Miten muuten tuo N53 moottorin jakoketjun kestävyys? Alkaa olla 180tkm mittarissa. Täytyykö tuosta alkaa huolestua? Vai onko noita jakoketju probleemia enemmän diesel moteissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostKun purit sen peilin, niin olisit herkistellyt sen tapin, joka nuo ongelmat aiheuttaa. Hapettuu ja alkaa jumittelemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Wangel436 View PostTuohon tappiinhan ei oikein pääse käsiksi kuin porakoneella...:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJoo en tosissani oo tuollalailla purkanu sitä, mitä nyt vähän kuoria irrotellu. Enkä kyllä ala purkamaankaan, mielummin kooduutan vaan tuon moottorin virrat veke, ei innosta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by TeiniDX View PostOireina moottorin vikavalon syttyminen rajumissa kiihdytyksissä sekä ajoittainen todella ravistava/hyppivä tyhjäkäynti lämpimällä moottorilla. Tuo ravistuskaan ei kuitenkaan ole aina. Joskus ravistaa kun pysähdyt valoihin ja saattaa hävitä hetkessä, joskus ravistaa niin kauan että sammuttaa tai lähtee liikkeelle.
Vikakoodeja antanut rail paineesta, hehkuista ja kaasuläpästä. Myös yhden suuttimen korjausarvot ihan mitä sattuu.
Mistä tässä tulisi lähteä liikkeelle? Hehkut toki kuntoon heti kun ehtii, mutta ne tuskin liittyy tähän vikaan. Voiko suutin aiheuttaa kaiken?Railanturi?..
-Aki
Vastaillaanpa ite. Eli 3 pytyn suutin meni vaihtoon suurien korjausarvojen valossa. Purkaessa ilmeni että suuttimen kiinnikerauta oli katkennut.
Pohjatiiviste myös näytti siltä että on vuotanut ja itse suuttimen varsikin oli ihan karstassa ja märkä. Ehjä rauta ja varmuudeksi ehjä suutin kun sellainen oli hommattu vaikka todennäköisestihän tuo vanhakin suutin on ehjä.
Auto toimii taas normaalisti ja kaikki ylimääräiset vikakoodit on poissa.
Comment
-
-
Jahas seuraavia ongelmia.
Auto on siis e61 523 N53 moottorilla.
Kylmänä kun käynnistää ja nostaa kierroksia kuuluu eräänlainen rahina/rapina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Ääni alkaa ehkä noin 1000 kierrokseta ylöspäin. Kun auto on käynyt minuutin tai kaksi tämä häviää. Pakopuolen vanoksesta antoi syksyllä koodia, mutta tämä kuittaantui pois.
Voisiko olla jumittavat Vanokset, kannattaisiko aloittaa niiden putsaamisesta?
Löytyisikö apuja/neuvoa?Last edited by Raser; 14-03-2019, 13:11.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHelppo vaihtoehto on vaa porata sinne reikä, että saa sen tapin liikkeelle. Tämän jälkeen peili toimii normaalisti.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostLinkittämäs videon seuraava koski just sitä. Ilmeisesti peili ikkunaan taitettuna kolmiota lähin reikä pitäs kairata sen jonkun 6-8mm matkalta ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E61 ilmajousienerot
Onko e61 takailmajousienpussit erimittaiset normi vs. m-sport(matalempiko) varaosanumerot on eri kyllä. MUTTA kun katseleen ulkomailta pusseja niin antaa antaa soveltuvuuden mukaan molemmat numerot. Tuleeko sieltä sitten kumpi malli. Ja ehdotuksia saa antaa mistä edullisesti,laatupussit hakusessa.
Comment
-
-
Originally posted by Wangel436 View PostOnko e61 takailmajousienpussit erimittaiset normi vs. m-sport(matalempiko) varaosanumerot on eri kyllä. MUTTA kun katseleen ulkomailta pusseja niin antaa antaa soveltuvuuden mukaan molemmat numerot. Tuleeko sieltä sitten kumpi malli. Ja ehdotuksia saa antaa mistä edullisesti,laatupussit hakusessa.
E61 525 -06
Ex. E61 530xd -06
Ex. E91 320d -06
Comment
-
-
Originally posted by Raser View PostJahas seuraavia ongelmia.
Auto on siis e61 523 N53 moottorilla.
Kylmänä kun käynnistää ja nostaa kierroksia kuuluu eräänlainen rahina/rapina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Ääni alkaa ehkä noin 1000 kierrokseta ylöspäin. Kun auto on käynyt minuutin tai kaksi tämä häviää. Pakopuolen vanoksesta antoi syksyllä koodia, mutta tämä kuittaantui pois.
Voisiko olla jumittavat Vanokset, kannattaisiko aloittaa niiden putsaamisesta?
Löytyisikö apuja/neuvoa?
Polttaa/jyrätä?
Onko tämä nyt sitten ominaisuus vai vika.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostTietääkö kukaan tietäjä e61 korin painoa? Eli siis tyhän korihylsyn paino ilman luukkuja/tekniikkaa/johtoja hakusessa. :think
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment