Näin vähän ajattelinkin, taitaa jäädä tämäkin ostamatta....
Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k
Mulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20k
Henry sano ettei ole muita värejä kuin musta, olen hiukan eri mieltä. Mutta jos en ole autoo löytäny niin pidetään mielessä...
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Missä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?
Koitan aukasta oman ja jos konkkavika niin korjaan. Voin tarvittaessa vaihtaa teille muillekin konkkia jos ne on se ongelma. Vaihtoehdot on sitten muuten siellä peräkontin bokseissa, valokuitulinjastossa.
Minkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
2006 vuosimallin auto kyseessä.
Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.
Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
Last edited by Görandd; 02-02-2017, 00:20.
Reason: E: ja tosiaan muutama tuhat kilometriä sitten ollut imusarja irti vanhalla omistajalla ja läpät olivat täysin ehjän näköiset
Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.
Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.
On ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.
Kiitos tosiaan tuota kans ihmettelin itse kun selitti että pitäisi ohjelmaa mennä muuttamaan, kun porukka vissiin ottanut noita läppiä pois eikä mitään muuta ole tehty.
Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.
Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.
Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.
Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.
Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.
Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.
M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
M54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?
Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan?
Dieseltekniikka tuo näissä autoissa mukanaan enemmän seurattavia kohteita, kuten termostaatit, ahdin, saastelaitteet (hiukkassuodatin) ja hehkutuplat ohjainlaitteineen. Näitä on joutunut huoltamaan vaihtelevasti. Tarvittaessa imusarjan läppien poisto on ajankohtainen huoltotoimenpide, mikäli haluaa vähemmän jännitystä elämään. Automaattilaatikonkin kanssa on joillakin autoilijoilla huollon tarvetta ilmaantunut. Toki mittarilukema ja huoltohistoria vaikuttaa osien kuntoon.
Ympäripyöreän tylsästi voisin todeta, ettei tähtimerkistä siirtyminen välttämättä tarkoita suurempia muutoksia huollontarpeessa ja rahanmenossa. Saako sillä sitten enemmän autoa ja ajamisen iloa, riippuu paljolti käyttäjästä itsestään ja ilmaantuuko autonvaihdon myötä isompia (mahdollisesti kalliimpia) huoltotarpeita, joka syö nuukaa miestä rotan lailla.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kiitos näistä. Taidan bensavehkeissä pysyä. Ja kalliit remontit tosiaan tuttuja, milloin on vanhemmasta moniventtiilimersusta mennyt sytytysyksikköä, milloin pahamaineista sbc-yksikköä. Kivoja autoja ajella, vaan kun korjata pitää, niin monesti joutunut kuvetta kaivamaan.
Pitääpä vielä tutkiskella näitten laitteitten sielunelämää. Jos vielä muilla hyviä kommentteja esimerkiksi tuosta 520i mallista, prefaceliftistä niin ilolla otetaan vastaan.
Entäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?
Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8 ja 530d 8.0 l/100km. Varsinkin jos tulee vähän kaupunkiajoa mukaan niin nämä ovat realistisempia kulutuslukemia.
Dieseleissä vaivaa termostaatit. Hehkut ja hehkuboksit pitää tietysti välillä vaihtaa ja imusarjan läpät pitää poistaa jos ei halua elää jännityksessä.
Millasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8
Kyllä tuollainen kulutuslukema täytyy pitää sisällään pelkkää kaupunkiajoa...eihän se muuten voi olla mitenkään mahdollista että noin paljoa takapakkia olisi menty....kun -97 528iA menee 9.2l keskikulutuksella seka-ajossa.
Comment