Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Originally posted by TheRipper View Post
    Se on se sama säätö vaan sähköisenä mikä vanhemmissa oli rullana siinä kojelaudan puhallussuuttimien välissä...säätää siis raittiin/kylmän ilmastoidun ilman määrää puhallusilmassa.
    Mikähän tuossa ylipäätään on ollut ajatuksena tuossa säädössä, kun semmoinen on lisäksi pitänyt laittaa. Miksei riitä, että säädetään keskikonsolin nupeista lämpötila?

    Comment

    • yason
      Bimmer Rookie
      • Feb 2016
      • 181
      • Helsinki

      Originally posted by protoni View Post
      Samaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.
      No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.

      Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.

      Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.

      Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.

      Comment

      • bmwe61lci
        Bimmer Rookie
        • Oct 2017
        • 102
        • Kokkola

        Originally posted by yason View Post
        No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.

        Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.

        Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.

        Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
        Ahaa:think no itse olen pitänyt e36 koko keskikonsolin ritilät ummessa. Puhallus talvella lähes ainoastaan tuulilasi/jalat. Kesällä just toisinpäin, välillä tuulilasi/keskikonsoli näin ilma leviää isommalle alalle.

        Comment

        • bmwe61lci
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 102
          • Kokkola

          Auxiliary Heating e61 lci 530da

          Elikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?

          Lähinnä mietin, paljonko tuolle antaa arvoa tinkaamisessa. Joku kaukosäädin siinä myös oli, pärjääkö tuolla varusteella hyvin suomen talven?

          Kiitos taas avusta

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2724
            • Tampere

            Ilmeisesti myyjä tarkoittaa mainitsemallasi "Auxilliary heating" -optiolla BMW lisävarustetta S536A, niin silloin kyseessä on erillinen kauko-ohjattava polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Tavallisesti se on Webaston valmistama, mutta jälkiasenteisena tarjolla on muitakin merkkejä kuten Eberi.


            Myyjä on ilmeisesti varmistanut että Webasto toimii oikein? Vesipumppuviat tms. ovat tavallisia syitä että Webasto ei käytetyissä autoissa toimi, mutta ovat edullisia korjata.

            Lisälämmitin on tehdasasenteisena tarkoitetu lämmittämään auton sisätilat, mutta sen saa vesikiertoa konfaamalla muokattua kierrättämään lämpöä myös moottorille. Vesikierron muutostyö moottorille ei ole kovin isotöinen, joten erityistä lisäarvoa sille en antaisi se koska on mahdollista toteuttaa itse tai osaavan kaverin tekemänä. Ei varmasti haitaksikaan ole, jos se tehdään kaupan yhteydessä.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              Originally posted by yason View Post
              No ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
              ...
              No onhan tuo I-Drivesta tehtävä kojalaudan keskisuuttimien lämmönsäätö ihan perseestä. Sen tehdaskin vihdoin huomasi ja palautti F1x sarjaan säädön samantapaiseksi kuin mitä oli mm. E39:eissä.

              Parhaitenhan toi toimii niin, että lämmistyslaitteen perus lpt asetuksiin ei kosketa juuri koskaan, vaan keskisuuttimella sit ajon aikana hienosäädetään lämpöä. Ja koko homman helppous vesitty tällä I-Drive aivopieru idealla.

              Originally posted by yason View Post
              ...Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
              Ai -70 luvulla? ehkä näin, mutta noi keskisuuttimien erilliset lämpösäädöt on tainnut olla bemareissa jo aika kauan...

              Muutenkin E6x ajan autossa mentiin tavallaan kuraan siinä, kun havaittiin, että monia asioita voitiin säätää ohjelmallisesti. Niinpä tästä humaltuneena insinöörit unohti viimeisten 40 vuoden tuotekehityksen aikana syntyneet ergonimiset ajatukset, ja antoivat teknologian sumentää normaalin järjen käytön ja laittoivat kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat valikoiden taakse säädettäväksi. Käytettävyyttä lainkaan ajattelematta.

              Vähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.
              Last edited by Havis; 15-10-2017, 18:58.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                Originally posted by bmwe61lci View Post
                Elikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?
                Vastus maksaa ehkä kympin ja pientä puuhastelua: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=webasto

                Eli ei se rahallisesti kummoinen keissi ole.

                Comment

                • Kossu Allu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2016
                  • 222
                  • Espoo

                  Originally posted by Havis View Post
                  Vähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.
                  Kosketusnäyttö/ohjelmallisessa säädössä on se hyvä, että on mahdollista saada 1 000 ominaisuutta yhden näytön taakse. Vastaavasti tarvitaan huomattavasti enemmän nappeja tai jonkin näköisiä säätimiä, jotta niitä 1 000:a ominaisuutta voisi muuttaa oman tarpeen mukaiseksi.

                  (Näsäviivastelua )

                  E91 320d -07 M-Sport
                  211hv / 430nm

                  Ex:
                  E60 525dA -06 "M-Sport"
                  M57TU2D25, GA6HP26
                  238hv / 510nm


                  M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                  Comment

                  • bmwe61lci
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2017
                    • 102
                    • Kokkola

                    Onko porukalla tietoa mitä autoliikkeet tekee tilanteessa, jossa heillä on tuontiauto pihassa kesärenkaat alla. Eli talvi tulossa, vielä viikonloppuna olisi nyhdetty ~1000 lisää jos pitää olla talvirenkaat. Eli jos odotan, laittavatko autoon omasta pussista nastat?

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10043
                      • KVLA

                      Originally posted by bmwe61lci View Post
                      Onko porukalla tietoa mitä autoliikkeet tekee tilanteessa, jossa heillä on tuontiauto pihassa kesärenkaat alla. Eli talvi tulossa, vielä viikonloppuna olisi nyhdetty ~1000 lisää jos pitää olla talvirenkaat. Eli jos odotan, laittavatko autoon omasta pussista nastat?
                      Kyllä sinne talvipullat alle ajallaan ilmestyy. Kaikki näkyy kyllä tavalla tai toisella ostajan kukkarossa. Eli asiakas ne kuitenkin loppupelissä maksaa. Jos löydät mieleisesi yksilön ja hinta on passeli,niin osta pois. Talvipyörät voit sitten ostaa vaikka hieman käytetyt. Tai uudet juuri sellaiset kuin haluat.

                      Comment

                      • bmwe61lci
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 102
                        • Kokkola

                        Bmw lci e61 530da ~150-200tkm mikä mahtaa olla näiden autojen todellinen arvo/mitä kannattaa maksaa?

                        Varusteina jos olisi nämä:

                        -comfortit täys nahoilla, xenon, professional navi.

                        Jos verrokit kaikki siistejä, maalipinta siisti jne. täydellinen huoltokirja.

                        Meneekö hinnat näin 20ke 150tkm-200tkm 15ke?

                        Ajattelin jos antais autoliikkeelle toimeksiannon auton tuonnista. Saako tuohon haarukkaan noilla varusteilla siistin pelin?

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5018
                          • Paimio

                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Bmw lci e61 530da ~150-200tkm mikä mahtaa olla näiden autojen todellinen arvo/mitä kannattaa maksaa?

                          Varusteina jos olisi nämä:

                          -comfortit täys nahoilla, xenon, professional navi.

                          Jos verrokit kaikki siistejä, maalipinta siisti jne. täydellinen huoltokirja.

                          Meneekö hinnat näin 20ke 150tkm-200tkm 15ke?

                          Ajattelin jos antais autoliikkeelle toimeksiannon auton tuonnista. Saako tuohon haarukkaan noilla varusteilla siistin pelin?
                          No tuohan nyt ihan riippuu siitä mikä on liikkeen kate hommasta...veikkaisin että ottavat sen 2000€ vähintään tod.näk pikkuisen enemmänkin...

                          Saksassa hintahaarukka lienee noissa about 10-14t€ riippuen hieman kunnosta ja km. verot siellä 3500€ nurkilla.

                          Esim tämmöinen:


                          Tuo siihen 20t€ budjettiin vielä sopii...toki tiukille mennään jos vielä talvirenkaat ja vanteet laskee päälle...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10043
                            • KVLA

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Tuo siihen 20t€ budjettiin vielä sopii...toki tiukille mennään jos vielä talvirenkaat ja vanteet laskee päälle...
                            + Mahdolliset "talvilämppärit",jos sellaista ei satu löytymään. Eli Weba tai säteilijä/sisähaara.

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              Ei näitä ihan 15ke saa 200tkm ajettuja, ellei ole vanhempaa tai karvalakimpaa mallia. Suomenkin markkinoilla on ihan hyviä autoja aika pinot nykyään, joten ei se tuonti aina ole välttämätöntä. Toki liikkeiden katteetkin on vähintäänkin kunnossa.

                              (tämä ei ollut myyntipuhe oman myynnissä olevan auton puolesta )
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • bmwe61lci
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2017
                                • 102
                                • Kokkola

                                Eikös näistä 530da lci koneista pitänyt poistaa imuläpät?

                                Mitä jos haen liikkeestä auton, niin onko kuinka paljon purkamista et näkee onko läpät paikoillaan?
                                Eli kannattaisko sopia, että poistetaan ennen ostoa jos mahdollista?

                                Jos ostaa, niin onko täysin tuurista kiinni lävähtääkö läpät koneeseen kotimatkalla

                                Kiitos avusta!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎