memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuomoJ
    replied
    Kuminpoltto

    Miksi 2005 m57 kumminpolttoa yrittäessä automaattisesti luistaa jarrulta tai sitten katkaisee vedon, tehosta ei ole kiinni.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Kokeile CAS -> ZV_SELEKTIV -> nicht_aktiv
    Jep, tää se oli. Kiitos!

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Tuli joskus koodattua keskuslukon toiminta niin, että ekasta painalluksella avautuu vain kuskin lukko, toisella kaikki muut.

    En nyt millään muista enää mikä optio se oli, ei kukaan sattuisi tietämään? 🤔
    Kokeile CAS -> ZV_SELEKTIV -> nicht_aktiv

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Auto bmw e60 535d lci automaatti ja pukkaa vikakoodia kaikenlaista can väylästä ym. Pyyhkijät elää välillä omaa elämää, luistonesto ja vaihdelaatikko menee vikatilaan. Auton sammuttaa hetkeksi, pysyy kaikki viat pois noin parin kilometrin

    Voisiko KBM moduuli aiheuttaa tuollaista? Missä kunnossa akku on?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tuli joskus koodattua keskuslukon toiminta niin, että ekasta painalluksella avautuu vain kuskin lukko, toisella kaikki muut.

    En nyt millään muista enää mikä optio se oli, ei kukaan sattuisi tietämään? 🤔

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Mikä olisi hyvä sytytystulppahylsy N52 moottorin tulppien vaihtoon? Ilmeisesti 16mm kanta tulpassa on, mutta pitääkö olla normaalia ohuempi seinäinen tai pidempi? Oletteko huomannut eroa eri tulppa merkkien välillä? NGK 1208 tulppaa ajattelin laittavani.

    Onko tulppia järkeä vaihtaa ennen huoltoilmaisimen ilmoitusta? Tuntuu todella pitkälle tuo vaihtoväli varsinkin kun kilometrejä tulee vuodessa vähän. Kuinkahan tiukassa mahtaa olla yli kymmenen vuotta kiinni olleet tulpat?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Auto bmw e60 535d lci automaatti ja pukkaa vikakoodia kaikenlaista can väylästä ym. Pyyhkijät elää välillä omaa elämää, luistonesto ja vaihdelaatikko menee vikatilaan. Auton sammuttaa hetkeksi, pysyy kaikki viat pois noin parin kilometrin ajon ajan. Sitten kaikki levähtää takaisin. Koodit ei viittaa muutakuin can väylän yhteyden pätkimiseen. Mitään muuta ei osu silmään kuin märältä näyttävä vaidelaatikon johtosarjan läpivienti. Voiko sieltä öljy tulla töpselille ja tehdä tällaista häröä? Vai joku muu paikka, mutta mikä?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vedenpoistoputket tukossa.

    Kannattanee avata tukokset, sitä vettä voi olla takakontissakin. Kannattaa tarkastaa.
    Ainakaa vedenpoistoputket ei ollu tukos.
    Mutta pitäskö tos joku tiiviste tai vastaava?

    Ku tuolta se vesi tulee.

    Ja sit että IBS vikakoodia tulee DDE puolelle, mistähän ny tuo siis johtuis?
    Johtuuko siit että reduce engine power tulee mittaristoo, ja sillonku tämä tulee, niin hehkut o pois
    Last edited by tonnizi; 18-06-2023, 12:44.

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied
    Onko tämä se M54 ylävesiletkun alle, kuskin puolelle syylärin kulmalle tuleva pumppu?

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by furi View Post
    Asensin vetokoukun Westfalian johtosarjalla eilen ja ongelmana on että peruutustutka ei mene pois päältä kun kärry on kiinni. Valot toimii autossa ja kärryssä oikein. Ei varoituksia mittarissa tai mitään epätavallista.

    Onko moduuli paskana vai missä voi olla vikaa kun ilmeisesti ei pitäisi koodauksia vaatia?
    Ainakin F-sarjalaisissa vaati koodauksen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Vedenpoistoputket tukossa.

    Kannattanee avata tukokset, sitä vettä voi olla takakontissakin. Kannattaa tarkastaa.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Mistähän ny johtuu että panorama vuotaa vettä sisälle?
    Se mistä avatan kattoluukku jne... Niin siitä eupee valuu vesi suoraan.
    Myös verhoilu kuskin puolelta kostea sen jälkeen

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Sieltä akulta sen miinus puolen kaapelin pieni liitin irti ja matka jatkuu.
    Lataa silloin akkua ns normaalisti. Eikä vaikuta muuten autoon mitenkään.
    Jees.

    Joo no vikakoodia tulee DDE ouolella IBS, hehkut.
    Niin sillä ihmettelin tuota IBS vikakoodia että miatä johtuu.

    Reduce engine power tulee joo tauluu, mutta se johtuu vissii hehkuist ku häviää ainaku hehkut toimii.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Fanssi näyttää 530xd:hen samaa lootaa ja mekatroniikkaa pre-lci ja lci, GA6hp26Z, onko noin oikeasti että sähkösellä kepilläkin oleva on kuitenkin lootaltaan sama, ja keppi puoli toteutettu muuten, oisi tämmönen vehe tiedossa varaosiksi edullisesti ja tarvisin itselle lootan ja mahdollisesti turbiininkin.

    Ei ole sama laatikko eikä se realoem mukaankaan ole sama, jos tarkkaan katsoo, vaikka tuo BMW yleiskoodi (joka siis hiukan eri kuin ZF:n tunnisteet) onkin sama 6HP26Z. Loogisesti BMW voi esimerkiksi käyttää 6HP26Z-koodia, vaikka laatikko onkin ZF:n mukaan 6HP28X.

    Mekaanisella kepillä olevassa mekatroniikka on eri kuin sähköisellä (m-shift ja e-shift; molempia versioita löytyy molemmista generaatioista) ja tuossa LCI-vaihdoksessa vaihtuu myös laatikon generaatio gen1 --> gen2 (jossa vaihdoksessa ZF:n oma numerointi menee 26 --> 28) ja myös turbiini on eri.

    E
    Last edited by ErkkiE; 15-06-2023, 14:57.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by tonnizi View Post
    E61 530d -04 antaa vikakoodia IBS:säst.
    Vaikutaako katsastukseen?

    Miten otan IBS pois että ei anna vikakoodia enään?
    Sieltä akulta sen miinus puolen kaapelin pieni liitin irti ja matka jatkuu.
    Lataa silloin akkua ns normaalisti. Eikä vaikuta muuten autoon mitenkään.

    Leave a comment:

Working...
X