Mikähän mahtoi sigun kulkineeseen iskeä? Eilen alkoi veto katoamaan yläkierroksilla. Alakierroksilla vääntää kohtuu mukavasti, mutta kaasua reippaammin painettaessa ei suuria sitten tapahdukkaan. Pintakaasulla pääsee kohtuullisesti kiihdyttymään ja pysyy liikenteen mukana.
Vikakoodit luettu ja koodia 3F77 Boost controlleria puskee. Tuon nollaamalla saa auton toimimaan parin kilometrin verran, kunnes taas meno hyytyy ja koodi palaa. Ista ilmoittelee Charging pressure actuatoria. Ja samalla huomauttaa, että vika voi olla myös throttle valvessa. Kerran on tuosta antanut aiemmin vikakoodin, mutta pysynyt poissa nollauksen jälkeen.
Millä pystyn pois sulkemaan ehjät osat ja rajaamaan vian selville?
Kone M57N2 -06 ja mittarissa 312tkm, sekä orkkis föönillä.
Mikähän mahtoi sigun kulkineeseen iskeä? Eilen alkoi veto katoamaan yläkierroksilla. Alakierroksilla vääntää kohtuu mukavasti, mutta kaasua reippaammin painettaessa ei suuria sitten tapahdukkaan. Pintakaasulla pääsee kohtuullisesti kiihdyttymään ja pysyy liikenteen mukana.
Vikakoodit luettu ja koodia 3F77 Boost controlleria puskee. Tuon nollaamalla saa auton toimimaan parin kilometrin verran, kunnes taas meno hyytyy ja koodi palaa. Ista ilmoittelee Charging pressure actuatoria. Ja samalla huomauttaa, että vika voi olla myös throttle valvessa. Kerran on tuosta antanut aiemmin vikakoodin, mutta pysynyt poissa nollauksen jälkeen.
Millä pystyn pois sulkemaan ehjät osat ja rajaamaan vian selville?
Kone M57N2 -06 ja mittarissa 312tkm, sekä orkkis föönillä.
Säätimessä jotain hämminkiä, joko itse säädin tai sitten vnt alkaa olla finaalissa. Vipu irti säätimeltä ja kokeilet liikkuuko vnt herkästi, sitten toinen kääntelemään virtoja päälle ja pois, näät liikkuuko itse säädin herkästi.
Säätimessä jotain hämminkiä, joko itse säädin tai sitten vnt alkaa olla finaalissa. Vipu irti säätimeltä ja kokeilet liikkuuko vnt herkästi, sitten toinen kääntelemään virtoja päälle ja pois, näät liikkuuko itse säädin herkästi.
Eipä tullut tuota kokeiltua, kun tuntui turbo toimivan kutakuinkin normaalisti. Kaikkenmoista tuli parin päivän ajan kokeiltua ja jos jonkin moista livedataa luettua. Mutta noista kun ei hirveävästi ymmärtänyt/selvinnyt, niin perinteiseen osa kerrallaan ihmettelyyn siirryin. MAFfin piuha irti toimii lähes normaalisti, joten "voittaja" taitaa olla selvitetty
Pitäisi 2,5i -141kW M54 koneeseen vaihtaa venttiilikannen tiiviste.
Millä momentillä se pitäisi kiristää ja missä järjestyksessä (keskeltä ulospäin)?
Just vaihoin ite samaa koneesee.. Tasasesti ku kiristelee just keskeltä ulospäin ni hyvä tulee.. Ne pultit/mutterithan on pohjaavat että ne kiristyy sen mistä ne kiristyy ja thats it..
Itse tuli silti tehtyä loppukiristys ku katto pultinkoon mukaan momenttiavaimen ohjeesta sille sopivan momentin. Jossen väärin muista niin oisko ollu 10kiloo.
Jos paljonkin roiskinut niin olisiko huohotin päässyt tukkeutumaan ja työntänyt öljyt ulos? Kohtuu yleistä tässä moottorissa.
Oli ihan lasittunu tiiviste siitä se johtu Oli siinä huohottimessakin aika hyvin mönjää mut taas pelittää.
Onko kukaan muuten tukkinu EGR näistä bensakoneista ? Ja onko sielä sellast edes ku luin vain juttua että dieseleissä ois kukaan ei puhunu nopeella googletuksella bensakoneista mitään..
Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?
Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?
Mulla rohisee kans pysähtyessä ihan kuin palat ois loppu ja metalli hankaisi.
Levyissä ei näy mitään poikkeavaa ja paloissakin on reilusti pintaa.
Jännä... :think
E60 525i (09/2004) Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo
Etupäästä kuuluu pysähtyessä ja joskus liikkeelle lähtiessä ihmeellinen narskahdus, ajattelin että kuuluisi jarruista, mutta ainakaan putsaus ja herkistely ei asiaa muuttanut miksikään. Onko tuolla joku pusla tms. mikä narisee, vai joku nivel mahdollisesti?
Tarkista konehuoneen poikkitukien kiinnitykset.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
1. Etujärryt täristi ihan sikana. Levyt ja palat oli lähes uudet, Saksassa asennettu. Etupää ylös ja väljää ei ollut kuin vasemman raidetangon sisäpäässä. Eikä siinäkään kovin paljoa. Olin äimänkäkenä, kun vaihdettuani koko pään (siis sisä ja ulko samalla) tutinat hävisi 100%. Olin melko varma, että satulatkin siellä olisi juminut, koska tuo tärinä oli välillä ihan järjetöntä ja välillä lähes poissa. Mutta noilla osilla tuli täysin kuntoon, eikä ollut edes kummoinen operaatio.
2. Edelisen jäljiltä ratti jäi tietysti vinoon, vaikka koitinkin mitata samanmittaisiksi. Kulmille en vienyt, koska on tarkoitus tutkia vielä takapäänkin välyksiä vielä tarkemmin. Aluksi aktiiviohjaus meni pois päältä ja hetken päästä myös DSC. Ihan ymmärrettävää.
No, seuraavana päivänä aktiiviohjaus ei enää herjannutkaaan vaan toimi ok, mutta DSC herja tuli melko nopeasti.
Sitten tallille säätäämään raidentangon päätä. Kun sain ratin suoraan, lähdin ajamaan: DSC herja ei enää tullut, muta aktiiviohjaus tuli uudestaan. Auto parkkiin ja liikkeele vähän ajan päästä. nyt ei tullut enää mitään herjaa. ja ovat pysyneet poissa.
Tarinan opetus. aktiiviohjaus siis "oppii" jotenkin tuohon, että ratti ei ole suorassa tai ohjausakseli ei ole ihan niin kuin pitäisi. Jos tilanne korjataan, yksikkö ei heti opi oikeille tavoille takaisin. Hämmästyttävää:think
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
1. Etujärryt täristi ihan sikana. Levyt ja palat oli lähes uudet, Saksassa asennettu. Etupää ylös ja väljää ei ollut kuin vasemman raidetangon sisäpäässä. Eikä siinäkään kovin paljoa. Olin äimänkäkenä, kun vaihdettuani koko pään (siis sisä ja ulko samalla) tutinat hävisi 100%. Olin melko varma, että satulatkin siellä olisi juminut, koska tuo tärinä oli välillä ihan järjetöntä ja välillä lähes poissa. Mutta noilla osilla tuli täysin kuntoon, eikä ollut edes kummoinen operaatio.
2. Edelisen jäljiltä ratti jäi tietysti vinoon, vaikka koitinkin mitata samanmittaisiksi. Kulmille en vienyt, koska on tarkoitus tutkia vielä takapäänkin välyksiä vielä tarkemmin. Aluksi aktiiviohjaus meni pois päältä ja hetken päästä myös DSC. Ihan ymmärrettävää.
No, seuraavana päivänä aktiiviohjaus ei enää herjannutkaaan vaan toimi ok, mutta DSC herja tuli melko nopeasti.
Sitten tallille säätäämään raidentangon päätä. Kun sain ratin suoraan, lähdin ajamaan: DSC herja ei enää tullut, muta aktiiviohjaus tuli uudestaan. Auto parkkiin ja liikkeele vähän ajan päästä. nyt ei tullut enää mitään herjaa. ja ovat pysyneet poissa.
Tarinan opetus. aktiiviohjaus siis "oppii" jotenkin tuohon, että ratti ei ole suorassa tai ohjausakseli ei ole ihan niin kuin pitäisi. Jos tilanne korjataan, yksikkö ei heti opi oikeille tavoille takaisin. Hämmästyttävää:think
Mulla vaihdettiin vuosi sitten raidetangon pää toiselle puolelle, ja silloin se piti kyllä ihan kunnon kolinaa. Oon ihmetellyt kun ratti on pikkasen vinossa, ilmeisesti tuon operaation tulosta sitten.
Comment