Originally posted by MikkoJII
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ulkotakavalojen sisäpuolella kummallakin puolella muovilätkän alla pultit. Lokareissa pultitx4 per puoli ja alahelmasta muovitapit.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
Eipä herännyt PDC-anturit henkiin. 2 anturia ilmoittaa viasta ja kokeilin vielä toimivaan paikkaan, etteu anturit ole rikki. Yksi anturi todettu rikkinäiseksi tällä tavalla. Edessä näyttää INPA:lla katsottuna toimivan kaikki anturit.
Pitää tuo takapuskurin johtosarja tilata ja vaihtaa. Ei kai tuossa PDC-boksissa voi olla mitään sellaista virhelaskuria mitä valomoduulissa on, että kun virhelaskuri täyteen niin sulkee piirin? Nuo taitaa olla kyllä sarjaan kytketty, että kun yksi on pimeänä niin on kaikki pimeänä.
Comment
-
Juuri näin. Ei ole laskuria joka lukitisisi PDC-moduulin ja kun yksi anturi menee kokonaan pimeäksi, niin systeemi mykistyy.Originally posted by MikkoJII View PostEi kai tuossa PDC-boksissa voi olla mitään sellaista virhelaskuria mitä valomoduulissa on, että kun virhelaskuri täyteen niin sulkee piirin? Nuo taitaa olla kyllä sarjaan kytketty, että kun yksi on pimeänä niin on kaikki pimeänä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Ei kait nuo sarjaan ole kytketty. Nehän osaa näyttää onko este esim vasemmassa vai oikeassa reunassa. Samoin osaa erikseen laittaa virheen yksittäisestä anturista.Nuo taitaa olla kyllä sarjaan kytketty
Jos yksi anturi on viallinen niin siitä tulee virheilmoitus, mutta silti koko PDC toiminta keskeytetään ja keskusnäyttöön tulee ilmoitus että pdc ei toimi (vaikka osa antureista toimiikin).F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
Kiitos! Putsaus auttoi, eikä vika ole uusiintunut enää.Originally posted by JaniLap View PostVilkaisepa ahtopaineanturia eli MAP-anturia imusarjan takapäässä. Ota irti ja puhdista varovasti esim. bräkleenillä tms. liuottimella. Tarpeen mukaan anturi vaihtoon.
Samalla tarkista että ahtoilman läpötila-anturi näyttää loogisia lukemia verrattuna imuilman läpötila-anturin näyttämään tietoon.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
Mikähän mahtaa e61 vaivata kun todella kevyessä jarrutuksessa rämisee niin kuin jarrukilpi olisi irti? Sekä kun näpäyttelee jarrua voimakkaasti niin kuuluu aina pieni kolahdus?
Voisiko väljä raidetangonpää vasemmalla puolen aiheuttaa tätä?E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Mulla kolisi reaktiotanko. Ja eile revin molemmat jarrukilvet pois ku ne oli lahonnu sen verran että piti jo ääntä. Uuet tilalle kuha saa ostettua.Originally posted by Penahh View PostMikähän mahtaa e61 vaivata kun todella kevyessä jarrutuksessa rämisee niin kuin jarrukilpi olisi irti? Sekä kun näpäyttelee jarrua voimakkaasti niin kuuluu aina pieni kolahdus?
Voisiko väljä raidetangonpää vasemmalla puolen aiheuttaa tätä?E61 535D
E46 330D
Comment
-
Joo voisi kyllä olla tuo reaktiotankokin, eikö se myös aiheuta sitä että jarrut nypyttää kevyessä jarrutuksessa niinkuin levyt olisi kierot?Originally posted by Dixon View PostMulla kolisi reaktiotanko. Ja eile revin molemmat jarrukilvet pois ku ne oli lahonnu sen verran että piti jo ääntä. Uuet tilalle kuha saa ostettua.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Mulla aiheutti alatukivarret tuota, vaihdoin ne niin oireet katosi. Nyt vuotta myöhemmin sama juttu melkein, mutta tällä kertaa nimenomaan reaktiotangot syylliset kun en niitäkin vaihtanutOriginally posted by Penahh View PostJoo voisi kyllä olla tuo reaktiotankokin, eikö se myös aiheuta sitä että jarrut nypyttää kevyessä jarrutuksessa niinkuin levyt olisi kierot?
Comment
-
Kolinoilla jatkuu täälläkin
Mistähän lähtis kolinan lähdettä ettimään? Potilaana 2004 530ia. Eli vauhtia vähintään 30-40 km/h, niin vain oikealle käännettäessä alkaa kolina jostain edestä ehkä oikealta. Kolahtelu nopeutuu/hidastuu vauhdin mukaan, ei merkitystä onko vapaalla vai veto päällä. Alkoi aikaslailla kesken ajon ilman mitään merkittävämpää oiretta saati kuoppaan ajoa tms. Vanteet 9/10x19 mitkä oli jo viime kaudellakin alla, vakio sporttialusta. Pyöränpultit jo tsekattu pariinkin otteeseen ja kesänakeillaki menty jo muutaman viikon.
Comment
-
Menee kristallipallosta katsomiseksi, mutta veikkaukseksi vaikka pohjamuovi tai jarrukilpi. Eipä tuo taida selvitä kuin tunkkaamalla ja katsomalla.Originally posted by RT_x View PostMistähän lähtis kolinan lähdettä ettimään? Potilaana 2004 530ia. Eli vauhtia vähintään 30-40 km/h, niin vain oikealle käännettäessä alkaa kolina jostain edestä ehkä oikealta. Kolahtelu nopeutuu/hidastuu vauhdin mukaan, ei merkitystä onko vapaalla vai veto päällä. Alkoi aikaslailla kesken ajon ilman mitään merkittävämpää oiretta saati kuoppaan ajoa tms. Vanteet 9/10x19 mitkä oli jo viime kaudellakin alla, vakio sporttialusta. Pyöränpultit jo tsekattu pariinkin otteeseen ja kesänakeillaki menty jo muutaman viikon.
Comment
-
Kannattaa lukaista vaikka istalla, niin saa järkevät selitykset. Tosin jos kaikki toimii, niin tuskin on vakavaa.Originally posted by LAteks188 View PostOisko tietoa mitä seuraavat vikakoodit meinaa?
Transmission(GS19) 00CF29
Dynamic stability control (DSC) 005E8C
Kaikki toimii normaalisti, eikä pala vikavaloja.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment