Originally posted by onavez
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Noista Latvia/Liettua-suunnalta tuoduista voi löytyä ihan mitä tahansa, eli kannattaa kyllä käydä läpi tiheällä kammalla. Toki varmaan asiallisiakin pelejä joukossa, mutta paljon kolarikorjattuja. Yksi mielenkiintoinen itelle vianselvityksessä vastaan tullut oli runkonumeron perusteella alunperin RHD-versio, joka tuolla Baltiassa pajotettu LHD-versioksi. Luonnollisesti nykyisellä omistajalla ei ollut tästä mitään käryä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Ilmoituksessa mainittiin, että olis kaks kertaa käyny kuntotarkistuksessa, joten eiköhän siellä olis selvinny jos ois joskus kolaroitu? Elikkä siis mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkkaa? Pystyykö inpalla tarkistamaan korkeapainepumpun toimintaa mitenkään?Originally posted by Clavurion View PostNoista Latvia/Liettua-suunnalta tuoduista voi löytyä ihan mitä tahansa, eli kannattaa kyllä käydä läpi tiheällä kammalla. Toki varmaan asiallisiakin pelejä joukossa, mutta paljon kolarikorjattuja. Yksi mielenkiintoinen itelle vianselvityksessä vastaan tullut oli runkonumeron perusteella alunperin RHD-versio, joka tuolla Baltiassa pajotettu LHD-versioksi. Luonnollisesti nykyisellä omistajalla ei ollut tästä mitään käryä.E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Asiahan ei mulle kuulu mutta tuohon rahaanhan saa jo oikeasti kunnon varusteilla ja historialla olevia vastaavia... en ymmärrä miksi pitää tuollaista jo ilmoituksenkin mukaan naarmuista ja lommoista karvalakki-latviantuontia edes harkita? Kukin tieten tyylillään..:think
Comment
-
Aivan Namibia mallihan tuo on. Tuossa luetellaan vaan ominaisuuksia mitkä on kaikissa e6x malleissa. Piti kilometrit paikkansa tai ei, niin kun ottaa huomioon onnettomat varusteet ja latvian tuonti aspektin, niin hinta on väärältä planeetalta. Pelkästään noiden penkkien takia hylkäisin tuon.Last edited by VilleP; 02-04-2019, 23:19.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Mitä muita oleellisia varuisteita tuosta puuttuu, kun comfort jakkarat? Tottunut ajamaan täysin karvalakkimallisella vag konsernin tuotoksella, niin ei tiedä mitä pitäis vaatiaOriginally posted by VilleP View PostAivan Namibia mallihan tuo on. Tuossa luetellaan vaan ominaisuuksia mitkä on kaikissa e6x malleissa. Piti kilometrit paikkansa tai ei, niin kun ottaa huomioon onnettomat varusteet ja latvian tuonti aspektin, niin hinta on väärältä planeetalta. Pelkästään noiden penkkien takia hylkäisin tuon.
Paljon tuosta olis kohtuuhinta? :think
E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Monelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.Originally posted by onavez View PostMitä muita oleellisia varuisteita tuosta puuttuu, kun comfort jakkarat? Tottunut ajamaan täysin karvalakkimallisella vag konsernin tuotoksella, niin ei tiedä mitä pitäis vaatia
Paljon tuosta olis kohtuuhinta? :think
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.
Comment
-
Niin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...Originally posted by BMW525Xda View PostMonelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Onhan tuossa sporttiratti, nahkapenkit ja puulistat niin en tiedä mikä tästä karvalakin tekee. Hintakin mun mielestä ihan linjassa ajokm. nähden muihin kun vertaa.Originally posted by pyroz View PostNiin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
Tottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysinOriginally posted by pyroz View PostNiin. Kaikkien ei ole pakko haluta kaikkia varusteita, mutta jos karvalakkia myydään kalliimmalla kuin hyvin varusteltua niin kommentit ovat ihan perusteltuja...
Kysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Last edited by onavez; 03-04-2019, 18:58.E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
Ja parilla pikku lisäohjelmalla saatu ajamisen lisäilo unohduttaa muutaman pikku varustepuutteen.Originally posted by BMW525Xda View PostMonelle foorumilaiselle tuollainen on karvalakki kun pitäisi olla kaikki varusteet mitä on tehtaalta saanut. Penkit pitää bemarimiesten ahterille olla sport individual pedal mallia jollain kamelin kyttyrän karvalla ja tai vähintään esinahkaa. Useammalle ihmiselle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki eivät tarvitse autoon hudia, m-sporttia, itse ajattelevaa vakionopeussäädintä, lämmitettyä rattia ja vaihdenuppia tai persettä huuhtovia istuimia vaan joku etsii autoa ajettavuuden ja muiden asioiden suhteellisuudella.
Linkin auto on hyvä käyttöauto hyvällä ja varmalla tekniikalla, hinnasta en sano mitään koska sen arvio ostaja ja myyjä yhdessä.
Ps, ja jos satut löytämään ”full load” varusteisen siitä puuttuu joku nappi kuitenkin, esim heittoistuimen nappi.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Autoa ei kuluta pelkästään kilometrit, vaan myös ikä. Ymmärrän kyllä joidenkin kiihkon pieniin kilometreihin, mutta kun sen suhteuttaa auton ikään niin en näe itse järkeä maksaa tuhansia extraa muutamasta kymppitonnista vähemmän kilsoissa yli 10v vanhassa autossa. Kyllä se kunto on ratkaisevampi kuin kilometrit. Ja mitä vanhempi auto sitä enemmän kääntyy tuohon suuntaan. Makuasioita tietysti tämäkin.Originally posted by onavez View PostTottakai kommentit on perusteltuja, varsinkin kun niitä teiltä pyysin
Kysytääs vielä että jos heittäis nyt muutaman tonnin lisää, niin löytys tälläinen https://www.nettiauto.com/bmw/530/10326238 Tuossa olis kyllä aika reilusti pidempi varustelista, mutta 219 tkm mittarissa. Eli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :thinkS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Kun mielipiteitä kerran halutaan, niin ikäero noiden kahden välillä on mielestäni merkityksetön. Paperilla erot muodostuvat ajomäärän, myyntihinnan ja lisävarusteiden määrässä. Näiden lisäksi auton tämänhetkinen kunto ja aiemmat huollot ovat siinä mielessä olennaisia, että auton käyttöiän ja ajomäärän kasvaessa huoltotarve yleensä lisääntyy, ja jo tehdyillä huolloilla voidaan jonkin verran vaikuttaa tuleviin huoltotarpeisiin.Originally posted by onavez View PostEli nyt kysytään taas teidän mielipiteitä: Kumpi olisi järkevämpi perus käyttöautoksi 140tkm ajettu vähemmillä varusteilla, vai 3 tonnia kalliimpi pitkällä varustelistalla ja 80tkm enemmän ajetulla :think
Mitkä ovat ostajan omat preferenssit, kun itselleen autoa hankkii? Alhainen hinta, lisävarustelun määrä, auton hyvä yleiskunto, hyvä huoltohistoria - varmasti nämä kaikki enemmän tai vähemmän merkitsevät kaikille ostajille, mutta toisaalta kaikkea ei voi saada kerralla samassa paketissa maksimaalista määrää.
Kun kysymyksenaettelu on "kumpi olisi järkevä peruskäyttöauto", niin silloin tässä kyseisessä tapauksessa valitisisin lähinnä myyntihinnan ja auton tämänhetkisen kunnon (ml. huoltohistoria) perusteella. Tämän lisäksi ratkaisevan tärkeää on autoon ja mukaan oleviin papereihin tutustuminen paikan päällä ja koeajo. Ainoastaan netissä olevat tiedot harvoin riittävät kokonaiskuvan muodostamiseen - mielikuviin kylläkin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Eihän nuo luettelemasi varusteet vielä nosta autoa karvalakki-osastolta pois.Originally posted by Petsku333 View PostOnhan tuossa sporttiratti, nahkapenkit ja puulistat niin en tiedä mikä tästä karvalakin tekee. Hintakin mun mielestä ihan linjassa ajokm. nähden muihin kun vertaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tarkoituksena olis löytää kohtuuhintainen käyttöauto kilsoihin ja varusteisiin nähden, plussaa olis tietysti mahollisimman pieni tarve seisottaa konepelti pystyssä. Tuossa Latvian tuonnissa vaikuttaisi myyjän kertomuksen maan huollot hänen aikanaan olevan kohtalaisen kattavat. Kaivelin netistä auton historiatietoja Latvian ajalta ja löysin tällaisen listan ohessa olevan listan. Mielestäni tuon perusteella vaikuttais huolletulta ja että kilsat olis todellisuudessa sitä mitä mittari kertoo, vai osaako ne siellä tekaista nuo vin numerollakin löytyvät tiedot :think Jälkimmäisen linkin auton huolloista tai historiasta ylipäätään ei ole tietoa vielä kun ovat peittäneet rekisterikilvetOriginally posted by JaniLap View PostMitkä ovat ostajan omat preferenssit, kun itselleen autoa hankkii? Alhainen hinta, lisävarustelun määrä, auton hyvä yleiskunto, hyvä huoltohistoria - varmasti nämä kaikki enemmän tai vähemmän merkitsevät kaikille ostajille, mutta toisaalta kaikkea ei voi saada kerralla samassa paketissa maksimaalista määrää.
Kun kysymyksenaettelu on "kumpi olisi järkevä peruskäyttöauto", niin silloin tässä kyseisessä tapauksessa valitisisin lähinnä myyntihinnan ja auton tämänhetkisen kunnon (ml. huoltohistoria) perusteella. Tämän lisäksi ratkaisevan tärkeää on autoon ja mukaan oleviin papereihin tutustuminen paikan päällä ja koeajo. Ainoastaan netissä olevat tiedot harvoin riittävät kokonaiskuvan muodostamiseen - mielikuviin kylläkin.
Attached FilesE60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
Comment