Originally posted by Hane.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä se tankinpumppu on ihan 12v pumppu, joten jotain ongelmaa siellä on virransyötössä, jos tuo on todellinen lukema (ehjä mittari ym.). Paljonko rail-paineet on startissa?
Comment
-
-
Varmaan miljoonasti kysyttyjä juttuja, mutta potilas on 04 vuoden 530da joka menee vikatilaan, enkä vastaavia oire-vikakoodi yhdistelmiä löytänyt nopeella hakemisella.
Tossa kun ajelee eikä tiputa kierroksia paljon alle 1000rpm niin voi ajella normaalisti (vedot tallella) vaikka turusta rovaniemelle, mutta jos antaa käydä esim tyhjää valoissa normaalisti niin samantien pukkaa vikatilan päälle eikä kulkupuolta voi oikein kehua. Kiertää sinne karvanpäältä 3000rpm. MITÄÄN vikavaloja ei sytytä missäänkohtaa.
Otin auton itelleni hoivaan kun mietittiin että DPF vois olla tukossa kun tolla nyt miltei 400tkm menty, tsekkasin viikonloppuna tilanteen ja tyhjää täynnähän se oli jo valmiiksi. Tästä ei 100% varmuutta, että onko ohjelmoitu ja jos on niin ketä ja missä -> voiko olla syypää tähän? EGR tästä on paikallisen osaajan toimesta ohjelmoitu vian alkamisen jälkeen pois eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Eivät ainakaan kertoneet, että olisi muita ohjelmointeja päällä, ei toki varmistettu asia. Konehuonetta ihmetellessäni huomasin myös, että DPF:n paineanturin liitin oli irroitettu ja "sinetöity" = teipattu umpeen. Yleinen käytäntö DPF poistossa? Käytin sitte auton vielä ennen luovutusta tutulla koodinluvussa, toki Autocomilla luettu, mutta koodeja oli jokunverran:
CED408
A3C700
A3AD
A3AF00
A55708
D354
D355
D356
5F62
Lisäksi oli koodeja kaikista hehkuista ja öljyn lämpö/määrä tunnistimesta. Em. koodeista osa viittaisi ainakin google perusteella CAN- väylä hommiin luistoneston ja ecun välillä.
Tähän on jo muista syistä vaihdettu ahdin ja toista maffia kokoeiltu, onko ajatusta mihinpäin katseet voisi seuraavaksi suunnata? Parempi viedä jollakin kunnon koneenpäähän joka kattoo tosta ohjelman kuntoon vai näkeekö joku kristallipallolla että onko tossa vielä jotain mekaanista mitä vois kurkata? Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinu ainakin tuon em. liittimen lykätä paikalleen vaikkei siitäkään mitään vikaa tullut.
Tuli vähän pitkä sepustus, voinee siirtää omaksi ketjuksikin jos ei tänne sovellu.Tig hitsausta Tku/lähialueet
RST/HST/Musta/Alu
0449736706
IG @mikkommmmm
Comment
-
-
Rattia kun kääntää tappiin asti kylmällä koneella niin kuuluu ihme narinaa, häviää kun kone lämpiää. Tänään kun ajelin valtatietä huomasin että rattia joutuu pitämään vähän vinossa ja tuntuu että renkaat ei keskitä, vetää ensin vähän toiseen suuntaan ja sitten toiseen, voi tosin johtua tuulesta mutta ennen en tämmöistä ole huomannut.
Kulmat säädetty keväällä, tosin kai nekin voi olla pielessä jos johonkin kolahtanut mutta ei kai se tuohon narinaan vaikuta🤔 mitään ylimääräistä kolinaa ei kuulu, vielä en oo kerinny auton alle kurkkaamaan. Mitään arvauksia?f10 525d 2010
Comment
-
-
Originally posted by Mikk- View PostVarmaan miljoonasti kysyttyjä juttuja, mutta potilas on 04 vuoden 530da joka menee vikatilaan, enkä vastaavia oire-vikakoodi yhdistelmiä löytänyt nopeella hakemisella.
Tossa kun ajelee eikä tiputa kierroksia paljon alle 1000rpm niin voi ajella normaalisti (vedot tallella) vaikka turusta rovaniemelle, mutta jos antaa käydä esim tyhjää valoissa normaalisti niin samantien pukkaa vikatilan päälle eikä kulkupuolta voi oikein kehua. Kiertää sinne karvanpäältä 3000rpm. MITÄÄN vikavaloja ei sytytä missäänkohtaa.
Otin auton itelleni hoivaan kun mietittiin että DPF vois olla tukossa kun tolla nyt miltei 400tkm menty, tsekkasin viikonloppuna tilanteen ja tyhjää täynnähän se oli jo valmiiksi. Tästä ei 100% varmuutta, että onko ohjelmoitu ja jos on niin ketä ja missä -> voiko olla syypää tähän? EGR tästä on paikallisen osaajan toimesta ohjelmoitu vian alkamisen jälkeen pois eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Eivät ainakaan kertoneet, että olisi muita ohjelmointeja päällä, ei toki varmistettu asia. Konehuonetta ihmetellessäni huomasin myös, että DPF:n paineanturin liitin oli irroitettu ja "sinetöity" = teipattu umpeen. Yleinen käytäntö DPF poistossa? Käytin sitte auton vielä ennen luovutusta tutulla koodinluvussa, toki Autocomilla luettu, mutta koodeja oli jokunverran:
CED408
A3C700
A3AD
A3AF00
A55708
D354
D355
D356
5F62
Lisäksi oli koodeja kaikista hehkuista ja öljyn lämpö/määrä tunnistimesta. Em. koodeista osa viittaisi ainakin google perusteella CAN- väylä hommiin luistoneston ja ecun välillä.
Tähän on jo muista syistä vaihdettu ahdin ja toista maffia kokoeiltu, onko ajatusta mihinpäin katseet voisi seuraavaksi suunnata? Parempi viedä jollakin kunnon koneenpäähän joka kattoo tosta ohjelman kuntoon vai näkeekö joku kristallipallolla että onko tossa vielä jotain mekaanista mitä vois kurkata? Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinu ainakin tuon em. liittimen lykätä paikalleen vaikkei siitäkään mitään vikaa tullut.
Tuli vähän pitkä sepustus, voinee siirtää omaksi ketjuksikin jos ei tänne sovellu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuusulassa olisi yksi 530 bmw vuodelta 2004 jota on tullut kuolattua pidemmän aikaa. Meillä tuleva perheenlisäys pakottaa suuremman auton vaihtoon, koska nykyinen 325 e46 on todella ahdas. Aika perus värkki, bensaa syö jne, mutta melko varauksetta näitä kannattaa katsella? Rovaniemeltä ei turhaan liikuta renkaita potkimaan
Comment
-
-
Osaakos joku suorilta sanoo meneekö X3 (F25) olleet BMW original kattotelineet E60 LCI autoon :think
edit: jos X3 kattokaiteet niin sitten ei sovi ainakaan, käsittääkseni kattokaiteellisiin erilainen kiinnitysLast edited by Grapes; 13-12-2019, 19:29.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostKÄvin tänään hakemassa e61 530xda touringin ja huomasin, että parkkitutkat eteen ja taakse ei toimi. Ruutuun kyllä tulee kuva, mutta peruuttelin aika lähelle seinää eikä kuulunut mitään ääntä (kuuluuko edes?) se pdc nappi siinä kojelaudassa ainakin vilkutti sitä valoa :thinkVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostToimiiko äänet (radio, varoitus) autossa muuten?
Comment
-
-
e61 2008 530d takaluukku taisi mennä hajalle. Lasi kyllä toimii, mutta sähköinen avaus koko luukusta ei oikein meinaa toimia. Eilen avasin, nousi melkein ylös asti, ja kuului kolahdus, ja notkahti luukku vähän alaspäin. Kun suljin sen jälkeen luukun, se oli vähän vinossa ja jäi noin 3cm raolleen. Sivu suunnassa tönäsin vähän konttia, niin meni kiinni. Nyt kun avausnappia painaa, aukeaa ehkä 3-5cm, ja sulkeutuu saman tien takaisin, aivan kuin jumiutuisi tuohon. Onko porukka törmänny moiseen ongelmaan?E61 530xd 2008
Comment
-
Comment