Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    Ilmeisesti aiemmin huhuilemani solar sensor ei olekaan omassa mallissa ja varusteissa tuossa ritilässä kiinni, vaan kojelaudan alla tms? Olisko jollain kiinnostusta tutkia asiaa omasta autostaan tai muuten jotain tietämystä. Itsellä pro-hifit ja tuo laajennettu ilmastointi, E61 2009.

    Kuitenkin kun kojelaudan keskikaiuttimen ritilän alle reiän kaivelee, niin kyllähän siellä ainakin johto on, jonka tunnistin tämän kaltaiseksi: http://www.etk.cc/bmw/EN/parts/info/...8370/appliance ja tuo on kyllä kiinni molemmista päistä.

    Eli siis piuha menee sensoriin, joka on (ehkä) siinä dashin katossa kiinni tms. En ole tallin ja ajan puutteessa irroitellut iDriven näyttöä, mutta kai tuo on tehtävä jos ei muuten selkiä.

    Vikakoodina siis Air conditioning / Klimaanlage: Fault: Solar Sensor right Code: 009C6B. Liekö tuo solar sensor vaan paskana?
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5416
      • S:t Karins

      Originally posted by saffronizer View Post
      Mikähän on autolla hätänä kun moottorin vikavaloa ei saa kuitattua? Koodina missfire cylinder 5. Koitettu torque ja tusinatesteri.
      Originally posted by saffronizer View Post
      Kai sen pitäs pois lähtä siihe asti et se mahdollisesti havaitaan uudelleen? Tämäki yksilö kuite käy ihan normaalisti. Pakkasten aikoihin tuli riesaksi kun ilmeisesti jännite kyykkäs ja heitti herjoja useista moduleista.
      Toi vika voi olla jatkuva, tai sitten kumpikaan testaamasI laite ei oikeasti poista koodia.
      Vikana on puola, tulppa tai suutin. Ja tässä järjestyksessä.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Jarsse
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 1519
        • Kymenlaakso

        Mikähän nyt tuota e61:sta vaivaa, valittaa katalysaattoreita ja bemarilla kattoivat että kunnossa ovat kameralla, kävin myös huohotuksen osat läpi jotka oli lähes tukkeessa,putsasin ketjut ja separaattorin, edelleen käynnistäessä jumppaa hetken ja vedot mielestäni hukassa ja kulutus kova, n52b25ab ja täähän on yhdellä sisällä joka uusittu niinkuin vanos soleniidit ja kaikki lambdat
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • saffronizer
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 6
          • Sodankylä

          Originally posted by Tommix View Post
          Toi vika voi olla jatkuva, tai sitten kumpikaan testaamasI laite ei oikeasti poista koodia.
          Vikana on puola, tulppa tai suutin. Ja tässä järjestyksessä.
          Jaaha yön aikana vikavalo kadonnut, parin viikon palamisen jälkeen. Uusi puola kuiten matkalla ni katella kui se toimii ja tarviiko alkaa vaihtelee.
          e63 645
          Ex:e60 525ix "löytyikö?"
          ex: e46 330d

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            Originally posted by mehtojarvi View Post
            Mikähän nyt tuota e61:sta vaivaa, valittaa katalysaattoreita ja bemarilla kattoivat että kunnossa ovat kameralla, kävin myös huohotuksen osat läpi jotka oli lähes tukkeessa,putsasin ketjut ja separaattorin, edelleen käynnistäessä jumppaa hetken ja vedot mielestäni hukassa ja kulutus kova, n52b25ab ja täähän on yhdellä sisällä joka uusittu niinkuin vanos soleniidit ja kaikki lambdat
            Katin kenno irti kuoresta ? Kaikki noi oireet sopii siihen. Kenno voi olla muuten ehjä mutta jos on irti ja pääsee vähäkin liikkuun niin aiheuttaa noi asiat.
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • Jarsse
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 1519
              • Kymenlaakso

              Originally posted by janne[l View Post
              Katin kenno irti kuoresta ? Kaikki noi oireet sopii siihen. Kenno voi olla muuten ehjä mutta jos on irti ja pääsee vähäkin liikkuun niin aiheuttaa noi asiat.

              eli siis katit vaihtoon? päästöt kuitenkin on ok.
              E91 325xi vm07
              E60 530xd vm06 stage X

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by mehtojarvi View Post
                eli siis katit vaihtoon? päästöt kuitenkin on ok.
                Tarkista onko sisuskalut irti. Voi tarkistaa esim. kopauttamalla kumivasaralla KEVYESTI. Jos helisee on sisukset irti.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jarsse
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 1519
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Tarkista onko sisuskalut irti. Voi tarkistaa esim. kopauttamalla kumivasaralla KEVYESTI. Jos helisee on sisukset irti.
                  Ok teen näin,onko tuohon mahdollista laittaa tarvike katteja jos tyhjennän vakiot ja toiseen kohtaan hitsaa uudet kii jos siis ovat rikki. Helvetin kalliit nuo alkuperäset kun ebayssa käytetyistäkin n.500€/kpl pyydetään
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    Originally posted by mehtojarvi View Post
                    Ok teen näin,onko tuohon mahdollista laittaa tarvike katteja jos tyhjennän vakiot ja toiseen kohtaan hitsaa uudet kii jos siis ovat rikki. Helvetin kalliit nuo alkuperäset kun ebayssa käytetyistäkin n.500€/kpl pyydetään
                    Edit. Ei mitään

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      Millaisia kokemuksia porukalla on nelivedosta E6x kopassa? Onko kuinka vikaherkkää tekniikkaa ja toisaalta, lisääkö merkittävästi kulutusta ja muita kuluja?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Millaisia kokemuksia porukalla on nelivedosta E6x kopassa? Onko kuinka vikaherkkää tekniikkaa ja toisaalta, lisääkö merkittävästi kulutusta ja muita kuluja?
                        Jakolaatikon aktuaattori voi antautua jossain vaiheessa, uusi osa maksaa 300-400€ ja vaihto päälle max. satasen.
                        Vika tulee liukkaalla kelillä heti ilmi,
                        kesäkelillä ei välttämättä...

                        Muuten tuo nelikko ei paljoakaan poikkea takavedosta keston suhteen,
                        dieseliä kuluu joku desi enemmän kuin takavedossa mutta ei se ainakaan talvella harmita...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Caarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 105
                          • 03

                          Mistä alustaan kannattanee ostaa tukivarsia ja puslia? Ilmeisesti Meyle ja Lemförder pitää jättää laskuista pois, lukenut sen verran huonoa. Saako alatukivarren taaempaa palloniveltä jostain vai kannattaako vaihtaa koko tukivarsi? Takakelkan taaemmat puslat myös vaihtokunnossa, onko mahdoton homma vaihtaa ilman kunnon työkaluja?
                          E60 530d -04.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Caarlo View Post
                            Mistä alustaan kannattanee ostaa tukivarsia ja puslia? Ilmeisesti Meyle ja Lemförder pitää jättää laskuista pois, lukenut sen verran huonoa. Saako alatukivarren taaempaa palloniveltä jostain vai kannattaako vaihtaa koko tukivarsi? Takakelkan taaemmat puslat myös vaihtokunnossa, onko mahdoton homma vaihtaa ilman kunnon työkaluja?
                            Millä perusteella Lemförder pitäisi jättää pois? Se kuitenkin on se orkkis valmistaja ja käsittääkseni tekee parhaat tarvike alustanosat.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • JuusoH
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 27
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Hei!
                              Osaako joku kertoa missä voisi olla vika?
                              Ongelma: Bmw e61 2004 ilmastoinnin (laajempi) MAX* nappia kun painaa, ei tapahdu mitään. Eikös siitä kuuluisi syttyä ko. nappiin valo, ja lähteä maksimiteholla viilentämään autoa?

                              /Juuso
                              Bmw 530d E61 M-sport
                              Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                              Comment

                              • pemaristiE60
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 135
                                • Lieksa

                                Voi olla vähän off topic mutta oisko ketään joka omistaa bensakoneisen e60 bemarin joka on LCI mallia halua luopua autostaan? Olisi tarkoitus ostaa käteisellä. Tarjoa yv:nä.
                                Last edited by pemaristiE60; 06-02-2016, 17:52.
                                Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                                Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                                Ski-Doo renegade backcountry X -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎