Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dabbler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 102
    • Lpr

    Ääni täältä myös SWF:lle , valeot ei itselläni toimineet yhtä hyvin, alkuperäisistä ei kokemusta.

    Comment

    • Budder
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 96

      Voi poistaa

      Ylläpito voi poistaa.
      Kiitos
      Last edited by Budder; 02-03-2017, 12:39.

      Comment

      • Görandd
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 39
        • Finland Vöyri

        Originally posted by JaniLap View Post
        Pari tarkastettavaa kohdetta tuli mieleeni:

        -Käryyn liittyen pakosarjaan on toisinaan ilmaantunut halkeamia, jotka voivat aiheuttaa sisätilassa havaittavaa hajua. Silmämääräinen tarkastus onnistuu yksinkertaisesti vaikkapa käsipeilin avulla ilman pakosarjan irroitusta.

        -Öljymäiseen hikoiluun liittyen imusarjan tiivisteet saattavat ajan mittaan alkaa vuotaa. Tiivisteiden uusiminen auttaa tähän. Ja mikäli imusarjan läpät on poistettu ja katkaistujen läppäakseleiden päät on tulpattu ruuveilla, niin nämä voivat myös liittyä hikoiluun. Kunnolliset taustalevyt tiivisteillä voisivat tarjota tiiviimmän ratkaisun tässä tapauksessa.
        Jep, tuo pakosarja myös itsellä käynyt mielessä, mutta haju tulee niin hämärästi ja satunnaisesti. Ja haju voi tulla myös kun käyttää tuota rest-toimintoa.
        Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

        Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2655
          • Tampere

          Originally posted by Görandd View Post
          Ja haju voi tulla myös kun käyttää tuota rest-toimintoa.
          Tällaiset hajut ja käryt ovat toisinaan hankalasti paikannettavia. Mikäli haisee myös moottorin ollessa sammutettuna, niin lieneekö ilmanvaihtojärjestelmässä olla jonkinlaista kasvustoa tms. joka voisi välillä ilmoittaa itsestään. Onko ilmastoinnin lauhdutinkennoa puhdistettu aikoihin?
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by TheRipper View Post
            Masokistin vikaa?
            Lauantai aamuna piti olla kauppa johon A pääsee oven eteen autolla ja B saapi ne sulat matkaansa. Ei siellä muita vaihtoehtoja ollu

            Ei tuosta nyt konkurssia tule vaikka joutuu kesäksi netistä jotkin muut tilaamaan
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              Tuli tänään laitettua aux piuha kiinni 2005vm e61seen, miten sen koodaus onnistuu.
              mm NCS löytyy, onnistuuko sillä ja olisiko jotain ohjeita amatöörille :think

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2148
                • L a h t i

                Originally posted by jjanii View Post
                Tuli tänään laitettua aux piuha kiinni 2005vm e61seen, miten sen koodaus onnistuu.
                mm NCS löytyy, onnistuuko sillä ja olisiko jotain ohjeita amatöörille :think
                Esim




                Comment

                • niko123
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 148
                  • Kesälahti

                  Onko täällä tietoa mistä voi johtua että ratin sähköinen säätö ei toimi? Ja voiko olla miten kallista korjata?

                  Comment

                  • Jewgeni
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 51
                    • Lempäälä

                    N47 koneen huohottimen tarkistus / putsaus

                    Mistähän huohotin löytyy ja olisko rautalankaohjeita mistä ja mitä tarvis putsata.
                    Kiitos,

                    Comment

                    • Sludu
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 26
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by enins View Post
                      Noin 80 ekeä osat öljyineen, töitä saa hiukan tehdä. Ihan ensimmäiseksi työksi autonkorjausharrastuksen parissa en tuota suosittele. Jos perusasiat hallussa ja malttia löytyy nupista, niin mikä ettei.
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....60+hammastanko
                      Miettinyt, että helpommaksi tulee vaihtaa koko tanko. Onko kellää kokemusta tämmösestä: https://www.topvaraosat.fi/valmistaja/lizarte/8129298
                      hinta on ainakin alle puolet noista boschin vaihtoehdoista.
                      f30 328i -12
                      ex. e60 525iA -04
                      ex. e46 328i -98

                      Comment

                      • Bemariboy
                        Newbiemmer
                        • Feb 2017
                        • 1
                        • Finland

                        Active steering wheel fault!

                        Tämmöinen vika ilmeni melkein heti sen jälkeen kun auto kävi nelipyöräsuuntauksessa, mistähän johtuu ?

                        Comment

                        • vekkuli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1321
                          • Liminka

                          Originally posted by Bemariboy View Post
                          Tämmöinen vika ilmeni melkein heti sen jälkeen kun auto kävi nelipyöräsuuntauksessa, mistähän johtuu ?
                          Aktiiviohjaus pitää kalibroida suuntauksen jälkeen.
                          E93 ///M3
                          E60 530dA aka M5
                          F11 525dA Xdrive
                          Tesla model 3 LR MY22

                          Comment

                          • Jpa80
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 133
                            • Pirkanmaa

                            Onko porukalla kokemuksia pre-lci 530d e61:sta isommilla kilsoilla, eli välillä 300-400tkm?
                            Omassa koslassa alkaa olla tuo 300tkm mittarissa, eli vaihtoonhan se pitäisi laittaa, mutta rahapolitiika ei oikein anna periksi. Nyt sitten tietty mietityttää että miten isoihin remppoihin pitää varautua jos ton meinaa vielä sen pari vuotta pitää, ajoa kun tulee kuitenkin 45tkm vuoteen.
                            Eli minkä uusimiseen on syytä varautua? Turbo, suuttimet, alustan kilkkeet tms.? Laatikon öljyt olis varmaan syytä vaihtaa, laatikko vaihdettu uuteen n. 130tkm kohdalla, eli silläkin kohta se 160tkm rullattu. DPF on poistettu, eli sen suhteen ei ongelmia tiedossa, samoin ne imusarjan läpät on heivattu helvettiin. Ilmajousien kompura on kertaalleen uusittu, samoin johtosarjoja.

                            Comment

                            • nachi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 378

                              Originally posted by Jpa80 View Post
                              Onko porukalla kokemuksia pre-lci 530d e61:sta isommilla kilsoilla, eli välillä 300-400tkm?
                              Omassa koslassa alkaa olla tuo 300tkm mittarissa, eli vaihtoonhan se pitäisi laittaa, mutta rahapolitiika ei oikein anna periksi. Nyt sitten tietty mietityttää että miten isoihin remppoihin pitää varautua jos ton meinaa vielä sen pari vuotta pitää, ajoa kun tulee kuitenkin 45tkm vuoteen.
                              Eli minkä uusimiseen on syytä varautua? Turbo, suuttimet, alustan kilkkeet tms.? Laatikon öljyt olis varmaan syytä vaihtaa, laatikko vaihdettu uuteen n. 130tkm kohdalla, eli silläkin kohta se 160tkm rullattu. DPF on poistettu, eli sen suhteen ei ongelmia tiedossa, samoin ne imusarjan läpät on heivattu helvettiin. Ilmajousien kompura on kertaalleen uusittu, samoin johtosarjoja.
                              Ollut 4 kappaletta E60/61 525d LCI sekä 530d pre-LCI, kaikissa kilsat 290-400tkm omana omistusaikana (ajossa päivittäin kaikki vähintään kuukausia, osa yli vuoden)

                              Mihinkään näistä ei oltu vaihdettu, enkä vaihtanut turboa, suuttimia, alustan kilkkeitä, laatikon öljyjä, DPF:ää tai muuta vastaavaa. Kaikki toimivat mainiosti omistusajan ja käytännössä pelkillä öljynvaihdoilla mentiin. Viimeisin näistä oli 525xD LCI 3.0, joka lähti 346tkm ajettuna pihasta, ilman tiedettävää huoltotarvetta uudelle omistajalleen.

                              EDIT: xD:stä kyykähti talven aikana käytössä akku webaston vuoksi, siinäkään ei muuta xDrivestä huolimatta ilmennyt.
                              Last edited by nachi; 28-02-2017, 21:28.

                              Comment

                              • Jpa80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 133
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by nachi View Post
                                Ollut 4 kappaletta E60/61 525d LCI sekä 530d pre-LCI, kaikissa kilsat 290-400tkm omana omistusaikana (ajossa päivittäin kaikki vähintään kuukausia, osa yli vuoden)

                                Mihinkään näistä ei oltu vaihdettu, enkä vaihtanut turboa, suuttimia, alustan kilkkeitä, laatikon öljyjä, DPF:ää tai muuta vastaavaa. Kaikki toimivat mainiosti omistusajan ja käytännössä pelkillä öljynvaihdoilla mentiin. Viimeisin näistä oli 525xD LCI 3.0, joka lähti 346tkm ajettuna pihasta, ilman tiedettävää huoltotarvetta uudelle omistajalleen.
                                Eli toivoa on. Kummasti sitä vaan alkaa miettimään näitä juttuja kun autossa alkaa olemaan enemmän metrejä mittarissa, vaikka sitä olisikin pidetty kuin kipeää kullia, ja öljyjäkin vaihdeltu turhankin tiuhaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎