Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by protoni View PostSamaa mieltä. Käytettävyysosasto on ollut kesälomalla kun tuota on mietitty. Jos kerran halutaan vaikka se 20 astetta, niin miksei sitä vaan voi puhaltaa lämpöstä jos on kylmempi ja päinvastoin.
Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.
Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.
Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostNo ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
Lämpötilaan ei muuten sinänsä tarvi yleensä koskea, automatiikka pelaa hyvin, mutta riippuen vaatekerrasta joskus haluaa kohdennettua viilennystä tai lämmitystä.
Yleensä autoissa joutuu laittamaan lämpötilan liian kylmälle, jos haluaa viileää naamalle. Sitten palelee helposti jalatkin.
Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Comment
-
-
Auxiliary Heating e61 lci 530da
Elikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?
Lähinnä mietin, paljonko tuolle antaa arvoa tinkaamisessa. Joku kaukosäädin siinä myös oli, pärjääkö tuolla varusteella hyvin suomen talven?
Kiitos taas avusta
Comment
-
-
Ilmeisesti myyjä tarkoittaa mainitsemallasi "Auxilliary heating" -optiolla BMW lisävarustetta S536A, niin silloin kyseessä on erillinen kauko-ohjattava polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Tavallisesti se on Webaston valmistama, mutta jälkiasenteisena tarjolla on muitakin merkkejä kuten Eberi.
Myyjä on ilmeisesti varmistanut että Webasto toimii oikein? Vesipumppuviat tms. ovat tavallisia syitä että Webasto ei käytetyissä autoissa toimi, mutta ovat edullisia korjata.
Lisälämmitin on tehdasasenteisena tarkoitetu lämmittämään auton sisätilat, mutta sen saa vesikiertoa konfaamalla muokattua kierrättämään lämpöä myös moottorille. Vesikierron muutostyö moottorille ei ole kovin isotöinen, joten erityistä lisäarvoa sille en antaisi se koska on mahdollista toteuttaa itse tai osaavan kaverin tekemänä. Ei varmasti haitaksikaan ole, jos se tehdään kaupan yhteydessä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostNo ei todellakaan ole, tuo on mainio ominaisuus. Yleislämpö säädetään rullista ja sitten idrivestä korjaus sen mukaan, haluaako naamalle lämmintä vai kylmää. Jalkoihinhan ja muualle tulee edelleen rullan mukaista ilmaa, ainakin oman kokemukseni mukaan.
...
Parhaitenhan toi toimii niin, että lämmistyslaitteen perus lpt asetuksiin ei kosketa juuri koskaan, vaan keskisuuttimella sit ajon aikana hienosäädetään lämpöä. Ja koko homman helppous vesitty tällä I-Drive aivopieru idealla.
Originally posted by yason View Post...Ja vanhemmissa autoissahan tuli keskisuuttimilta kylmää ilmaa talvella, ja lämmintä sitten muualta. Samasta syystä, kun talvivaatteissa saattoi tulla kuuma. Jos halusi pelkkää lämmintä, niin piti sulkea ne keskisuuttimet kokonaan.
Muutenkin E6x ajan autossa mentiin tavallaan kuraan siinä, kun havaittiin, että monia asioita voitiin säätää ohjelmallisesti. Niinpä tästä humaltuneena insinöörit unohti viimeisten 40 vuoden tuotekehityksen aikana syntyneet ergonimiset ajatukset, ja antoivat teknologian sumentää normaalin järjen käytön ja laittoivat kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat valikoiden taakse säädettäväksi. Käytettävyyttä lainkaan ajattelematta.
Vähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.Last edited by Havis; 15-10-2017, 18:58."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostElikkä tämäkö lisävaruste "Auxiliary Heating" lämmittää ainoastaan sisätilat? Myyjän mukaan on mahdollista muuttaa kytkentä niin, että lämmittää moottorin myös. Lupasi tämän kaupanpäälle, onko kyseessä isokin kädenojennus?
Eli ei se rahallisesti kummoinen keissi ole.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostVähän sama kun mitä uhkaa tapahtua tämän yleisen kosketusnäyttöön rakastumisen takia. Teknologia humalassa unohdetaan kaikki mitä tähän saakka on opittu ergonomiasta.
(Näsäviivastelua)
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostOnko porukalla tietoa mitä autoliikkeet tekee tilanteessa, jossa heillä on tuontiauto pihassa kesärenkaat alla. Eli talvi tulossa, vielä viikonloppuna olisi nyhdetty ~1000 lisää jos pitää olla talvirenkaat. Eli jos odotan, laittavatko autoon omasta pussista nastat?
Comment
-
-
Bmw lci e61 530da ~150-200tkm mikä mahtaa olla näiden autojen todellinen arvo/mitä kannattaa maksaa?
Varusteina jos olisi nämä:
-comfortit täys nahoilla, xenon, professional navi.
Jos verrokit kaikki siistejä, maalipinta siisti jne. täydellinen huoltokirja.
Meneekö hinnat näin 20ke 150tkm-200tkm 15ke?
Ajattelin jos antais autoliikkeelle toimeksiannon auton tuonnista. Saako tuohon haarukkaan noilla varusteilla siistin pelin?
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostBmw lci e61 530da ~150-200tkm mikä mahtaa olla näiden autojen todellinen arvo/mitä kannattaa maksaa?
Varusteina jos olisi nämä:
-comfortit täys nahoilla, xenon, professional navi.
Jos verrokit kaikki siistejä, maalipinta siisti jne. täydellinen huoltokirja.
Meneekö hinnat näin 20ke 150tkm-200tkm 15ke?
Ajattelin jos antais autoliikkeelle toimeksiannon auton tuonnista. Saako tuohon haarukkaan noilla varusteilla siistin pelin?
Saksassa hintahaarukka lienee noissa about 10-14t€ riippuen hieman kunnosta ja km. verot siellä 3500€ nurkilla.
Esim tämmöinen:
Tuo siihen 20t€ budjettiin vielä sopii...toki tiukille mennään jos vielä talvirenkaat ja vanteet laskee päälle...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Ei näitä ihan 15ke saa 200tkm ajettuja, ellei ole vanhempaa tai karvalakimpaa mallia. Suomenkin markkinoilla on ihan hyviä autoja aika pinot nykyään, joten ei se tuonti aina ole välttämätöntä. Toki liikkeiden katteetkin on vähintäänkin kunnossa.
(tämä ei ollut myyntipuhe oman myynnissä olevan auton puolesta)
F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Eikös näistä 530da lci koneista pitänyt poistaa imuläpät?
Mitä jos haen liikkeestä auton, niin onko kuinka paljon purkamista et näkee onko läpät paikoillaan?
Eli kannattaisko sopia, että poistetaan ennen ostoa jos mahdollista?
Jos ostaa, niin onko täysin tuurista kiinni lävähtääkö läpät koneeseen kotimatkalla
Kiitos avusta!
Comment
-
Comment