e61 pre-fl 530d polttoainemittari ei nouse täyteen vaikka tankkaan niin pitkään että pistooli naksahtaa. Mittari näyttää tuossa vaiheessa noin 3/4 tankkia.
Onko tämä e61 ominaisuus vai onko mittaristossa joku vika kun ei nouse näyttämään täyttä?
Auto on sen verran uusi tuttavuus että olen tankannut vasta kolme kertaa, mutta sama ilmiö on tullut eteen joka kerta.
Ei kai tuotakaan pitäisi tarvita tankata niin että pistoolilla herkuttelee viimeisen neljänneksen pistoolia naksuttelemalla?
Yhdessä e39 korimalln autossani tankkaus oli "herkkää" ja pistoolin piti aina olla juuri oikeassa asennossa jotta tankkiin sai tavaraa. Tämä oli foorumin mukaan lähes tyyppivika, mutta e6x korista en löytänyt kirjoituksia yllä kuvatusta ongelmasta.
Onko muilla tullut tällaista vastaan?
Tarkkaan en muista, mutta olisiko ollut luokkaa 700-750km nyt viimeisellä tankkauksella. Ekan kerran kun tankkasi täyteen hakureissun jälkeen (pelkkää matka-ajoa takana) niin mielestäni nousi jonkin verran yli 900km.
Kuulostaako "riittävältä", vai vaikuttaako siltä että tankki ei oikeasti tule täyteen?
Nyt termarin vaihdon ja muiden pikkuremonttien jälkeen (akku oli irti) ajettu vasta muutama sata kilsaa ja kulutus ajotietokoneen mukaan n. 8l/100km. Viimeisin tankkaus näiden kilometrien sisällä.
Nosta pistoolia sillee ettei se naksu ni katot tuleeko yli.. Itsellä naksun jälkeen muistaakseni joskus tankannu parilla eurolla viel lisää ni sitte purskahtanu ylitte. Mut mittari on kyllä aina näyttäny täyttä.. Jotain vikaahan sulla siinä varmaan sitten on..
Tarkkaan en muista, mutta olisiko ollut luokkaa 700-750km nyt viimeisellä tankkauksella. Ekan kerran kun tankkasi täyteen hakureissun jälkeen (pelkkää matka-ajoa takana) niin mielestäni nousi jonkin verran yli 900km.
Kuulostaako "riittävältä", vai vaikuttaako siltä että tankki ei oikeasti tule täyteen?
Nyt termarin vaihdon ja muiden pikkuremonttien jälkeen (akku oli irti) ajettu vasta muutama sata kilsaa ja kulutus ajotietokoneen mukaan n. 8l/100km. Viimeisin tankkaus näiden kilometrien sisällä.
Omassa range näyttää tällä hetkellä 686km ja täydestä tankista on ajettu noin 50km ja keskikulutus 9.9l/100km ajotietokoneen mukaan (auto on seisonut tyhjäkäynnillä jonkin verran), että sinällään hankala tulkita tuon rangen perusteella, mutta tuntuu, että ollaan kyllä oikeilla lukemilla. Omassa keskikulutus pyörii siinä 8l/100km, joka koostuu pääasiassa 15km työmatka-ajosta suuntaansa. Omassa autossa kuulee kyllä siitä tankkausputkesta selvästi, että alkaa olla täynnä kun kuuluu semmonen ääni, että ilma pakenee tankkaus putkesta.
Mittariston salavalikko-> http://mr-fix.info/bmw-e60-e61-hidden-menu-obc/
- Aloita vaikka mittaristotestillä (02.00) ja tsekkaa meneekö polttoainemittari fyysisesti näyttämään täyttä tankkia
- Tankin polttoainetasoja näkee salavalikon kohdasta 06.00
- Salavalikon kohdasta 20.00 näkee onko polttoaineen kulutuksen laskemiseen tehty korjauksia jos keskikulutuksen laskeminen epäillyttää (1000 on tehtaan arvo)
Tuossa vertailuksi oman auton mittariston salavalikon arvot lähes täydellä tankilla.
06.00 = 33,3 ja 29,7, 63
20.00 = 1000
Ei pitäs nämä tarvita herkuttelua. Ei oo oma ainakkaa ranttu tankkaamiselle toisin ku joku bensa e36 tai e46 oli. 800-950km itellä ranget tankki täynnä ~8l keskikulutuksella, 535d.
Lci 525d sammunut muutaman kerran ajosta kun pysähtynyt risteykseen, kerran lähti jo hinurilla kun ei tahtonut käydä. Vikakoodia herjasi hehkuboksista pelkästään. Huomannut myös nyt kun maantietä ajelee töihin niin lämmetessään välillä tehot poissa, ei tahdo mäkeen kiihtyä. Muutamaa päivää ennen herjas high rate of battery discharge mutta ei ole tullut enään kun lataillut akkua. Akkukaapelikampania vastikää tehty. Auto ollut lämpimässä tallissa tuon discharge herjan jälkeen
Mitkä pinnit abs moduulin liittimessä menee oikealle takarenkaalle? Pitäs selvittää onko johdot ehjät vai mikä hätänä.. Anturin vaihdolla ei tullu kuntoon. Anturin luona oli johto menossa poikki ja sen korjasin muttei auttanut..
Lci 525d sammunut muutaman kerran ajosta kun pysähtynyt risteykseen, kerran lähti jo hinurilla kun ei tahtonut käydä. Vikakoodia herjasi hehkuboksista pelkästään. Huomannut myös nyt kun maantietä ajelee töihin niin lämmetessään välillä tehot poissa, ei tahdo mäkeen kiihtyä. Muutamaa päivää ennen herjas high rate of battery discharge mutta ei ole tullut enään kun lataillut akkua. Akkukaapelikampania vastikää tehty. Auto ollut lämpimässä tallissa tuon discharge herjan jälkeen
Voisko maffi oireilla noin
Hiukan tutkin tänään ja ahtoputkessa nuppineulanpään kokonen reikä tyypillisessä paikassa imusarjalle noustessa hiukan ennen mutkaa sekä railpaineanturin piuhasta eriste kulunut puhki mutta ei vielä piuhoja poikki kummiskaan. Voisko siinä olla syypää? Tuskin noin pieni ahtovuoto vaikuttaa noin
Omassa range näyttää tällä hetkellä 686km ja täydestä tankista on ajettu noin 50km ja keskikulutus 9.9l/100km ajotietokoneen mukaan (auto on seisonut tyhjäkäynnillä jonkin verran), että sinällään hankala tulkita tuon rangen perusteella, mutta tuntuu, että ollaan kyllä oikeilla lukemilla. Omassa keskikulutus pyörii siinä 8l/100km, joka koostuu pääasiassa 15km työmatka-ajosta suuntaansa. Omassa autossa kuulee kyllä siitä tankkausputkesta selvästi, että alkaa olla täynnä kun kuuluu semmonen ääni, että ilma pakenee tankkaus putkesta.
Mittariston salavalikko-> http://mr-fix.info/bmw-e60-e61-hidden-menu-obc/
- Aloita vaikka mittaristotestillä (02.00) ja tsekkaa meneekö polttoainemittari fyysisesti näyttämään täyttä tankkia
- Tankin polttoainetasoja näkee salavalikon kohdasta 06.00
- Salavalikon kohdasta 20.00 näkee onko polttoaineen kulutuksen laskemiseen tehty korjauksia jos keskikulutuksen laskeminen epäillyttää (1000 on tehtaan arvo)
Tuossa vertailuksi oman auton mittariston salavalikon arvot lähes täydellä tankilla.
06.00 = 33,3 ja 29,7, 63
20.00 = 1000
Jep, tu salavalikko on jo tuttu kun sielä lämopöjä on tulltu seurailtua.
Tuota mittaristotestiä en saanu äsken tekemään mitään, täytyy kokeilla huomenna uudestaan.
Vajaalla tankilla tuo 6-valikon arvot näytti järkeviltä suhteessa sinun lukemiin.
20 valikkoa ei ole peukaloitu, siellä on edelleen 1000.
Hieman reilulla puolella tankilla range nytti vajaa 500km ja edellisestä tankkauksesta on nyt ajettu 220km. Hieman tämä nyt haiskahtaa että ei se tankki oikesti mene täyteen tankkaamalla, täytyy ensi kerran vielä yrittää "herkutella" ja samalla katsoa 6-valikon kautta mitä arvot näyttää.
Toinen vaihtoehto on että tankki menee täyteen, mutta tuo mittarin viisari jotenkin jumittaa nuo muut lukemat kun tuntuu aika järkeviltä.
Täytyy jatkaa tutkimuksia kun hieman erikoiselta tämä tilanne tuntuu ja vielä on muutama epäselvä asia jotka pitää varmistaa. Lisäksi muihin autoihin vertailuun taitaa nyt mennä marginaaliin kun ajoprofiili ei ole varmuudella sama eikä kokemusta juuri samanlaisesta autosta ole olemassa minulla.
Railpaineanturin valko/kelta piuha oli eriste rikki, ja koneen suojamuovissa oli juuri sen kohtaa lämpösuoja joka johtaa sähköä. Suojaan osuu myös egr putken klemmari jos kiristysruuvi on ylöspäin (se oli mulla irti kun tsekkasin oliko tulpattu joten en ole varma oliko ylöspäin) mutta jäljistä päätellen on osunut lämpösuojaan josta siis anturin johto on päässyt maadottumaan. Toi piuha taitaa olla just virta. En pääse vielä testaa kun ahtoputki pitää paikkaa mutta toivotaan että vika oli siinä
Lci 525d sammunut muutaman kerran ajosta kun pysähtynyt risteykseen, kerran lähti jo hinurilla kun ei tahtonut käydä. Vikakoodia herjasi hehkuboksista pelkästään. Huomannut myös nyt kun maantietä ajelee töihin niin lämmetessään välillä tehot poissa, ei tahdo mäkeen kiihtyä. Muutamaa päivää ennen herjas high rate of battery discharge mutta ei ole tullut enään kun lataillut akkua. Akkukaapelikampania vastikää tehty. Auto ollut lämpimässä tallissa tuon discharge herjan jälkeen
Hiukan tutkin tänään ja ahtoputkessa nuppineulanpään kokonen reikä tyypillisessä paikassa imusarjalle noustessa hiukan ennen mutkaa sekä railpaineanturin piuhasta eriste kulunut puhki mutta ei vielä piuhoja poikki kummiskaan. Voisko siinä olla syypää? Tuskin noin pieni ahtovuoto vaikuttaa noin
Jep, tuo salavalikko on jo tuttu kun sielä lämopöjä on tulltu seurailtua.
Tuota mittaristotestiä en saanu äsken tekemään mitään, täytyy kokeilla huomenna uudestaan.
Vajaalla tankilla tuo 6-valikon arvot näytti järkeviltä suhteessa sinun lukemiin.
20 valikkoa ei ole peukaloitu, siellä on edelleen 1000.
Hieman reilulla puolella tankilla range nytti vajaa 500km ja edellisestä tankkauksesta on nyt ajettu 220km. Hieman tämä nyt haiskahtaa että ei se tankki oikesti mene täyteen tankkaamalla, täytyy ensi kerran vielä yrittää "herkutella" ja samalla katsoa 6-valikon kautta mitä arvot näyttää.
Toinen vaihtoehto on että tankki menee täyteen, mutta tuo mittarin viisari jotenkin jumittaa nuo muut lukemat kun tuntuu aika järkeviltä.
Täytyy jatkaa tutkimuksia kun hieman erikoiselta tämä tilanne tuntuu ja vielä on muutama epäselvä asia jotka pitää varmistaa. Lisäksi muihin autoihin vertailuun taitaa nyt mennä marginaaliin kun ajoprofiili ei ole varmuudella sama eikä kokemusta juuri samanlaisesta autosta ole olemassa minulla.
Tänään kävin ihan asiakseni tankkaamassa ja ihmettelemässä tätä asiaa vielä.
Mittaritesti ok, polttoainemittari menee täyteen saakka.
Tankkauksen ekan naksahduksen jälkeen yritin "herkutella" tankkiin vielä lisää ainetta, tästä ei apua sillä heti ekalla yrityksellä naksahduksen jälkeen polttoaine roiskui täyttöaukosta pihalle heti puolen litran jälkeen. -->Näyttäisi siis että "täyteen" se menee.
Tankkauksen jälkeen mittari nousi ehkä hieman ylemmäksi näyttäen noin 7/8 osaa täyttä.
Salavalikosta lukemat tankkauksen jälkeen n. 36 24 60. Nämä jäävät hieman MikkoJII:n lukemista.
Näyttäisi siis että sekä anturit että mittari näyttävät "oikein", mutta jostain syystä tankkiin ei mene riittävästi ainetta. Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla pysäköidä auto tankkauksen yhteydessä niin että tankin luukun puoli jää huomattavasti ylemmäksi kuin toinen puoli. Josko silloin saisi tankin täyteen saakka.
Hieman näyttäisi siltä että joka tankkauksella tankkiin on mennyt aina hieman enemmän ainetta kuin aikaisemmin sillä litroista laskettu kulutus on koko ajan hieman noussut, vaikka ajo on ollut enemmän maantieajoa ja nyt uudella termarilla lämmötkin on nyt oikealla alueella. MIelestäni mittari jäi myös aiemmin huomattavasti lähemmäksi 3/4 osan viivaan kuin tänään.
Kauhean paljon tätä ei viitsi enää tutkia kun ei tästä ole muuta haittaa kuin se että hieman useammin pitää tankilla käydä..
Tänään kävin ihan asiakseni tankkaamassa ja ihmettelemässä tätä asiaa vielä.
Mittaritesti ok, polttoainemittari menee täyteen saakka.
Tankkauksen ekan naksahduksen jälkeen yritin "herkutella" tankkiin vielä lisää ainetta, tästä ei apua sillä heti ekalla yrityksellä naksahduksen jälkeen polttoaine roiskui täyttöaukosta pihalle heti puolen litran jälkeen. -->Näyttäisi siis että "täyteen" se menee.
Tankkauksen jälkeen mittari nousi ehkä hieman ylemmäksi näyttäen noin 7/8 osaa täyttä.
Salavalikosta lukemat tankkauksen jälkeen n. 36 24 60. Nämä jäävät hieman MikkoJII:n lukemista.
Näyttäisi siis että sekä anturit että mittari näyttävät "oikein", mutta jostain syystä tankkiin ei mene riittävästi ainetta. Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla pysäköidä auto tankkauksen yhteydessä niin että tankin luukun puoli jää huomattavasti ylemmäksi kuin toinen puoli. Josko silloin saisi tankin täyteen saakka.
Hieman näyttäisi siltä että joka tankkauksella tankkiin on mennyt aina hieman enemmän ainetta kuin aikaisemmin sillä litroista laskettu kulutus on koko ajan hieman noussut, vaikka ajo on ollut enemmän maantieajoa ja nyt uudella termarilla lämmötkin on nyt oikealla alueella. MIelestäni mittari jäi myös aiemmin huomattavasti lähemmäksi 3/4 osan viivaan kuin tänään.
Kauhean paljon tätä ei viitsi enää tutkia kun ei tästä ole muuta haittaa kuin se että hieman useammin pitää tankilla käydä..
Jännä kyllä tuo ilmiö, että tankkiin on mennyt pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ainetta. Suhahtaako tankin korkista ilmat kun sen aukaisee?
Jännä kyllä tuo ilmiö, että tankkiin on mennyt pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ainetta. Suhahtaako tankin korkista ilmat kun sen aukaisee?
Joo hieman erikoinen tämä tapaus on. Ei suhahda kun korkkia avaa. Joten huohotin on ilmeisesti auki. Sen epäilin itsekin aluksi olevan asiaan osallinen, kun auto oli edellisellä omistajalla seisonut viimeisen vuoden aikana useita kertoja jopa kuukausia kerrallaan käyttämättömänä.
Ajellaan taas viikko ja ihmetellään seuraavan tankkauksen jälkeen taas tilannetta...
N52b25 koneen paisuntasäiliössä oleva kelluke, kuuluuko sen mittatikun olla irti siitä kellukkeesta? Huollon jälkeen huomasin että sehän on ihan vinossa siellä ja voi nostaa kokonaan pois pelkän tikun säiliöstä. Tuli lisättyä vähä ekstraa nyt nestettä sen takia, pitääkö poistaa vai työntääkö jostain pihalle?
Comment