Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Hane. View Post
    E61 525d ’05 ajettu eilen normaalisti parkkiin ja tänään ei lähde enää käyntiin.

    Tähän asti tutkittu:
    -luettu koodit: 4b90, joka viittaa railpaineisiin?
    -tankinpumppu ei pidä minkäänlaista ääntä, kun laittaa virrat päälle
    -tankinpumpun liittimistä mitattu jännitteet 3,4V, joka kuullostaa omaan korvaan pieneltä?

    Voiko näistä vielä päätellä tankinpumpun tai ohjainlaitteen olevan rikki vai lähteä etsimään vikaa jostain muualta?
    Kyllä se tankinpumppu on ihan 12v pumppu, joten jotain ongelmaa siellä on virransyötössä, jos tuo on todellinen lukema (ehjä mittari ym.). Paljonko rail-paineet on startissa?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hane.
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 334
      • Iisalmi

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kyllä se tankinpumppu on ihan 12v pumppu, joten jotain ongelmaa siellä on virransyötössä, jos tuo on todellinen lukema (ehjä mittari ym.). Paljonko rail-paineet on startissa?
      Näin vähän arvelinkin, ettei se voi noin pienellä virralla pyöriä. Jos en ihan väärin muista, niin railpaineet oli jossain 6barin kieppeillä.

      Comment

      • Mikk-
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 144
        • 21270

        Varmaan miljoonasti kysyttyjä juttuja, mutta potilas on 04 vuoden 530da joka menee vikatilaan, enkä vastaavia oire-vikakoodi yhdistelmiä löytänyt nopeella hakemisella.

        Tossa kun ajelee eikä tiputa kierroksia paljon alle 1000rpm niin voi ajella normaalisti (vedot tallella) vaikka turusta rovaniemelle, mutta jos antaa käydä esim tyhjää valoissa normaalisti niin samantien pukkaa vikatilan päälle eikä kulkupuolta voi oikein kehua. Kiertää sinne karvanpäältä 3000rpm. MITÄÄN vikavaloja ei sytytä missäänkohtaa.

        Otin auton itelleni hoivaan kun mietittiin että DPF vois olla tukossa kun tolla nyt miltei 400tkm menty, tsekkasin viikonloppuna tilanteen ja tyhjää täynnähän se oli jo valmiiksi. Tästä ei 100% varmuutta, että onko ohjelmoitu ja jos on niin ketä ja missä -> voiko olla syypää tähän? EGR tästä on paikallisen osaajan toimesta ohjelmoitu vian alkamisen jälkeen pois eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Eivät ainakaan kertoneet, että olisi muita ohjelmointeja päällä, ei toki varmistettu asia. Konehuonetta ihmetellessäni huomasin myös, että DPF:n paineanturin liitin oli irroitettu ja "sinetöity" = teipattu umpeen. Yleinen käytäntö DPF poistossa? Käytin sitte auton vielä ennen luovutusta tutulla koodinluvussa, toki Autocomilla luettu, mutta koodeja oli jokunverran:

        CED408
        A3C700
        A3AD
        A3AF00
        A55708
        D354
        D355
        D356
        5F62

        Lisäksi oli koodeja kaikista hehkuista ja öljyn lämpö/määrä tunnistimesta. Em. koodeista osa viittaisi ainakin google perusteella CAN- väylä hommiin luistoneston ja ecun välillä.

        Tähän on jo muista syistä vaihdettu ahdin ja toista maffia kokoeiltu, onko ajatusta mihinpäin katseet voisi seuraavaksi suunnata? Parempi viedä jollakin kunnon koneenpäähän joka kattoo tosta ohjelman kuntoon vai näkeekö joku kristallipallolla että onko tossa vielä jotain mekaanista mitä vois kurkata? Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinu ainakin tuon em. liittimen lykätä paikalleen vaikkei siitäkään mitään vikaa tullut.

        Tuli vähän pitkä sepustus, voinee siirtää omaksi ketjuksikin jos ei tänne sovellu.
        Tig hitsausta Tku/lähialueet
        RST/HST/Musta/Alu
        0449736706
        IG @mikkommmmm

        Comment

        • manfre
          Bimmer Rookie
          • Nov 2018
          • 47
          • Tampere

          Rattia kun kääntää tappiin asti kylmällä koneella niin kuuluu ihme narinaa, häviää kun kone lämpiää. Tänään kun ajelin valtatietä huomasin että rattia joutuu pitämään vähän vinossa ja tuntuu että renkaat ei keskitä, vetää ensin vähän toiseen suuntaan ja sitten toiseen, voi tosin johtua tuulesta mutta ennen en tämmöistä ole huomannut.

          Kulmat säädetty keväällä, tosin kai nekin voi olla pielessä jos johonkin kolahtanut mutta ei kai se tuohon narinaan vaikuta🤔 mitään ylimääräistä kolinaa ei kuulu, vielä en oo kerinny auton alle kurkkaamaan. Mitään arvauksia?
          f10 525d 2010

          Comment

          • Hartsai
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 60
            • Oulu

            Pystyykö istalla tai inpalla lukemaan öljyntasoanturin lukemaa? Esim e60 jossa ei oo tikkua.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Mikk- View Post
              Varmaan miljoonasti kysyttyjä juttuja, mutta potilas on 04 vuoden 530da joka menee vikatilaan, enkä vastaavia oire-vikakoodi yhdistelmiä löytänyt nopeella hakemisella.

              Tossa kun ajelee eikä tiputa kierroksia paljon alle 1000rpm niin voi ajella normaalisti (vedot tallella) vaikka turusta rovaniemelle, mutta jos antaa käydä esim tyhjää valoissa normaalisti niin samantien pukkaa vikatilan päälle eikä kulkupuolta voi oikein kehua. Kiertää sinne karvanpäältä 3000rpm. MITÄÄN vikavaloja ei sytytä missäänkohtaa.

              Otin auton itelleni hoivaan kun mietittiin että DPF vois olla tukossa kun tolla nyt miltei 400tkm menty, tsekkasin viikonloppuna tilanteen ja tyhjää täynnähän se oli jo valmiiksi. Tästä ei 100% varmuutta, että onko ohjelmoitu ja jos on niin ketä ja missä -> voiko olla syypää tähän? EGR tästä on paikallisen osaajan toimesta ohjelmoitu vian alkamisen jälkeen pois eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Eivät ainakaan kertoneet, että olisi muita ohjelmointeja päällä, ei toki varmistettu asia. Konehuonetta ihmetellessäni huomasin myös, että DPF:n paineanturin liitin oli irroitettu ja "sinetöity" = teipattu umpeen. Yleinen käytäntö DPF poistossa? Käytin sitte auton vielä ennen luovutusta tutulla koodinluvussa, toki Autocomilla luettu, mutta koodeja oli jokunverran:

              CED408
              A3C700
              A3AD
              A3AF00
              A55708
              D354
              D355
              D356
              5F62

              Lisäksi oli koodeja kaikista hehkuista ja öljyn lämpö/määrä tunnistimesta. Em. koodeista osa viittaisi ainakin google perusteella CAN- väylä hommiin luistoneston ja ecun välillä.

              Tähän on jo muista syistä vaihdettu ahdin ja toista maffia kokoeiltu, onko ajatusta mihinpäin katseet voisi seuraavaksi suunnata? Parempi viedä jollakin kunnon koneenpäähän joka kattoo tosta ohjelman kuntoon vai näkeekö joku kristallipallolla että onko tossa vielä jotain mekaanista mitä vois kurkata? Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinu ainakin tuon em. liittimen lykätä paikalleen vaikkei siitäkään mitään vikaa tullut.

              Tuli vähän pitkä sepustus, voinee siirtää omaksi ketjuksikin jos ei tänne sovellu.
              Ensimmäisenä pitäisi tietää mitä nuo sieltä luetut koodit oli. Itse en ainakaan pysty noita kaikki koodeja muistamaan ulkoa. Eli pitäisi lukea vaikka ISTA:lla niin saisi jotain tolkkua noihin koodeihin, harva noita koodeja ulkoa muistaa. Oli myös hyvä katsoa ajossa tuleeko mitä koodia silloin kun on tyhjäkäynnillä, niin voisi selvitä miksi tehot katoaa tyhjäkäynnin jälkeen. Aika hankala varmaksi mennä sanomaan mitä siellä tapahtuu näkemättä autoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Lerpsu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2017
                • 30
                • Rovaniemi

                Tuusulassa olisi yksi 530 bmw vuodelta 2004 jota on tullut kuolattua pidemmän aikaa. Meillä tuleva perheenlisäys pakottaa suuremman auton vaihtoon, koska nykyinen 325 e46 on todella ahdas. Aika perus värkki, bensaa syö jne, mutta melko varauksetta näitä kannattaa katsella? Rovaniemeltä ei turhaan liikuta renkaita potkimaan

                Comment

                • Hagle
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 218
                  • --------------

                  Yli 10v sitten ollut e34 525tds ja oli kyllä täysi susi.
                  Nytten kysyisin mielipiteitä e61 525 tiisselistä?
                  Olisi tossa vaihdossa ehdokkaana vajaa 500tkm ajettu automaatti farkku 2005vm.

                  Comment

                  • Grapes
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 601
                    • Hämeenlinna

                    Osaakos joku suorilta sanoo meneekö X3 (F25) olleet BMW original kattotelineet E60 LCI autoon :think

                    edit: jos X3 kattokaiteet niin sitten ei sovi ainakaan, käsittääkseni kattokaiteellisiin erilainen kiinnitys
                    Last edited by Grapes; 13-12-2019, 19:29.
                    F11 M550d -13

                    ex:
                    E60 535d -08 405/800
                    E39 M5 -99
                    E60 530dA -03 302/660
                    E39 523iA -98
                    Lada 1600 -91
                    Ford Escort Sport -72

                    Comment

                    • Raser
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2018
                      • 59
                      • Fi

                      Tätä on varmaan kysytty 10 000 kertaa, mutta kysytään taas. Mitä sytytystulppaa raati suosittelee N53 pataan?

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        KÄvin tänään hakemassa e61 530xda touringin ja huomasin, että parkkitutkat eteen ja taakse ei toimi. Ruutuun kyllä tulee kuva, mutta peruuttelin aika lähelle seinää eikä kuulunut mitään ääntä (kuuluuko edes?) se pdc nappi siinä kojelaudassa ainakin vilkutti sitä valoa :think
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          KÄvin tänään hakemassa e61 530xda touringin ja huomasin, että parkkitutkat eteen ja taakse ei toimi. Ruutuun kyllä tulee kuva, mutta peruuttelin aika lähelle seinää eikä kuulunut mitään ääntä (kuuluuko edes?) se pdc nappi siinä kojelaudassa ainakin vilkutti sitä valoa :think
                          Toimiiko äänet (radio, varoitus) autossa muuten?
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Toimiiko äänet (radio, varoitus) autossa muuten?
                            Toimii joo :think
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • rotaN
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2015
                              • 211
                              • -

                              ei mitn...
                              Last edited by rotaN; 14-12-2019, 20:59.

                              Comment

                              • Alapta
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 18
                                • Finland, Oulu

                                e61 2008 530d takaluukku taisi mennä hajalle. Lasi kyllä toimii, mutta sähköinen avaus koko luukusta ei oikein meinaa toimia. Eilen avasin, nousi melkein ylös asti, ja kuului kolahdus, ja notkahti luukku vähän alaspäin. Kun suljin sen jälkeen luukun, se oli vähän vinossa ja jäi noin 3cm raolleen. Sivu suunnassa tönäsin vähän konttia, niin meni kiinni. Nyt kun avausnappia painaa, aukeaa ehkä 3-5cm, ja sulkeutuu saman tien takaisin, aivan kuin jumiutuisi tuohon. Onko porukka törmänny moiseen ongelmaan?
                                E61 530xd 2008

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎