memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HSuomi
    replied
    Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
    Last edited by HSuomi; 19-02-2024, 12:31.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
    Tuollaista butyylinauhaa minä itse olen samanlaiseen tarkoitukseen käyttänyt onnistuneesti. Ja käsittääkseni samanlaista tavaraa se alkuperäinen tiivistysaine on.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Toivottavasti tämän firman homma toimii paremmin kuin Wetterin palvelu. Kuopiossa ainakin Bavarialla homma toimii. Meni vain kolme viikkoa kun sain X:ään EGR-kamppiksen hoidettua. Oulun Wetteri vielä odottaa milloin saavat osat kun aloitettiin viime vuonna lokakuussa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mikä on SAH?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mikä on SAH?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by azlakki View Post

    Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
    Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

    Voisikohan tästä olla kyse.
    Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​
    Ei tässä oo sähköistä rattilukkoa. Ihan mekaaninen. Rattiluko sai vapautettua pikku raosta piikillä, et se ei oo jumissa. Kaikesta päätellen lukkosylinteri on vaan niin kulunu, ettei se pyöri enään millään avaimella. Sain sen kummiskin pyörimään purkamalla kaiken ympäriltä ja pikku naputtelut vasaralla lukkosylinterin runkoon samalla kun noittaa kääntää avainta. Tilasin uuden lukkosylinterin SAH:in kautta, 73€

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post

    Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.
    Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
    Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

    Voisikohan tästä olla kyse.
    Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​

    Leave a comment:


  • AlastairPitt
    replied
    Mites, onko porukka lisäillyt jälkeenpäin vahvistimia jotka vaatii lisävirtaa akulta? Mitenköhän tuollaisen asennus menee kun ei vissiin kiva lisätä suoraan akkuun kiinni kun ohittaa IBS? Onko kontissa jotain kohtaa mistä voisi napata virran, esim samanlainen kun konehuoneessa laturille ja startille lähtevä plussa piste?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by puuki View Post
    Oletko koittanut kääntää rattia samalla
    Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.

    Leave a comment:


  • puuki
    replied
    Oletko koittanut kääntää rattia samalla

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    2004:ssa E61:ssa meni rattilukkopäälle, eikä avain pyöri lukkopesässä. Onko kellään tietoa millä tuon sais vapautettua? Perinteisellä avaimella siis, eikä elektronisella rattilukolla.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Mesehenq View Post
    Nyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa.

    Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?
    Koodaa SGM tehdasasetuksille ja resetoi System Zeit.

    Leave a comment:


  • Mesehenq
    replied
    Nyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa. Autoon tuli vaihdettua saman ikäisestä sisusta, etupenkit mallia sport, vakiot olivat lättämallia, muuten on samanlaiset säädöt, puolisähköt lämmityksillä. Pari päivää meni ilman muita ongelmia, paitsi apukuskin turvavyötä hälytteli. Apukuskin penkistä oli tunnistinmatto ohitettu moduulilla, turvavyön moduulia ei tullu mukana, mutta se hoidettu kuntoon. Akku kuitenkin pääsi lipsahtamaan tyhjäksi, jonka jälkeen on kokoajan hälyttäny Restraint System Faulty:ä. Uusi akku jo vaihdettu ja koodattu käyttöön, sekä kokeiltu varalta netistä löytyvää vastus -kikkaa, kumpikaan ei ole auttanut. Carly antaa vikakoodiksi (00)93EA, SGM-SIM: Coding-data error, poiskuittaus ei auta. Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Ylimääräinen, voi poistaa.
    Last edited by JaniLap; 23-01-2024, 19:55. Reason: Voi poistaa.

    Leave a comment:

Working...
X