Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2
Collapse
X
-
Kysellääs täällä kun tietoa vois tyhmälle vaikka tulla...
Pitkästä aikaa näiden kimpussa taas, ja pisti silmään seuraavanlainen:
Miten on mahdollista että samalla osanumerolla valmistettuja ja myytäviä Boschin MAFfeja (BMW osanumero 13627788744) on eri softissa täysin eri kalibraatiolla?
E46 330d
640kg/h = 2.054 ms
max 720kg/h = 1.710 ms
E9x 320d
640kg/h = 2.876 ms
max 720kg/h = 2.394 ms
E9x 330d
640kg/h = 2.876 ms
max 850kg/h = 1.613 ms
Tuossa E9x 320d vs 330d ei ole mitään ihmeellistä, linearisaatiokartta on korkeinta arvoa lukuunottamatta sama, joten se on vaan rajattu pienemmälle maksimille 320d:ssä.
Mutta... E46:ssa koko linearisaatio on täysin eri skaalalla noihin verrattuna, ja MAF kuitenkin on samalla osanumerolla, joten tämä aiheuttaa nyt tällä hetkellä vähän harmaita hiuksia.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostSiis onko tuo ms lukema suihkusuuttimen aukioloaika vai mikä ?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Jäi tälläin flunssassa tämä mietityttämään, tää massamittarihomma.
0 928 400 529 on E46 03--05 välin mittari, ja samalla numerolla saa myös itselleen E90 sopivan mittarin.
tuolla on taulukko noista eri maffeista, ja samalla OE nrolla se näyttäs olevan. HFM6 tyyppinen massamittari.
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com...Mass_Meter.pdf tuossa on aika hyvä seloste mitenkä toimii, tuo aika (pulssin leveys) on siis pienempi mitä suurempi massa imeytyy moottoriin.
En oikein kyllä löytänyt mitään syytä miksi tuo olisi eri (anturin näkökulmasta/näyttämästä) kuin se että voiko ilmanvirtaukselle olla eri plenumeissa olla erilaiset korjauskertoimet ? Eli koitan selittää että jos virtaus on laminaarinen niin näyttämät on varmasti samat samalla osanrolla olevassa anturissa, mutta jos virtaus ei olekaan samanlainen tulee heittoa mittaukseen koko mitta-alueelle.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Niinpä... MAFfin jälkeinen imuputki turbolle on eri osanumerolla E46 M57N vs E9x M57N2, eikä muodollisesti juurikaan eroa... Tulopuolella molemmissa samanlainen ilmansuodatin samanlaisessa kotelossa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostNo, silti pienelläkin erolla saa ison virtausnopeuden muutoksen putkiston sisällä ; tai laminaarisen liikkeen muuttumaan turbulentiksi.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
_pyrkii_ joo. Se että saavutettaisiin laminaarinen virtaus mittaelementtiin pitäs olla ennen ja jälkeen anturin rihlausta kohtuullisen pitkä suora putki, ja silloinkin virtausnopeudella on vaikutusta; mitä nopeampaa mennään niin sitä vähemmän ilma siirtyy putken reunoilta.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post_pyrkii_ joo. Se että saavutettaisiin laminaarinen virtaus mittaelementtiin pitäs olla ennen ja jälkeen anturin rihlausta kohtuullisen pitkä suora putki, ja silloinkin virtausnopeudella on vaikutusta; mitä nopeampaa mennään niin sitä vähemmän ilma siirtyy putken reunoilta.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
isoltahan tuo kuulostaa, mutta mittarithan ei taida olla ekun konfiguroitavissa, vaan tapahtuu niinpäin että se mittari mittaa ja näyttää mitä se itse sieltä ilmavirrasta on lukenivaan. Muutokset sit skaalataan dde:n päässä, varmaankin perustuen valmistajan tekemiin mittauksiin.
En tästä osaa tän kummemmin tuumata lisäksi kuin että jos tuo mietityttää vielä enemmän, niin etsi käsiisi joku kenellä on esim solidworksin simulation paketti mikä sisältäs ton fluidi-osuuden simulaation. Ja sit onnekkaasti piirtään ne pari imuputkea ja kattoon kuinka se virtaus käyttäytyy kun on tarpeeks ilmavirtaa.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Tume View PostTäällä myös 530xd:ssä sama vika, ACC heittää päältä heti kun hieman reippaammin kiihdyttää. Eli käytännössä ei toimi koskaan Autossa on edellisen omistajan mukaan Tuikun softa. D17C tulee ACC:lle saman tien kun DDE:lle lävähtää 4116 ja 4CF3 jotka herjaavat ilmeisesti DPF:n puuttumisesta ja pakokaasun vastapaineesta. Olisiko tälle tehtävissä jotain? Ohjelmasta en haluaisi luopua, auto vetää hienosti ja toimii muuten hyvin.F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
-
.
Hiukkasasialle en osaa mitään muuta selitystä antaa, kun että sen poistoa ei ole koskaan pyydettykään.
Aktiivikruisen herja tulee herkimmin aivan alkupään nelikoihin.
Pääsee eroon vähentämällä vetoja, huijaamalla ruiskutusta todellista pienemmälle, korjaamalla vertailevaa väännönrajoitin käyrää laatikon ohjelmasta, tai pienellä tuurilla napsauttamalla vaan vikakoodin poikkeen.
Joko sitä ei ole huomattu silloin, tai en ole vielä silloin tiennyt, miten asia ratkaistaan, ei ole oikein yleinen vaiva.Last edited by tuikku; 06-02-2018, 01:04.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment