E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fubar
    replied
    Foorumin suola, kolme aivan erilaista vastausta/kommenttia yhteen kysymykseen..
    Vastataan kuitenkin kaikkiin.

    Originally posted by JaniLap View Post
    Mekatroniikan ohjainlaite on koodattava autoon jos se vaihtuu toiseen. Siellähän se xHP:kin lymyää.
    Kiitokset. Onnistunee etänä? Tarvitseeko autoa käyttää piuhan päässä jo silloin kun vanha laatikko on paikoillaan vai ainoastaan vaihdon jälkeen? Onko xHP mahdollista "siirtää" siihen "uuteen" laatikkoon?

    Originally posted by Clavurion View Post
    Miksi ei mieluumin korjauta sitä oman mekatroniikkaa ja vaihda kunnostettua momentinmuunninta?
    Lähinnä raha, tuohon muutaman tonnin kärryyn olisi yritys kohtuurahalla pumpata lisää käyttövuosia. Käytetty laatikko, johtosarjan läpivienti, öljypohja, öljyt ja mekan tiivisteet (putkilot ja se laatikon ja mekan välinen kahden neliön muotoinen) olisi vaihdettavissa 550€-700€ kustannuksella kun ei omalle ajalle arvoa laske.
    Mekatroniikan zip-kitin asennuksesta, solenoidien vaihdosta ja tiivisteiden vaihdosta uskoisin kyllä selviäväni itse. Samoin turbiinin vaihdosta. Kunnostettu turbiini näyttää maksavan yli 800€, zip kit noin 300€, solenoidit noin 500€ ja siihen päälle vielä öljyt jne. -->Kokonaisuudessa yli 2x kalliimpi käytetyn vaihteiston vaihtamiseen verrattuna?

    Originally posted by Arnolds View Post
    Viet se Siekkiselle korjattavaksi https://siekkinen.net/index.html kun ei oo sulla pitkämatka.
    Tässä tulee kanssa raha vastaan. Käsittääkseni huolto maksaa useamman harrasteyksikön ja sitä summaa on hankala perustella muutaman tonnin kärryyn. Toki sen jälkeen laatikosta ei huolta tarvitsisi kantaa enää auton lopun eliniän aikana. Toivoisin että eliniän loppuun pääsisin myös sillä käytetyllä vaihteistolla.

    Kaikki edellä mainittuja vaihtoehtoja olen punninnut. Tällä hetkellä järkevimmältä tuntuu käytetyn vaihteiston vaihto vaikka toki siinä on riski että yhtä huono, tai jopa huonompi tilalle sattuu osumaan.
    Riskiä voi ehkä pienentää yrittämällä valikoida "luotettavan oloisen myyjän" (voi olla taruolento kuten joulupukki). Vaihteistoja näyttää olevan purkuautoista myynnissä niin paljon että kyseessä on oikein "ostajan markkinat".

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Fubar View Post
    Olisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.
    Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
    En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
    Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
    Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
    Viet se Siekkiselle korjattavaksi https://siekkinen.net/index.html kun ei oo sulla pitkämatka.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Fubar View Post
    Olisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.
    Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
    En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
    Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
    Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
    Miksi ei mieluumin korjauta sitä oman mekatroniikkaa ja vaihda kunnostettua momentinmuunninta?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Fubar View Post
    Olisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn samanlaiseen.

    Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
    Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
    Mekatroniikan ohjainlaite on koodattava autoon jos se vaihtuu toiseen. Siellähän se xHP:kin lymyää.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    E60/61 automaattilaatikon vaihto

    Olisi ajatus vaihtaa E61 530D rep-LCI:n humppaava automaattilaatikko käytettyyn "ehjään".
    Mekaaninen vaihtotyö onnistuu luultavasti ilman merkittäviä ongelmia, mutta miten on sähköpuolen laita?
    En onnistunut foorumilta löytämään varmaa tietoa että onko jotain koodattava vai ei?
    Onko todennäköistä että laatikko toimii täysin ilman koodausta, vai auttavasti, vai ei ollenkaan?
    Nykyisessä laatikossa on xhp, menetänkö sen jos/kun laatikon vaihdan toiseen?
    Last edited by Fubar; 21-09-2023, 19:47.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    5EBA, putsaus ja pyöritti ohjausta ääriasentoihin niin poistui.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    E61 530ixA prefacelift.
    Jääty kaupan pihaan.
    Mittaristoon tulee vain kello, ei anna edes ns sytytysvirtoja. Samalla navi ja radio herää kyllä.
    Rattilukko päällä eikä saa edes vapaalle.
    Virtaa on.
    Vikakoodeja ei anna, tai antaa koodia vaan ilmastoinnin huurtumisen anturilta, jota on antanut aina.

    Mikä neuvoksi? Täytyisi saada edes kaupan pihalta kotipihalle.

    E: IBS liittimen irroituksella lähti vaivatta käyntiin.
    Last edited by |foder|; 17-09-2023, 17:56.

    Leave a comment:


  • jape111
    replied
    5EBA steering-angle sensor, plausibility. Tollasta vikakoodia rupes pukkaa. Ei auta vaikka rattia pyörittelee ääriasentoihin. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Jos tota anturia koittais putsata niin miten kalibrointi onnistuu?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Löytyykö vielä ajantasalla olevaa ETK:ta e60/e61:lle ?

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Aktiiviohjauksessa pientä klappia ja foorumilta tuli luettua jo kuolleista topikeista että porukka näitä saanut korjattua vaihtamalla planeettapyörästöön liukulaakerit :think
    Kysymys kuuluu mistähän näitä osia saisi tilattua? nimim sormet syyhyten googletellut melkolailla tuloksetta

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Jamppaveee61 View Post
    Maalausta varten tarvis saaha 61 takakontin lasiauki, mikä ei enää napista aukee, miten sen sais helpoiten auki? Joku katkennut johto menee kontin saranoiden luona nii kokeileeko virtaa laittaa siihen? Ilmeisesti se aukasu painike on rikki ja sen takia katkaistu johto ettei syö akkua. Vai saako tuota sitten mitenkään auki jos nappi on rikki

    Leave a comment:


  • Jamppaveee61
    replied
    Maalausta varten tarvis saaha 61 takakontin lasiauki, mikä ei enää napista aukee, miten sen sais helpoiten auki? Joku katkennut johto menee kontin saranoiden luona nii kokeileeko virtaa laittaa siihen? Ilmeisesti se aukasu painike on rikki ja sen takia katkaistu johto ettei syö akkua. Vai saako tuota sitten mitenkään auki jos nappi on rikki

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ei butyylimassaa tai mitään silikonijuttuja tuolaisiin, butyylinauhakaan ei ole niin mukava isolta alueelta poistaa jos joskus tartteekin vaihtaa uusi. Ja kun sinne laittaa uuden, niin entiset kokonaan pois niin ei mene "remontti hukkaan"

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sitäpä juuri. Ovipahvin takana kosteussulku pettänyt. Ovipahvi irti ja tiivistät sen sisemmän harmaan soluvuovikerroksen alasaumastaan uudelleen lämmitettävällä butyylinauhalla tai esim. Sikaflexillä.
    Originally posted by JesseV View Post
    Kiitos!
    Butyylimassalla vaikka ennemmin kuin sikaflexillä.

    Sikaflex on saatanasta. Jos pitää joskus irroittaakkin se eriste...

    Leave a comment:


  • JesseV
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sitäpä juuri. Ovipahvin takana kosteussulku pettänyt. Ovipahvi irti ja tiivistät sen sisemmän harmaan soluvuovikerroksen alasaumastaan uudelleen lämmitettävällä butyylinauhalla tai esim. Sikaflexillä.
    Kiitos!

    Leave a comment:

Working...
X