Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6730
    • PK-seutu

    Originally posted by hypodermic View Post
    Perinteiden tilanne edessä, eli seuraavaksi autoksi hakusessa tilava perhefarmari jossa olisi kuitenkin hieman myös ajamisen iloa esim. tehon ja varusteiden puolesta. Yksi vaihtoehto oliskin 5-sarjalainen. Hintakatto sellainen ~20k€, mieluiten lähempänä 15k€ mutta ei ole kiveen hakattu jos tulee herkullinen paketti vastaan.

    Vuotuisia ajokilometrejä tulee se ~15tkm ja muutoinkin bensakone on oma valintani. Mitäpä bensamyllyjä siis suosittelette luotettavimpina vaihtoehtoina? Automaatti on myös must (enkä halua mitään 2010-luvun taitteen VAGin pikkubensa + DSG -pommin tyylistä komboa), mites ne on kestäneet ja kuuluuko laatikon öljynvaihto ohjelmaan / onko erittäin suositeltavaa tehdä kilometreillä x? Vitonenkin on oletettavasti varsin painava laitos. Kuinka hyvin noita (pienempiä) bensamyllyjä saa softailtua?

    Katselin tuota 2007 faceliftiä nopeasti, ja ainakin sen perusteella facelift-malli saisi olla.

    Kiitos etukäteen!
    Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • hypodermic
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 117
      • Jyväskylä

      Originally posted by pyroz View Post
      Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
      Roger. Puhtaasti lukuja tiirailemalla tuollainen 525i vaikuttaisi passelilta, mutta mahtaako kulutus ja toisaalta myös ylläpitokulut (pakolliset huollot) erota paljonkin toisistaan eim. 523i-525i-530i akselilla?

      Tarkoitus ei ole lähellekään noin paljon ajettua katsella, jos vaan budjetti piisaa.

      Varusteista kiinnostaisi esim. ACC ja avaimeton kulku (comfort access tms), ja tietysti kunnon jakkarat (pitää käydä koeistumassa eri malleja kun ei ole kokemusta). Ja olishan se M-sport maukas...

      Mites tuo neliveto näissä, riski vai mahdollisuus?
      Last edited by hypodermic; 25-02-2019, 12:54.
      Ex: E30 318i

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5013
        • Paimio

        Originally posted by pyroz View Post
        Tuon ikäiset bensakoneet on kaikki ahtamattomia, eli unohda softailut. Automaattilaatikot on näissä kaikki hyviä. Alkavat toki olla elämänsä ehtoopuolella huoltamattomana sitten jos puhutaan yli 300tkm ajetuista.
        Mikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää? Ihan hyvinhän esim 525 saa 250hv ulos ilman mitään sen kummosempia.

        Ja jos öljyjä ei ole vaihdettu niin voi noissa laatikoissakin helposti mekatroniikkavikoja olla. Ihan tyypillistä itseasiassa 6hp laatikoille. Tosin yleisempää dieseleissä suuremman väännön takia...eritoten softatuissa.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 441
          • Oulu

          Originally posted by TheRipper View Post
          Mikäs ihme siinä ahtamattomuudessa softailun estää?
          Softailua ei estä mikään.
          (Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
          Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
          Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5013
            • Paimio

            Originally posted by ekaBMW View Post
            Softailua ei estä mikään.
            (Merkittävä) tehon lisäys on sitten toinen juttu. Siihen kun tarvitaan lisää sekä ilmaa että bensaa. Ahtamattomassa ilman lisääminen on hankalampaa kuin turbollisessa. Mutta ei mahdotonta.
            Jos bensan määrää lisätään ja ilman määrää ei, jossain vaiheessa teho alkaa tippua ja osa palamattomasta bensasta tippasee pakoputkesta pihalle (huom. kärjistys)
            Edes 10% tehonlisäys ei ole vielä merkittävä.
            No tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6730
              • PK-seutu

              Originally posted by TheRipper View Post
              No tuommoiset menee nyt sitten jo tarpeettoman puuhastelun piikkiin kun käyttöautosta puhutaan. Ja toki myös alkaa vaurioriskit kasvamaan ym.
              Ja kas näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi, että miksi vapareissa _kannattaa_ unohtaa softaamisella merkittävät haaveilut
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5013
                • Paimio

                Originally posted by pyroz View Post
                Ja kas näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi, että miksi vapareissa _kannattaa_ unohtaa softaamisella merkittävät haaveilut
                No ihan samalla lailla ne kyllä kannattaa unohtaa niistä ahdetuistakin.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6730
                  • PK-seutu

                  Yritetään vielä auttaa asiassa kommentoimalla sen, että tavallaan softaaminen kannattaa, nimittäin vaihdelaatikon softaaminen (xHP). Se muuttanee autoa parempaan suuntaan paljon enemmän kuin bensavaparin kiusaaminen virisoftalla vailla tuloksia.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Aijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Aijaa, minusta N53 -koneen softaaminen kyllä oli joka pennin arvoinen ja ero tuntuva (tosin ei kyllä niin tuntuva kun jossain 530d:ssä).
                      Puhutko nyt x25i:stä 3-litran N53:lla?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • ekaBMW
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 441
                        • Oulu

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        No ihan samalla lailla ne kyllä kannattaa unohtaa niistä ahdetuistakin.
                        Ahdetusta on kuitenkin mahdollista saada _merkittävä_ tehonlisäys.
                        Kestävyyden osalta jokainen itse valitsee riskitason mihin alkaa.
                        F11 530d xDrive 09/16
                        Ex E60 530d xDrive A 10/08
                        Ex E60 520dA 09/08 liisari
                        Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                        Ex Opel Kadett 1.6 -89

                        Comment

                        • Rodmani
                          Newbiemmer
                          • Feb 2014
                          • 25
                          • Kotka

                          Tätä katselemassa sillä silmällä...



                          On aika karvalakki varusteiltaan, mutta ehkä niillä pärjäisi. Aika säntillisesti huollettu.
                          fiksummilta kyselen että puolesta/vastaan ja mitä kannattaa huomioida ja varautua? Kiitos

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 302
                            • Pirkkala

                            Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.

                            Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).

                            Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • Rodmani
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 25
                              • Kotka

                              Originally posted by edva View Post
                              Lootan öljyjen vaihto ainakin tulis ekana mieleen noilla vuosilla ja kilsoilla.

                              Muutenkin mikähän loota tässä mallissa on? Joskus oli puhetta noista 52x lootien kestävyydestä ainakin dieselkoneissa, jolloin järkevämpää oli ostaa suoraan lci eli facelift-malli, jossa parempi heti parempi laatikko (ZF6hp).

                              Aika hintava mun mieleen pre-faceliftiks..?
                              Kiitoksia näistä. En tuota hintaa kyllä maksa tuosta yksilöstä on minunkin mielestä sanotaanko vaikka näin että optimistinen..

                              Comment

                              • onavez
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2015
                                • 87
                                • Lappeenranta

                                Kysellääs taas fiksummilta mielipidettä kyseisestä autosta:https://www.nettiauto.com/bmw/530/9897537 Omaan silmään varustetaso on aika kattava ja hintakin huoltoihin ja kilsoihin nähden aika sopiva? Ainut mikä epäilyttää on, kun tuotu latviasta. Onko noissa baltian tuonneissa kilsat paikkaansapitäviä? Sekä näyttäs olevan hieman kosteutta umpioissa, onko isompikin ongelma näissä malleissa vai ihan normaalia esim. pesun jälkeen?
                                E60 LCI 530xi -07
                                Ex:
                                E36 325 -91
                                E36 318 -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎