Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcase
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 280
    • Kymenlaakso

    Originally posted by Tommix View Post
    Kiitos, vanha kunnon realoem pelasti taas!

    Comment

    • apche
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 94
      • Somalia

      Tulipahan vaihdettua ilmapussi e61:een toiselle puolelle kun meinasi vanha vuotaa... Vaihto oli helppo rasti, mutta nyt herjaa control level failurea vaikka nostaa perän. Toki aivan hitusen näyttäisi jäävän alemmas sillä puolen johon pussi vaihdettiin. Vaatisiko tuo nyt jotain säätöä inpalla? Vai pitäisikö nuo pussit vaihtaa pareittain, jotta menee samalle korkeudelle? Ei varmaan, sillä ihan sellasia dummy pussejahan nuo on ja antureilla katsotaan korkeus kohdalleen?
      edit: niin joo, ennen kuin vaihdoin pussin oikealla puolen, nosti vasenta puolta melkeinpä tappiin saakka.
      Last edited by apche; 16-03-2019, 18:23.
      -

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by apche View Post
        Tulipahan vaihdettua ilmapussi e61:een toiselle puolelle kun meinasi vanha vuotaa... Vaihto oli helppo rasti, mutta nyt herjaa control level failurea vaikka nostaa perän. Toki aivan hitusen näyttäisi jäävän alemmas sillä puolen johon pussi vaihdettiin. Vaatisiko tuo nyt jotain säätöä inpalla? Vai pitäisikö nuo pussit vaihtaa pareittain, jotta menee samalle korkeudelle? Ei varmaan, sillä ihan sellasia dummy pussejahan nuo on ja antureilla katsotaan korkeus kohdalleen?
        edit: niin joo, ennen kuin vaihdoin pussin oikealla puolen, nosti vasenta puolta melkeinpä tappiin saakka.
        Siis nosti toisen puolen tappiin asti jo ennen pussin vaihtoa? Jos näin niin todennäköisesti anturi rikki tai johdot poikki/eriste hankautunut puhki. Koodien lukemisella pääsisi vähän paremmin perille mistä alkaa vikaa etsimään.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • apche
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 94
          • Somalia

          Originally posted by markok View Post
          Siis nosti toisen puolen tappiin asti jo ennen pussin vaihtoa? Jos näin niin todennäköisesti anturi rikki tai johdot poikki/eriste hankautunut puhki. Koodien lukemisella pääsisi vähän paremmin perille mistä alkaa vikaa etsimään.
          Joo, näin teki juuri päivää ennen kuin oli tarkoitus alkaa pussia vaihtamaan. Syy pussin vaihdolle oli se, että oikea puoli suhisi satunnaisesti, etenkin kun puhalsi melkein tyhjää perää ylös. Täynnä ei vuotoja kuulunut.
          -

          Comment

          • raka75
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 11
            • Akaa

            Terveppä taas!

            Potilas 525xi 2006, kilsoja rapiat 300k. Ei enää käynnistynyt työpaikan pihasta ja hinurilla pois. Viaksi epäilin lukemani perusteella starttimoottoria niin kuin sitten olikin. Nyt starttaa hyvin ja lähtee käyntiin. Ilmeni vaan startin vaihdon jälkeen uusi ongelma :think Konetta saa startata aikas kauan mutta lähtee kuitenkin. Käynti epätasaista. Moottorin vikavalo palaa ja idrive ilmoittaa vaihdelaatikon ongelmasta. Ei suostu vaihtamaan isommalle vaihteelle. Vikakoodiksi antaa PO335 joka on kampiakselin asentotunnistin. Kysymys kuuluu, että voiko tuo asentotunnistin sekoittaa myös vaihdelaatikon toiminnan? Vaihdelaatikossa ei pitäisi mitään vikaa olla kun on vasta 10tkm vanha Vai voiko tuossa olla joku "vikamoodi" päällä joka pitäisi nollata tai jotain :think

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by raka75 View Post
              Terveppä taas!

              Potilas 525xi 2006, kilsoja rapiat 300k. Ei enää käynnistynyt työpaikan pihasta ja hinurilla pois. Viaksi epäilin lukemani perusteella starttimoottoria niin kuin sitten olikin. Nyt starttaa hyvin ja lähtee käyntiin. Ilmeni vaan startin vaihdon jälkeen uusi ongelma :think Konetta saa startata aikas kauan mutta lähtee kuitenkin. Käynti epätasaista. Moottorin vikavalo palaa ja idrive ilmoittaa vaihdelaatikon ongelmasta. Ei suostu vaihtamaan isommalle vaihteelle. Vikakoodiksi antaa PO335 joka on kampiakselin asentotunnistin. Kysymys kuuluu, että voiko tuo asentotunnistin sekoittaa myös vaihdelaatikon toiminnan? Vaihdelaatikossa ei pitäisi mitään vikaa olla kun on vasta 10tkm vanha Vai voiko tuossa olla joku "vikamoodi" päällä joka pitäisi nollata tai jotain :think
              Kampuran anturi on ihan startin alla joten oliskohan ottanut osumaa nyt startin vaihdosta.
              Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • raka75
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 11
                • Akaa

                Originally posted by Supa View Post
                Kampuran anturi on ihan startin alla joten oliskohan ottanut osumaa nyt startin vaihdosta.
                Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
                Joo ok. Onko tuo anturi vaihdettavissa alakautta?

                Comment

                • Samii-
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 679
                  • Klaukkala

                  Olen miettinyt että mistä tuon comfort istuimen pää tyynyn saa säädettyy? Yrittäny käydä kaikki penkin napit läpi mut en löytäny kun pitäs sätää tyynyn sivut suoraksi.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    Originally posted by Samii- View Post
                    Olen miettinyt että mistä tuon comfort istuimen pää tyynyn saa säädettyy? Yrittäny käydä kaikki penkin napit läpi mut en löytäny kun pitäs sätää tyynyn sivut suoraksi.
                    Käsin taivuttamalla. Erillistä nappikytkintä istuimessa ei ole.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Samii-
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 679
                      • Klaukkala

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Käsin taivuttamalla. Erillistä nappikytkintä istuimessa ei ole.
                      Ok täytyy koittaa käsin.

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        Tulipahan aamulla ryömitettyä autoa loskan seassa, kiitos työpaikan kiinteistöhuollon (oikeastaan sen puutteen), ja samalla rikottua eturenkaiden edessä, sisälokasuojan alaosassa olevat muoviosat, joissa on tuollainen kuminen lirpake kiinni.

                        Tuo ko. osa näyttää ainakin äkikseltään olevan erillinen osa joka kiinnittyy sisälokasuojaan, mutta en löydä sitä Realoem:aa selaamalla.

                        Onnistuisiko joku paremmin, kyseessä siis tämä osa:


                        Auto on E61 LCI ja m-sport.

                        Comment

                        • Wangel436
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1029
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by daro View Post
                          Tulipahan aamulla ryömitettyä autoa loskan seassa, kiitos työpaikan kiinteistöhuollon (oikeastaan sen puutteen), ja samalla rikottua eturenkaiden edessä, sisälokasuojan alaosassa olevat muoviosat, joissa on tuollainen kuminen lirpake kiinni.

                          Tuo ko. osa näyttää ainakin äkikseltään olevan erillinen osa joka kiinnittyy sisälokasuojaan, mutta en löydä sitä Realoem:aa selaamalla.

                          Onnistuisiko joku paremmin, kyseessä siis tämä osa:


                          Auto on E61 LCI ja m-sport.

                          For vehicles with
                          M Aerodynamics package
                          S715A=Yes
                          07 Cover, bottom left
                          1

                          51717896607




                          07



                          Cover, bottom right


                          1

                          51717896608
                          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                          E61 530D ///M-sport




                          Comment

                          • daro
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 113
                            • Oulu

                            Kiitos!

                            Comment

                            • Raser
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2018
                              • 59
                              • Fi

                              Kellään kokemusta noista tarvike Vanos solenoideista? Hintahaitari melkoinen. Halvimmat 40-50€ ja bmw oma jossain lähellä 200€?
                              Vaico esim jossain 70€ kohdilla Eli uskaltaako tarvikkeita ostaa?

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4627
                                • Tampere

                                Originally posted by Raser View Post
                                Kellään kokemusta noista tarvike Vanos solenoideista? Hintahaitari melkoinen. Halvimmat 40-50€ ja bmw oma jossain lähellä 200€?
                                Vaico esim jossain 70€ kohdilla Eli uskaltaako tarvikkeita ostaa?
                                Tutkin joskus samaa asiaa. Kinukeista löytyi sellaisia kokemuksia että solenodeihin oli jo porattu reijät vääriin kohtiin. Jättäisin suosiolla ostamatta. N53 koneen selenoidi taitaa olla noin 100€ alkuperäisenä. (tässä ei tosin ollut mainintaa mistä koneesta oli kyse)
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎