Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
-
-
Originally posted by Gize View PostAi perhana minä kun luulin että tuossa on samassa sähkövastus että tulisi nopeammin kabiiniin lämmintä, mutta tuossa onkin siis pelkkä vesiventtiili ja se vastus on jossain muualla (jos sitä edes on vai onko kustu silmään taas)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo ei vesiventtiilillä ja tuolla sähkövastuksella ole mitään tekemistä keskenään. Tuo sähkövastus sijaitsee siellä kojelaudan sisällä.
Oletan nyt tuon vesiventtiilin olevan siis täysin jumissa, ja virtaa syöttämällähän se silloin menee oikoseen kun venttiili ei anna ns. tuumaakaan periksi.
Takakonttiin unohtuneen 10e bilteman yleismittarin piikit ei sovi pistokkeeseen, ja huonosti tuonne venttiiliinkään, mutta äärettömän vastuksen sain tuolta pimeässä sohittua venttiililtä. Tungin myös piikit niin pitkälle siihen liittimeen kuin näillä varusteilla sain, enkä jännitteitä löytänyt virrat poissa joten luulisi ainakin ettei tuo pala nyt yön aikana
Tuli vielä mieleeni, jos tuon ohjaus on tosiaan noin (=virrattomana kuumaa ja virralla säädetään kylmemmäksi) niin tuossahan saatoin vahingossa edesauttaa savuja, eli kun tuli hytissä kuuma -> pyyntiä kylmemmälle -> lisää virtaa paikkaan joka oikosessa -> savuaKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostKiitos jälleen, kaljat/kahvit tarjoaisin samantien (ja varmaan moni muukin kun jelpit paljon täällä) josset olisi noin kaukana
Oletan nyt tuon vesiventtiilin olevan siis täysin jumissa, ja virtaa syöttämällähän se silloin menee oikoseen kun venttiili ei anna ns. tuumaakaan periksi.
Takakonttiin unohtuneen 10e bilteman yleismittarin piikit ei sovi pistokkeeseen, ja huonosti tuonne venttiiliinkään, mutta äärettömän vastuksen sain tuolta pimeässä sohittua venttiililtä. Tungin myös piikit niin pitkälle siihen liittimeen kuin näillä varusteilla sain, enkä jännitteitä löytänyt virrat poissa joten luulisi ainakin ettei tuo pala nyt yön aikana
Tuli vielä mieleeni, jos tuon ohjaus on tosiaan noin (=virrattomana kuumaa ja virralla säädetään kylmemmäksi) niin tuossahan saatoin vahingossa edesauttaa savuja, eli kun tuli hytissä kuuma -> pyyntiä kylmemmälle -> lisää virtaa paikkaan joka oikosessa -> savua
Joko se vesiventtiili on jumissa tai voi se olla oikosessakin. Lähinnä meinasin, että katso ettei näytä ihan sulaneelta se liitin. Sulaneita liittimiäkin tulee vastaan jos on huono kosketus/oikonen. Ei se seisoessaan pala kun ei niitä venttiilejä silloin ohjata, mutta ajossa ei kiva jos vetää oikoset ja alkaa palaa.
Ohjaus on tosiian niin, että virrattomana täysin auki (muutenhan esim. tt-termon asennus olisi mahdoton niihin lämppärin letkuihin). Savut sieltä olisi tullut kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ehkä saattoi vähän nopeuttaa tuo kylmän pyytäminen. Sinne liittimiin ei oikein kannata niitä yleismittarin piikkejä yrittää työntää. Jos sinne jotain haluaa työntää niin sopivan paksuista rautalankaa, pianolankaa tms. Jos sinne työntää liian paksua se voi levittää niittä liittimiä ja sitten ei toimi uudella osalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsekin täältä saanut apuja, paljon mukavampi omistaa auto, johon saa jostain apuja itse korjaamiseen.
Joko se vesiventtiili on jumissa tai voi se olla oikosessakin. Lähinnä meinasin, että katso ettei näytä ihan sulaneelta se liitin. Sulaneita liittimiäkin tulee vastaan jos on huono kosketus/oikonen. Ei se seisoessaan pala kun ei niitä venttiilejä silloin ohjata, mutta ajossa ei kiva jos vetää oikoset ja alkaa palaa.
Ohjaus on tosiian niin, että virrattomana täysin auki (muutenhan esim. tt-termon asennus olisi mahdoton niihin lämppärin letkuihin). Savut sieltä olisi tullut kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ehkä saattoi vähän nopeuttaa tuo kylmän pyytäminen. Sinne liittimiin ei oikein kannata niitä yleismittarin piikkejä yrittää työntää. Jos sinne jotain haluaa työntää niin sopivan paksuista rautalankaa, pianolankaa tms. Jos sinne työntää liian paksua se voi levittää niittä liittimiä ja sitten ei toimi uudella osalla.
MUTTA: Virrattomaksi tuo ei mennyt missään vaiheessa, lämmönsäätöpotikoiden asennosta riippumatta :think
Lämmöt täysillä jännitettä molemmissa n.7,5V, lämmöt kylmällä 7,2V
Sitten avaimet pois ja pistokkeessa (navat 2&3) jälleen akun jännite... (nyt jätin auton nukahtamaan pelti raollaan että pääsee tarkistamaan sen menevän jännitteettömäksi).Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostKävinpä tuossa vähän tutkimassa lisää, ja mittailin siitä pistokkeesta nyt jänöjä: 1nasta oli maa jatkuvasti, 2&3 nastoihin tulee sama jännite.
MUTTA: Virrattomaksi tuo ei mennyt missään vaiheessa, lämmönsäätöpotikoiden asennosta riippumatta :think
Lämmöt täysillä jännitettä molemmissa n.7,5V, lämmöt kylmällä 7,2V
Sitten avaimet pois ja pistokkeessa (navat 2&3) jälleen akun jännite... (nyt jätin auton nukahtamaan pelti raollaan että pääsee tarkistamaan sen menevän jännitteettömäksi).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos en väärin muista, niin niitä venttiilejä ohjataan PWM signaalilla, joten sillä perus yleismittarilla ei tee oikeastaa mitään.
"Start by turning the HVAC temperature control to full hot (red arrows).... Then connect your DVOM across the terminals. Your DVOM should about read Zero volts."
Meinaako tuo että noiden minun kahden jännitteisen navan väliltä pitäisi löytyä 0 volttia kuumalla säädöllä?
Skooppi seuraavana ostoslistalle...Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostHmm voihan se noinkin olla, täältä lueskelin tuota: https://www.pelicanparts.com/techart...eplacement.htm
"Start by turning the HVAC temperature control to full hot (red arrows).... Then connect your DVOM across the terminals. Your DVOM should about read Zero volts."
Meinaako tuo että noiden minun kahden jännitteisen navan väliltä pitäisi löytyä 0 volttia kuumalla säädöllä?
Skooppi seuraavana ostoslistalle...
Oli miten oli, niin sulta kun sieltä tuli savua, niin joko se venttiili on viallinen tai sitten kosketus oli huono liittimessä. Kun se tähän asti ilmeisesti toimi normaalisti, niin veikkaisin kyllä sen vesiventtiilin hajonneen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by sambsbe View PostTuli vähä tota BMW deep obd tsekkailtua puhelimella ja sieltähän oli vikakoodeja mitä ei muilla näkynyt eli 9ff1,9c54,9c6b ja e18f mitäs nämä on? Kuinka vakavaae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tervehdys, rupesin tuossa omaa 535d e61 vm09 kattelemaan tarkemmin perästä ja huomasin että pelkääjän puoli on noin 1cm alempana kuin kuskin, autoa on joskus ilmeisesti madallettu koneella mutta ei ennen ole kyllä silmään osunut tuommonen ero, joten on ilmennyt vasta äskettäin.
Vikakoodeja ei anna ollenkaan ja ja peräkin pysyy siinä asennossa missä on, eikä laske kumpikaan puoli sammuksissa, mistähän tuo ero voisi johtua?E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
-
Originally posted by Penahh View PostTervehdys, rupesin tuossa omaa 535d e61 vm09 kattelemaan tarkemmin perästä ja huomasin että pelkääjän puoli on noin 1cm alempana kuin kuskin, autoa on joskus ilmeisesti madallettu koneella mutta ei ennen ole kyllä silmään osunut tuommonen ero, joten on ilmennyt vasta äskettäin.
Vikakoodeja ei anna ollenkaan ja ja peräkin pysyy siinä asennossa missä on, eikä laske kumpikaan puoli sammuksissa, mistähän tuo ero voisi johtua?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko normaalia, että N52 koneen kaasuläppä ei sulkeudu kokonaan? Kuva sen verran iso etten linkitä sitä tähän suoraan, mutta tuosta löytyy. http://www.nic.fi/~marko80/e61/throttle.jpg
Ei ole mitään oireita ollut, mutta ihmetytti kun toisen remontin yhteydessä tuon irrotin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko normaalia, että N52 koneen kaasuläppä ei sulkeudu kokonaan?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment