Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1350

    .

    Masterpower, pienempi pakopesä olisi saanut olla.
    Sellainen ~500hv,n ahdin, en muista tyyppiä.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2325
      • Espoo

      Missä pk seudulla saa tuikun tekemiä softia ja mihin hintaan?:think Joku softa autossa on jo, olisi kiva saada joku ns parempi softa.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9079
        • Oulu

        Vahva huhu kertoo, että tyyppi oli MPR545, 12cc pakopesä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1350

          Originally posted by toNmbbA View Post
          Missä pk seudulla saa tuikun tekemiä softia ja mihin hintaan?:think Joku softa autossa on jo, olisi kiva saada joku ns parempi softa.
          Vaikkapa
          Turbotehoa.fi/Aki Uppa
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1350

            Originally posted by Clavurion View Post
            Vahva huhu kertoo, että tyyppi oli MPR545, 12cc pakopesä.
            Juu, niinhän se olikin, pakopesä olisi saanut olla ysi, muttei niitä tainnu siihen hätään olla saatavilla.
            Olis herännyt vaan vähän paremmin.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Solmurauta
              Newbiemmer
              • Nov 2008
              • 28

              Tollaseen kun laittais 335d koko ahdinpaketin ni tulis aika hyvä käyrä.

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 210
                • Kuopio

                Mitäs öljyä ootte käyttäny näissä reilummin piristetyissä m57 moteissa? Tarkoitan 350-500hv seteissä, joista luonnollisesti dpf ja egr off yms. Meinaan että ei varmaan enää riitä voiteluominaisuudet tuollaisessa normaalissa 5w40 öljyssä, osa kuulemma käyttää 10w60 valvolinen vr1, tuntuu vaan itestä aika jäykältä kun suurin osa ajosta kuitenkin normaalia matka-ajoa :think. 5w50 mobilen peak life käynyt itsellä mielessä.
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • Markkanenn
                  BTCF Member
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  Originally posted by Juuså View Post
                  Mitäs öljyä ootte käyttäny näissä reilummin piristetyissä m57 moteissa? Tarkoitan 350-500hv seteissä, joista luonnollisesti dpf ja egr off yms. Meinaan että ei varmaan enää riitä voiteluominaisuudet tuollaisessa normaalissa 5w40 öljyssä, osa kuulemma käyttää 10w60 valvolinen vr1, tuntuu vaan itestä aika jäykältä kun suurin osa ajosta kuitenkin normaalia matka-ajoa :think. 5w50 mobilen peak life käynyt itsellä mielessä.
                  Essolta kuultua että esim peak life on paskaa koska sitä on jouduttu lisäaineistamaan runsaammin laajan viskositeetin takia. Sanoisin että m57 koneissa toimii 5W30/5W40 hyvin viriasteesta riippumatta.
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1350

                    .
                    Kendall gt1 20w-50
                    one and only
                    Näyttöjä kyllä on.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • paapaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 203
                      • Finland

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Kendall gt1 20w-50
                      one and only
                      Näyttöjä kyllä on.
                      yhtä hyvä n57 koneelle?
                      vain kesäkäyttöön?

                      Comment

                      • Juuså
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 210
                        • Kuopio

                        Originally posted by paapaa View Post
                        yhtä hyvä n57 koneelle?
                        vain kesäkäyttöön?
                        Itse tässä etsinyt sellaista öljyä joka olisi hieman parempaa tuolta kuumanpään viskositeetistä, mutta toimisi myös hyvin talviajossa. Siks on lähinnä pyörinyt nuo 5w50 öljyt mielessä. Tuon peak lifen lisäksi olisi myös valvolinen vr1 5w-50, mutta mitenkä tuollaiset "kisaöljyt" toimii sitten normi ajossa jos vaikka 10tkm vaihtovälinä? Toki itse nyt en kylmäkäynnistele autoa talvellakaan. Ois kiva kuulla kokemuksia mitä muut on käyttäny, vai ajaako kaikki muut täällä noilla litkuilla paitsi tuikku?
                        G31 540d xDrive -18

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5336
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Juuså View Post
                          valvolinen vr1 5w-50, mutta mitenkä tuollaiset "kisaöljyt" toimii sitten normi ajossa jos vaikka 10tkm vaihtovälinä? Toki itse nyt en kylmäkäynnistele autoa talvellakaan. Ois kiva kuulla kokemuksia mitä muut on käyttäny, vai ajaako kaikki muut täällä noilla litkuilla paitsi tuikku?
                          Olen käyttänyt tuota VR1:tä aina kesäisin. Tuossa on sinkkiä ja fosfaattia runsaasti, turbon laakerit tykkää
                          Keväällä koneeseen, syksyllä vaihtoon. Noin 5000 km tulee kesässä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • diffas
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 213
                            • Lahti

                            Itse näin parhaaksi siirtyä takaisin oikeaoppiseen tehdas-suositeltuun öljyyn ja lisäsin ulkoisen öljyjäähdyttimen termostaatilla. Liian paksu öljykään ei ole hyvä, ellei ole kokoajan korkeat öljynlämmöt. Ihan suositeltava vaihtoehto, jos auto myös normaalissa arkikäytössä.
                            Kingdiesel Racing

                            Comment

                            • Vinki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1048
                              • Seinäjoki

                              Onko jotain kotikonstia testata ahtimen servomoottorin toimintaa? Ahtimen oma servo ei tee mitään, kokeilin sitten toisen ahtimen servolla, mutta ei eloa silläkään. Auto on siis todella ylävireinen. Rupesin miettimään että olisko auton omassa johtosarjas sa jotain vikaa, mutta olis mukava ensin sulkea rikkinäinen servo pois yhtälöstä. Ahdin on n. 10tkm sitten kunnostettu 530d:n ahdin. Avasin servomoottorin ja katsoin että matoruuvi on uudenveroisessa kunnossa, ja juotokset on kiinni.
                              F31 320i

                              e36 325tic

                              e30 330tic

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1350

                                .
                                Virta pois - liikkuu toiseen ääripäähän.
                                Virta päälle - liikkuu toiseen ääripäähän.
                                Toinen kääntelee virta-avainta, toinen kurkkii säädintä.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎