Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TommiT
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 81
    • Äänekoski

    Kuinka pitkästi pitää varata silikoniletkua 535d alipaineletkujen vaihtoon?

    Koko piti vissiinkin olla 4mm?
    E61 535d M-Sport

    Comment

    • Muppe
      BTCF Member
      • May 2006
      • 1866
      • Östermyra

      Originally posted by TommiT View Post
      Kuinka pitkästi pitää varata silikoniletkua 535d alipaineletkujen vaihtoon?

      Koko piti vissiinkin olla 4mm?
      E61 530dA M-Sport
      E39 520iA Touring

      ex. E34 525iA
      ex. E34 535iA
      ex. E34 520i
      ex. E34 520i
      ex. E36 320i

      Comment

      • TommiT
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 81
        • Äänekoski

        Kiitos nopeasta vastauksesta!
        E61 535d M-Sport

        Comment

        • Muppe
          BTCF Member
          • May 2006
          • 1866
          • Östermyra

          Mikähän mahtoi sigun kulkineeseen iskeä? Eilen alkoi veto katoamaan yläkierroksilla. Alakierroksilla vääntää kohtuu mukavasti, mutta kaasua reippaammin painettaessa ei suuria sitten tapahdukkaan. Pintakaasulla pääsee kohtuullisesti kiihdyttymään ja pysyy liikenteen mukana.

          Vikakoodit luettu ja koodia 3F77 Boost controlleria puskee. Tuon nollaamalla saa auton toimimaan parin kilometrin verran, kunnes taas meno hyytyy ja koodi palaa. Ista ilmoittelee Charging pressure actuatoria. Ja samalla huomauttaa, että vika voi olla myös throttle valvessa. Kerran on tuosta antanut aiemmin vikakoodin, mutta pysynyt poissa nollauksen jälkeen.

          Millä pystyn pois sulkemaan ehjät osat ja rajaamaan vian selville?

          Kone M57N2 -06 ja mittarissa 312tkm, sekä orkkis föönillä.
          E61 530dA M-Sport
          E39 520iA Touring

          ex. E34 525iA
          ex. E34 535iA
          ex. E34 520i
          ex. E34 520i
          ex. E36 320i

          Comment

          • Kert
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 108
            • Vantaa

            Pitäisi 2,5i -141kW M54 koneeseen vaihtaa venttiilikannen tiiviste.
            Millä momentillä se pitäisi kiristää ja missä järjestyksessä (keskeltä ulospäin)?
            E60 525i (09/2004)
            Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

            Comment

            • Eerop87
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 41
              • Kuopio

              Originally posted by Muppe View Post
              Mikähän mahtoi sigun kulkineeseen iskeä? Eilen alkoi veto katoamaan yläkierroksilla. Alakierroksilla vääntää kohtuu mukavasti, mutta kaasua reippaammin painettaessa ei suuria sitten tapahdukkaan. Pintakaasulla pääsee kohtuullisesti kiihdyttymään ja pysyy liikenteen mukana.

              Vikakoodit luettu ja koodia 3F77 Boost controlleria puskee. Tuon nollaamalla saa auton toimimaan parin kilometrin verran, kunnes taas meno hyytyy ja koodi palaa. Ista ilmoittelee Charging pressure actuatoria. Ja samalla huomauttaa, että vika voi olla myös throttle valvessa. Kerran on tuosta antanut aiemmin vikakoodin, mutta pysynyt poissa nollauksen jälkeen.

              Millä pystyn pois sulkemaan ehjät osat ja rajaamaan vian selville?

              Kone M57N2 -06 ja mittarissa 312tkm, sekä orkkis föönillä.

              Säätimessä jotain hämminkiä, joko itse säädin tai sitten vnt alkaa olla finaalissa. Vipu irti säätimeltä ja kokeilet liikkuuko vnt herkästi, sitten toinen kääntelemään virtoja päälle ja pois, näät liikkuuko itse säädin herkästi.
              F31 330d M-Sport

              Comment

              • Muppe
                BTCF Member
                • May 2006
                • 1866
                • Östermyra

                Originally posted by Eerop87 View Post
                Säätimessä jotain hämminkiä, joko itse säädin tai sitten vnt alkaa olla finaalissa. Vipu irti säätimeltä ja kokeilet liikkuuko vnt herkästi, sitten toinen kääntelemään virtoja päälle ja pois, näät liikkuuko itse säädin herkästi.
                Eipä tullut tuota kokeiltua, kun tuntui turbo toimivan kutakuinkin normaalisti. Kaikkenmoista tuli parin päivän ajan kokeiltua ja jos jonkin moista livedataa luettua. Mutta noista kun ei hirveävästi ymmärtänyt/selvinnyt, niin perinteiseen osa kerrallaan ihmettelyyn siirryin. MAFfin piuha irti toimii lähes normaalisti, joten "voittaja" taitaa olla selvitetty
                E61 530dA M-Sport
                E39 520iA Touring

                ex. E34 525iA
                ex. E34 535iA
                ex. E34 520i
                ex. E34 520i
                ex. E36 320i

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2148
                  • L a h t i

                  Originally posted by Kert View Post
                  Pitäisi 2,5i -141kW M54 koneeseen vaihtaa venttiilikannen tiiviste.
                  Millä momentillä se pitäisi kiristää ja missä järjestyksessä (keskeltä ulospäin)?
                  Just vaihoin ite samaa koneesee.. Tasasesti ku kiristelee just keskeltä ulospäin ni hyvä tulee.. Ne pultit/mutterithan on pohjaavat että ne kiristyy sen mistä ne kiristyy ja thats it..
                  Itse tuli silti tehtyä loppukiristys ku katto pultinkoon mukaan momenttiavaimen ohjeesta sille sopivan momentin. Jossen väärin muista niin oisko ollu 10kiloo.


                  Originally posted by markok View Post
                  Jos paljonkin roiskinut niin olisiko huohotin päässyt tukkeutumaan ja työntänyt öljyt ulos? Kohtuu yleistä tässä moottorissa.
                  Oli ihan lasittunu tiiviste siitä se johtu Oli siinä huohottimessakin aika hyvin mönjää mut taas pelittää.

                  Onko kukaan muuten tukkinu EGR näistä bensakoneista ? Ja onko sielä sellast edes ku luin vain juttua että dieseleissä ois kukaan ei puhunu nopeella googletuksella bensakoneista mitään..
                  Last edited by -challenger-; 24-03-2016, 20:06.

                  Comment

                  • Jpa80
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 133
                    • Pirkanmaa

                    Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?

                    Comment

                    • Kert
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 108
                      • Vantaa

                      Originally posted by Jpa80 View Post
                      Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?
                      Mulla rohisee kans pysähtyessä ihan kuin palat ois loppu ja metalli hankaisi.
                      Levyissä ei näy mitään poikkeavaa ja paloissakin on reilusti pintaa.
                      Jännä... :think
                      E60 525i (09/2004)
                      Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        Originally posted by Jpa80 View Post
                        Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?
                        Tarkista konehuoneen poikkitukien kiinnitykset.
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • Jpa80
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 133
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          Tarkista konehuoneen poikkitukien kiinnitykset.
                          Mistäs tämmöiset kiinnitykset löytyy, konehuoneen puolelta imeisesti?

                          Comment

                          • Muppe
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 1866
                            • Östermyra

                            Originally posted by Jpa80 View Post
                            Mistäs tämmöiset kiinnitykset löytyy, konehuoneen puolelta imeisesti?
                            Molemmista iskaritorneista lähtee kohti tulipelliä. Taaempien kiinnitysten takia joutuu vähän muoviosia purkamaan, mut helppo homma.
                            Last edited by Muppe; 25-03-2016, 11:55.
                            E61 530dA M-Sport
                            E39 520iA Touring

                            ex. E34 525iA
                            ex. E34 535iA
                            ex. E34 520i
                            ex. E34 520i
                            ex. E36 320i

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Pari havaintoa:

                              1. Etujärryt täristi ihan sikana. Levyt ja palat oli lähes uudet, Saksassa asennettu. Etupää ylös ja väljää ei ollut kuin vasemman raidetangon sisäpäässä. Eikä siinäkään kovin paljoa. Olin äimänkäkenä, kun vaihdettuani koko pään (siis sisä ja ulko samalla) tutinat hävisi 100%. Olin melko varma, että satulatkin siellä olisi juminut, koska tuo tärinä oli välillä ihan järjetöntä ja välillä lähes poissa. Mutta noilla osilla tuli täysin kuntoon, eikä ollut edes kummoinen operaatio.

                              2. Edelisen jäljiltä ratti jäi tietysti vinoon, vaikka koitinkin mitata samanmittaisiksi. Kulmille en vienyt, koska on tarkoitus tutkia vielä takapäänkin välyksiä vielä tarkemmin. Aluksi aktiiviohjaus meni pois päältä ja hetken päästä myös DSC. Ihan ymmärrettävää.
                              No, seuraavana päivänä aktiiviohjaus ei enää herjannutkaaan vaan toimi ok, mutta DSC herja tuli melko nopeasti.
                              Sitten tallille säätäämään raidentangon päätä. Kun sain ratin suoraan, lähdin ajamaan: DSC herja ei enää tullut, muta aktiiviohjaus tuli uudestaan. Auto parkkiin ja liikkeele vähän ajan päästä. nyt ei tullut enää mitään herjaa. ja ovat pysyneet poissa.
                              Tarinan opetus. aktiiviohjaus siis "oppii" jotenkin tuohon, että ratti ei ole suorassa tai ohjausakseli ei ole ihan niin kuin pitäisi. Jos tilanne korjataan, yksikkö ei heti opi oikeille tavoille takaisin. Hämmästyttävää:think
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Jpa80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 133
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by jaki View Post
                                Pari havaintoa:

                                1. Etujärryt täristi ihan sikana. Levyt ja palat oli lähes uudet, Saksassa asennettu. Etupää ylös ja väljää ei ollut kuin vasemman raidetangon sisäpäässä. Eikä siinäkään kovin paljoa. Olin äimänkäkenä, kun vaihdettuani koko pään (siis sisä ja ulko samalla) tutinat hävisi 100%. Olin melko varma, että satulatkin siellä olisi juminut, koska tuo tärinä oli välillä ihan järjetöntä ja välillä lähes poissa. Mutta noilla osilla tuli täysin kuntoon, eikä ollut edes kummoinen operaatio.

                                2. Edelisen jäljiltä ratti jäi tietysti vinoon, vaikka koitinkin mitata samanmittaisiksi. Kulmille en vienyt, koska on tarkoitus tutkia vielä takapäänkin välyksiä vielä tarkemmin. Aluksi aktiiviohjaus meni pois päältä ja hetken päästä myös DSC. Ihan ymmärrettävää.
                                No, seuraavana päivänä aktiiviohjaus ei enää herjannutkaaan vaan toimi ok, mutta DSC herja tuli melko nopeasti.
                                Sitten tallille säätäämään raidentangon päätä. Kun sain ratin suoraan, lähdin ajamaan: DSC herja ei enää tullut, muta aktiiviohjaus tuli uudestaan. Auto parkkiin ja liikkeele vähän ajan päästä. nyt ei tullut enää mitään herjaa. ja ovat pysyneet poissa.
                                Tarinan opetus. aktiiviohjaus siis "oppii" jotenkin tuohon, että ratti ei ole suorassa tai ohjausakseli ei ole ihan niin kuin pitäisi. Jos tilanne korjataan, yksikkö ei heti opi oikeille tavoille takaisin. Hämmästyttävää:think
                                Mulla vaihdettiin vuosi sitten raidetangon pää toiselle puolelle, ja silloin se piti kyllä ihan kunnon kolinaa. Oon ihmetellyt kun ratti on pikkasen vinossa, ilmeisesti tuon operaation tulosta sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎