Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMTN
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 338
    • Haukipudas

    Originally posted by LongJohn View Post
    Apropoo aiheeseen liittyen: Onko rajumpi vireistys näkynyt miten öljynkulutuksessa?

    Siis oletuksella että ahtimet ja muut paikat on kunnossa. Vaihtovälin kaikki pudottanee 10-15tkm joka tapauksessa..
    Suomen olosuhteissa ei saisi autoa edes myydä muulla öljynvaihto välillä, kuin 10 -15tkm.
    BMW e91 320d -08
    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      Originally posted by JMTN View Post
      Suomen olosuhteissa ei saisi autoa edes myydä muulla öljynvaihto välillä, kuin 10 -15tkm.
      Samaa mieltä.

      Mitä näitä nyt tullut seurailtua niin eipä se viritys ole öljynkulutuksessa näkynyt, kun yleensä kuitenkin nämä käyttöautoja ovat niin niillä ajetaan siirtymiäkin eikä aina lappu lattiassa.
      Sit voisi ruveta asiaa tarkastelemaan jos rataa pyöriteltäisi.

      Kyllä se näiden suurin ongelma on liian pitkät öljynvaihto välit, oli sitten vakio tai viilattu.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        Juu eipä noissa longlifeissa ole järkeä - varsinkaan Suomessa.

        Sillä mietin kun tuo oma 35d vie lajinsa öljyä vaikka laatu on oikea ja vaihtoväli tuo 15tkm. Pienempi ahdin vaihdettiin uuteen loppuvuodesta mutta hävikki ei loppunut (ainakaan kokonaan).

        Millainen öljynkulutus näissä on ns normaalia? Opelit on tietysti erikseen.

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          Oma 35d ei juurikan syö öljyä täällä etelässä, ainoastaan -20c pakkasissa (näitä ei montaa päivää yleensä ole..) kylmäkäynnistyksiä jos on joutunut tekmeään, tuntuisi taso hieman laskevan.
          Öljyjä usein vaihdellut enemmän kevät/syksy akselilla, ajetut km vaihtelee 15-30t välissä.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by LongJohn View Post
            Juu eipä noissa longlifeissa ole järkeä - varsinkaan Suomessa.

            Sillä mietin kun tuo oma 35d vie lajinsa öljyä vaikka laatu on oikea ja vaihtoväli tuo 15tkm. Pienempi ahdin vaihdettiin uuteen loppuvuodesta mutta hävikki ei loppunut (ainakaan kokonaan).

            Millainen öljynkulutus näissä on ns normaalia? Opelit on tietysti erikseen.
            Täysin normaalia varmaankin luokkaa 1l/15tkm
            En tiedä paljon sulla kuluttaa, mutta huohotuksen kautta se varmasti menee, eli sulla on vaan niin paljon karstaa öljyrenkaissa ja muutenkin moottorissa että huohottaa reilusti.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by makkis View Post
              Täysin normaalia varmaankin luokkaa 1l/15tkm
              En tiedä paljon sulla kuluttaa, mutta huohotuksen kautta se varmasti menee, eli sulla on vaan niin paljon karstaa öljyrenkaissa ja muutenkin moottorissa että huohottaa reilusti.
              Tarkoittaako tämä sitä että suositellaan kovaa ajoa?

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by LongJohn View Post
                Tarkoittaako tämä sitä että suositellaan kovaa ajoa?
                Se karsta ei välttämättä kovalla ajolla lähde.
                Esim. Forten motor flushia voi kokeilla, mut ei välttämättä silläkään.

                Männänrenkaat vaihtoon tai sit vaan ajelee niin pitkään kun alkaa vaivaamaan enemmän.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • s4mmy
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 32
                  • Vantaa

                  Koitin googlella hakea, mutta en löytänyt. Paljonko näissä neliveto kestää tehoja/vääntöä? Lastuttamisen nyt kestää, mutta jos turbo pitäisi vaihtaa niin vakio tilalle vai hybridi? Kestääkö hybridin tuoman lisän?

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    Noin tuhatta nyyttonia olen laittanut,jos laatikko on vahvistettu, eivät ole (vielä) porsineet, vahvistamattomiin luokkaa 800 max.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • LongJohn
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2017
                      • 269
                      • Kuopio

                      Mitenkäs olennaisessa osassa maestrot pitää 35d motin venttiilijousia?

                      Tunnetustihan ne on löysät ja väitetysti alkavat kellua 4000rpm jälkeen. Aika monet ns isoilla tienoilla nähdyt laputkin piiputtaa jo 4000 jälkeen mutta onko se sitten miltä osin jousten ongelma?

                      Sillä lähinnä kysyn kun venakopan tiiviste menee vaihtoon ja samoilla purkamisilla voisi laitella jousiakin.

                      Tällä erää on iso ic kiinni, vakioahtimet. Jatkossa tulossa iso dp ja isot ahtimet.

                      Comment

                      • salomaa
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 158
                        • Järvenpää

                        Onko mitään hyötyä tai edes mahdollista laitella 525d:hen 530d isompaa turboa ja ohjelmoida jossain pajalla ? Vai pitääkö suuttimet yms vaihdella samalla ?

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          Originally posted by salomaa View Post
                          Onko mitään hyötyä tai edes mahdollista laitella 525d:hen 530d isompaa turboa ja ohjelmoida jossain pajalla ? Vai pitääkö suuttimet yms vaihdella samalla ?
                          On hyötyä ja on mahdollista.


                          Venttiilinjousien vaihdosta on vaan etua, varsinkin jatkojalostuksen yhteydessä.
                          Tosin, noin 500hv lähtee kyllä vakiojousillakin.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • LongJohn
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2017
                            • 269
                            • Kuopio

                            Originally posted by tuikku View Post
                            Venttiilinjousien vaihdosta on vaan etua, varsinkin jatkojalostuksen yhteydessä.
                            Tosin, noin 500hv lähtee kyllä vakiojousillakin.
                            Sen mitä noita voimalappujakin on nähnyt tupannut jäämään huipputehot sinne 4000rpm huitteille. Mikä osuus siinä 4000-5000rpm nyykähtämisessä on niillä jousilla`?

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              530d, 218hv
                              Iso hukkaporttiahdin, cooleri ja suuttimet, laatikon vahvistus ja lukkoperä.
                              Noin 450/950
                              Pikkuisen jäi säätö kesken ja asia vaivaamaan.
                              Ihan sinällään ok, mutta kaiken järjen mukaan vielä noin 40hv "puuttuu", tosin mittauksesta ei tahtonut tulla mitään, kun vielä nelosellakin halusi luistonestoa vilkuttaa.
                              Kyllä se oikein mitoitettu hukkaporttiahdin kuitenkin jonkilainen vaihtoehto on, kustannustehokas ainaskin. Kyllä tälläkin jo ajelee, kuulalaakeroidulla vieläkin herkempi heräämään.
                              535,n ahtimetkin tuonne saa, lisäksi tarvitaan viereisen varaosanumeron ecu, moottorin johtosarja ja alipainelinjastot, eipä muuta.


                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                Tuikku, mitä ahdinta tuossa käytettiin?
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎