Originally posted by JaniLap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostEntäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
Hiljattain vaihdoin vesipumpun 530d lci jossa mittarissa 140tkm.... Tosin joissain autoissa saattaa olla vielä sama alkuperäinen pumppu ja 400tkm mittarissa...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostEntäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.
Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.
Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostTarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.
Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.
Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Bmw e61 lci 530da
Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.
Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?
Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.
Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by jhelen View PostMistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.
Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostKäytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.
Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostKävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.
Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?
Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.
Kiitos!
Itellä varmaa sellanen 0,5L tai enemmän öljyä vuosi sieltä ja kului 10 000km aikana. Lisäksi palaneen öljyn käryä tuli joskus sisälle kun tuli annettua kenkää enemmän.
Tein näin:
- Katsoin ohjeet (kiitos Anzafin:lle) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=285719
- Tilasin uudet tiivisteet imusarjaläppien "tulpilla" http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-32-33-...53.m2749.l2649
- Tein homman itse, meni n. 2,5h
Korjauksen jälkeen alavääntöä tuntuu löytyvän enemmän, auto toimii sujuvammin ja vaihteetkin vaihtuvat paremmin. Ilmeisesti ahtojen karkaaminen vaikutti paljon ajettavuuteen.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1490
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Mikäli jostain löydät 8-lovisen automaatin E6x-sarjalaiseen, niin lienee ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Tietääkseni sellaisia ei kuitenkaan ole saatavilla.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment