Originally posted by LongJohn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2
Collapse
X
-
BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
-
-
Originally posted by JMTN View PostSuomen olosuhteissa ei saisi autoa edes myydä muulla öljynvaihto välillä, kuin 10 -15tkm.
Mitä näitä nyt tullut seurailtua niin eipä se viritys ole öljynkulutuksessa näkynyt, kun yleensä kuitenkin nämä käyttöautoja ovat niin niillä ajetaan siirtymiäkin eikä aina lappu lattiassa.
Sit voisi ruveta asiaa tarkastelemaan jos rataa pyöriteltäisi.
Kyllä se näiden suurin ongelma on liian pitkät öljynvaihto välit, oli sitten vakio tai viilattu.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Juu eipä noissa longlifeissa ole järkeä - varsinkaan Suomessa.
Sillä mietin kun tuo oma 35d vie lajinsa öljyä vaikka laatu on oikea ja vaihtoväli tuo 15tkm. Pienempi ahdin vaihdettiin uuteen loppuvuodesta mutta hävikki ei loppunut (ainakaan kokonaan).
Millainen öljynkulutus näissä on ns normaalia? Opelit on tietysti erikseen.
Comment
-
-
Oma 35d ei juurikan syö öljyä täällä etelässä, ainoastaan -20c pakkasissa (näitä ei montaa päivää yleensä ole..) kylmäkäynnistyksiä jos on joutunut tekmeään, tuntuisi taso hieman laskevan.
Öljyjä usein vaihdellut enemmän kevät/syksy akselilla, ajetut km vaihtelee 15-30t välissä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostJuu eipä noissa longlifeissa ole järkeä - varsinkaan Suomessa.
Sillä mietin kun tuo oma 35d vie lajinsa öljyä vaikka laatu on oikea ja vaihtoväli tuo 15tkm. Pienempi ahdin vaihdettiin uuteen loppuvuodesta mutta hävikki ei loppunut (ainakaan kokonaan).
Millainen öljynkulutus näissä on ns normaalia? Opelit on tietysti erikseen.
En tiedä paljon sulla kuluttaa, mutta huohotuksen kautta se varmasti menee, eli sulla on vaan niin paljon karstaa öljyrenkaissa ja muutenkin moottorissa että huohottaa reilusti.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostTäysin normaalia varmaankin luokkaa 1l/15tkm
En tiedä paljon sulla kuluttaa, mutta huohotuksen kautta se varmasti menee, eli sulla on vaan niin paljon karstaa öljyrenkaissa ja muutenkin moottorissa että huohottaa reilusti.
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostTarkoittaako tämä sitä että suositellaan kovaa ajoa?
Esim. Forten motor flushia voi kokeilla, mut ei välttämättä silläkään.
Männänrenkaat vaihtoon tai sit vaan ajelee niin pitkään kun alkaa vaivaamaan enemmän.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
.
Noin tuhatta nyyttonia olen laittanut,jos laatikko on vahvistettu, eivät ole (vielä) porsineet, vahvistamattomiin luokkaa 800 max.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Mitenkäs olennaisessa osassa maestrot pitää 35d motin venttiilijousia?
Tunnetustihan ne on löysät ja väitetysti alkavat kellua 4000rpm jälkeen. Aika monet ns isoilla tienoilla nähdyt laputkin piiputtaa jo 4000 jälkeen mutta onko se sitten miltä osin jousten ongelma?
Sillä lähinnä kysyn kun venakopan tiiviste menee vaihtoon ja samoilla purkamisilla voisi laitella jousiakin.
Tällä erää on iso ic kiinni, vakioahtimet. Jatkossa tulossa iso dp ja isot ahtimet.
Comment
-
-
Originally posted by salomaa View PostOnko mitään hyötyä tai edes mahdollista laitella 525d:hen 530d isompaa turboa ja ohjelmoida jossain pajalla ? Vai pitääkö suuttimet yms vaihdella samalla ?
Venttiilinjousien vaihdosta on vaan etua, varsinkin jatkojalostuksen yhteydessä.
Tosin, noin 500hv lähtee kyllä vakiojousillakin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostVenttiilinjousien vaihdosta on vaan etua, varsinkin jatkojalostuksen yhteydessä.
Tosin, noin 500hv lähtee kyllä vakiojousillakin.
Comment
-
-
.
530d, 218hv
Iso hukkaporttiahdin, cooleri ja suuttimet, laatikon vahvistus ja lukkoperä.
Noin 450/950
Pikkuisen jäi säätö kesken ja asia vaivaamaan.
Ihan sinällään ok, mutta kaiken järjen mukaan vielä noin 40hv "puuttuu", tosin mittauksesta ei tahtonut tulla mitään, kun vielä nelosellakin halusi luistonestoa vilkuttaa.
Kyllä se oikein mitoitettu hukkaporttiahdin kuitenkin jonkilainen vaihtoehto on, kustannustehokas ainaskin. Kyllä tälläkin jo ajelee, kuulalaakeroidulla vieläkin herkempi heräämään.
535,n ahtimetkin tuonne saa, lisäksi tarvitaan viereisen varaosanumeron ecu, moottorin johtosarja ja alipainelinjastot, eipä muuta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment