Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Originally posted by JaniLap View Post
    Päätermostaatin jos saat neuvoteltua vaihdettavan liikkeen puolesta, niin EGR-termarin vaihtaa parkkipaikalla itsekin ja osa on suhteellisen edullinen. Mieluummin toki molemmat samalla kertaa.

    Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.
    Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by bmwe61lci View Post
      Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
      Vesipumpun vaihtaa samoilla vedoilla kuin päätermostaatin. Ehdota että viet itse pumpun sinne ja maksat lisätyön. Vesipumpun vaihtamisesta aiheutuva lisätyö on varmaan 15min luokkaa termostaattien vaihdon yhteydessä.

      Hiljattain vaihdoin vesipumpun 530d lci jossa mittarissa 140tkm.... Tosin joissain autoissa saattaa olla vielä sama alkuperäinen pumppu ja 400tkm mittarissa...
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Originally posted by bmwe61lci View Post
        Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
        Tarkasti pitää autokauppa toki hoitaa ei siinä. Sopiiko kysyä mikä on sinun nykyinen automerkkisi?
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • bmwe61lci
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 102
          • Kokkola

          Originally posted by schwarze View Post
          Tarkasti pitää autokauppa toki hoitaa ei siinä. Sopiiko kysyä mikä on sinun nykyinen automerkkisi?
          E36 320i ja tuo lähtee myyntiin kunhan uudempaa ja isompaa saa pihaan saakka

          Comment

          • bmwe61lci
            Bimmer Rookie
            • Oct 2017
            • 102
            • Kokkola

            Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.

            Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.

            Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              Originally posted by bmwe61lci View Post
              Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.

              Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.

              Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!
              Hyvin ymmärrettävää. Kyllä se siitä aikanaan valkenee. Tämä minun kiesi on osimoilleen vuosi takaperin tuotettu saksasta ja hyvin on pelannut. Toki alkuun tein sen perus läppäleikkauksen/egr/hehkut/hehkuboxi jumpan. EGR termarista otin sen sisäisen holkin pois, että pysyy kierto kiinni, kun kaasutkin on laipattuna. EGR-venttaalin vaihdoin suoraan putkeen, se kun on näkymättömissä muutenkin. EGR-lämmönvaihdin on siis paikoillaan fyysisesti, muttei toiminnoiltaan mitenkään.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • bmwe61lci
                Bimmer Rookie
                • Oct 2017
                • 102
                • Kokkola

                Bmw e61 lci 530da

                Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
                ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.



                Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?

                Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.

                Kiitos!

                Comment

                • jhelen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2015
                  • 248
                  • Ulvila

                  Mistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
                  Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1361
                    • Tampere

                    Jos hehkut ja hehkurele toimii, niin odota kunnes ne ovat vaihtokunnossa ja teetä vasta sitten kun menee kaikki liki samalla vaivalla. Ei muuta kun kovaa ajoa. 290 eur tuosta hommasta on muutoinkin aika kova taksa, kun aikaa kuluu ehkä tunti.

                    Comment

                    • bmwe61lci
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2017
                      • 102
                      • Kokkola

                      Originally posted by jhelen View Post
                      Mistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
                      Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.
                      Käytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.

                      Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        Originally posted by bmwe61lci View Post
                        Käytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.

                        Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
                        Tässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Kossu Allu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2016
                          • 222
                          • Espoo

                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
                          ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.



                          Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?

                          Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.

                          Kiitos!
                          Tein tämän toimenpiteen juuri vklp, täysin samat oireet olivat. Edestä katsottuna oikea kylki juuri imusarjaläppien alta vuosi öljyä ja päästi ahtoja harakoille, oli tulpattu samalla tavalla. Ruuvit oli huonosti kiinni läpissä ja tiivisteitä ei ollut olemassakaan...

                          Itellä varmaa sellanen 0,5L tai enemmän öljyä vuosi sieltä ja kului 10 000km aikana. Lisäksi palaneen öljyn käryä tuli joskus sisälle kun tuli annettua kenkää enemmän.

                          Tein näin:
                          - Katsoin ohjeet (kiitos Anzafin:lle) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=285719
                          - Tilasin uudet tiivisteet imusarjaläppien "tulpilla" http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-32-33-...53.m2749.l2649
                          - Tein homman itse, meni n. 2,5h

                          Korjauksen jälkeen alavääntöä tuntuu löytyvän enemmän, auto toimii sujuvammin ja vaihteetkin vaihtuvat paremmin. Ilmeisesti ahtojen karkaaminen vaikutti paljon ajettavuuteen.

                          E91 320d -07 M-Sport
                          211hv / 430nm

                          Ex:
                          E60 525dA -06 "M-Sport"
                          M57TU2D25, GA6HP26
                          238hv / 510nm


                          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                          Comment

                          • Kossu Allu
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2016
                            • 222
                            • Espoo

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Tässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....
                            http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1490
                            + 1. Samaa oli täällä

                            E91 320d -07 M-Sport
                            211hv / 430nm

                            Ex:
                            E60 525dA -06 "M-Sport"
                            M57TU2D25, GA6HP26
                            238hv / 510nm


                            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                            Comment

                            • makek87
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2013
                              • 101
                              • Helsinki

                              Onko tuo e6x joskus 2007 päivityksen yhteydessä tullut 8-vaihteinen automaatti niin selkeä parannus verrattuna 6-loviseen, että siihen kannattaa autoa etsiessä panostaa?

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2717
                                • Tampere

                                Mikäli jostain löydät 8-lovisen automaatin E6x-sarjalaiseen, niin lienee ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Tietääkseni sellaisia ei kuitenkaan ole saatavilla.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎