Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raser
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 59
    • Fi

    Miten muuten tuo N53 moottorin jakoketjun kestävyys? Alkaa olla 180tkm mittarissa. Täytyykö tuosta alkaa huolestua? Vai onko noita jakoketju probleemia enemmän diesel moteissa?

    Comment

    • Wangel436
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1029
      • Ylöjärvi

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kun purit sen peilin, niin olisit herkistellyt sen tapin, joka nuo ongelmat aiheuttaa. Hapettuu ja alkaa jumittelemaan.
      Tuohon tappiinhan ei oikein pääse käsiksi kuin porakoneella...:think
      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

      E61 530D ///M-sport




      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Wangel436 View Post
        Tuohon tappiinhan ei oikein pääse käsiksi kuin porakoneella...:think
        Jos sen peilin on jo purkanut, niin pääsee (kuten Mlatvala oli): https://www.youtube.com/watch?v=La4TgvcYumA
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Joo en tosissani oo tuollalailla purkanu sitä, mitä nyt vähän kuoria irrotellu. Enkä kyllä ala purkamaankaan, mielummin kooduutan vaan tuon moottorin virrat veke, ei innosta.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Mlatvala View Post
            Joo en tosissani oo tuollalailla purkanu sitä, mitä nyt vähän kuoria irrotellu. Enkä kyllä ala purkamaankaan, mielummin kooduutan vaan tuon moottorin virrat veke, ei innosta.
            Helppo vaihtoehto on vaa porata sinne reikä, että saa sen tapin liikkeelle. Tämän jälkeen peili toimii normaalisti.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              Originally posted by TeiniDX View Post
              Oireina moottorin vikavalon syttyminen rajumissa kiihdytyksissä sekä ajoittainen todella ravistava/hyppivä tyhjäkäynti lämpimällä moottorilla. Tuo ravistuskaan ei kuitenkaan ole aina. Joskus ravistaa kun pysähdyt valoihin ja saattaa hävitä hetkessä, joskus ravistaa niin kauan että sammuttaa tai lähtee liikkeelle.

              Vikakoodeja antanut rail paineesta, hehkuista ja kaasuläpästä. Myös yhden suuttimen korjausarvot ihan mitä sattuu.

              Mistä tässä tulisi lähteä liikkeelle? Hehkut toki kuntoon heti kun ehtii, mutta ne tuskin liittyy tähän vikaan. Voiko suutin aiheuttaa kaiken?Railanturi?..

              -Aki

              Vastaillaanpa ite. Eli 3 pytyn suutin meni vaihtoon suurien korjausarvojen valossa. Purkaessa ilmeni että suuttimen kiinnikerauta oli katkennut.

              Pohjatiiviste myös näytti siltä että on vuotanut ja itse suuttimen varsikin oli ihan karstassa ja märkä. Ehjä rauta ja varmuudeksi ehjä suutin kun sellainen oli hommattu vaikka todennäköisestihän tuo vanhakin suutin on ehjä.

              Auto toimii taas normaalisti ja kaikki ylimääräiset vikakoodit on poissa.

              Comment

              • Raser
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 59
                • Fi

                Jahas seuraavia ongelmia.
                Auto on siis e61 523 N53 moottorilla.
                Kylmänä kun käynnistää ja nostaa kierroksia kuuluu eräänlainen rahina/rapina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Ääni alkaa ehkä noin 1000 kierrokseta ylöspäin. Kun auto on käynyt minuutin tai kaksi tämä häviää. Pakopuolen vanoksesta antoi syksyllä koodia, mutta tämä kuittaantui pois.
                Voisiko olla jumittavat Vanokset, kannattaisiko aloittaa niiden putsaamisesta?

                Löytyisikö apuja/neuvoa?
                Last edited by Raser; 14-03-2019, 13:11.

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Helppo vaihtoehto on vaa porata sinne reikä, että saa sen tapin liikkeelle. Tämän jälkeen peili toimii normaalisti.
                  Linkittämäs videon seuraava koski just sitä. Ilmeisesti peili ikkunaan taitettuna kolmiota lähin reikä pitäs kairata sen jonkun 6-8mm matkalta ?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Linkittämäs videon seuraava koski just sitä. Ilmeisesti peili ikkunaan taitettuna kolmiota lähin reikä pitäs kairata sen jonkun 6-8mm matkalta ?
                    Kannattaa katsoa vaikka joku youtube pätkä, niin näet mihin porataan sitten vaan jotain voitelua reikään ja koputtelee tuurnalla liikkeelle sen tapin. Sitten vaikka kuumaliimaa/butyylimassaa tai mitä nyt kukin haluaa reiän päälle niin ei pääse vesi ym. sinne reikään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Wangel436
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1029
                      • Ylöjärvi

                      E61 ilmajousienerot

                      Onko e61 takailmajousienpussit erimittaiset normi vs. m-sport(matalempiko) varaosanumerot on eri kyllä. MUTTA kun katseleen ulkomailta pusseja niin antaa antaa soveltuvuuden mukaan molemmat numerot. Tuleeko sieltä sitten kumpi malli. Ja ehdotuksia saa antaa mistä edullisesti,laatupussit hakusessa.
                      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                      E61 530D ///M-sport




                      Comment

                      • Timber
                        Newbiemmer
                        • May 2011
                        • 27
                        • ...

                        Suomesta (ja suomen hinnoilla...) ainakin löytyy täältä, ja parivuotta sitten juurikin nuo arnotit asennettu sportti alustalliseen autoon.

                        Comment

                        • Bemmister
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 71
                          • Oulu

                          Originally posted by Wangel436 View Post
                          Onko e61 takailmajousienpussit erimittaiset normi vs. m-sport(matalempiko) varaosanumerot on eri kyllä. MUTTA kun katseleen ulkomailta pusseja niin antaa antaa soveltuvuuden mukaan molemmat numerot. Tuleeko sieltä sitten kumpi malli. Ja ehdotuksia saa antaa mistä edullisesti,laatupussit hakusessa.
                          Tuota voi suositella:

                          E61 525 -06
                          Ex. E61 530xd -06
                          Ex. E91 320d -06

                          Comment

                          • Raser
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2018
                            • 59
                            • Fi

                            Originally posted by Raser View Post
                            Jahas seuraavia ongelmia.
                            Auto on siis e61 523 N53 moottorilla.
                            Kylmänä kun käynnistää ja nostaa kierroksia kuuluu eräänlainen rahina/rapina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Ääni alkaa ehkä noin 1000 kierrokseta ylöspäin. Kun auto on käynyt minuutin tai kaksi tämä häviää. Pakopuolen vanoksesta antoi syksyllä koodia, mutta tämä kuittaantui pois.
                            Voisiko olla jumittavat Vanokset, kannattaisiko aloittaa niiden putsaamisesta?

                            Löytyisikö apuja/neuvoa?
                            Ilmeisestikkin nostajista lähtee ääni. Mitäs tälle pitäisi alkaa tekemään?
                            Polttaa/jyrätä?
                            Onko tämä nyt sitten ominaisuus vai vika.

                            Comment

                            • Nutcase
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 280
                              • Kymenlaakso

                              Tietääkö kukaan tietäjä e61 korin painoa? Eli siis tyhän korihylsyn paino ilman luukkuja/tekniikkaa/johtoja hakusessa. :think

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5416
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Nutcase View Post
                                Tietääkö kukaan tietäjä e61 korin painoa? Eli siis tyhän korihylsyn paino ilman luukkuja/tekniikkaa/johtoja hakusessa. :think
                                333 kg väittää realoem

                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎