Ajovalojen kirkastussarjalla, eli ei mikään kallis remppa, 9,90€. Oli ihan täysin piesty linssi ennen fiksausta, ihan kuin ois ollu sirpaleina
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by |foder| View PostPelkkä radio kiinni piuhoihin -> toimii, eikä vika-ilmoituksia.
Tähän vielä näyttö kiinni ja vika-ilmoitukset ovat palanneet.
Pelkkää näyttöä en ole kokeillut, siis ilman radiota.
Ehkä parin viikon päästä jatkuu...
Näytön takakannesta kaikki ruuvit auki. Takakantta raottaa varovasti ettei riko valoanturia. Anturin päällä teippi ja anturin flexikaapeli on kahdella sulatetulla muovinastalla. Irtoaa kyllä kun varovasti irroittaa.
Piirilevyllä oleva liitin pitää takakannesta kiinni neljällä "nastalla". Yksitellen niitä painelemalla, takakuori irtoaa.
Levyllä olevien osien tarkkaan tutkiminen ja löytyi todella nopeaa syyllinen. Kiteen juotos murtunut täysin irti.
Kasatessa kannattaa asetella valoanturi huolellisesti keskelle. Etupuolelta kun näkyy anturin musta piste, on se oikeassa kohdassa.
Kannattaa myös näytön virtakaapeli kytkeä piirilevylle takaisin. Muuten näyttö vilahtaa ja pimenee nopeasti. Purin siis kahteen kertaan näytön palasiksi.
Seuraavassa postissa soittimesta...Last edited by |foder|; 15-03-2021, 18:53.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Samaan syssyyn purin myös soittimen auki koska soittimen sisällä näytön ohjainkortti. Tässä ei ollut mitään vikaa mutta huvin vuoksi tuli tutkittua.
Päällikansi lähtee ihan vaan kampeamalla takareunaa ylös.
CD-koneisto irtoaa neljällä ruuvvilla.
Koneiston lattakaapeli irtoaa päädyistä vuorotellen nostelemalla.
Etupneeli irtoaa sivulle työntäen, muistaa vaan nostaa muovista lukituskynttä. Paneelin kaapeli kapeampi lattakaapeli kuin edellä. Siitä ei kuvaa.
Takakannessa olevan tuulettimen kaapeli irti ja sitten vaan vetää tuulettimen irti. Kiinni vain kumisilla tapeilla.
Näytön liittimen ympäriltä kuparinen suojalevy irtoaa alhaalta kahta kynttä vapauttamalla.
Vahvistinpiiri on takakannessa kiinni jousen tapaisella klemmarilla. Se nousee ylös vaan kampeamalla.
Näytön ohjainkortin kiinnike nousee ylös nostamalla.
jatkuu...Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Takapaneeli/levy kiinni piirilevyssä käännetyllä nastalla. Pihdeillä kiertää nastaa ja levy irtoaa.
Piirilevyn kiinnitysruuvit irti pohjasta ja levy irtoaa lopun viimein käteen.
Vahvistinpiirissä oleva jousiklemmari aiheuttaa jännityksiä juotoksiin ja kas, siellähän oli liki puolet jaloista puoliksi irti.
Tutkin koko levyn, enkä tällä kertaa löytänyt yhtään enempää korjattavaa.
Takaisin kasaan käännetyssä järjestyksessä.
Lopputulemana kaikki toimii kuten pitää.
Ehkä olisi voinut tuon soittimen purkamisessa oikoa ja jättää purkamatta aivan kaikkea mutta menin hankalemman kautta ja purkin aivan kaiken mitä irti sain.
Eipä tämä mitään rakettitiedettä ole mutta toivottavasti tästä on apuja jollekin.
Ongelmat siis olivat:
näytön vilkkuminen ajoittain
mittariston merkkivalojen palaminen ajoittain
mittariston neulojen hetkellinen kyykkäys alas
toisinaan vilkun viiksestä lähti pyyhkijät päälle
vakkari lähti pois päältä itsestään
+yms sekavat oireet
Eli auto vaikutti olevan totaalisen sekaisin. Kaasun vasteeseen tai muutoin koneen toimintaan ei tuntunut olevan vaikutusta.
Eli suhteellisen pieni ongelma aiheutti suunnattoman määrän erinäisiä oireita.
Välillä vika ei ole iso.Last edited by |foder|; 15-03-2021, 18:56.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Foder:lta tosi hyvä postaus hyvillä kuvilla. Itsekin soitin osaa olen joskus purkanut hieman pienemmässä mittakaavassa. Nämä pari postausta näkisi kyllä mielellään ihan omassa topicissa. Tämän topicin ongelma on se, että täältä on todella hankala löytää etsimäänsä asiaa myöhemmin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Iänikuisen vanha "makroskooppi". Suurennus portaattomasti 2-64 kertainen. Paljaalla silmällä todella hyödyllinen ja näppärä laite. Kameralla kun yrittää saada jotain kertomisen tueksi, kuvat jostain syystä eivät kovin kummoisia.
Käytössä myös muita kuten viipalekamera, jolla saisi mittoineen kaikkineen datan ulos mutta en jaksanut enempää laitteita käynnistellä kun lopputulokseen niillä ei olisi ollut enempää vaikutusta.
Työsuhde-etuja.
Meinasin tehdä oman topickin mutta tuossakin kuvallisesti aukkoja, enkä ole kovin hyvä pureskelemaan kaikkea sanalliseen muotoon.
Toivotaan että noista olisi joskus jollekin hyötyä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostFoder:lta tosi hyvä postaus hyvillä kuvilla. Itsekin soitin osaa olen joskus purkanut hieman pienemmässä mittakaavassa. Nämä pari postausta näkisi kyllä mielellään ihan omassa topicissa. Tämän topicin ongelma on se, että täältä on todella hankala löytää etsimäänsä asiaa myöhemmin.
Comment
-
-
Originally posted by furi View PostIskaria epäilen vahvimmin, että olisi jäätynyt ja jäänyt jumiin tai jotain, koska eilen aamulla hidastetöyssyssä nurkka jäi pompottamaan aivan kuin olisi ollut pelkän jousen varassa. Sen jälkeen ajoin pihaan ja tunkkasin autoa ylös niin että rengas oli ilmassa pari senttiä. Kohta pyörä olikin taas maassa kiinni, ja tunkkasin sen taas ilmaan. En huomannut mitään ihmeellistä ja laskin auton maahan, jolloin koko nurkka oli taas entisessä asennossaan. Eli aivan kuin iskari olisi vapautunut jumista. Ei kuitenkaan kolise ajossa tai mitään ja auto on pysynyt normaalina siitä lähtien.
Jokin on joka tapauksessa vialla ja sen vuoksi kyselinkin alustasarjojen perään. Auto on minulle kohtuu uusi, enkä tiedä mitä edelliset omistajat on tuohon asennellu. Varusteluettelossa on S226 sporttialusta, mutta en tiedä onko enää tai mitkä jouset tms., auto on kuitenkin vakiota matalampi.
Ensisijaisesti haussa on kiinteä alusta, ei säädettävä, esim.
Eibach pro-kit ja Meylen iskarit tarvikkeineene39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJäätynyt iskari toki voi tuon aiheuttaa. Kyllä se iskarikin on voinut hajota monttuu ajossa, mutta kannattaa tarkistaa alusta huolella ettei mitään muuta hajonnut. Vanteet, tukivarret jne voi hyvin ottaa tuollaisesta itseensä. Alumiini vanteet on helposti mutkalla kun kunnolla kolahtaa.
Nimimerkillä molemmista kokemusta melko kovista tälleistä. Tuolla edellä kerroin jo että valtio maksoi montuukolarista vanteen (pelli) joka vääntyi luokille. Lapseni paiskasi aluvanteet sivuluisussa kanttikiveen niin että tukivarret vääntyi ässälle, vanteista pari palaa pois mutta 100% suorat edelleen. Täppäsin vähän alumiinia tangosta niihin ja rättilaikalla tasoittelin, renkaat takaisin ja alle, kovaa ajoa.Last edited by BMW525Xda; 17-03-2021, 13:00.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJäätynyt iskari toki voi tuon aiheuttaa. Kyllä se iskarikin on voinut hajota monttuu ajossa, mutta kannattaa tarkistaa alusta huolella ettei mitään muuta hajonnut. Vanteet, tukivarret jne voi hyvin ottaa tuollaisesta itseensä. Alumiini vanteet on helposti mutkalla kun kunnolla kolahtaa.
Ainakin olen vähän lukenut, että Konin FSD:t oli parhaimillaan vakiojousilla, mutta onko sama edelleen Special activeissa? Bilsteinin B4 ja B6 välillä en myöskään osaa arvioida, B4:stä löytyy kumminkin m-sportille sopiva versio. Hintaluokka näyttää oleva 3-500€ ebayssä kaikissa.
Entäs nuo ylätuet, on normi ja 10mm madaltavia, pitääkö paikkansa että tuo 10mm madaltava onkin E36:n ylätuki?E61 520dA LCI -08
Comment
-
-
Originally posted by furi View PostEntäs nuo ylätuet, on normi ja 10mm madaltavia, pitääkö paikkansa että tuo 10mm madaltava onkin E36:n ylätuki?
Tässä e9x nelikon orkkisnumerolla löytyvät vaihtoehdot, kuvistakin näkee että on hieman vahvemmat versiot:
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLujaa saa ajaa kanttikiveenkin sivuluisussa eikä kieroksi mene, lastua ja paloja lähtee mutta aluvanteen ominaisuus on se että se ei helpolla kieroudu, pellivanne menee spagetiksi helpolla.
Nimimerkillä molemmista kokemusta melko kovista tälleistä. Tuolla edellä kerroin jo että valtio maksoi montuukolarista vanteen (pelli) joka vääntyi luokille. Lapseni paiskasi aluvanteet sivuluisussa kanttikiveen niin että tukivarret vääntyi ässälle, vanteista pari palaa pois mutta 100% suorat edelleen. Täppäsin vähän alumiinia tangosta niihin ja rättilaikalla tasoittelin, renkaat takaisin ja alle, kovaa ajoa.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Comment