Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    Originally posted by Lusu View Post
    Näin vähän ajattelinkin, taitaa jäädä tämäkin ostamatta....
    Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k

    Comment

    • Lusu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 615
      • Nokia

      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k
      Henry sano ettei ole muita värejä kuin musta, olen hiukan eri mieltä. Mutta jos en ole autoo löytäny niin pidetään mielessä...
      xxxxx

      "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

      Exät:
      E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
      e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
      , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

      Comment

      • Görandd
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 39
        • Finland Vöyri

        Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
        Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

        Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2717
          • Tampere

          Originally posted by Görandd View Post
          Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
          Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by Görandd View Post
            Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
            Koitan aukasta oman ja jos konkkavika niin korjaan. Voin tarvittaessa vaihtaa teille muillekin konkkia jos ne on se ongelma. Vaihtoehdot on sitten muuten siellä peräkontin bokseissa, valokuitulinjastossa.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Görandd
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 39
              • Finland Vöyri

              Originally posted by JaniLap View Post
              Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
              2006 vuosimallin auto kyseessä.

              Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.

              Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
              Last edited by Görandd; 02-02-2017, 00:20. Reason: E: ja tosiaan muutama tuhat kilometriä sitten ollut imusarja irti vanhalla omistajalla ja läpät olivat täysin ehjän näköiset
              Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

              Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

              Comment

              • asdteme
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 756
                • P-Savo

                Originally posted by Görandd View Post
                2006 vuosimallin auto kyseessä.

                Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.

                Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
                On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.
                better late than never

                E90 325i
                E30 M3
                E92 M3 Competition

                Comment

                • Görandd
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2017
                  • 39
                  • Finland Vöyri

                  Originally posted by asdteme View Post
                  On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.
                  Kiitos tosiaan tuota kans ihmettelin itse kun selitti että pitäisi ohjelmaa mennä muuttamaan, kun porukka vissiin ottanut noita läppiä pois eikä mitään muuta ole tehty.
                  Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                  Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                  Comment

                  • Hessusi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2017
                    • 4
                    • Rauha

                    Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.

                    Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.

                    Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.

                    Comment

                    • Petsku333
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 349
                      • Kerava

                      Originally posted by Hessusi View Post
                      Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.

                      Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.

                      Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.
                      M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
                      Seat Cupra 290

                      Ex. F20 118i MHD Stage 2
                      E60 2006 525i

                      Comment

                      • Hessusi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2017
                        • 4
                        • Rauha

                        Originally posted by Petsku333 View Post
                        M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
                        Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?

                        Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2717
                          • Tampere

                          Originally posted by Hessusi View Post
                          Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan?
                          Dieseltekniikka tuo näissä autoissa mukanaan enemmän seurattavia kohteita, kuten termostaatit, ahdin, saastelaitteet (hiukkassuodatin) ja hehkutuplat ohjainlaitteineen. Näitä on joutunut huoltamaan vaihtelevasti. Tarvittaessa imusarjan läppien poisto on ajankohtainen huoltotoimenpide, mikäli haluaa vähemmän jännitystä elämään. Automaattilaatikonkin kanssa on joillakin autoilijoilla huollon tarvetta ilmaantunut. Toki mittarilukema ja huoltohistoria vaikuttaa osien kuntoon.

                          Ympäripyöreän tylsästi voisin todeta, ettei tähtimerkistä siirtyminen välttämättä tarkoita suurempia muutoksia huollontarpeessa ja rahanmenossa. Saako sillä sitten enemmän autoa ja ajamisen iloa, riippuu paljolti käyttäjästä itsestään ja ilmaantuuko autonvaihdon myötä isompia (mahdollisesti kalliimpia) huoltotarpeita, joka syö nuukaa miestä rotan lailla.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Hessusi
                            Newbiemmer
                            • Feb 2017
                            • 4
                            • Rauha

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            syö nuukaa miestä rotan lailla.
                            Kiitos näistä. Taidan bensavehkeissä pysyä. Ja kalliit remontit tosiaan tuttuja, milloin on vanhemmasta moniventtiilimersusta mennyt sytytysyksikköä, milloin pahamaineista sbc-yksikköä. Kivoja autoja ajella, vaan kun korjata pitää, niin monesti joutunut kuvetta kaivamaan.

                            Pitääpä vielä tutkiskella näitten laitteitten sielunelämää. Jos vielä muilla hyviä kommentteja esimerkiksi tuosta 520i mallista, prefaceliftistä niin ilolla otetaan vastaan.

                            Comment

                            • Petsku333
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 349
                              • Kerava

                              Originally posted by Hessusi View Post
                              Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?

                              Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
                              Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8 ja 530d 8.0 l/100km. Varsinkin jos tulee vähän kaupunkiajoa mukaan niin nämä ovat realistisempia kulutuslukemia.
                              Dieseleissä vaivaa termostaatit. Hehkut ja hehkuboksit pitää tietysti välillä vaihtaa ja imusarjan läpät pitää poistaa jos ei halua elää jännityksessä.
                              Seat Cupra 290

                              Ex. F20 118i MHD Stage 2
                              E60 2006 525i

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5013
                                • Paimio

                                Originally posted by Petsku333 View Post
                                Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8
                                Kyllä tuollainen kulutuslukema täytyy pitää sisällään pelkkää kaupunkiajoa...eihän se muuten voi olla mitenkään mahdollista että noin paljoa takapakkia olisi menty....kun -97 528iA menee 9.2l keskikulutuksella seka-ajossa.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎