Originally posted by 205/65-15H
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
E61 sähköratti säätyy syvyys-suunnassa mutta ei ylös/alas. Ajatuksia viasta, vianetsinnästä? Luulisin että jos olisi kontaktivika kytkimessä niin yksi suunta menisi epäkuntoon?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSuosittelen ohjainlaitteen ohjelmointia välittömästi sen vaihtotyön yhteyteen. Saattaa toimia ilmankin joten kuten tai sitten ei. En myöskään suosittele yrittämään etätoteutuksena jos ohjainlaitteen ohjelmistoversio edellyttää päivitystä. xHP:n lisenssi on mahdollista siirtää toiseen ohjainlaitteeseen ja tätä varten tulee toimia täsmälleen ohjelman kehittäjän ohjeiden mukaisesti. Tutustu niihin ihan ensimmäiseksi.
Originally posted by Clavurion View PostEikö noi solenoidit ja muuntimen saa pikkusen edullisemmin, kun vähän kaivelee.
https://www.ebay.de/itm/173745727395
On jo vuosia harmittanut kun koulussa en ymmärtänyt riittävästi saksaa opiskella. Joutuu aina ebay.de:tä googlekääntäjän kanssa käyttämään.
Tosin tuo solenoidisarja oli ymmärtääkseni sähkökepilliseen vaihteistoon, mutta samalta myyjältä löytyy kyllä se oikeakin setti jossa yksi musta solenoidi.
Edelleen hinta tulee nopeasti laskettuna noin kaksinkertaiseksi pelkkään laatikon vaihtoon verrattuna.
Toki etuna että ohjelmointia ei tarvitsisi tehdä kun samalla laatikolla edelleen matka jatkuisi ja ehkä mahdollisuus ongelman poistumiseen kokonaan on hieman suurempi (riippuen miten asentajan osaamisesta).
Tällä hetkellä kuitenkin kovasti houkuttelee "budjettiratkaisuna" löytää kolariautosta "oireeton" laatikko. Jos sillä pääsisi seuraavat 50-75tkm niin homma olisi mielestäni vaivan väärti.
Katsotaan mihin suuntaan tässä päätös kallistuu.
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Mukava nähdä että edelleen jotkut jaksaa foorumilla tietoa jakaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fubar View PostMekatroniikan zip-kitin asennuksesta, solenoidien vaihdosta ja tiivisteiden vaihdosta uskoisin kyllä selviäväni itse. Samoin turbiinin vaihdosta. Kunnostettu turbiini näyttää maksavan yli 800€, zip kit noin 300€, solenoidit noin 500€ ja siihen päälle vielä öljyt jne. -->Kokonaisuudessa yli 2x kalliimpi käytetyn vaihteiston vaihtamiseen verrattuna?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fubar View PostFoorumin suola, kolme aivan erilaista vastausta/kommenttia yhteen kysymykseen..
Onnistunee etänä? Tarvitseeko autoa käyttää piuhan päässä jo silloin kun vanha laatikko on paikoillaan vai ainoastaan vaihdon jälkeen? Onko xHP mahdollista "siirtää" siihen "uuteen" laatikkoon?
Suosittelen ohjainlaitteen ohjelmointia välittömästi sen vaihtotyön yhteyteen. Saattaa toimia ilmankin joten kuten tai sitten ei. En myöskään suosittele yrittämään etätoteutuksena jos ohjainlaitteen ohjelmistoversio edellyttää päivitystä. xHP:n lisenssi on mahdollista siirtää toiseen ohjainlaitteeseen ja tätä varten tulee toimia täsmälleen ohjelman kehittäjän ohjeiden mukaisesti. Tutustu niihin ihan ensimmäiseksi.
Leave a comment:
-
-
Foorumin suola, kolme aivan erilaista vastausta/kommenttia yhteen kysymykseen..
Vastataan kuitenkin kaikkiin.
Originally posted by JaniLap View PostMekatroniikan ohjainlaite on koodattava autoon jos se vaihtuu toiseen. Siellähän se xHP:kin lymyää.
Originally posted by Clavurion View PostMiksi ei mieluumin korjauta sitä oman mekatroniikkaa ja vaihda kunnostettua momentinmuunninta?
Mekatroniikan zip-kitin asennuksesta, solenoidien vaihdosta ja tiivisteiden vaihdosta uskoisin kyllä selviäväni itse. Samoin turbiinin vaihdosta. Kunnostettu turbiini näyttää maksavan yli 800€, zip kit noin 300€, solenoidit noin 500€ ja siihen päälle vielä öljyt jne. -->Kokonaisuudessa yli 2x kalliimpi käytetyn vaihteiston vaihtamiseen verrattuna?
Originally posted by Arnolds View PostViet se Siekkiselle korjattavaksi https://siekkinen.net/index.html kun ei oo sulla pitkämatka.
Kaikki edellä mainittuja vaihtoehtoja olen punninnut. Tällä hetkellä järkevimmältä tuntuu käytetyn vaihteiston vaihto vaikka toki siinä on riski että yhtä huono, tai jopa huonompi tilalle sattuu osumaan.
Riskiä voi ehkä pienentää yrittämällä valikoida "luotettavan oloisen myyjän" (voi olla taruolento kuten joulupukki). Vaihteistoja näyttää olevan purkuautoista myynnissä niin paljon että kyseessä on oikein "ostajan markkinat".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fubar View PostOlisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.
Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fubar View PostOlisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.
Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fubar View PostOlisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.
Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
Leave a comment:
-
-
E60/61 automaattilaatikon vaihto
Olisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn "ehjään".
Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?Last edited by Fubar; 21-09-2023, 18:47.
Leave a comment:
-
-
E61 530ixA prefacelift.
Jääty kaupan pihaan.
Mittaristoon tulee vain kello, ei anna edes ns sytytysvirtoja. Samalla navi ja radio herää kyllä.
Rattilukko päällä eikä saa edes vapaalle.
Virtaa on.
Vikakoodeja ei anna, tai antaa koodia vaan ilmastoinnin huurtumisen anturilta, jota on antanut aina.
Mikä neuvoksi? Täytyisi saada edes kaupan pihalta kotipihalle.
E: IBS liittimen irroituksella lähti vaivatta käyntiin.Last edited by |foder|; 17-09-2023, 16:56.
Leave a comment:
-
-
5EBA steering-angle sensor, plausibility. Tollasta vikakoodia rupes pukkaa. Ei auta vaikka rattia pyörittelee ääriasentoihin. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Jos tota anturia koittais putsata niin miten kalibrointi onnistuu?
Leave a comment:
-
-
Aktiiviohjauksessa pientä klappia ja foorumilta tuli luettua jo kuolleista topikeista että porukka näitä saanut korjattua vaihtamalla planeettapyörästöön liukulaakerit :think
Kysymys kuuluu mistähän näitä osia saisi tilattua? nimim sormet syyhyten googletellut melkolailla tuloksetta
Leave a comment:
-
Leave a comment: