Sama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mä ostin viime kesänä motonetistä pumpun ja termarin kun oli pakko saada heti. Muuten on toiminut ihan hienosti mutta nyt olen talvella huomannut että koneen lämmöt ei nouse yli 80° joka vihjaa että termari on jumiutunut auki. INPAlla tsekkasin että ainakaan ei ohjaa termarille sähkölämmitystä eli jotain vikaa siinä termarissa lienee. Vikahan voi varmaan johtua myös pumpusta jos se sielä huutaa kokoajan täysillä, ajattelin testata ensin vanhalla termarilla että vaikuttaako asiaan.
Leave a comment:
-
miksi arvuutella mätänetin ylihintaisella? kuvan perusteella osa olisi Triscan, joka on halpakuraa, mutta nuo motonetin kuvat ovat toisaalta viitteellisiä(, ja tästä itsellä kokemusta ihan viikon sisältä).Originally posted by HSuomi View PostOnko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
arvaat varmaan, että ei sieltä mitään laadukasta tule, jos kuvassakin luvataan Triscan, eli jätä ostamatta, ja valitse aerolta parempi(vaikkapa INA 290eurolla, tai Pierburg 310eurolla).
edit: siellä siis myydään halvinta mitä hyllyyn on saatu, joten kysymykseen "toimiiko se kuten alkuperäinen" ei kukaan voi vastata, kun ei sitä tiedä mitä sieltä saa.
Leave a comment:
-
Tuollaista butyylinauhaa minä itse olen samanlaiseen tarkoitukseen käyttänyt onnistuneesti. Ja käsittääkseni samanlaista tavaraa se alkuperäinen tiivistysaine on.Originally posted by pheno View Posthttps://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
Leave a comment:
-
https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
Leave a comment:
-
Toivottavasti tämän firman homma toimii paremmin kuin Wetterin palvelu. Kuopiossa ainakin Bavarialla homma toimii. Meni vain kolme viikkoa kun sain X:ään EGR-kamppiksen hoidettua. Oulun Wetteri vielä odottaa milloin saavat osat kun aloitettiin viime vuonna lokakuussa.
Leave a comment:
-
-
Ei tässä oo sähköistä rattilukkoa. Ihan mekaaninen. Rattiluko sai vapautettua pikku raosta piikillä, et se ei oo jumissa. Kaikesta päätellen lukkosylinteri on vaan niin kulunu, ettei se pyöri enään millään avaimella. Sain sen kummiskin pyörimään purkamalla kaiken ympäriltä ja pikku naputtelut vasaralla lukkosylinterin runkoon samalla kun noittaa kääntää avainta. Tilasin uuden lukkosylinterin SAH:in kautta, 73€Originally posted by azlakki View Post
Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.
Voisikohan tästä olla kyse.
Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.
Leave a comment:
-
Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.Originally posted by Pazi88 View Post
Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.
Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.
Voisikohan tästä olla kyse.
Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.
Leave a comment:
-
Mites, onko porukka lisäillyt jälkeenpäin vahvistimia jotka vaatii lisävirtaa akulta? Mitenköhän tuollaisen asennus menee kun ei vissiin kiva lisätä suoraan akkuun kiinni kun ohittaa IBS? Onko kontissa jotain kohtaa mistä voisi napata virran, esim samanlainen kun konehuoneessa laturille ja startille lähtevä plussa piste?
Leave a comment:
Leave a comment: