Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Originally posted by Nic0991 View Post
    Harkinnassa 245tkm ajetun E60 530D Lci osto, mutta kyseiseen autoon ei ilmeisesti ole vaihdettu koskaan laatikkoöljyjä. Mielipiteitä uskaltaako ostaa? Ja jos ostaa niin antaako olla alkuperäisten litkujen sisällä vai alkaako vaihtamaan huuhtomalla tms.?
    Kuulemma laatikko toimii hyvin paitsi kovemmilla pakkasilla vähän hitaan oloinen.
    No se on sinun päätettävä ostatko mutta omallani oli ajettu yli 300tkm kun ostin ja megatroniikka rempan yhteydessä vaihdettiin huuhtelemalla öljyt ja toimii.
    Eli jos vaihdat ne öljyt niin ehdottomasti huuhtelemalla.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2148
      • L a h t i

      Originally posted by Nic0991 View Post
      Harkinnassa 245tkm ajetun E60 530D Lci osto, mutta kyseiseen autoon ei ilmeisesti ole vaihdettu koskaan laatikkoöljyjä. Mielipiteitä uskaltaako ostaa? Ja jos ostaa niin antaako olla alkuperäisten litkujen sisällä vai alkaako vaihtamaan huuhtomalla tms.?
      Kuulemma laatikko toimii hyvin paitsi kovemmilla pakkasilla vähän hitaan oloinen.
      Tottakai laatikko toimii hitaammin talven kovilla pakkasilla. Sehän se pointti ei se auto muuten lämpene jos laatikko vaihtaa liian isolle kylmällä moottorilla.
      Eikä ole taloudellistakaan.

      Comment

      • Nic0991
        Newbiemmer
        • Feb 2017
        • 6
        • Jyväskylä

        Originally posted by Arnolds View Post
        No se on sinun päätettävä ostatko mutta omallani oli ajettu yli 300tkm kun ostin ja megatroniikka rempan yhteydessä vaihdettiin huuhtelemalla öljyt ja toimii.
        Eli jos vaihdat ne öljyt niin ehdottomasti huuhtelemalla.
        Jostain vaan lukenu kauhukertomuksia, että ölpän vaihdossa voi irrota jotain sontaa mikä sit saattas hajottaa lootan, mutta johtuneeko se sit just siitä, että sinne vaihetaan vaan ne muutama litra mitä tulee ropun/pohjan kautta?

        Comment

        • Nic0991
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 6
          • Jyväskylä

          Originally posted by -challenger- View Post
          Tottakai laatikko toimii hitaammin talven kovilla pakkasilla. Sehän se pointti ei se auto muuten lämpene jos laatikko vaihtaa liian isolle kylmällä moottorilla.
          Eikä ole taloudellistakaan.
          Loogistahan tuo on, mutta juuri kun ei ole vielä mitään kokemusta BMW:n automaateista niin halusin kysyä sellaisilta joilla on. Kiitos vastauksista!

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2660
            • Tampere

            Originally posted by Nic0991 View Post
            Harkinnassa 245tkm ajetun E60 530D Lci osto, mutta kyseiseen autoon ei ilmeisesti ole vaihdettu koskaan laatikkoöljyjä. Mielipiteitä uskaltaako ostaa?
            Onko tarkoitus pitää autoa pidempään? Mikäli on, ja enemmän kilometrejä edessä, niin pelkän öljynvaihdon sijaan voisi olla paikallaan harkita myös vaihdelaatikon mekatroniikan kunnostustakin samalla vaivalla. Laatikoissa on lukuisa määrä kuluvia osia ja jossakin vaiheessa luistatusoireita yms. tyypillisiä temppuja alkaa tulla vastaan, mikä yleensä kertoo kuluneisuudesta ja öljynvaihtoa laajemmasta huollon tarpeesta. Varmuudella ei toki voi sanoa, milloin ne alkavat kyseisessä laatikossa, mutta ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Isompi laatikkoremontti on luonnollisesti kalliimpi teettää kuin öljynvaihto, mutta se 500+ euroa mikä menee pelkkään huuhteluöljynvaihtoon ja suodattimen uusimiseen ei sulje pois esim. jo vuoden kuluttua öljynvaihdosta tarvittavaa isompaa huoltoa jonka kustannukset voivat olla parin tonnin luokkaa.

            Ehjää ja toimivaa ei todennäköisesti monikaan halua lähteä korjaamaan ennalta, mutta noilla kilometrilukemilla olevan auton hankintavaiheessa on kuitenkin hyvä olla tietoinen tilanteista joita voi olla tulossa vastaan.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Nic0991
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 6
              • Jyväskylä

              Originally posted by JaniLap View Post
              Onko tarkoitus pitää autoa pidempään? Mikäli on, ja enemmän kilometrejä edessä, niin pelkän öljynvaihdon sijaan voisi olla paikallaan harkita myös vaihdelaatikon mekatroniikan kunnostustakin samalla vaivalla. Laatikoissa on lukuisa määrä kuluvia osia ja jossakin vaiheessa luistatusoireita yms. tyypillisiä temppuja alkaa tulla vastaan, mikä yleensä kertoo kuluneisuudesta ja öljynvaihtoa laajemmasta huollon tarpeesta. Varmuudella ei toki voi sanoa, milloin ne alkavat kyseisessä laatikossa, mutta ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Isompi laatikkoremontti on luonnollisesti kalliimpi teettää kuin öljynvaihto, mutta se 500+ euroa mikä menee pelkkään huuhteluöljynvaihtoon ja suodattimen uusimiseen ei sulje pois esim. jo vuoden kuluttua öljynvaihdosta tarvittavaa isompaa huoltoa jonka kustannukset voivat olla parin tonnin luokkaa.

              Ehjää ja toimivaa ei todennäköisesti monikaan halua lähteä korjaamaan ennalta, mutta noilla kilometrilukemilla olevan auton hankintavaiheessa on kuitenkin hyvä olla tietoinen tilanteista joita voi olla tulossa vastaan.
              Semmonen pelkohan siinä on persauksissa. Ei se varmaa 300tkm yli minulla olisi, mutta ei voi koskaan tietää. :think
              Olen kyllä lukenut viron takaisista laatikko rempoista ja varmaan se olisi suunta jos tarve vaatii.

              Vähän oli sellanen suunnitelma, että jos vaihdattas ensiksi huuhtelemalla öljyt ja sitten jonki ajan päästä vaihtaisi itse sen osan öljyistä mitä suodattimen vaihdossa tulee ja samalla vaihtaisi mekatroniikan tiivisteet, solenoidin ja ehkä venttiilin ellei luistoa ole ehtinyt ilmetä.

              Sitten taas paljonko joutuisi maksamaan lisää tuohon huuhtelu öljynvaihtoon jos menisi suoraan Recrolle tarkastuttamaan ja mahdollisesti ehjäyttämään tarvittavat osat ja noukkis kesän bisset samalla reissulla...

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by Nic0991 View Post
                Sitten taas paljonko joutuisi maksamaan lisää tuohon huuhtelu öljynvaihtoon jos menisi suoraan Recrolle tarkastuttamaan ja mahdollisesti ehjäyttämään tarvittavat osat ja noukkis kesän bisset samalla reissulla...
                No jos et välttämättä Viron viinaa halua hakea niin ajele pari sataa kilsaa pohjoiseen(jos Jyväskylästä olet) ja käy Siekkisen Korjaamolla Maaningalla niin tulee kuntoon.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • skubbe
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 30
                  • Oulu, Finland

                  N52-m54

                  Moro

                  Meneekö N52 apulaitteet eli imusarjat pakosarjat sähköt ja muut hilut M54 moottoriin?

                  Jos vastaat pelkästään "ei" niin elä vastaa.

                  Tarkoitus ois rikkonainen N52 vaihtaa ja nyt sattuis M54 olemaan vain tarjolla niin kiinnostaisi onnistuuko moinen swappis vai pitääkö ostaa koko mällätty auto ja ruveta siirteleen kakki sähköt ja muut kilkkeet?

                  Comment

                  • Nic0991
                    Newbiemmer
                    • Feb 2017
                    • 6
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Arnolds View Post
                    No jos et välttämättä Viron viinaa halua hakea niin ajele pari sataa kilsaa pohjoiseen(jos Jyväskylästä olet) ja käy Siekkisen Korjaamolla Maaningalla niin tulee kuntoon.
                    Täytyy kysyä Siekkiseltä tarjousta. Lukemani perusteella on oikea guru jolla onnistuu myös laatikon vahvistaminen, mutta koska Suomi, niin veikaan, että hinnat karkaa lapasesta (persaukiselle)

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Nic0991 View Post
                      Täytyy kysyä Siekkiseltä tarjousta. Lukemani perusteella on oikea guru jolla onnistuu myös laatikon vahvistaminen, mutta koska Suomi, niin veikaan, että hinnat karkaa lapasesta (persaukiselle)
                      Tuskin karkaa.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by skubbe View Post
                        Moro

                        Meneekö N52 apulaitteet eli imusarjat pakosarjat sähköt ja muut hilut M54 moottoriin?

                        Jos vastaat pelkästään "ei" niin elä vastaa.

                        Tarkoitus ois rikkonainen N52 vaihtaa ja nyt sattuis M54 olemaan vain tarjolla niin kiinnostaisi onnistuuko moinen swappis vai pitääkö ostaa koko mällätty auto ja ruveta siirteleen kakki sähköt ja muut kilkkeet?
                        N52 on siis valvetronic moottori, M54 ihan perinteinen kone. Sähköt ei satavarmasti ole sinnepäinkään, veikkaan, että ei mene muutkaan romppeet paikalleen.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • skubbe
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 30
                          • Oulu, Finland

                          Originally posted by skubbe View Post
                          Moro

                          Meneekö N52 apulaitteet eli imusarjat pakosarjat sähköt ja muut hilut M54 moottoriin?

                          Jos vastaat pelkästään "ei" niin elä vastaa.

                          Tarkoitus ois rikkonainen N52 vaihtaa ja nyt sattuis M54 olemaan vain tarjolla niin kiinnostaisi onnistuuko moinen swappis vai pitääkö ostaa koko mällätty auto ja ruveta siirteleen kakki sähköt ja muut kilkkeet?
                          Kiitokset Jakille

                          Jatko kysymys, miten kun näyttäisi löytyvän N52B30A eli kolmenlitran versio tuosta samaisesta räpätistä, menisikö se tuo kettuilematta tuan N52B25A tilalle?

                          Äkkinäinen voisi näin olettaa :think
                          Last edited by skubbe; 07-03-2017, 14:58.

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            Mielenkiinnosta, mikä hajosi N52:sessa?
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              Originally posted by Nic0991 View Post
                              Semmonen pelkohan siinä on persauksissa. Ei se varmaa 300tkm yli minulla olisi, mutta ei voi koskaan tietää. :think
                              Olen kyllä lukenut viron takaisista laatikko rempoista ja varmaan se olisi suunta jos tarve vaatii.

                              Vähän oli sellanen suunnitelma, että jos vaihdattas ensiksi huuhtelemalla öljyt ja sitten jonki ajan päästä vaihtaisi itse sen osan öljyistä mitä suodattimen vaihdossa tulee ja samalla vaihtaisi mekatroniikan tiivisteet, solenoidin ja ehkä venttiilin ellei luistoa ole ehtinyt ilmetä.

                              Sitten taas paljonko joutuisi maksamaan lisää tuohon huuhtelu öljynvaihtoon jos menisi suoraan Recrolle tarkastuttamaan ja mahdollisesti ehjäyttämään tarvittavat osat ja noukkis kesän bisset samalla reissulla...
                              Menee hyvä auto piloille, jos alkaa jännittämään että mikä paikka seuraavaksi antaa periksi. Kovaa ajoa vaan ja korjaa sitten kun aihetta on. Säästä öljynvaihtorahat laatikkoremppaan.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • terhakka
                                Newbiemmer
                                • Jan 2011
                                • 22
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Täysin mahdoton koska vanhoissa on mekaaninen ja lci on sähköinen.

                                Mutta sen pelkän nupin voi jostain jopa ehkä saadakin...on niitä näkynyt, mutta näyttävät niin karmeilta etten suosittele missään nimessä.
                                Kyllä sen voi vaihtaa. Youtubesta löytyy videokin aiheesta, mutten muista linkkiä googleta aiheesta niin löytyy. Bmw tuninki liikkeet myy semmoista settiä (just mitä etsit)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎