60 kaikissa yli 2litraisissa moottoreissa on tuo M54 etuliite, koskeeko niitä kaikkia?
Leave a comment:
Leave a comment: