Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    Originally posted by TJJ! View Post
    Jaahas, taitaa olla omassa servo sökönä.

    525d 2006 vikakoodit Charge-air pressure control, control deviation 4530
    ja pari koodia particulate-filter system 480A ja 4D00. (Pönttö tyhjennetty ja ohjelmoitu) Ei menny kuin viikko ohjelmoinnista. Sain edelliset viat korjattua niin uutta tulee.

    Oireet on semmoiset että auto toimii parit kiihdytykset ja sitten vääntö loppuu 2000 kierroksen jälkeen. Autoa kun käyttää sammuksissa niin vika häviää.





    Ei se servo kummiskaan aivan jumissa ole, kun kuvasin tänään.

    Nyt mietin että laitanko esim turbotohtorille huoltoon vai oiskohan tähän plug and play periaatteella menevää parempaa ahdinta? :think
    Työkaverin kaverilla oli tämmönen tapaus, että oli käytetty nimeltä mainitsemattomalla pajalla softattavana ja dpf pöntön tyhjennyksessä.. Olivat tyhjentäneet kalalysaattorin ja dpf tullut vikakoodia.. samanlainen ongelma että vedot loppui muutaman kiihdytyksen jälkeen.
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      Originally posted by >Jon1< View Post
      Työkaverin kaverilla oli tämmönen tapaus, että oli käytetty nimeltä mainitsemattomalla pajalla softattavana ja dpf pöntön tyhjennyksessä.. Olivat tyhjentäneet kalalysaattorin ja dpf tullut vikakoodia.. samanlainen ongelma että vedot loppui muutaman kiihdytyksen jälkeen.
      Itse asiassa juuri tämä skenaario kävi itelläkin mielessä tuon keissin suhteen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4627
        • Tampere

        Originally posted by >Jon1< View Post
        Työkaverin kaverilla oli tämmönen tapaus, että oli käytetty nimeltä mainitsemattomalla pajalla softattavana ja dpf pöntön tyhjennyksessä.. Olivat tyhjentäneet kalalysaattorin ja dpf tullut vikakoodia.. samanlainen ongelma että vedot loppui muutaman kiihdytyksen jälkeen.
        Milläs paikkakunnalla tälläistä tapahtuu? Autojen tekniikan tuntemus tuntuu olevan hiukan huonolla tolalla. Onko sitä sitten oikeasti tarpeeksi edes bittiä muuttamaan, loppulaskun maksaja on kuitenkin sitten worstcasescenariossa asiakas.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by fraatti View Post
          Milläs paikkakunnalla tälläistä tapahtuu? Autojen tekniikan tuntemus tuntuu olevan hiukan huonolla tolalla. Onko sitä sitten oikeasti tarpeeksi edes bittiä muuttamaan, loppulaskun maksaja on kuitenkin sitten worstcasescenariossa asiakas.
          Ei liene mikään yhden paikkakunnan ongelma, täälläkin päin on tullaista tapahtunut..
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            Originally posted by TJJ! View Post
            Jaahas, taitaa olla omassa servo sökönä.

            525d 2006 vikakoodit Charge-air pressure control, control deviation 4530
            ja pari koodia particulate-filter system 480A ja 4D00. (Pönttö tyhjennetty ja ohjelmoitu) Ei menny kuin viikko ohjelmoinnista. Sain edelliset viat korjattua niin uutta tulee.

            Oireet on semmoiset että auto toimii parit kiihdytykset ja sitten vääntö loppuu 2000 kierroksen jälkeen. Autoa kun käyttää sammuksissa niin vika häviää.





            Ei se servo kummiskaan aivan jumissa ole, kun kuvasin tänään.

            Nyt mietin että laitanko esim turbotohtorille huoltoon vai oiskohan tähän plug and play periaatteella menevää parempaa ahdinta? :think
            Originally posted by >Jon1< View Post
            Työkaverin kaverilla oli tämmönen tapaus, että oli käytetty nimeltä mainitsemattomalla pajalla softattavana ja dpf pöntön tyhjennyksessä.. Olivat tyhjentäneet kalalysaattorin ja dpf tullut vikakoodia.. samanlainen ongelma että vedot loppui muutaman kiihdytyksen jälkeen.
            Minäkin kallistuisin tuohon suuntaan vian haussa tai mikä aiheuttaa vikatilan.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Yhdellä asiakkaalla oli ongelma että auto puutui aina 3000rpm kohdilla ja sitten alkoi taas menemään.
              Todettiin dpf:n olevan tukkeessa, joten hän halusi sen softasta pois ja itse tyhjentää pöntön.
              Näin tehtiin, hän kun sai pöntön tyhjäksi ni soitti minulle että vika on edelleen, kysyin että tyhjensittekö oikean pöntön? Eli keskellä autoa olevan? (Prelci e60)
              Ei kun me tyhjennettiin se turboon kiinni tuleva pönttö

              Sanoin et kokeilkaapa seuraavaksi tyhjentää se dpf mikä on keskellä autoa siinä autossa, kas kummaa sen jälkeen alkoi auto vetämään kuten kuuluu
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by makkis View Post
                Yhdellä asiakkaalla oli ongelma että auto puutui aina 3000rpm kohdilla ja sitten alkoi taas menemään.
                Todettiin dpf:n olevan tukkeessa, joten hän halusi sen softasta pois ja itse tyhjentää pöntön.
                Näin tehtiin, hän kun sai pöntön tyhjäksi ni soitti minulle että vika on edelleen, kysyin että tyhjensittekö oikean pöntön? Eli keskellä autoa olevan? (Prelci e60)
                Ei kun me tyhjennettiin se turboon kiinni tuleva pönttö

                Sanoin et kokeilkaapa seuraavaksi tyhjentää se dpf mikä on keskellä autoa siinä autossa, kas kummaa sen jälkeen alkoi auto vetämään kuten kuuluu
                Samoin käynyt nyt useasti kun haluavat säästää ja tehdä itse
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  Miten olennaisessa asemassa tuo imuputken muokkaus on 35d? Missä kohtaa se alkaa ahdistella?



                  Ongelma taisi olla että se putsarilta pienen ahtimen ottoon tuleva letku menee ahtimen oton sisäpuolelle eikä ulkopuolelle muodostaen pullonkaulan.



                  Tuleeko tuosta ongelma jo ns Stage 2 eli ilman viriahtimia tehdyssä trimmissä?

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by LongJohn View Post
                    Miten olennaisessa asemassa tuo imuputken muokkaus on 35d? Missä kohtaa se alkaa ahdistella?



                    Ongelma taisi olla että se putsarilta pienen ahtimen ottoon tuleva letku menee ahtimen oton sisäpuolelle eikä ulkopuolelle muodostaen pullonkaulan.



                    Tuleeko tuosta ongelma jo ns Stage 2 eli ilman viriahtimia tehdyssä trimmissä?
                    Ei tule, joskaan eipä muokkauksesta haittaakaan ole.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      Aikanaan ongelma stage 2 softissa on ollut vakioturbojen boost creep, eli ahdot kasvoivat yli halutun. Ongelma on kyllä ratkaistu ja kartat löydetty millä creepin saa aisoihin.

                      Pullonkauloja imupuolella syntyy vasta ahdinvirityksen jälkeen.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • LongJohn
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2017
                        • 269
                        • Kuopio

                        Eli vahvistetun askin kanssa saa ottaa kaikki mitä vakioahtimilla irtoaa.

                        Comment

                        • Agee-
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 594
                          • Jns

                          Originally posted by LongJohn View Post
                          Eli vahvistetun askin kanssa saa ottaa kaikki mitä vakioahtimilla irtoaa.
                          Eipä oo ollut ongelmaa vakiolootallakaan.
                          VW T5 -08
                          XC70 -05
                          Superb -11

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Vajaa 6 vuotta on 335d ollut viritettyinä eri asteilla, viimeiset 2v ahdinvirillä, ei ole askin toiminta muuttunut mihinkään. En tosin sudittele, rällästele ja laatikon öljyt huuhteluvaihdettu 80tkm ja 170tkm Powermaticilla. Nyt 215tkm, voisi taas huuhteluvaihdon teettää.

                            Ihan hyvin kestää vakiokin, tämä verrattavissa 535d LCI:n laatikkoon.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10031
                              • KVLA

                              Tämä on esimerkki siitä,että ei se voima autoa riko. Vaan se,kuinka se ulosmitataan.

                              Comment

                              • LongJohn
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2017
                                • 269
                                • Kuopio

                                +1knm ok vakioaskilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎