Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by onavez View Post
    Olisi E60 LCi:n päiväajovaloista kysyttävää. Toisella avaimella toimii päiväajovalot niinkun kuuluukin, mutta toisella avaimella ei pala rinkulat. Idrivesta pitäs vissiinkin löytyä asetus josta noi saa päälle, mutta ei löydy. Kellään mitään ideoita miten noi sais palamaan molemmilla avaimilla? :think
    Eikös tämä johdu siitä, että kummallekin avaimelle on muistissa omat asetuksensa.

    Eli otat käytöön sen avaimen jonka asetuksia haluat muuttaa, virrat päälle, ja I-Driven nappulaa painaa niin että tulee se service/settings menu.
    Siellä valitsee lighting, ja laittaa daytime running light täpän päälle. Sen pitäis riittää, ei tartte mittää ohjelmointilaitteita tms.

    Sikäli mikäli ymmärsin tuon tarpeen oikein. Omassa -08 LCI mallissa ainakin tota vaihtelemalla saa päiväajossa enkelit päälle pois.

    Ja koska en haluu poltella xenoneita valosan aikaan, toi daytime lights melkein pakko olla valittuna, ja valokytkin aina A-asennossa.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • onavez
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 87
      • Lappeenranta

      Originally posted by Havis View Post
      Eikös tämä johdu siitä, että kummallekin avaimelle on muistissa omat asetuksensa.

      Eli otat käytöön sen avaimen jonka asetuksia haluat muuttaa, virrat päälle, ja I-Driven nappulaa painaa niin että tulee se service/settings menu.
      Siellä valitsee lighting, ja laittaa daytime running light täpän päälle. Sen pitäis riittää, ei tartte mittää ohjelmointilaitteita tms.

      Sikäli mikäli ymmärsin tuon tarpeen oikein. Omassa -08 LCI mallissa ainakin tota vaihtelemalla saa päiväajossa enkelit päälle pois.

      Ja koska en haluu poltella xenoneita valosan aikaan, toi daytime lights melkein pakko olla valittuna, ja valokytkin aina A-asennossa.
      Näinhän sen pitäis olla, mutta tuolla lightning valikossa ei oo kun triple turn signal activation ja home lights täpät :think
      E60 LCI 530xi -07
      Ex:
      E36 325 -91
      E36 318 -93

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Originally posted by Havis View Post

        Ja koska en haluu poltella xenoneita valosan aikaan, toi daytime lights melkein pakko olla valittuna, ja valokytkin aina A-asennossa.
        En nyt taida osata käyttää oikein autoni asetuksia. Minulla on daytime lights ruksi päällä ja 0-asennossa valokytkin eli ei mene milloinkaan xenonit päälle, vain enkeliparkit, mikä on ok. Jos laitan auto-asentoon valokytkimen, mielestäni xenonit palavat aina, päivälläkin.

        Olenko nyt ymmärtänyt tai kokenut asian väärin?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • eemi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 303
          • Heinola

          Originally posted by Laku View Post
          En nyt taida osata käyttää oikein autoni asetuksia. Minulla on daytime lights ruksi päällä ja 0-asennossa valokytkin eli ei mene milloinkaan xenonit päälle, vain enkeliparkit, mikä on ok. Jos laitan auto-asentoon valokytkimen, mielestäni xenonit palavat aina, päivälläkin.

          Olenko nyt ymmärtänyt tai kokenut asian väärin?
          Pre-lci:ssä ei muistaakseni päiväajovalo-toiminto toimi vaikka sille ruksi löytyykin valikosta, eli auto-asennossa palaa xenonit aina.

          Lci:ssä tuo toimii ja sammuttaa ajovalot kun on tarpeeksi valoisaa jättäen vain enkelit palamaan.
          Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

          ex:
          e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
          e91 320d -11 Alpinweiss III
          e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
          e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
          e39 520i -97 touring Schwarz II
          e34 525i -89 Luxorbeige metallic
          e34 520i -89 Diamantschwarz

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by onavez View Post
            Näinhän sen pitäis olla, mutta tuolla lightning valikossa ei oo kun triple turn signal activation ja home lights täpät :think
            Esim. Carlyllä on voitu koodata eri asetus eri avaimelle. Mielestäni onnistuu siis vain koodaamalla, ei mistään iDriven valikoista.

            Comment

            • onavez
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 87
              • Lappeenranta

              Originally posted by rizzo View Post
              Esim. Carlyllä on voitu koodata eri asetus eri avaimelle. Mielestäni onnistuu siis vain koodaamalla, ei mistään iDriven valikoista.
              Näin sen on pakko olla, pitää siis etsiä täältäpäin joku keneltä löytyis ohjelma ja tietotaitoa
              E60 LCI 530xi -07
              Ex:
              E36 325 -91
              E36 318 -93

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by onavez View Post
                Näin sen on pakko olla, pitää siis etsiä täältäpäin joku keneltä löytyis ohjelma ja tietotaitoa
                Jes, just tsekkasin omasta E93:sta ja tosiaan jokaiselle avaimelle voi asettaa omat asetuksensa rinkuloille. Muutokset on todella helppo tehdä, kun vain löydät kaverin jolla on ohjelmat (NCS expert tai vaikka tuo Carly)

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  Originally posted by eemi View Post
                  Pre-lci:ssä ei muistaakseni päiväajovalo-toiminto toimi vaikka sille ruksi löytyykin valikosta, eli auto-asennossa palaa xenonit aina.

                  Lci:ssä tuo toimii ja sammuttaa ajovalot kun on tarpeeksi valoisaa jättäen vain enkelit palamaan.
                  Okei, se selittää sitten. Itselläni on pre Lci, tosin moottori jo Lci.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • daro
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 113
                    • Oulu

                    Pitäisi vaihtaa hihnat omaan kotteroon ja tuossa yhteydessä pyöritellä konetta hieman. Millainen pultti kampuran pyörän keskellä on, että tietää varustautua hommaan?

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Originally posted by daro View Post
                      Pitäisi vaihtaa hihnat omaan kotteroon ja tuossa yhteydessä pyöritellä konetta hieman. Millainen pultti kampuran pyörän keskellä on, että tietää varustautua hommaan?
                      4kpl torxeja uroskannalla. Veikkaisin e14 tai e12 hylsyä näin ulkomuistista. Virallinen työkalu pyörittää noista kaikista pulttien kannoista.

                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        Ok, kuvittelin että siellä olisi ns. kuningaspulttikin. Olikohan jossain että 12-kulmainen 31mm hylsy menisi noiden kaikkien päälle, voiko joku varmistaa?

                        edit: https://www.ebay.de/itm/Kurbelwellen...7/122187916563

                        Varmaankin tällainen on passeli?
                        Last edited by daro; 29-06-2019, 10:39.

                        Comment

                        • JepJap
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2018
                          • 49
                          • Suomi

                          Oma 530d -04 on mun mielestä alkanut polttaa hiukkaspönttöä aika lailla tasan 200km välein. Onko normaalia? Puhdasta matkaa ajan. Diisseliä palaa 8l satkulla, toki kitkat alla kesät talvet. Tuntuu vähä paljolta.

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2732
                            • Tampere

                            Originally posted by JepJap View Post
                            Oma 530d -04 on mun mielestä alkanut polttaa hiukkaspönttöä aika lailla tasan 200km välein. Onko normaalia?

                            Diisseliä palaa 8l satkulla, toki kitkat alla kesät talvet.
                            Polttoaineen kulutus on mielestäni "normaalia" suurempaa, joten tarkistaisin että jäähdytysnesteen lämpötila on maantieajossa oikealla tasolla (tyypillisesti noin 87-88 celsiusta) ja lukisin myös hiukkassuodattimen anturitiedoista ainakin vastapaineet tyhjäkäynnillä.

                            Mikäli moottori ei lämpene riittävästi, niin termostaatteja vaihtoon. Vastaavasti jos lämmöt on jo riittävällä tasolla, niin sitten harkintaa hiukkassuodattimen puhdistamiseen tai vaihtoon, kun tuo regenerointivälien tiheys nostaa polttoaineen kulutusta eikä ole moottorinkaan kannalta hyvä tilanne.

                            Minkä verran autolla on ajettu ja onko alkuperäinen dpf edelleen käytössä?
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • JepJap
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2018
                              • 49
                              • Suomi

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Polttoaineen kulutus on mielestäni "normaalia" suurempaa, joten tarkistaisin että jäähdytysnesteen lämpötila on maantieajossa oikealla tasolla (tyypillisesti noin 87-88 celsiusta) ja lukisin myös hiukkassuodattimen anturitiedoista ainakin vastapaineet tyhjäkäynnillä.

                              Mikäli moottori ei lämpene riittävästi, niin termostaatteja vaihtoon. Vastaavasti jos lämmöt on jo riittävällä tasolla, niin sitten harkintaa hiukkassuodattimen puhdistamiseen tai vaihtoon, kun tuo regenerointivälien tiheys nostaa polttoaineen kulutusta eikä ole moottorinkaan kannalta hyvä tilanne.

                              Minkä verran autolla on ajettu ja onko alkuperäinen dpf edelleen käytössä?
                              Olen vaihtanut kaikki termarit, vaihdelaatikon lauhdutinta myöden. Orkkis dpf uskon, 240tkm. Tälläinen ollut viimeiset 50tkm mitä mulla on ollu. Jarrut ei ole päällä. Renkaat varmasti vaikuttaa vaikka ei ole kuin 225 /50/17 orkkis aluilla.

                              Edit. On aina polttanut tiheään. Nyt olen seurannut tilannetta
                              Last edited by JepJap; 02-07-2019, 21:33.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by daro View Post
                                Ok, kuvittelin että siellä olisi ns. kuningaspulttikin. Olikohan jossain että 12-kulmainen 31mm hylsy menisi noiden kaikkien päälle, voiko joku varmistaa?

                                edit: https://www.ebay.de/itm/Kurbelwellen...7/122187916563

                                Varmaankin tällainen on passeli?
                                Juu. Tai sitten vain pyörittää yhdestä dampperin pultista. Koneen pyörittämiseen tarvittava momentti kuitenkin pienempi, kuin noiden pulttien kiristysmomentti.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎