E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
06 61 näyttö pimeni, koittaa käynnistyä mutta ei lähe päälle ja SOS nappi välillä vilkkuu, luin voisi olla ccc boxi joita käytettynä saa 400e plus ohjelmointi autoon että toista tonnia olis yhteensä 😬 onko tuohon muuta vaihtoehtoa. Ei kehtaisi nuin paljon laittaa tuohon rahaa
-
Originally posted by p0ks View PostEdellinen omistaja hukannut toisen takasuojuksen niin on paskaa umpion sisälläkin..
Mutta hyvä pointti, ehkäpä ensin kokeilla kiillottamista.
Kerran kokeilin bilteman settiä, en saanut sillä juuri mitään aikaan, mahdollisesti myös käyttäjästä jouhtuvaa vikaa...
Näillä vedin omat umpiot ja siihen päälle joku uv-suojaa sisältävä pinnoite, lakka tms. Pysyny kiiltävinä 5v., toki alkaa olla kiveniskemää et vois jossain kohtaa hioa uusiks. Huonoja kokemuksia on niistä kiillotusseteistä missä ei tarvi käyttää porakonetta vaa hiotaa ja sit lyödään joku mömmö minkä pitäis kirkastaa umpio mut ne on iha bullshittiä.
Leave a comment:
-
Edellinen omistaja hukannut toisen takasuojuksen niin on paskaa umpion sisälläkin..Originally posted by Masander View PostOnko heijastinpinnat tms siis huonossa kunnossa vai itse umpioiden ”lasit”? Varmaan helpoimmalla pääset jos kiillotat ne umpiot? Semmone porakoneeseen tuleva kiillotussetti ja kirkaslakka päälle.
Mutta hyvä pointti, ehkäpä ensin kokeilla kiillottamista.
Kerran kokeilin bilteman settiä, en saanut sillä juuri mitään aikaan, mahdollisesti myös käyttäjästä jouhtuvaa vikaa...
Leave a comment:
-
Onko heijastinpinnat tms siis huonossa kunnossa vai itse umpioiden ”lasit”? Varmaan helpoimmalla pääset jos kiillotat ne umpiot? Semmone porakoneeseen tuleva kiillotussetti ja kirkaslakka päälle.Originally posted by p0ks View PostLöytyy s524 adaptive headlights nykyisistä umpioista, ajattelin vaihtaa umpiot kun on niin sumet kirkkaampiin, mutta jos vaihdan perus xenon malleihin tuleeko jotain herjaa mittaristoon jos ei olekkaan adaptiiviset tai onko johdotuksissa jotain eroja? 2005 vuoden malli.
Leave a comment:
-
Umpion vaihto
Löytyy s524 adaptive headlights nykyisistä umpioista, ajattelin vaihtaa umpiot kun on niin sumeat, kirkkaampiin, mutta jos vaihdan perus xenon malleihin tuleeko jotain herjaa mittaristoon jos ei olekkaan adaptiiviset tai onko johdotuksissa jotain eroja? 2005 vuoden malli.Last edited by p0ks; 14-10-2023, 16:14.
Leave a comment:
-
Laitetaan tähän vielä yksi varmistava kysymys.Originally posted by JaniLap View Post
Suosittelen ohjainlaitteen ohjelmointia välittömästi sen vaihtotyön yhteyteen. Saattaa toimia ilmankin joten kuten tai sitten ei. En myöskään suosittele yrittämään etätoteutuksena jos ohjainlaitteen ohjelmistoversio edellyttää päivitystä. xHP:n lisenssi on mahdollista siirtää toiseen ohjainlaitteeseen ja tätä varten tulee toimia täsmälleen ohjelman kehittäjän ohjeiden mukaisesti. Tutustu niihin ihan ensimmäiseksi.
Jos päädyn vaihteiston vaihtamaan käytettyyn niin käsittääkseni koodausta ei tarvita jos vaihdan laatikon sisällä olevat ohjausboksit päittäin niin että autossa ollut (ja xHP:n omaava) boksi menee takaisin autoon "uuden laatikon" sisällä?
Vai onko boksi auton lisäksi paritettu myös laatikkoon jollain tavalla?
Leave a comment:
-
Aja sitä alkuun testerillä, niin näkee onko moottorissa vikaa. Minulta löytyy tarvittaessa rattikolonnin moottori ylimääräisenä.Originally posted by 205/65-15H View PostKun syitä vikaantumiseen näyttää olevan useita niin miten vian syytä kantsii alkaa selvittämään?
Leave a comment:
-
Kun syitä vikaantumiseen näyttää olevan useita niin miten vian syytä kantsii alkaa selvittämään?
Leave a comment:
-
On kyllä mielestäni ihan mykkä.
Taitaa olla vika ohjauksessa? Sen vaihto on videon loppupuolella.
Last edited by 205/65-15H; 23-09-2023, 23:54.
Leave a comment:
-
Yrittääkö edes liikkua? Omassa e65 olisi sama vika ja kuuli että yrtti liikua. Helppo korjata jos se vielä "naksuu".Originally posted by 205/65-15H View PostE61 sähköratti säätyy syvyys-suunnassa mutta ei ylös/alas. Ajatuksia viasta, vianetsinnästä? Luulisin että jos olisi kontaktivika kytkimessä niin yksi suunta menisi epäkuntoon?
Leave a comment:
-
E61 sähköratti säätyy syvyys-suunnassa mutta ei ylös/alas. Ajatuksia viasta, vianetsinnästä? Luulisin että jos olisi kontaktivika kytkimessä niin yksi suunta menisi epäkuntoon?
Leave a comment:
-
En aio edes yrittää tuota ohjelmointia itse. Kuten kysymyksistä huomaa en asiasta ymmärrä edes alkeita. Tuota vinkkiä arvostan että ei kannata yrittää etänä, jos hommaan alkaa on siis yhytettävä joku paikallinen osaaja asiassa auttamaan.Originally posted by JaniLap View PostSuosittelen ohjainlaitteen ohjelmointia välittömästi sen vaihtotyön yhteyteen. Saattaa toimia ilmankin joten kuten tai sitten ei. En myöskään suosittele yrittämään etätoteutuksena jos ohjainlaitteen ohjelmistoversio edellyttää päivitystä. xHP:n lisenssi on mahdollista siirtää toiseen ohjainlaitteeseen ja tätä varten tulee toimia täsmälleen ohjelman kehittäjän ohjeiden mukaisesti. Tutustu niihin ihan ensimmäiseksi.
Kiitos. Näyttää tosiaan saavan jonkin verran halvemmalla.Originally posted by Clavurion View PostEikö noi solenoidit ja muuntimen saa pikkusen edullisemmin, kun vähän kaivelee.
https://www.ebay.de/itm/173745727395
On jo vuosia harmittanut kun koulussa en ymmärtänyt riittävästi saksaa opiskella. Joutuu aina ebay.de:tä googlekääntäjän kanssa käyttämään.
Tosin tuo solenoidisarja oli ymmärtääkseni sähkökepilliseen vaihteistoon, mutta samalta myyjältä löytyy kyllä se oikeakin setti jossa yksi musta solenoidi.
Edelleen hinta tulee nopeasti laskettuna noin kaksinkertaiseksi pelkkään laatikon vaihtoon verrattuna.
Toki etuna että ohjelmointia ei tarvitsisi tehdä kun samalla laatikolla edelleen matka jatkuisi ja ehkä mahdollisuus ongelman poistumiseen kokonaan on hieman suurempi (riippuen miten asentajan osaamisesta).
Tällä hetkellä kuitenkin kovasti houkuttelee "budjettiratkaisuna" löytää kolariautosta "oireeton" laatikko. Jos sillä pääsisi seuraavat 50-75tkm niin homma olisi mielestäni vaivan väärti.
Katsotaan mihin suuntaan tässä päätös kallistuu.
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Mukava nähdä että edelleen jotkut jaksaa foorumilla tietoa jakaa.
Leave a comment:
-
Eikö noi solenoidit ja muuntimen saa pikkusen edullisemmin, kun vähän kaivelee.Originally posted by Fubar View PostMekatroniikan zip-kitin asennuksesta, solenoidien vaihdosta ja tiivisteiden vaihdosta uskoisin kyllä selviäväni itse. Samoin turbiinin vaihdosta. Kunnostettu turbiini näyttää maksavan yli 800€, zip kit noin 300€, solenoidit noin 500€ ja siihen päälle vielä öljyt jne. -->Kokonaisuudessa yli 2x kalliimpi käytetyn vaihteiston vaihtamiseen verrattuna?
Leave a comment:
-
Olen eri mieltä. Ensimmäisessä vastattiin esitettyyn kysymykseen. Jäljempänä tarjottiin hyviä neuvoja, joita kannattaa myös harkita kun huolellisesti sisäänajetusta laatikosta kuitenkin kyse.Originally posted by Fubar View PostFoorumin suola, kolme aivan erilaista vastausta/kommenttia yhteen kysymykseen..
Onnistunee etänä? Tarvitseeko autoa käyttää piuhan päässä jo silloin kun vanha laatikko on paikoillaan vai ainoastaan vaihdon jälkeen? Onko xHP mahdollista "siirtää" siihen "uuteen" laatikkoon?
Suosittelen ohjainlaitteen ohjelmointia välittömästi sen vaihtotyön yhteyteen. Saattaa toimia ilmankin joten kuten tai sitten ei. En myöskään suosittele yrittämään etätoteutuksena jos ohjainlaitteen ohjelmistoversio edellyttää päivitystä. xHP:n lisenssi on mahdollista siirtää toiseen ohjainlaitteeseen ja tätä varten tulee toimia täsmälleen ohjelman kehittäjän ohjeiden mukaisesti. Tutustu niihin ihan ensimmäiseksi.
Leave a comment:
Leave a comment: