E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Pyyhkijät jää yläasentoon ja moottori? surisee. Kun painaa kädellä alas jonkun matkaa menee takaisin oikeaan alaasentoon. Onko pyyhkijän moottori tiensä päässä vai pystyykö elvyttämään vielä?

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    Onko tämä se M54 ylävesiletkun alle, kuskin puolelle syylärin kulmalle tuleva pumppu?

    https://www.merteil.fi/fin/kiertoves...BoCxCQQAvD_BwE

    Vastaan itselleni: On.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Jatkokysymys, nyt olis tarjolla 2010vm 530d moottori sähköineen ecuineen, ja tämähän automaatista ja omani on manuaali, joten tuleeko tuon kanssa jotain ongelmia?
    Tulee. Eri ecu, niin ei se tule lähtemään käyntiin koska ajonesto. Jos ohitat ajoneston, niin ajonvakautus ym. ym. ei tule sen uuden ecun kanssa toimimaan ilman todella isoa säätöä. Eli helpoin on etsiä suoraan sopiva moottori.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Mulla tommonen e60 2003vm 530d josta suli moottori.. ja se ilmeisestikkin siis m57tud30 mallia (218hp) moista moottoria ollut aika vaikea löytää, joten kysymys onkin käykö sinne ilman suurempia ongelmia uudempi alulohkoinen versio tilalle? jos siis ottaa johtosarjan ja ecunkin luovuttajasta, vai tuleeko jotain ongelmia tuossa? myös jos jollakin sattuu tommonen oikea malli olla, 2003-2005vm 530d niin saa laitella pm
    Jatkokysymys, nyt olis tarjolla 2010vm 530d moottori sähköineen ecuineen, ja tämähän automaatista ja omani on manuaali, joten tuleeko tuon kanssa jotain ongelmia?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Mulla tommonen e60 2003vm 530d josta suli moottori.. ja se ilmeisestikkin siis m57tud30 mallia (218hp) moista moottoria ollut aika vaikea löytää, joten kysymys onkin käykö sinne ilman suurempia ongelmia uudempi alulohkoinen versio tilalle? jos siis ottaa johtosarjan ja ecunkin luovuttajasta, vai tuleeko jotain ongelmia tuossa? myös jos jollakin sattuu tommonen oikea malli olla, 2003-2005vm 530d niin saa laitella pm

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Koska polttoaineen syöttö katkaistaan kun tarpeeksi jarrua painetaan. Pyörän ei ole tarkoitus pyöriä ja jarruttaa yhtä aikaa.

    Leave a comment:


  • TuomoJ
    replied
    Kuminpoltto

    Miksi 2005 m57 kumminpolttoa yrittäessä automaattisesti luistaa jarrulta tai sitten katkaisee vedon, tehosta ei ole kiinni.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Kokeile CAS -> ZV_SELEKTIV -> nicht_aktiv
    Jep, tää se oli. Kiitos!

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Tuli joskus koodattua keskuslukon toiminta niin, että ekasta painalluksella avautuu vain kuskin lukko, toisella kaikki muut.

    En nyt millään muista enää mikä optio se oli, ei kukaan sattuisi tietämään? 🤔
    Kokeile CAS -> ZV_SELEKTIV -> nicht_aktiv

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Auto bmw e60 535d lci automaatti ja pukkaa vikakoodia kaikenlaista can väylästä ym. Pyyhkijät elää välillä omaa elämää, luistonesto ja vaihdelaatikko menee vikatilaan. Auton sammuttaa hetkeksi, pysyy kaikki viat pois noin parin kilometrin

    Voisiko KBM moduuli aiheuttaa tuollaista? Missä kunnossa akku on?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tuli joskus koodattua keskuslukon toiminta niin, että ekasta painalluksella avautuu vain kuskin lukko, toisella kaikki muut.

    En nyt millään muista enää mikä optio se oli, ei kukaan sattuisi tietämään? 🤔

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Mikä olisi hyvä sytytystulppahylsy N52 moottorin tulppien vaihtoon? Ilmeisesti 16mm kanta tulpassa on, mutta pitääkö olla normaalia ohuempi seinäinen tai pidempi? Oletteko huomannut eroa eri tulppa merkkien välillä? NGK 1208 tulppaa ajattelin laittavani.

    Onko tulppia järkeä vaihtaa ennen huoltoilmaisimen ilmoitusta? Tuntuu todella pitkälle tuo vaihtoväli varsinkin kun kilometrejä tulee vuodessa vähän. Kuinkahan tiukassa mahtaa olla yli kymmenen vuotta kiinni olleet tulpat?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Auto bmw e60 535d lci automaatti ja pukkaa vikakoodia kaikenlaista can väylästä ym. Pyyhkijät elää välillä omaa elämää, luistonesto ja vaihdelaatikko menee vikatilaan. Auton sammuttaa hetkeksi, pysyy kaikki viat pois noin parin kilometrin ajon ajan. Sitten kaikki levähtää takaisin. Koodit ei viittaa muutakuin can väylän yhteyden pätkimiseen. Mitään muuta ei osu silmään kuin märältä näyttävä vaidelaatikon johtosarjan läpivienti. Voiko sieltä öljy tulla töpselille ja tehdä tällaista häröä? Vai joku muu paikka, mutta mikä?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vedenpoistoputket tukossa.

    Kannattanee avata tukokset, sitä vettä voi olla takakontissakin. Kannattaa tarkastaa.
    Ainakaa vedenpoistoputket ei ollu tukos.
    Mutta pitäskö tos joku tiiviste tai vastaava?

    Ku tuolta se vesi tulee.

    Ja sit että IBS vikakoodia tulee DDE puolelle, mistähän ny tuo siis johtuis?
    Johtuuko siit että reduce engine power tulee mittaristoo, ja sillonku tämä tulee, niin hehkut o pois
    Last edited by tonnizi; 18-06-2023, 12:44.

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied
    Onko tämä se M54 ylävesiletkun alle, kuskin puolelle syylärin kulmalle tuleva pumppu?

    Leave a comment:

Working...
X