Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    jokainen tyylillään mutta noinhan se perusjuttu toimii. Itse kyllä noi liukutapit vielä puhdistaisin niin toimii paremin.

    Originally posted by revote View Post
    Jarrupalojen vaihdosta, eipä tällä videolla edes avata jarrunestesäiliön kantta saatika päästetä ylimääräisiä nesteitä ilmaisruuvista pihalle? Puristetaan vaan mäntä sisään ja uutta palaa tilalle.




    Noinko tuo siis menee?
    Nimimerkillä vasta tuon operaation tehnyt.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      Joo kyllä putsaukset ja rasvaukset pitää tehdä. Ja viilalla hioa pinnat tasaiseksi.

      Mut kyse oli tuosta jarrunestehommasta.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by revote View Post
        Joo kyllä putsaukset ja rasvaukset pitää tehdä. Ja viilalla hioa pinnat tasaiseksi.

        Mut kyse oli tuosta jarrunestehommasta.
        Korjaamoilla tekevät juuri noin. Teorissa se vanhan nesteen työntäminen takaisin voi aiheuttaa ongelmia, mutta käytännössä en ole kyllä keneltäkään kuullut sellaista. Varsinkin jos autoon vaihtaa BMW suositusten mukaan jarrunesteet, niin en näe kyllä mitään hyötyä ilmausnipan avaamisessa. Jarrunestesäiliön korkki kannattaa avata, niin männät painuun sisään helpommin. Samalla sitten varmistaa, että säiliössä on varmasti riittävästi tyhjää, muuten jarrunesteet tulee säiliöstä ulos ja jarruneste vahingoittaa maalipintaa.

        Tässä hyvä video mihin kiinnittää huomiota jarrurempassa. Ei ole BMW kysessä, mutta ihan samat periatteet pätee melkein kaikkiin levyjarruihin.


        Erona tuossa on, että ko. autossa käytetään noita rosterisia liukupintoja jarrupaloille ja liukutapit hieman erilaiset. BMW sanoo, ettei niitä liukutappeja kuulu voidella, osa voitelee ja osa ei.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jsj75
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 80
          • Hyvinkää

          Originally posted by Jsj75 View Post
          Edelleen arvonta startin suhteen jatkuu.:think Olin jo tuota Hellan starttia tilaamassa mutta nyt en tiedä onko tuossa sama liitin kun vanhassa.
          Siis tätä meinasin http://m.autonvaraosat24.fi/hella/7004016
          Tuossa olisi pikkuisen lisää voimaa mutta eri liitin?


          Tuosta sitä pitäisi kai valita. http://m.autonvaraosat24.fi/starttim...ring-e61/17778

          Ei ole helppoa kun yrittää muka säästää ja arpoo sitten osien kanssa.
          Tähän ei ole tietoa?
          Onko kenelläkään ollut ongelmia liittimen kanssa?

          Täytyy varmaan vain tilata ja toivoa että käy paikoilleen. Harmittaa vain jos korjaamolla tulee taas puhelu että ei osa käy.
          G21 320da M-sport -22
          e61 530da M-sport -05

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Jsj75 View Post
            Tähän ei ole tietoa?
            Onko kenelläkään ollut ongelmia liittimen kanssa?

            Täytyy varmaan vain tilata ja toivoa että käy paikoilleen. Harmittaa vain jos korjaamolla tulee taas puhelu että ei osa käy.
            Katso autosi runkonumerolla bmw:n varaosaluettelosta osanumero ja sitten laitat sen tuonne kaupan sivulle. Se vertaa ristiin alkuperäisnumerot ja tarvike numerot.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6707
              • PK-seutu

              2004 530iA. Mittaristo herjaa "Battery charge very low" ja esim. Webasto ei tästä syystä suostu toimimaan. Akun voi yhtälöstä poistaa, koska uusi akku on autoon asennettu eilen (ja vielä yön yli lisäladattu Ctek:llä). Uusi akku on myös koodattu autoon.

              Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Oliko näissä ollut IBS:ssä jotain vikaa? ISTA-D käytössä, onko vinkkejä miten etsiä vikaa?
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Jsj75
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 80
                • Hyvinkää

                Originally posted by HTK12 View Post
                Katso autosi runkonumerolla bmw:n varaosaluettelosta osanumero ja sitten laitat sen tuonne kaupan sivulle. Se vertaa ristiin alkuperäisnumerot ja tarvike numerot.
                Kiitos!
                Tällä mennään.

                Edit: ei tämäkään tapa aukoton ole. Osanumerolla katsottuna tarjoaa 9 ja 11 hampaista mallia. Nyt onneksi on tiedossa että hampaita pitää olla 11 kpl.
                Last edited by Jsj75; 23-10-2016, 19:37.
                G21 320da M-sport -22
                e61 530da M-sport -05

                Comment

                • apche
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 94
                  • Somalia

                  Originally posted by pyroz View Post
                  2004 530iA. Mittaristo herjaa "Battery charge very low" ja esim. Webasto ei tästä syystä suostu toimimaan. Akun voi yhtälöstä poistaa, koska uusi akku on autoon asennettu eilen (ja vielä yön yli lisäladattu Ctek:llä). Uusi akku on myös koodattu autoon.

                  Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Oliko näissä ollut IBS:ssä jotain vikaa? ISTA-D käytössä, onko vinkkejä miten etsiä vikaa?
                  Sattuipas ajankohtainen aihe :think Samaa nimittäin herjasi juuri oma e61 ja laitoin nyt aluksi lataukseen. Carlyn lukijalla näytti 13.6V jännitettä akulle. Ajoin vielä tänään n. 200km lenkin autolla, joten ihmetyttää mikä tuota akkua syö...
                  -

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2148
                    • L a h t i

                    Originally posted by revote View Post
                    Jarrupalojen vaihdosta, eipä tällä videolla edes avata jarrunestesäiliön kantta saatika päästetä ylimääräisiä nesteitä ilmaisruuvista pihalle? Puristetaan vaan mäntä sisään ja uutta palaa tilalle.



                    Noinko tuo siis menee?
                    Itteki just vaihoin taakse palat myös käsijarrun..

                    Mut jarrusatula pois, painaa männän sisää ja uudet palat kehii. Ei se sen kummempi ole..

                    Itte tuli fixattua jarrulevytkin ja rumpu uutee hohtoo

                    Eikä tarvinu ku ne kaks pulttia aukasta siitä jarrusatulan takaata.. Pikasesti mitä vilasin ni tuo äijä tuos videol purki jotain muutakin..

                    Comment

                    • peeämvee
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 283
                      • Taivalkoski

                      Originally posted by pyroz View Post
                      2004 530iA. Mittaristo herjaa "Battery charge very low" ja esim. Webasto ei tästä syystä suostu toimimaan. Akun voi yhtälöstä poistaa, koska uusi akku on autoon asennettu eilen (ja vielä yön yli lisäladattu Ctek:llä). Uusi akku on myös koodattu autoon.

                      Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Oliko näissä ollut IBS:ssä jotain vikaa? ISTA-D käytössä, onko vinkkejä miten etsiä vikaa?
                      Kyllähän näissä IBS vikaa on, varsinkin alkupään tuotannossa. Ibs liittimen irrottamalla loppuu herjat jos siinä vika. Miinusnavasta sininen pieni liitin irti. Toimii latauskin paremmin ibs eliminoituna. Numero 3. http://www.bimmerscan.com/wp-content...5300596847.jpg
                      Last edited by peeämvee; 23-10-2016, 20:00. Reason: Lisätty linkki kuvaan

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6707
                        • PK-seutu

                        Originally posted by peeämvee View Post
                        Kyllähän näissä IBS vikaa on, varsinkin alkupään tuotannossa. Ibs liittimen irrottamalla loppuu herjat jos siinä vika. Miinusnavasta sininen pieni liitin irti. Toimii latauskin paremmin ibs eliminoituna. Numero 3. http://www.bimmerscan.com/wp-content...5300596847.jpg
                        Kiitos vinkistä! Jostain toisesta topicista luin, että jarruenergian talteenoton saisi koodattua pois (eli IBS pois?) pelistä niin akkukin ladataan täyteen eikä 80% asti. Tekeekö tuo kaapelin irroitus saman, mutta koodaamatta jää herjoja vikamuistiin?
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by -challenger- View Post
                          Itteki just vaihoin taakse palat myös käsijarrun..

                          Mut jarrusatula pois, painaa männän sisää ja uudet palat kehii. Ei se sen kummempi ole..

                          Itte tuli fixattua jarrulevytkin ja rumpu uutee hohtoo

                          Eikä tarvinu ku ne kaks pulttia aukasta siitä jarrusatulan takaata.. Pikasesti mitä vilasin ni tuo äijä tuos videol purki jotain muutakin..
                          Ei tuossa purettu mitään ylimääräistä, tuo satulan kannake on irroitettava, jos levyn haluaa irroittaa. Liukutapit on taas joka tapauksessa irroitettava, että liukutapit saa puhdistettua. Itse irroittaisin sen satulan kannakkeen vaikka vaihtaisin pelkästään palat, koska muuten sitä ei saa kunnolla puhdistettua. Ellet puhdista sitä satulan kannaketta, niin monesti palat jumittelee ja sitten ihmetellään jossain vaiheessa tutinoita.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Onnistuukohan E6X avaimen teettäminen vieläkään missään, vai onko ainoa vaihtoehto tilata tiskiltä?

                            Comment

                            • h3rmo
                              Newbiemmer
                              • Feb 2016
                              • 17
                              • Helsinki

                              Kesällä pyörii noi 19" 245 ja 275 leveet, kulmat on säädetty nyt niille. Mutta talveksi kitkarenkaat 225/16, pärjääkö? Kokemusta?

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1518
                                • Kymenlaakso

                                Pääseekö sisätilan puhaltimelle ruiskasee crc:tä mitenkää ilman isompaa purkamista,loppu pyöriminen kokonaan,et hiilet varmaa lopussa mut aattelin kokeilla jos hetken vielä toimis motivaatiota vaihtamiselle etsies. Eka siis lähti pyörimään aina jos ajo vaikka töyssyyn,mutta ei enää
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎