Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10948
    • Joensuu

    Originally posted by Nutcase View Post
    Oliskos tähän toimenpiteeseen hyvää ohjetta?
    Ei ole mitään linkkiä heittää ohjeeseen. Googlettamalla pitäisi löytyä ohjeet. Koodaus menee ihan samoin kun muutkin koodaukset.

    Originally posted by Bmw520i2003 View Post
    volttimittari näyttää kylmänä sen 11,7 - 12,3 ja joskus menee alle 11,7 ja jos abs valot syttyvät niin sammutuksen jälkeen kun käynnistää niin näyttää normaalisti sen 14,5-14,8 koko ajan eikä abs valotkaan enää pala.
    Selvästi se ei lataa välillä. Alle 13V tarkoittaa, että lataus ei toimi ja akku tyhjenee. Oletko tarkistanut konehuoneen maadoitukset ja laturin kaapelit? Yksi mitä voisi kokeilla on ottaa IBS liitin irti.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Nutcase
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 280
      • Kymenlaakso

      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei ole mitään linkkiä heittää ohjeeseen. Googlettamalla pitäisi löytyä ohjeet. Koodaus menee ihan samoin kun muutkin koodaukset.
      njoo löysin tällaisen ohjeen:

      Onnistuuko tuollaisella?
      Tosiaan itselläni on kokemusta vain aux piuhan koodaamisesta ja vikakoodien nollaamisesta ennen tätä.

      Ihmetystä herätti tuo kapasiteettilista:

      KLASSE_BATTERIE: 46ah 55ah 70ah 80ah 90ah 110ah

      Itselläni on uusi akku kokoa 100ah, laitanko siis jommankumman 90 tai 110ah vai ymmärtääkö tietokone jos laitan tuon akun arvon eli 100ah manuaalisesti sinne .MAN tiedostolle?

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6706
        • PK-seutu

        Löytyykö tovereilta vinkkiä tällaisen vikakoodin tulkintaan?



        Mitäköhän se AHM yrittää laatikolle oikein edes kertoa, kun autossa ei koukkua edes ole? Tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin. Ko. vikakoodi on niin sanottua pysyvää sorttia, eli ei lähde nollaamalla millään.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17495
          • Turku

          Eikös AHK ole vetokoukku?
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            Originally posted by Laku View Post
            Eikös AHK ole vetokoukku?
            AHM on vetokoukku
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              Originally posted by Nutcase View Post
              njoo löysin tällaisen ohjeen:

              Onnistuuko tuollaisella?
              Tosiaan itselläni on kokemusta vain aux piuhan koodaamisesta ja vikakoodien nollaamisesta ennen tätä.

              Ihmetystä herätti tuo kapasiteettilista:

              KLASSE_BATTERIE: 46ah 55ah 70ah 80ah 90ah 110ah

              Itselläni on uusi akku kokoa 100ah, laitanko siis jommankumman 90 tai 110ah vai ymmärtääkö tietokone jos laitan tuon akun arvon eli 100ah manuaalisesti sinne .MAN tiedostolle?
              Pikaisesti katsottuna tuota ohjetta niin noinkin se toimii, mutta akku kannattaisi muuttaa varustelistaan niin ei tuota ongelmia mahdollisissa myöhemmissä koodauksissa.

              Itse et voi arvoja lisäillä vaan akun koko on valittava listalla olevista. Itse koodaisin 100Ah akun 110Ah:n mukaan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Nutcase
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 280
                • Kymenlaakso

                Originally posted by markok View Post
                Pikaisesti katsottuna tuota ohjetta niin noinkin se toimii, mutta akku kannattaisi muuttaa varustelistaan niin ei tuota ongelmia mahdollisissa myöhemmissä koodauksissa.

                Itse et voi arvoja lisäillä vaan akun koko on valittava listalla olevista. Itse koodaisin 100Ah akun 110Ah:n mukaan.
                Kiitos vastauksesta. Sen verran ymmärsin, että tuossa koodataan se cas moduulille. Pitääkö se erikseen varustelistalle laittaa? Jos pitää niin miten se kannattaa suorittaa?

                Tällaisesta "perustoimenpiteestä" eli akun vaihdosta olisi ehkä FAQ-osioon hyvä tehdä selkeät ohjeet?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10948
                  • Joensuu

                  Originally posted by Nutcase View Post
                  Kiitos vastauksesta. Sen verran ymmärsin, että tuossa koodataan se cas moduulille. Pitääkö se erikseen varustelistalle laittaa? Jos pitää niin miten se kannattaa suorittaa?

                  Tällaisesta "perustoimenpiteestä" eli akun vaihdosta olisi ehkä FAQ-osioon hyvä tehdä selkeät ohjeet?
                  Varustelistan muokkaus tehdään kuten se tehdään AUX koodauksessakin. Muokkasithan varustelistaa kun koodasit AUX:in?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Bmw520i2003
                    Newbiemmer
                    • Sep 2016
                    • 7
                    • Suomi

                    bmw520i -03, e60

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ei ole mitään linkkiä heittää ohjeeseen. Googlettamalla pitäisi löytyä ohjeet. Koodaus menee ihan samoin kun muutkin koodaukset.



                    Selvästi se ei lataa välillä. Alle 13V tarkoittaa, että lataus ei toimi ja akku tyhjenee. Oletko tarkistanut konehuoneen maadoitukset ja laturin kaapelit? Yksi mitä voisi kokeilla on ottaa IBS liitin irti.
                    pitääpä tarkistaa nuo asiat ja testata ottaa ibs liitin irti, kiitos!

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Löytyykö tovereilta vinkkiä tällaisen vikakoodin tulkintaan?
                      Mitäköhän se AHM yrittää laatikolle oikein edes kertoa, kun autossa ei koukkua edes ole? Tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin. Ko. vikakoodi on niin sanottua pysyvää sorttia, eli ei lähde nollaamalla millään.
                      Siis onko autossa AHM moduli vai ei? Ja, jos on, onko ehjä vai rikki?
                      AHM lähettää tietoa laatikollekin onko kärry perässä vai ei, perustuu siihen onko kytketty valoja. Laatikko menee erilaiseen ohjelamtilaan. Eiköhän moottorinhjauskin tee samaa.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6706
                        • PK-seutu

                        Originally posted by jaki View Post
                        Siis onko autossa AHM moduli vai ei? Ja, jos on, onko ehjä vai rikki?
                        AHM lähettää tietoa laatikollekin onko kärry perässä vai ei, perustuu siihen onko kytketty valoja. Laatikko menee erilaiseen ohjelamtilaan. Eiköhän moottorinhjauskin tee samaa.
                        Ei ole koukkua autossa, niin eikait AHM moduliakaan silloin pitäisi olla(?) :think

                        EDIT:
                        Last edited by pyroz; 03-12-2016, 18:01.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • Ccccc
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 112
                          • Valkeakoski

                          Löytyiskö jostain ohjetta tai viitsiikö joku naputella, kuinka koodataan polttimo tarkastukset pois päältä? Tarvis aika tarkat ohjeet saada kun en ole ncs experttiä ikinä käyttänyt.. kyrvähti led sumarin vastus ja sulatti muoveja aika mukavasti niin mielummin ilman vastuksia ajelisin.
                          Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                          INPA ISTA

                          Comment

                          • rööki
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2016
                            • 42
                            • st1

                            hehkut vaihdettu reilu pari vuotta sitten, nyt pari kertaa yli 10c pakkasilla on ollu normaalia pidempi starttaus kun ei oo kerenny roikassa pitää, meinasin hehkureleen vaihtaa kun siitä ei tietoa milloin on vaihdettu.. jostain ohjeesta luin että onnistuu yläkautta jos ottaa imusarjan irti, mutta onnistuuko vaihtaa alakautta ilman purkamisia?? jos hehkuja on pimeenä niin rikkooko uuden hehkureleen vai onko ainut vaihtoehto vaihtaa hehkut ja rele samalla kertaa?? tuon releen sais itte vaihettua nopsaan niin kokeilis auttaako se..:think

                            löytyykö keltään/mistään kuvaa missä kohti rele sijaitsee 530d -04??
                            Last edited by rööki; 03-12-2016, 23:35.

                            Comment

                            • kiraffi
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 427
                              • Shangri'la / SYSMÄ

                              Originally posted by rööki View Post
                              jos hehkuja on pimeenä niin rikkooko uuden hehkureleen
                              Semmoin on muistikuva / käsitys et justiinsa pimeet kynttilät on ne mitkä tuon rikkoo.
                              En itte tykkää puljata "puolväkisin" mistään välistä koskaan mitään vaan puran aina kaiken pois tielt, mut jokainen tyylillään. Mun hermoille se ei käy :p

                              https://youtu.be/rQn5J47ElwU

                              Tuosta apua?
                              Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                              Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                              Ex:
                              1x F30
                              1x E60
                              5x E36
                              1x E34
                              1x E46
                              2x E30
                              2x Toyota
                              1x Ford
                              1x Honda

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                Olin siinä käsityksessä, että N52 moottorissa ei olisi enää perinteistä ilmamassamittaria ollenkaan, mutta näköjään ensimmäisissä malleissa on käytössä sama anturi kuin M54:ssä. Tämä on ilmeisesti ihan kuumalanka tyyppinen mittari, mutta mikä tässä on varsinainen anturi osa? Onko se kuvassa näkyvä kiiltävä lanka vai päässä oleva musta pallo? Onko näissä ollut minkä verran vikoja?

                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎