Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by bemu530 View Post
    Tuntuu siltä, että ohjelmointi on pääasiassa tehty kutosiin, mutta onko joku tehnyt saman mopokoneisiin (= N47). Itsellä PX31, johon löytyisi Stage 1, vaan ei muita.

    Oma kottero myös "tuikutettu", onko siitä XHHP:n osalta haittaa/hyötyä?
    Hyötyä.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • bemu530
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 163
      • Ekenäs

      XHP Stage 3 N47 (PX31)

      Omaan kotteroon tuli sitten alkuviikosta asennettua suoraan Stage 3, kun sellainenkin oli saatavilla. Nyt ajettu 600 km ja kokemukset vain positiivisia. Vertailukohtaa ei ole muuta kuin orkkisohjelmisto, eli en tiedä, miltä Stage 1 olisi tuntunut.

      Olisi ehkä liioteltua sanoa, että auto on nyt kuin toinen, mutta kyllä tosiasia on se, että auton luonne muuttui huomattavasti miellyttävämmäksi. Se tietty laiskuus ja väsyneisyys, joka mielestäni vaivasi aikaisemmin, on täysin poissa. Nyt auto/aski tuntuu siltä, että se olisi "hereillä" / menossa mukana koko ajan ja reagoi heti, eikä viiveellä.

      Vaihdot ovat paitsi nopeita, kuitenkin myös pehmeitä. Aikaisemmin vaivannut pieni nykähtely, kun vaihtoi pienemmälle, on poissa. Välikaasu on mielenkiintoinen ilmiö, kun sekin tuli nyt kuvaan mukaan.

      Vaikuttiko ohjelmointi sitten kulutukseen? Nja, marginaalisesti, jos olleenkaan. 600 km:n ajolla keskimääräinen kulutus olisi noussut 0,1l/100km, verrattuna edeltäneeseen pitkän ajan keskikulutukseen, eli eipä siitä nyt kovin lopullisia johtopäätöksiä voi vetää. Osaltaan siihen vaikuttaa myös se, että autolla on nyt kivempi ajaa myös manuaalipuolella, joten voi olla, että kulutuksen kasvu selittyy "aktiivisemmalla" ajo-otteella.

      XHP (Stage 3) + tuikutus tekevät yhdessä näistä mopoistakin ihan siedettäviä ajettavia. Perheen E90 saanee samanlaisen käsittelyn. Kiitos nimimerkille rikuh1 ohjelmoinnista.
      BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
      BMW 320dA -09

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Pystyykö tätä hoitamaan bluetoothilla carlyn bluetoothpalikalla vai lähdenkö metsästämään inpa-kaapelin kaveriksi adapteria. Mistä noita sopivia mahtaisi saada ja mikä tämä OTG-tuki on mistä puhutaan? :think
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • samppa.re
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 100
          • Oulu

          Originally posted by E39Fin View Post
          Pystyykö tätä hoitamaan bluetoothilla carlyn bluetoothpalikalla vai lähdenkö metsästämään inpa-kaapelin kaveriksi adapteria. Mistä noita sopivia mahtaisi saada ja mikä tämä OTG-tuki on mistä puhutaan? :think
          Ei onnistu bluetoothilla, vaatii kaapelin. Ja kaapelikin kannattaa olla mallia varmasti toimiva. Oma ebay-kaapeli ainakin pätkii niin paljon, että sillä en mitään uskaltaisi flässätä. Bimmergeeksin kaapeli taas tuntuu toimivan luotettavasti. OTG-tuesta lisää tuolla ja niitä adaptereita saa melkein joka kaupasta. Oman taisin ostaa Prismasta.

          Vielä kun tulisi tuki -04 530d:lle niin pääsisi flässäilemään.
          530d E61 Saphirschwarz

          Comment

          • walopower
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 294
            • Espoo

            .....
            Last edited by walopower; 10-04-2018, 15:33.
            Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              Eli tämän tyyppinen kaapeli? :think

              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 207
                • Kuopio

                Onko muilla ollut ongelmia google maksun kanssa tuon xhp flashtoolin general licencen maksussa? Minulla ei jostain syystä hyväksy maksua vaikka kaikki on kunnossa, edes paypal ei toimi vaikka siirsin paypal tililleni rahaa suoraan. Ei tarviis enää saada kuin lisenssi ja softa ostettua, backupit on jo tehtynä.

                Edit: Otimpa sitten suoraan yhteyttä xhp:hen ja vastasivat että google maksun kanssa on ollut ongelmia tuntemattomasta syystä, mutta myös paypalilla suoraan maksaminen onnistuu ja tämän jälkeen he antavat koodit joilla saan lunastettua lisenssin sekä softan. Näin siis toimin ja sain lisenssin ja softan ostettua, sekä tänään asenneltua stage 3 kartan. Asennuksen aikana auto oli maassin 55a virtalähteessä taaten riittävät voltit. Asennus sujui ongelmitta ja näin lyhyen lenkin (40km) ajaneena ei voi kuin kehua. Ei todellakaan ole D vaihteella liian race henkinen, vaihtaa paljon fiksummin ja turha luisto ekoilla vaihteilla liikkeelle lähtiessä on poissa. Autossa on myös 3"downpipe ja isompi cooleri, sekä Aj-techin softa moottorissa (322/737)
                Last edited by Juuså; 21-01-2018, 18:12.
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  Kuinka iso vaikutus tolla ohjelmalla on rauhallisessa ajossa ?
                  Vaihdatutin omaan (530d pre-lci 2005) laatikkoon öljyt kaustisen jarmolla, ja tosi selvä parannus. Laitto 8 vaihteiseen tarkotetun öljyn, joka on kuulemma kylmänä notkeempaa, muuten täyttää kaikki vaatimukset. Laatikko toimii nyt paljon paremmin, niin kylmänä ku lämpimänä. Vaihdot paljo nopeempia mutta pehmeitä, ja kuminauhamaisuus vähenty selvästi. Niinku laatikko ois heränny unesta, ei veeenyyttäviä isommalle vaihtoja eikä oo jääny miettiin että vaihtaako isommalle vaiko eikö. Eli vähän samat kokemukset ku monella ollut tämän ohjelman kanssa.
                  Eli voiko siis tuo tuosta vielä parantua jos ohjelmoi ?

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    Itse laitoin tämän nyt omaan prelci viime viikolla kun sai vihdoinkin niin ero on kyllä kun yöllä ja päivällä. Vaihdot rivakoita ja pintakaasulla kiihdyttäessä kelaa nätisti vaihteet 1600rpm tienoilla
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6719
                      • PK-seutu

                      Originally posted by JJtalo View Post
                      Kuinka iso vaikutus tolla ohjelmalla on rauhallisessa ajossa ?
                      Vaihdatutin omaan (530d pre-lci 2005) laatikkoon öljyt kaustisen jarmolla, ja tosi selvä parannus. Laitto 8 vaihteiseen tarkotetun öljyn, joka on kuulemma kylmänä notkeempaa, muuten täyttää kaikki vaatimukset. Laatikko toimii nyt paljon paremmin, niin kylmänä ku lämpimänä. Vaihdot paljo nopeempia mutta pehmeitä, ja kuminauhamaisuus vähenty selvästi. Niinku laatikko ois heränny unesta, ei veeenyyttäviä isommalle vaihtoja eikä oo jääny miettiin että vaihtaako isommalle vaiko eikö. Eli vähän samat kokemukset ku monella ollut tämän ohjelman kanssa.
                      Eli voiko siis tuo tuosta vielä parantua jos ohjelmoi ?
                      Paljonko autolla oli ajettu kun vaihdatit öljyt? Ja nollattiinko adaptaatiot vaihdon yhteydessä?
                      Last edited by pyroz; 05-02-2018, 16:03.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • samppa.re
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 100
                        • Oulu

                        Omaan -04 530d tuli viikonloppuna laitettua tuo Stage2 ja kylläpä muuttui laatikko. Turbiinilukko on nyt pelissä pikkuvaihteilta lähtien ja kuminauhamaisuus hävisi täysin, aivan eri fiilis ajella kun kaasun painalluksesta tapahtuu muutakin kuin kierrosten nousu. Vaihdot on myös nopeampia.

                        Miinuspuolena jyristäminen joissain tilanteissa kun turbiini on lukossa alle 1500rpm ja turbiinilukon epämääräisen toiminnan korostuminen jossain tilanteissa (toiminnassa oli siis huomautettavaa jo vakiosoftalla). Tuohon jyristämiseen täytyy koittaa alkuun vaihtaa laatikon tukikumi kun se on valmiina hyllyssä. Moottorin kumit on jo vaihdettu. Ajokokemukset tosin kaikki yli 20 pakkasilla joten osa jyrinöistä voi johtua jo siitäkin :think
                        530d E61 Saphirschwarz

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Paljonko autolla oli ajettu kun vaihdatit öljyt? Ja nollattiinko adaptaatiot vaihdon yhteydessä?
                          109tkm oli edellisestä vaihdosta ( mittarissa 177tkm), nyt 286tkm mittarissa. En tiiä nollasko laatikkoa, en usko. Vikakoodit luki.
                          Nollaantuuko laatikko jos akunkenkä on irti ? On meinaan aika monesti ollu, mutta en oo laatikon toiminnassa huomannu mitään ihmeellistä, ehkä aavistuksen töksähtävämmät vaihdot aluks, tai semmonen muistikuva :think

                          Comment

                          • Macke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1134
                            • Porvoo

                            Hieman mietityttää, että kuinka paljon tämä softamodi ennenaikaistaa muutenkin parhaat päivänsä nähneitä voimansiirtoja mitä nämä E6x generaation vehkeet järjestään sisältää? Juurikin matalilla kierroksilla lukittaminen ja siitä aiheutuvat väännöt jyrinäineen aiheuttaa väkisin mielleyhtymät kaikenmaailman diisselikirnuihin kautta aikojen jotka "jaksaa vetää vitosella matalillakin kierroksilla" ja tämän johdosta rikkoo sitten laakereita ja kaikkea muuta fantsua.

                            Tekisi mieli törkätä tollanen softa omaankin paskahuussiin, mutta vastaavasti ei sitten kiinnosta alkaa bookkaileman reissua Cesiksen suuntaan vaikka kiva mesta onkin.

                            Comment

                            • Markkanenn
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2016
                              • 262
                              • Vantaa

                              Originally posted by Macke View Post
                              Hieman mietityttää, että kuinka paljon tämä softamodi ennenaikaistaa muutenkin parhaat päivänsä nähneitä voimansiirtoja mitä nämä E6x generaation vehkeet järjestään sisältää? Juurikin matalilla kierroksilla lukittaminen ja siitä aiheutuvat väännöt jyrinäineen aiheuttaa väkisin mielleyhtymät kaikenmaailman diisselikirnuihin kautta aikojen jotka "jaksaa vetää vitosella matalillakin kierroksilla" ja tämän johdosta rikkoo sitten laakereita ja kaikkea muuta fantsua.

                              Tekisi mieli törkätä tollanen softa omaankin paskahuussiin, mutta vastaavasti ei sitten kiinnosta alkaa bookkaileman reissua Cesiksen suuntaan vaikka kiva mesta onkin.
                              Itellä myös mietinnissä ja samat mietteet. E61 530d 367tkm ajettuna, vielä on vakiotehoilla, työntää omasta mielestä ihan riittävästi, mutta laatikon ohjelman ajattelin päivittää. :think
                              F11 520d -12

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Laatikonsoftalla vaihtopisteet ovat rauhallisessa ajossa samat kuin vakionakin, samat 45kmh (4v), 58kmh (5v) ja 78kmh (6v) ovat rajoina esim vakkarilla ajaessa.
                                Totta kyllä että turbiinilukon aikaisempi lukitus voi tuoda negatiivisia piirteitä, jos voimansiirto ei ole kunnossa. Vähän kuin rikkinäisen moottorinkaan softaaminen ei ole se ykkösjuttu.

                                Takakelkan puslien vaihto uretaanisiin aiheutti pientä jyrinää alakierroksille, joka tuntuu nyt käytön mukaan (2vuotta) hiljakseen häviävän. Laatikonsoftalla ei ole ollut ainakaan tähän vaikutusta. Mutta 10vuotta/190tkm ajettuna saattaa olla moottorin+laatikon tukikumien vaihto hiljakseen edessä.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎