E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juovi
    replied
    Sama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
    Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..

    Leave a comment:


  • will3
    replied
    Mä ostin viime kesänä motonetistä pumpun ja termarin kun oli pakko saada heti. Muuten on toiminut ihan hienosti mutta nyt olen talvella huomannut että koneen lämmöt ei nouse yli 80° joka vihjaa että termari on jumiutunut auki. INPAlla tsekkasin että ainakaan ei ohjaa termarille sähkölämmitystä eli jotain vikaa siinä termarissa lienee. Vikahan voi varmaan johtua myös pumpusta jos se sielä huutaa kokoajan täysillä, ajattelin testata ensin vanhalla termarilla että vaikuttaako asiaan.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Otin Aerolta Pierburgin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by HSuomi View Post
    Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
    miksi arvuutella mätänetin ylihintaisella? kuvan perusteella osa olisi Triscan, joka on halpakuraa, mutta nuo motonetin kuvat ovat toisaalta viitteellisiä(, ja tästä itsellä kokemusta ihan viikon sisältä).
    arvaat varmaan, että ei sieltä mitään laadukasta tule, jos kuvassakin luvataan Triscan, eli jätä ostamatta, ja valitse aerolta parempi(vaikkapa INA 290eurolla, tai Pierburg 310eurolla).


    edit: siellä siis myydään halvinta mitä hyllyyn on saatu, joten kysymykseen "toimiiko se kuten alkuperäinen" ei kukaan voi vastata, kun ei sitä tiedä mitä sieltä saa.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
    Last edited by HSuomi; 19-02-2024, 13:31.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
    Tuollaista butyylinauhaa minä itse olen samanlaiseen tarkoitukseen käyttänyt onnistuneesti. Ja käsittääkseni samanlaista tavaraa se alkuperäinen tiivistysaine on.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Toivottavasti tämän firman homma toimii paremmin kuin Wetterin palvelu. Kuopiossa ainakin Bavarialla homma toimii. Meni vain kolme viikkoa kun sain X:ään EGR-kamppiksen hoidettua. Oulun Wetteri vielä odottaa milloin saavat osat kun aloitettiin viime vuonna lokakuussa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mikä on SAH?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mikä on SAH?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by azlakki View Post

    Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
    Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

    Voisikohan tästä olla kyse.
    Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​
    Ei tässä oo sähköistä rattilukkoa. Ihan mekaaninen. Rattiluko sai vapautettua pikku raosta piikillä, et se ei oo jumissa. Kaikesta päätellen lukkosylinteri on vaan niin kulunu, ettei se pyöri enään millään avaimella. Sain sen kummiskin pyörimään purkamalla kaiken ympäriltä ja pikku naputtelut vasaralla lukkosylinterin runkoon samalla kun noittaa kääntää avainta. Tilasin uuden lukkosylinterin SAH:in kautta, 73€

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post

    Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.
    Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
    Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

    Voisikohan tästä olla kyse.
    Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​

    Leave a comment:


  • AlastairPitt
    replied
    Mites, onko porukka lisäillyt jälkeenpäin vahvistimia jotka vaatii lisävirtaa akulta? Mitenköhän tuollaisen asennus menee kun ei vissiin kiva lisätä suoraan akkuun kiinni kun ohittaa IBS? Onko kontissa jotain kohtaa mistä voisi napata virran, esim samanlainen kun konehuoneessa laturille ja startille lähtevä plussa piste?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by puuki View Post
    Oletko koittanut kääntää rattia samalla
    Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.

    Leave a comment:


  • puuki
    replied
    Oletko koittanut kääntää rattia samalla

    Leave a comment:

Working...
X