Joko se vesiventtiili viallinen tai sitten siinä on ollut huono kosketus. Huono kosketus kun saa lämpöä aikaan -> kosketus huononee entisestään kun liitin lämpenee ja pinnit ei enää olekkaan kunnolla paikallaan. Toki paljon todennäköisempää on se, että siinä vesiventtiilissä on joku vika, mutta katso sitten kun korjaa, että liitos on kunnossa. Kyllä sillä voi ajaa tuo irti vaikka juhannukseen, mutta jossain vaiheessa kesällä voi tulla lämmintä, kun sulla on vesiventtiilit täysin auki, eli sama kun sulla olisi lämmönpyynti täysillä aina. Eli jos lämpö ei haittaa niin voi ajaa ihan niin kauan kun haluaa. Katsoo vain ettei ne pinnit nyt ole sulaneet yhteen. Tuskin vika IHKA:ssa on, silloinhan oireena olisi lähinnä vain se että lämmöt aina täysillä, mutta ei sen savua pitäisi aiheuttaa kun IHKA ohjaa ns. täysillä noita venttiilejä kun sulla on lämmön pyynti täysillä.
Ai perhana minä kun luulin että tuossa on samassa sähkövastus että tulisi nopeammin kabiiniin lämmintä, mutta tuossa onkin siis pelkkä vesiventtiili ja se vastus on jossain muualla (jos sitä edes on vai onko kustu silmään taas)
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Ai perhana minä kun luulin että tuossa on samassa sähkövastus että tulisi nopeammin kabiiniin lämmintä, mutta tuossa onkin siis pelkkä vesiventtiili ja se vastus on jossain muualla (jos sitä edes on vai onko kustu silmään taas)
Joo ei vesiventtiilillä ja tuolla sähkövastuksella ole mitään tekemistä keskenään. Tuo sähkövastus sijaitsee siellä kojelaudan sisällä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Joo ei vesiventtiilillä ja tuolla sähkövastuksella ole mitään tekemistä keskenään. Tuo sähkövastus sijaitsee siellä kojelaudan sisällä.
Kiitos jälleen, kaljat/kahvit tarjoaisin samantien (ja varmaan moni muukin kun jelpit paljon täällä) josset olisi noin kaukana
Oletan nyt tuon vesiventtiilin olevan siis täysin jumissa, ja virtaa syöttämällähän se silloin menee oikoseen kun venttiili ei anna ns. tuumaakaan periksi.
Takakonttiin unohtuneen 10e bilteman yleismittarin piikit ei sovi pistokkeeseen, ja huonosti tuonne venttiiliinkään, mutta äärettömän vastuksen sain tuolta pimeässä sohittua venttiililtä. Tungin myös piikit niin pitkälle siihen liittimeen kuin näillä varusteilla sain, enkä jännitteitä löytänyt virrat poissa joten luulisi ainakin ettei tuo pala nyt yön aikana
Tuli vielä mieleeni, jos tuon ohjaus on tosiaan noin (=virrattomana kuumaa ja virralla säädetään kylmemmäksi) niin tuossahan saatoin vahingossa edesauttaa savuja, eli kun tuli hytissä kuuma -> pyyntiä kylmemmälle -> lisää virtaa paikkaan joka oikosessa -> savua
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Kiitos jälleen, kaljat/kahvit tarjoaisin samantien (ja varmaan moni muukin kun jelpit paljon täällä) josset olisi noin kaukana
Oletan nyt tuon vesiventtiilin olevan siis täysin jumissa, ja virtaa syöttämällähän se silloin menee oikoseen kun venttiili ei anna ns. tuumaakaan periksi.
Takakonttiin unohtuneen 10e bilteman yleismittarin piikit ei sovi pistokkeeseen, ja huonosti tuonne venttiiliinkään, mutta äärettömän vastuksen sain tuolta pimeässä sohittua venttiililtä. Tungin myös piikit niin pitkälle siihen liittimeen kuin näillä varusteilla sain, enkä jännitteitä löytänyt virrat poissa joten luulisi ainakin ettei tuo pala nyt yön aikana
Tuli vielä mieleeni, jos tuon ohjaus on tosiaan noin (=virrattomana kuumaa ja virralla säädetään kylmemmäksi) niin tuossahan saatoin vahingossa edesauttaa savuja, eli kun tuli hytissä kuuma -> pyyntiä kylmemmälle -> lisää virtaa paikkaan joka oikosessa -> savua
Itsekin täältä saanut apuja, paljon mukavampi omistaa auto, johon saa jostain apuja itse korjaamiseen.
Joko se vesiventtiili on jumissa tai voi se olla oikosessakin. Lähinnä meinasin, että katso ettei näytä ihan sulaneelta se liitin. Sulaneita liittimiäkin tulee vastaan jos on huono kosketus/oikonen. Ei se seisoessaan pala kun ei niitä venttiilejä silloin ohjata, mutta ajossa ei kiva jos vetää oikoset ja alkaa palaa.
Ohjaus on tosiian niin, että virrattomana täysin auki (muutenhan esim. tt-termon asennus olisi mahdoton niihin lämppärin letkuihin). Savut sieltä olisi tullut kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ehkä saattoi vähän nopeuttaa tuo kylmän pyytäminen. Sinne liittimiin ei oikein kannata niitä yleismittarin piikkejä yrittää työntää. Jos sinne jotain haluaa työntää niin sopivan paksuista rautalankaa, pianolankaa tms. Jos sinne työntää liian paksua se voi levittää niittä liittimiä ja sitten ei toimi uudella osalla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Itsekin täältä saanut apuja, paljon mukavampi omistaa auto, johon saa jostain apuja itse korjaamiseen.
Joko se vesiventtiili on jumissa tai voi se olla oikosessakin. Lähinnä meinasin, että katso ettei näytä ihan sulaneelta se liitin. Sulaneita liittimiäkin tulee vastaan jos on huono kosketus/oikonen. Ei se seisoessaan pala kun ei niitä venttiilejä silloin ohjata, mutta ajossa ei kiva jos vetää oikoset ja alkaa palaa.
Ohjaus on tosiian niin, että virrattomana täysin auki (muutenhan esim. tt-termon asennus olisi mahdoton niihin lämppärin letkuihin). Savut sieltä olisi tullut kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ehkä saattoi vähän nopeuttaa tuo kylmän pyytäminen. Sinne liittimiin ei oikein kannata niitä yleismittarin piikkejä yrittää työntää. Jos sinne jotain haluaa työntää niin sopivan paksuista rautalankaa, pianolankaa tms. Jos sinne työntää liian paksua se voi levittää niittä liittimiä ja sitten ei toimi uudella osalla.
Kävinpä tuossa vähän tutkimassa lisää, ja mittailin siitä pistokkeesta nyt jänöjä: 1nasta oli maa jatkuvasti, 2&3 nastoihin tulee sama jännite.
MUTTA: Virrattomaksi tuo ei mennyt missään vaiheessa, lämmönsäätöpotikoiden asennosta riippumatta :think
Lämmöt täysillä jännitettä molemmissa n.7,5V, lämmöt kylmällä 7,2V
Sitten avaimet pois ja pistokkeessa (navat 2&3) jälleen akun jännite... (nyt jätin auton nukahtamaan pelti raollaan että pääsee tarkistamaan sen menevän jännitteettömäksi).
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Kävinpä tuossa vähän tutkimassa lisää, ja mittailin siitä pistokkeesta nyt jänöjä: 1nasta oli maa jatkuvasti, 2&3 nastoihin tulee sama jännite.
MUTTA: Virrattomaksi tuo ei mennyt missään vaiheessa, lämmönsäätöpotikoiden asennosta riippumatta :think
Lämmöt täysillä jännitettä molemmissa n.7,5V, lämmöt kylmällä 7,2V
Sitten avaimet pois ja pistokkeessa (navat 2&3) jälleen akun jännite... (nyt jätin auton nukahtamaan pelti raollaan että pääsee tarkistamaan sen menevän jännitteettömäksi).
Jos en väärin muista, niin niitä venttiilejä ohjataan PWM signaalilla, joten sillä perus yleismittarilla ei tee oikeastaa mitään.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
"Start by turning the HVAC temperature control to full hot (red arrows).... Then connect your DVOM across the terminals. Your DVOM should about read Zero volts."
Meinaako tuo että noiden minun kahden jännitteisen navan väliltä pitäisi löytyä 0 volttia kuumalla säädöllä?
Skooppi seuraavana ostoslistalle...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
"Start by turning the HVAC temperature control to full hot (red arrows).... Then connect your DVOM across the terminals. Your DVOM should about read Zero volts."
Meinaako tuo että noiden minun kahden jännitteisen navan väliltä pitäisi löytyä 0 volttia kuumalla säädöllä?
Skooppi seuraavana ostoslistalle...
Näihin kirjoituksiin suhtautuisin vähän varauksella ja tarkistaisin mikä se BMW dokumentaatio sanoo. Tuossa samassa linkissä ylempänä lukee: "Testing the heater control valve: The heater control valve is normally open (allowing coolant to flow to the heater core) and closed when the temp setting is on COLD. There is a small plunger (green arrow) that seals the valve when the solenoid receives the correct electrical signal. This plunger can become restricted, reducing coolant flow. The electrical portion can also fail, creating a situation where you have heat all the time."
Oli miten oli, niin sulta kun sieltä tuli savua, niin joko se venttiili on viallinen tai sitten kosketus oli huono liittimessä. Kun se tähän asti ilmeisesti toimi normaalisti, niin veikkaisin kyllä sen vesiventtiilin hajonneen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuli vähä tota BMW deep obd tsekkailtua puhelimella ja sieltähän oli vikakoodeja mitä ei muilla näkynyt eli 9ff1,9c54,9c6b ja e18f mitäs nämä on? Kuinka vakavaa
Tuli vähä tota BMW deep obd tsekkailtua puhelimella ja sieltähän oli vikakoodeja mitä ei muilla näkynyt eli 9ff1,9c54,9c6b ja e18f mitäs nämä on? Kuinka vakavaa
Harva näitä koodeja ulkoa muistaa, niin näihin olisi hyvä kirjoitaa myös ne koodien selitykset. Millä muulla niitä koodeja ei näkynyt? Onko nuo vanhoja vai nykyisiä koodeja?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tervehdys, rupesin tuossa omaa 535d e61 vm09 kattelemaan tarkemmin perästä ja huomasin että pelkääjän puoli on noin 1cm alempana kuin kuskin, autoa on joskus ilmeisesti madallettu koneella mutta ei ennen ole kyllä silmään osunut tuommonen ero, joten on ilmennyt vasta äskettäin.
Vikakoodeja ei anna ollenkaan ja ja peräkin pysyy siinä asennossa missä on, eikä laske kumpikaan puoli sammuksissa, mistähän tuo ero voisi johtua?
Tervehdys, rupesin tuossa omaa 535d e61 vm09 kattelemaan tarkemmin perästä ja huomasin että pelkääjän puoli on noin 1cm alempana kuin kuskin, autoa on joskus ilmeisesti madallettu koneella mutta ei ennen ole kyllä silmään osunut tuommonen ero, joten on ilmennyt vasta äskettäin.
Vikakoodeja ei anna ollenkaan ja ja peräkin pysyy siinä asennossa missä on, eikä laske kumpikaan puoli sammuksissa, mistähän tuo ero voisi johtua?
Oli auto tasaisella? Puolia pystyy säätämään erikseen. Jos ei tipu alas, niin säätäisin vaan tasan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Onko normaalia, että N52 koneen kaasuläppä ei sulkeudu kokonaan? Kuva sen verran iso etten linkitä sitä tähän suoraan, mutta tuosta löytyy. http://www.nic.fi/~marko80/e61/throttle.jpg
Ei ole mitään oireita ollut, mutta ihmetytti kun toisen remontin yhteydessä tuon irrotin.
Onko normaalia, että N52 koneen kaasuläppä ei sulkeudu kokonaan?
On, ja kuuluu asiaan.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment