Originally posted by MikaSe
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Suuri epäilys, että sigun autosta on EGR-cooleri puhki ja vuotaa jäähdytysnestettä sisäänpäin. Auton takana haisee makealle, 15 tuhannen kilometrin aikana lisätty jäähdytysnestettä vajaa 2 litraa.
Mitä arvon raati suosittelee? Mahdollinen EGR:n poisto, tulppaus ja vesikierron tulppaus vai etsinkö suosiolla uutta cooleria?Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
Tähän kaivattaisiin vinkkiä vieläOriginally posted by salomaa View PostAuto kävi huollossa ja samalla tarkistivat turbon. Huomiona turbossa huomattavasti öljyä ja mahdollinen ohivuoto. Huollossa suositeltiin turbon vaihtoa. Onko muuta tehtävissä ? Moottoriin vortex suodatin? Auto -04 525d
Comment
-
Mun pitäs kuulema laittaa tähän e60 myös 4 kanavainen vahvari. Maskiltako mun pitäs kajarilankana ottaa signaali?Originally posted by MikaSe View PostTuo vahvistinhan on käsittääkseni vain penkkien alla oleville "subbareille". Jos tahtoo asentaa vahvarin joka soittaa myös muita kaiuttimia, pitää vetää niille myös johdot.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Pari kysymystä olis liittyen e61 535d
1. Mistä ihmeestä löytyy webaston ilmausruuvi?
2. Päätermari vai laatikon lämmönvaihdin hajalla? Välillä lämmöt huitelee 50-70 asteessa ja välillä 80-90. Lämmönvaihtimen letkun tukin ja lämmöt nousi ehkä asteen kaks, mutta ei kuitenkaan tippunut letku vapautettuna. Ilmeisesti kylmänä lähtiessä lämmöt sielä 70 hujakoilla ja jos ne jostain syystä nousee sinne 80-90, niin pysy ihan ok siellä, ainoastaan vähän enemmän polkiessa tippuu 80, mutta nousee takaisin. Egr poistettu, joten siinä ei termaria.
Comment
-
Hifi-paketin vahvistimelta subbareille lähtevistä johdoista, jolloin signaali on voimakkaampi, kuin soittimelta tulevissa johdoissa. Tämä signaali on mennyt DSP:n läpi, joten sopii ainoastaan subbareille, koska korkeat taajuudet on suodatettu pois.Originally posted by pheno View Postpenkinalussubbareilta otin itse äänilähdön vahvarille linjamuuntimen kauttaE92 M3 -08
Comment
-
Joo aivan, mulla on ihan karvalakki hifit ja siinä tuo toimii hyvin. Hifi-paketeissa eri juttuOriginally posted by MikaSe View PostHifi-paketin vahvistimelta subbareille lähtevistä johdoista, jolloin signaali on voimakkaampi, kuin soittimelta tulevissa johdoissa. Tämä signaali on mennyt DSP:n läpi, joten sopii ainoastaan subbareille, koska korkeat taajuudet on suodatettu pois.
Comment
-
Samalla tavalla tosiaan saanee karvalakkimallin subbareilta varastettua signaalin, mutta siitäkin signaalista varmaan suodatettu korkeimmat taajuudet pois, joten sopii vain subbarivahvarille.Originally posted by pheno View PostJoo aivan, mulla on ihan karvalakki hifit ja siinä tuo toimii hyvin. Hifi-paketeissa eri juttuE92 M3 -08
Comment
-
Uusi cooleri n.300€, egr:n poisto ja ohjelmointi 500€ niin kumman näet järkevämpänä. Tai sitten vaan vesiletkujen tulppaus.Originally posted by Akron View PostSuuri epäilys, että sigun autosta on EGR-cooleri puhki ja vuotaa jäähdytysnestettä sisäänpäin. Auton takana haisee makealle, 15 tuhannen kilometrin aikana lisätty jäähdytysnestettä vajaa 2 litraa.
Mitä arvon raati suosittelee? Mahdollinen EGR:n poisto, tulppaus ja vesikierron tulppaus vai etsinkö suosiolla uutta cooleria?e65 730d lci
ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA
Comment
-
Mulla on 3-tie erillissarja ja hyvin kuuluu myös diskantit. Ei oo kauheesti panostettu orig. karvalakkimallissa näihin subbareihin.Originally posted by MikaSe View PostSamalla tavalla tosiaan saanee karvalakkimallin subbareilta varastettua signaalin, mutta siitäkin signaalista varmaan suodatettu korkeimmat taajuudet pois, joten sopii vain subbarivahvarille.
Comment
-
Sitä joskus mietin, että onko paljon äänenlaadun kannalta eroa jos vetäisi suoraan M-ASK:n perästä linjamuuntimen kiinni ja RCA vahvarille. Nyt menee subbareilta hieman paksummalla kaiutinjohdoilla linjamuuntimeen ja sieltä ahvarille.Originally posted by pheno View PostMulla on 3-tie erillissarja ja hyvin kuuluu myös diskantit. Ei oo kauheesti panostettu orig. karvalakkimallissa näihin subbareihin.
Comment
-
E60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think
Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.
Comment
-
Täällä pre-lci M47-koneella teki samaa alle 3 asteen lämpötiloissa. Lohkolämmitin tosin on auttanut asiaan.Originally posted by stoma View PostE60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think
Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.
EDIT: Hehkujen kunnosta ei tietoa, tarkoituksena tällä tai ensi viikolla tarkistaa.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
Samanlailla meni m57n kun hehkujen ohjausyksikkö oli hajalla = ei hehkuta. Hehkujen valo vilkahtaa silti normaalisti. Vikakoodina oli kaikista hehkuista erikseen vika, silti kaikki oli ehjiä, ohjausyksikostä ei tullut mitään.Originally posted by stoma View PostE60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think
Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
Comment