Originally posted by Lusu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMulla tulee varmaan parin viikon päästä identtisillä varusteilla oleva myyntiin mustana, 215t mittarissa ja billsteinin alustalla. Saksasta tuotu vuoden vaihteessa ja kilpiä oottelee. Ja varmasti alle 20kxxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Originally posted by Görandd View PostMissä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Görandd View PostMissä mahtaa olla vika kun idrive käynnistyy viivellä ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMinkä ikäinen auto kyseessä? Pre-LCI mallin alkupään CCC (iDrive)-yksiköt ovat tunnettuja vikaantumisestaan ennen pitkää. Useissa tapauksissa on joutunut uusimaan koko yksikön.
Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.
Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoaLast edited by Görandd; 02-02-2017, 00:20. Reason: E: ja tosiaan muutama tuhat kilometriä sitten ollut imusarja irti vanhalla omistajalla ja läpät olivat täysin ehjän näköisetKäyttis: E61 535d -06 - 360/7xx
Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD
Comment
-
-
Originally posted by Görandd View Post2006 vuosimallin auto kyseessä.
Lisäksi voisin vielä tähän samaan syssyyn heittää semmoisen kysymyksen ilmoille että onko totta että -06--> olevissa bemareissa pitäisi nuo imusarjan läpät olla jotenkin vahvistettu? Kuulemma ei tarvisi enään tämän vuosimallin autoissa huolehtia noista läpistä. Ja auton vanha omistaja kertoi että kuulemma pitäisi auton ohjelmaa (on siis ennestään jo ohjelmoitu) mennä muuttamaan jos nuo läpät menisi tuolta nyt poistamaan.
Kiitos ja anteeksi, mutta jossain pitää kysellä että saisi edes suht luotettavaa tietoa
Comment
-
-
Originally posted by asdteme View PostOn ne jo "vahvistetut" vaan suosittelen kyllä silti ottamaan pois, kun ei niistä vastaavaa hyötyäkään ole. Ja näissäkin ihan samallailla on katkennut läppä-akseleita. Ohjelmaan ei tarvitse koskea.Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx
Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD
Comment
-
-
Terve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.
Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.
Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by Hessusi View PostTerve. Nyt olis mielessä leirin vaihto, tuolta tähtikeulaisten puolelta tänne katsomaan, josko tarjonta olis parempaa tai mielenkiintoisempaa.
Silmään sattui tämmöinen E60, prefacelift 520 2,2l kuusisylinterisellä bensamoottorilla sekä automaattivaihteistolla. Muutama ehdokas nettiautosta löytyikin. Mikäs näissä on yleensä mennyt? Ilmeisesti öljyn kulutus voi nousta, joidenkin vikojen myötä? Mites vaihdelaatikko, onko tarkkaa tuo öljynvaihto ja onnistuuko se normaalilla huoltamolla, tai peräti itseltä vaikken mikään mekaanikko olekaan. Entä ruostetta, tuleeko näihin joihinkin erityisiin paikkoihin? Jousitus ja alusta varmaan kovilla, painon vuoksi.
Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen kuin renkaita lähtee potkimaan? Kiitos vastauksista etukäteen, katsotaan miten tämä yhteistyö lähtee käyntiin.Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostM54 on aika tukeva mylly. Vaihdelaatikkoon öljynvaihto onnistuu kotonakin muttei ihan mikään helpoin homma. Eihän nämä E60 varsinkaan pikkukoneilla paina kun noin 1500 kiloa niin ei nämä nyt mitään painavia ole :think
Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
Comment
-
-
Originally posted by Hessusi View PostEntäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan?
Ympäripyöreän tylsästi voisin todeta, ettei tähtimerkistä siirtyminen välttämättä tarkoita suurempia muutoksia huollontarpeessa ja rahanmenossa. Saako sillä sitten enemmän autoa ja ajamisen iloa, riippuu paljolti käyttäjästä itsestään ja ilmaantuuko autonvaihdon myötä isompia (mahdollisesti kalliimpia) huoltotarpeita, joka syö nuukaa miestä rotan lailla.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Postsyö nuukaa miestä rotan lailla.
Pitääpä vielä tutkiskella näitten laitteitten sielunelämää. Jos vielä muilla hyviä kommentteja esimerkiksi tuosta 520i mallista, prefaceliftistä niin ilolla otetaan vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hessusi View PostEntäpä 530d, minkälaiset on huoltokustannukset? Onko jotain tietyin väliajoin uusittavia kalliimpia osia kummassakaan? N. 20tkm vuosiajoilla polttoaine/verokustannukset sain laskettua suurinpiirtein tasan näiden mallien välillä. Miten perustelisit erittäin nuukalle miehelle tuon 530d mallin oston. Kulkua tietysti ihan toisella tavalla verrattuna 520i, mutta onko tosiaan mitään tyypillisiä remonttikohteita, suuttimet yms?
Edellinen auto Mercedes E200K, vertautuisi tuohon 520i malliin aikalailla suoraan. Sillä 1,5v huolettomia kilometrejä, n. 30000. Kummalla todennäköisemmin pääsen samoihin lukemiin?
Dieseleissä vaivaa termostaatit. Hehkut ja hehkuboksit pitää tietysti välillä vaihtaa ja imusarjan läpät pitää poistaa jos ei halua elää jännityksessä.Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostMillasilla kulutuslukemilla laskit? Spritmonitor.de tarjoaa 520i käyttäjien keskikulutukseksi 9.8F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment