Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 526
    • Satakunta

    Originally posted by Havis View Post
    itsekkin tässä nykyisenä E39 omistajana olen pähkäillyt useaan otteeseen olisko jo aika siirtyä E60 kantaan. Viimeks tänään kävin koeajamassa 180 000 km ajettua -08 520iA E60 automaattia (siis sama kone kuin omassa manuaali E39:ssä). Ihan hienoltahan tuo muuten tuntui, mutta niin vaan se automaatin aavistuksen omainen kuminauha efekti teki sen ettei autoon kovin suurta omistamisen himoa syntynyt. Ehkä M54B22 ei sovi automaattilaatikoon, vaan se vaatii ainakin pykälää tehokkaamman koneen. En tiedä, mutta pitää testata joskus kun sopiva ehdokas sattuu eteen. Täytyy jatkaa sitkeästi vertailua ja sen sopivan etsimistä.

    Mielummin ajaa mieleisellä E39:llä kuin hetken mielijohteessa ostetulla E60:lla
    Nyt ei kyllä kaikki täsmää, -08 520i ja M54B22?!

    Viimeiset M54 koneiset E60:t tehtiin heinäkuussa 2005. 2008 mallissa pitäisi olla neljäsylinterinen N43B20. Varmasti aika hirveä laite tuolla koneella ja kun luotettavuuspuolikin on mitä on, niin varmaan kannattaa katsella vähintään 523:sta ennemmin, niissä sentään yleensä on edes Business varusteet (xenonit, tutkat, laajennettu ilmastointi yms.), kun nuo 520i:t näyttää olevan järjestään täysin karvalakkeja.
    Last edited by N54; 19-03-2017, 01:47.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      Originally posted by N54 View Post
      Nyt ei kyllä kaikki täsmää, -08 520i ja M54B22?!

      Viimeiset M54 koneiset E60:t tehtiin heinäkuussa 2005. 2008 mallissa pitäisi olla neljäsylinterinen N43B20. Varmasti aika hirveä laite tuolla koneella ja kun luotettavuuspuolikin on mitä on, niin varmaan kannattaa katsella vähintään 523:sta ennemmin, niissä sentään yleensä on edes Business varusteet (xenonit, tutkat, laajennettu ilmastointi yms.), kun nuo 520i:t näyttää olevan järjestään täysin karvalakkeja.
      Aivan joo, ei noissa E60 520i LCI:eissä enää varmaan sentään M54 ole. Ajatuksen kulku pysähtynyt jonnekin vanhaan hyvään aikaan näköjään.

      Ilmankos sen koneäänet oli niin paljon karkeemmat ku oman mobiilin.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Millasia tyyppivikoa noissa LCI 530i moottoreisaa on? Pelkkiä dieseleitä ollu tähän asti mutta hieman benziinih houkuttas. 200t ajettu olis kiikarissa. Öljyä vissii menee mukavasti ja on normaalia

        Comment

        • Basillicus
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 153
          • Turku

          Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
          Millasia tyyppivikoa noissa LCI 530i moottoreisaa on? Pelkkiä dieseleitä ollu tähän asti mutta hieman benziinih houkuttas. 200t ajettu olis kiikarissa. Öljyä vissii menee mukavasti ja on normaalia
          Tuoltahan noita N53-motin ongelmia voi lueskella: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929

          Puola-, suutin- ja korkeapainepumppuongelmia voi olla ainakin. Kannattaa koeajaessa kiinnittää huomiota miten hyvin/tasaisesti käy ja vetää kylmänä. Luulisin että takuutöinä noita on varmaan jo vaihdettu paljon paljon aikaisemmin joten ehkä nykyään pitäisi olla parempaa osaa paikallaan?

          En tiedä syökö nämä sen todennäköisemmin öljyä kuin mitkään muutkaan uudet koneet, yksilöstä se on kiinni.
          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6760
            • PK-seutu

            Originally posted by Basillicus View Post
            Tuoltahan noita N53-motin ongelmia voi lueskella: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929

            Puola-, suutin- ja korkeapainepumppuongelmia voi olla ainakin. Kannattaa koeajaessa kiinnittää huomiota miten hyvin/tasaisesti käy ja vetää kylmänä. Luulisin että takuutöinä noita on varmaan jo vaihdettu paljon paljon aikaisemmin joten ehkä nykyään pitäisi olla parempaa osaa paikallaan?

            En tiedä syökö nämä sen todennäköisemmin öljyä kuin mitkään muutkaan uudet koneet, yksilöstä se on kiinni.
            Öljynsyönti taisi olla enemmänkin pre-lci:ssä olleiden N52 koneiden ongelmia
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Originally posted by pyroz View Post
              Öljynsyönti taisi olla enemmänkin pre-lci:ssä olleiden N52 koneiden ongelmia
              Kai ne N53 myös ölpää nauttii ainaki mitä foorumilta luki? Jos noita kuuluisia suutin,puola,korkeapainepumppu vikoja tulee niin onko ne miten helposti itse korjattavissa?

              Comment

              • Rodmani
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 25
                • Kotka

                Tämä: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/530/joe-5664
                Jollain tavalla kiinnostaisi enemmissä määrin. Ja fiksummilta/kokeneimmilta lähdin kyselemään mielipiteitä vinkkejä ym kyseisestä pelistä annetuin tiedoin. Yksi huoltoväli on näköjään venähtänyt kirjan mukaan.. Kiitos

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  Originally posted by Rodmani View Post
                  Tämä: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/530/joe-5664
                  Jollain tavalla kiinnostaisi enemmissä määrin. Ja fiksummilta/kokeneimmilta lähdin kyselemään mielipiteitä vinkkejä ym kyseisestä pelistä annetuin tiedoin. Yksi huoltoväli on näköjään venähtänyt kirjan mukaan.. Kiitos
                  Vähän niin ja näin. Varusteet ei ainakaan oikein vakuuta, vaikka ei tuosta listaa saakaan pihalle. Penkit osanahkaa, ilmastointi karvalakkimallia, ei taida olla persgrilliä, huollot vähän sinnepäin (mielestäni ihan ylipitkät välit ylipäätään kaikissa huolloissa + puutteita)... Kaipa tuo on jokseenkin ok, mutta varmaan tuohon rahaan löytyy parempiakin yksilöitä.
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • Rodmani
                    Newbiemmer
                    • Feb 2014
                    • 25
                    • Kotka

                    Originally posted by Benighted View Post
                    Vähän niin ja näin. Varusteet ei ainakaan oikein vakuuta, vaikka ei tuosta listaa saakaan pihalle. Penkit osanahkaa, ilmastointi karvalakkimallia, ei taida olla persgrilliä, huollot vähän sinnepäin (mielestäni ihan ylipitkät välit ylipäätään kaikissa huolloissa + puutteita)... Kaipa tuo on jokseenkin ok, mutta varmaan tuohon rahaan löytyy parempiakin yksilöitä.
                    Kiitoksia näkemyksestäsi ja kokemuksestasi. Taidan jättää väliin ja etsiä parempaa vastinetta rahalle. Vähän itseäkin juuri huollot mietityttivät.

                    Comment

                    • Petsku333
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 349
                      • Kerava

                      Originally posted by Rodmani View Post
                      Kiitoksia näkemyksestäsi ja kokemuksestasi. Taidan jättää väliin ja etsiä parempaa vastinetta rahalle. Vähän itseäkin juuri huollot mietityttivät.
                      Tuollahan on ajettu 50 tkm ja heti perään 40 tkm samoilla öljyillä ja en usko että omistaja on ainakaan itse välillä niitä vaihtanut.
                      Seat Cupra 290

                      Ex. F20 118i MHD Stage 2
                      E60 2006 525i

                      Comment

                      • bmwe61lci
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 102
                        • Kokkola

                        Bmw e61 525/530da kiikarissa

                        Tervehdys vaan, päätin tänne kirjautua jotta voi lukemisen sijasta kysyä jotain. Alkaa olla aika päivittää nykyinen e36 320i touring. Kovasti tekis mieli ostaa e61 lci525/530da. Periaatteessa vaatimattomana ihmisenä (köyhänä) muita vaatimuksia varusteille ei ole kuin, xenonit ja täys/osanahka verhoilu. Hinta sais olla maks.15k ja mittarissa n.200tkm mielummin alle. Työkalut pysyy kädessä, ja ajattelinkin säästää huolloissa tekemällä itse mahdollisimman paljon öljyt/suodattimet jarrut jne. Onko mielestänne mahdoton yhtälö löytää tuolla ~15k€ hyvä yksilö? Entä olisiko helpompaa tai todennäköisempää saada hyvä tilaamalla saksasta/ruotsista. Laskin, että auto saisi maksaa saksassa kait vaan n.10k jotta kokonaisuus pysyisi n.15k€ siihen päälle verot, ja autoliike ottaa tietysti muut hakukulut jne päälle.

                        Vannoutuneena bmw miehenä tätäkin foorumia on tullut luettua aikas paljon, joten perus tyyppiviat suht hyvin tiedossa. Bmw tekniikka on jokseenkin kehittynyt ja lisääntynyt e36 jälkeen, joten e61 kakkien vermeiden toimivuuden varmistaminen on lievästi sanottuna haasteellista, sitten kun sitä oikeaa pääsee tutkimaan ja ajamaan.

                        Toivottavasti jaksatte autttaa miestä pulassa

                        Comment

                        • asdteme
                          BTCF Member
                          • Mar 2015
                          • 757
                          • P-Savo

                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Tervehdys vaan, päätin tänne kirjautua jotta voi lukemisen sijasta kysyä jotain. Alkaa olla aika päivittää nykyinen e36 320i touring. Kovasti tekis mieli ostaa e61 lci525/530da. Periaatteessa vaatimattomana ihmisenä (köyhänä) muita vaatimuksia varusteille ei ole kuin, xenonit ja täys/osanahka verhoilu. Hinta sais olla maks.15k ja mittarissa n.200tkm mielummin alle. Työkalut pysyy kädessä, ja ajattelinkin säästää huolloissa tekemällä itse mahdollisimman paljon öljyt/suodattimet jarrut jne. Onko mielestänne mahdoton yhtälö löytää tuolla ~15k€ hyvä yksilö? Entä olisiko helpompaa tai todennäköisempää saada hyvä tilaamalla saksasta/ruotsista. Laskin, että auto saisi maksaa saksassa kait vaan n.10k jotta kokonaisuus pysyisi n.15k€ siihen päälle verot, ja autoliike ottaa tietysti muut hakukulut jne päälle.

                          Vannoutuneena bmw miehenä tätäkin foorumia on tullut luettua aikas paljon, joten perus tyyppiviat suht hyvin tiedossa. Bmw tekniikka on jokseenkin kehittynyt ja lisääntynyt e36 jälkeen, joten e61 kakkien vermeiden toimivuuden varmistaminen on lievästi sanottuna haasteellista, sitten kun sitä oikeaa pääsee tutkimaan ja ajamaan.

                          Toivottavasti jaksatte autttaa miestä pulassa
                          Oman E61 525d LCI 2008 msportin hain vuosi sitten saksasta, auto maksoi siellä vajaan kympin, siihen verot 2400e + muut kulut reissusta ja rekisteröinnistä n. 900e. Heti suomeen päästyä moottoriöljyt + suodatin, pa suodatin, laturi, termarit, automaattilaatikon lämmönvaihdin, laatikon öljyt, dampperi, hihnat, TT-Thermo, ilmastointi huolto yms. huollot. Saapahan nyt siltäosin ajella huoletta. 234tkm oli mittarissa ostohetkellä.
                          better late than never

                          E90 325i
                          E30 M3
                          E92 M3 Competition

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2738
                            • Tampere

                            Edelliseen viestiiin oma mielipide on, että hyviä yksilöitä löytää niin kotimaasta kuin kauempaakin. Yleensä enemmän maksamalla on keskimäärin paremmat mahdollisuudet päästä käsiksi parempikuntoiseen/varusteltuun/vähemmän ajettuun. Poikkeuksiakin on, ettei asia olisi niin yksinkertainen.

                            Mutta miltä se Nettiauton tarjonta vaikuttaa tällä hetkellä ja mikä on oma määritelmäsi "hyvälle yksilölle"? Ja todellakin esim. Saksasta tuotuna kuluihin tulee huomioida hakukustannukset ja verot, jolloin valinta lienee lopullisen hinnan sijaan ne "hyvän yksilön" ominaisuudet.

                            Varustelun osalta vaatimuksesi eivät vaikuta mahdottomilta, jolloin valinnan varaa on enemmän. Lisäksi joidenkin varusteiden jälkiasennus onnistuu maltillisilla kustannuksilla.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • bmwe61lci
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2017
                              • 102
                              • Kokkola

                              Originally posted by asdteme View Post
                              Oman E61 525d LCI 2008 msportin hain vuosi sitten saksasta, auto maksoi siellä vajaan kympin, siihen verot 2400e + muut kulut reissusta ja rekisteröinnistä n. 900e. Heti suomeen päästyä moottoriöljyt + suodatin, pa suodatin, laturi, termarit, automaattilaatikon lämmönvaihdin, laatikon öljyt, dampperi, hihnat, TT-Thermo, ilmastointi huolto yms. huollot. Saapahan nyt siltäosin ajella huoletta. 234tkm oli mittarissa ostohetkellä.

                              Lisäyksenä varusteisiin, takaveto koska neliveto=taas lisää vikakohteita ja kulutus. Kattoluukun puuttuminen on enemmänkin plussaa.

                              Kuinkahan paljon maksaisi tuonti ns.avaimet käteen jonkin liikkeen kautta?. Joskus lukenut autoliikkeen mainoksen jossa oli haku, tarkastus pesut ja paperisota,kilvet jne. Auto luovutetaan suomen kilvissä asiakkaalle ja myyjänä on suomessa oleva autoliike. Eli 6kk kuluttajansuoja jne voimassa. Voi tietysti olla, että eivät halua tämmöisiä 10k€ autoja tuoda. Itse en kuitenkaan ole autoa hakemassa, suomesta tai sitten joku liike saa haun suorittaa.

                              Tuntuu vaan hyvät ja siistit e61 525/530da xenoneilla ja nahkasisustalla olevat aika vähissä tuossa 15k€ ja alle, nettiautossa:think
                              Last edited by bmwe61lci; 05-10-2017, 15:43.

                              Comment

                              • bmwe61lci
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2017
                                • 102
                                • Kokkola

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Edelliseen viestiiin oma mielipide on, että hyviä yksilöitä löytää niin kotimaasta kuin kauempaakin. Yleensä enemmän maksamalla on keskimäärin paremmat mahdollisuudet päästä käsiksi parempikuntoiseen/varusteltuun/vähemmän ajettuun. Poikkeuksiakin on, ettei asia olisi niin yksinkertainen.

                                Mutta miltä se Nettiauton tarjonta vaikuttaa tällä hetkellä ja mikä on oma määritelmäsi "hyvälle yksilölle"? Ja todellakin esim. Saksasta tuotuna kuluihin tulee huomioida hakukustannukset ja verot, jolloin valinta lienee lopullisen hinnan sijaan ne "hyvän yksilön" ominaisuudet.

                                Varustelun osalta vaatimuksesi eivät vaikuta mahdottomilta, jolloin valinnan varaa on enemmän. Lisäksi joidenkin varusteiden jälkiasennus onnistuu maltillisilla kustannuksilla.


                                Tuo sopii haarukkaan ja miellyttää silmää, sitten se kuuluisa mutta. Myyjän mukaan huoltokirja on merkinnöiltään puutteellinen, mutta jotain kuitteja tehdyistä huolloista on kuitenkin olemassa. Ei vaan kuulemma aina merkata huoltokirjaan, siis mitä ihmettä? Eli ainakin yksi huoltoväli mennyt pitkäksi öljyillä rullattu 50tkm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎