memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Olli52097 View Post
    Mimmonen homma olis vaihtaa 520 vm2008 Kone m57 moottori kun oma kone rupes satunnaisesti savuttaa valkoista ja jäähäri hävii
    Tarkasta ettei EGR:n jäähäri vuoda pakosarjaan. Oireet viittaa aluksi sinne.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Voihan se nesu hävitä esim. vaikka egr:n kautta. Joten kannattaa tutkia,ennen kuin alkaa hutkia.
    Last edited by Heguli 31; 27-07-2023, 04:46. Reason: kirotus vihen koraus

    Leave a comment:


  • Olli52097
    replied
    Bmw 520 moottori vaihto m57

    Mimmonen homma olis vaihtaa 520 vm2008 Kone m57 moottori kun oma kone rupes satunnaisesti savuttaa valkoista ja jäähäri hävii

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Pyyhkijät jää yläasentoon ja moottori? surisee. Kun painaa kädellä alas jonkun matkaa menee takaisin oikeaan alaasentoon. Onko pyyhkijän moottori tiensä päässä vai pystyykö elvyttämään vielä?
    Moottori oli syynä, sisällä oleva hammasratas oli osittain liian kulunut. Vivustossa oli vain vähän välystä.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos vaihdat DDE, CAS ja on luovuttajan avain, niin lähtee käyntiin. EWS purkkiahan näissä ei ole, vaan sen virkaa hoitaa tuo CAS. Tosin sen jälkeen sulla on luultavasti siellä airbagin vikavalo & luistoneston vikavalo. Vertaavat VIN numeroa ja kun ne ei täsmää valot syttyy. Toki sen saa koodaamalla kuntoon.
    tämä riittää kiitos, tuota cas meinasinkin joo tuolla ews.. vikavalot ei haittaa, kun saa vaan kokeiltua että tuo moottori toimii mikä vaihdettiin sit pystyy ajamaan jonkun osaavan koodarin luokse

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    noniin, nyt moottori vaihdettu e60 530d 04vm.. tuli uusi moottori sähköineen ja jotain eroja oli omaan joten joudun käyttämään luovuttaja auton sähköjä. kysymys onkin, että lähteekö tuo käymään jos luovuttaja autosta on ecu,ews ja avain, niin kun vanhemmissa korimalleissa riittää, vai meneekö tuo edelleen koodailuiksi vaikka mitä tekisi..
    Jos vaihdat DDE, CAS ja on luovuttajan avain, niin lähtee käyntiin. EWS purkkiahan näissä ei ole, vaan sen virkaa hoitaa tuo CAS. Tosin sen jälkeen sulla on luultavasti siellä airbagin vikavalo & luistoneston vikavalo. Vertaavat VIN numeroa ja kun ne ei täsmää valot syttyy. Toki sen saa koodaamalla kuntoon.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    kysymys onkin, että lähteekö tuo käymään jos luovuttaja autosta on ecu,ews ja avain, niin kun vanhemmissa korimalleissa riittää, vai meneekö tuo edelleen koodailuiksi vaikka mitä tekisi..
    Ne täytyy saada keskustelemaan CAS:in kanssa ja sitä varten tarvitaan temppuja.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    noniin, nyt moottori vaihdettu e60 530d 04vm.. tuli uusi moottori sähköineen ja jotain eroja oli omaan joten joudun käyttämään luovuttaja auton sähköjä. kysymys onkin, että lähteekö tuo käymään jos luovuttaja autosta on ecu,ews ja avain, niin kun vanhemmissa korimalleissa riittää, vai meneekö tuo edelleen koodailuiksi vaikka mitä tekisi..

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Voisko olla vivusto niin jumissa ettei jaksa palauttaa?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Pyyhkijät jää yläasentoon ja moottori? surisee. Kun painaa kädellä alas jonkun matkaa menee takaisin oikeaan alaasentoon. Onko pyyhkijän moottori tiensä päässä vai pystyykö elvyttämään vielä?

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    Onko tämä se M54 ylävesiletkun alle, kuskin puolelle syylärin kulmalle tuleva pumppu?

    https://www.merteil.fi/fin/kiertoves...BoCxCQQAvD_BwE

    Vastaan itselleni: On.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Jatkokysymys, nyt olis tarjolla 2010vm 530d moottori sähköineen ecuineen, ja tämähän automaatista ja omani on manuaali, joten tuleeko tuon kanssa jotain ongelmia?
    Tulee. Eri ecu, niin ei se tule lähtemään käyntiin koska ajonesto. Jos ohitat ajoneston, niin ajonvakautus ym. ym. ei tule sen uuden ecun kanssa toimimaan ilman todella isoa säätöä. Eli helpoin on etsiä suoraan sopiva moottori.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Mulla tommonen e60 2003vm 530d josta suli moottori.. ja se ilmeisestikkin siis m57tud30 mallia (218hp) moista moottoria ollut aika vaikea löytää, joten kysymys onkin käykö sinne ilman suurempia ongelmia uudempi alulohkoinen versio tilalle? jos siis ottaa johtosarjan ja ecunkin luovuttajasta, vai tuleeko jotain ongelmia tuossa? myös jos jollakin sattuu tommonen oikea malli olla, 2003-2005vm 530d niin saa laitella pm
    Jatkokysymys, nyt olis tarjolla 2010vm 530d moottori sähköineen ecuineen, ja tämähän automaatista ja omani on manuaali, joten tuleeko tuon kanssa jotain ongelmia?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Mulla tommonen e60 2003vm 530d josta suli moottori.. ja se ilmeisestikkin siis m57tud30 mallia (218hp) moista moottoria ollut aika vaikea löytää, joten kysymys onkin käykö sinne ilman suurempia ongelmia uudempi alulohkoinen versio tilalle? jos siis ottaa johtosarjan ja ecunkin luovuttajasta, vai tuleeko jotain ongelmia tuossa? myös jos jollakin sattuu tommonen oikea malli olla, 2003-2005vm 530d niin saa laitella pm

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Koska polttoaineen syöttö katkaistaan kun tarpeeksi jarrua painetaan. Pyörän ei ole tarkoitus pyöriä ja jarruttaa yhtä aikaa.

    Leave a comment:

Working...
X