Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huitoja2
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 231
    • Porvoo

Käykö nelivetoon samat iskarit ja jouset kuin takavetoon?
    Kaverin puolesta kyselen kun hänellä olisi tarkoitus vaihtaa jouset sekä iskarit eikä olisi tarkoitus madaltaa.

Entä poikkeaako etupään tolppien irroitus verrattuna takavetoon? Takavedossa jousen paikallaan kasaan puristamalla mahtuu tulemaan kaaren alta pois mutta entäs nelikossa, vaikuttaako vetari niin ettei pyörän napa laske yhtä helposti alas?
    Last edited by huitoja2; 11-06-2016, 23:41.
    G30 530e, E61 523ia
    ex e60 525da
    ex e90 320Si
    ex e91 320d
    ex e46 330 Ci
    ex e46 330D touring
    ex e46 323 sedan
    ex e36 320 Coupe
    Yms lajiin kuulumattomia...

Comment

• Samii-
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 679
      • Klaukkala

Originally posted by markok View Post
      Onko jäähdyttäjän vuodot miten yleinen ongelma näissä? Tuossa omassa sigun N52 koneella olevassa autossa on hävinnyt jäähdytysnestettä litra/1000km ja suojamuovien päällä on vasemmassa etunurkassa lätäkkö. Juuri nyt en pääse purkamaan pohjan muoveja pois ja tutkimaan tarkemmin, mutta yläkautta tutkittuna en nähnyt kosteutta muualla kuin jäähdyttäjän alareunan saumassa. Onko tuolla kohdalla muita potentiaalisia vuotopaikkoja kuin jäähdytin? Letkuliitokset näytti kuivilta mitä nyt ylhäältäpäin pystyin katsomaan.

Onko kellään tietoa millä osanumerolla oleva jäähdytin tuohon sopii? Todella ristiriitaista tietoa löytyy eri sivuilta. Eniten tarjotaan osanumeroa 17 11 7 519 211*mutta en ole löytänyt varmaa tietoa sopiiko tuo tähän malliin. Tässä olisi yksi vaihtoehto minkä kuvauksen perusteella pitäisi sopia https://www.rexbo.eu/hella/radiator-...00103&at=14978
      Mulla vuotaa sama nurkka ja vuotaa pahasti eli puoli litraa duuni matkalla mutta vuotaa vain parkkissa jäähtyneenä eikä lämpimänä. Mulla näkyy kyllä että vuotaisi tuo ala vesiletku suoraa välijäähdyttimen putken päälle ja siitä maaha. Tilasin uuden orkkis letkun ja samalla vesipumpun niin jos ei uudella letkulla korjaannu niin täälläkin menee jäähdytin uusiksi. Mulla siis diesel koneinen.

Comment

• koz-528
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 339
        • Ylivieska

Korjaamoilla pystyy ylipaineistaan järjestelmän, löytyy vuotopaikka helpommin.
        f11 520 da m-sport
        ex e61 530 da
        ex e39 530 da
        ex e38 725 tdsa
        ex e39 528i m5-look

Comment

• ^^pazi^^
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 134
          • Iisalmi

Mulla vuoti vähän aikaa sitten kans jäähdytysnestettä. 530d itselläni ja hävitti siitä egr:n luota.Onneksi siihen sai vaihdettua o-renkaan ja sillä loppu mulla vuotaminen. Tosin mulla näki et vuotaa siitä kun oli märkänä.

Eli tuon egr cooleriin tuleva mustan osan keltainen o-rengas oli itellä paskana ja vuoti sieltä

Comment

• Samii-
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 679
            • Klaukkala

Originally posted by ^^pazi^^ View Post
            Mulla vuoti vähän aikaa sitten kans jäähdytysnestettä. 530d itselläni ja hävitti siitä egr:n luota.Onneksi siihen sai vaihdettua o-renkaan ja sillä loppu mulla vuotaminen. Tosin mulla näki et vuotaa siitä kun oli märkänä.

Eli tuon egr cooleriin tuleva mustan osan keltainen o-rengas oli itellä paskana ja vuoti sieltä
            Mulla näyttäisi vuotavan toi egr coolerin vasen alanurkasta lähtevä letku mikä menee jäähdyttimeen kiinni. Makso 56€ orkkis osa toimitettuna.

Comment

• AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

Logic7 systeemi autossa, tuntuisi olevan subbarit pimeänä, miten pääsen inpalla käsiksi? Löytyy esim top hifi amplifier ja paljon muita bokseja. -04 e61 ja alkupään idrive. Mihinkään ei oikein halua yhdistää. Kaapeli on sellainen jossa pinnit 7&8 yhdessä.

Comment

• jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

Originally posted by AnttiJuhani View Post
                Logic7 systeemi autossa, tuntuisi olevan subbarit pimeänä, miten pääsen inpalla käsiksi? Löytyy esim top hifi amplifier ja paljon muita bokseja. -04 e61 ja alkupään idrive. Mihinkään ei oikein halua yhdistää. Kaapeli on sellainen jossa pinnit 7&8 yhdessä.
                Vastasitkin itse kysymykseesi, eli pinni 7&8 irti toisistaan, niin onnistuu.
                L7-vahvistimesta subbaripätteet poks. joko uusi vahvistin tai korjaa nuo korjaussarjalla. Muutaman noita olen korjannut, ei ihan mukavin homma, aika ahdasta juottaa tuonne.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

No niinpä tietenki. Luulin että toimii myös tuossa alkupään e61:ssä samallalain kuin e46:ssa, johon varta vasten juuri ne kolvasin yhteen. Äkkiäkös siihen katkaisijan laittaa. Kiitos!

Akku kävi tyhjänä, epäilen syyksi sitä, en ole tosin sitä ennen tainnut niin kiinnittää huomiota niiden toimintaan. Palaan asiaan mikäli päätteet on paskana.

Comment

• Agio
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2010
                    • 58
                    • Tampere

Onko kaikissa E60 535 dieseleissä webasto jo tehtaalta?
                    BMW 730DA -06
                    Ex-BMW 530dA Touring -02
                    Ex-BMW 523iA -97

Comment

• mattu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 35
                      • Kauhava

Originally posted by Agio View Post
                      Onko kaikissa E60 535 dieseleissä webasto jo tehtaalta?
                      Ei ole, varustelistasta selviää onko autossa se vai ei.
                      e61 535dA LCI M-Sport
                      ex. 2x e60 530dA

Comment

• Ccccc
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 112
                        • Valkeakoski

E60 takapenkin selkänojat ei lukitu vaikka kuinka paiskois. Ei siis kumpikaan. Apuja:think
                        Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                        INPA ISTA

Comment

• tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

Originally posted by Ccccc View Post
                          E60 takapenkin selkänojat ei lukitu vaikka kuinka paiskois. Ei siis kumpikaan. Apuja:think
                          Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta olethan tarkistanut, että kontin kahvat on lepoasennossa?

Comment

• Ccccc
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2015
                            • 112
                            • Valkeakoski

Originally posted by tabasco View Post
                            Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta olethan tarkistanut, että kontin kahvat on lepoasennossa?
                            Kyllä. Onko noissa lukkopesissä jotakin säätömahdollisuutta? Mekanismi toimii, kun peukalolla painaa kielen niin napsahtaa lukkoon kyllä.
                            INPA ISTA

Comment

• Ccccc
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 112
                              • Valkeakoski

Lukkopesää oli varaa tuoda ehkä kolmisen milliä penkkejä kohti ja nyt toimii.
                              INPA ISTA

Comment

• niko123
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 148
                                • Kesälahti

Onkohan soitin hajoamassa vai missä vika kun kaikki asetukset nollautunut nyt pari kertaa. Muuten toimii kyllä. Ja pitäisikö tuon käynnistyä volume napista vaikka virrat ei ole päällä? Kyseessä siis -04 mask järjestelmä logic 7:lla.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎