Testerillä vois yrittää resetointia, ja näissä uudemmissa ei usein ole ohjelmistopulmaa, mikäli auton alkuperäinen mittaristo kyseessä.
Delphillä sama tuomio, kuin trippimittaria painelemalla. Millä resetoinnin pystyy tehdä? Alkuperäinen mittaristo on tietääkseni, mutta varmaan joku logi tullut täyteen, kun 380tkm alkaa lähestyä.
Tarjoamasi vikakoodi viittaa loogisesti vesiventtiiliin. Voit myös testata vesiventtiiliä iroittamalla sen sähköliittimen, jolloin kumpikin (vasen ja oikea) vesiventtiili ovat koko ajan täysin auki, ellei jompi kumpi läpistä ole jumittunut paikalleen. IHKA säätää vesiventtilejä pwm-virralla ja säätö on voimakkaimmillaan pyydettäessä täyttä viileää kabiiniin. Käy koeajolla ja seuraa muuttuuko tilanne lämmönsaannin osalta mihinkään.
Ajoin testilenkin vesiventtiilien liitin irrotettuna ja tilanne ei muuttunut. Samaa haaleaa lämpöä tulee molemmilta puolilta, oikea ehkä marginaalisesti lämpimämpi. Vesiventtiili siis vaihtoon, kiitos vinkistä JaniLap !
Lämmityslaite ei toimi kunnolla ja pohdin onko vika IHKAssa vai vesiventtiileissä. Auto on E61 525i (N52) vm 2006 ja IHKA high ilman Webastoa.
Seuraavat vikakoodit oli IHKA:ssa:
9C79 Vesiventtiili, vasen
9C55 Fogging sensor (Ei varmaan liity tähän?)
Tarjoamasi vikakoodi viittaa loogisesti vesiventtiiliin. Voit myös testata vesiventtiiliä iroittamalla sen sähköliittimen, jolloin kumpikin (vasen ja oikea) vesiventtiili ovat koko ajan täysin auki, ellei jompi kumpi läpistä ole jumittunut paikalleen. IHKA säätää vesiventtilejä pwm-virralla ja säätö on voimakkaimmillaan pyydettäessä täyttä viileää kabiiniin. Käy koeajolla ja seuraa muuttuuko tilanne lämmönsaannin osalta mihinkään.
Lämmityslaite ei toimi kunnolla ja pohdin onko vika IHKAssa vai vesiventtiileissä. Auto on E61 525i (N52) vm 2006 ja IHKA high ilman Webastoa.
Pakkasilla moottorin lämmöt nousee normaalisti, mutta sisään tulee lämpöä hyvin niukasti. Ohjauspaneelin lämpötilasäätö ei tunnu vaikuttavan lämpötilaan kummallakaan puolella ja samaa haaleaa lämpöä tulee kaikista venttiileistä. Edes kylmää ei siis tule vaikka laittaa säädöt minimiin.
Mittasin vesiventtiileille tulevat ohjausjännitteet ja ne ovat noin 4.5 volttia molemmin puolin. Pelicanparts:in hyvän ohjeen mukaan jännitteiden pitäisi seurata säätöä nollasta 12 volttiin, mutta minulla jännite pysyi koko ajan vakiona. Pitäisikö tästä vetää johtopäätös että IHKA on vikaantunut?
Noniin, pääsi itsekkin tämän ongelman ääreen. Yritin jo lueskella mutta ihan vastaava tilannetta en löytänyt.
2005 E61 ja kaukolukitus ei toimi. Tai toimii, lasin läheltä ja toisella avaimella aivan normaalisti. Radio kuuluu, ei hukkaa kanavia ja tosiaan toinen avain toimii. Toimiva avain on vara-avain, joka ei joskus toiminut. Nyt käytössä oleva avain mykkä ja toimii vain lasilta. Antenttivahvistin kertaalleen jo tähä vanhukseen vaihdettu ja piuhat korjattu. Vahvistin myös ok näköinen eikä hapettumaa ole havaittavissa. Ideoita?
Edit: Ei tarvitse edes olla tämä ”rikkinäinen” avain ihan lasilla. Noin metri antennivahvistimesta joka suuntaan toimii. Avaimessa vika?
Meni smc boxi pimeäksi ja herjasi corner lightsia, vaihdoin smc boxin ja vikakatosi mut nyt huomasin että valo näyttää liian alas ja mielestäni myös hieman liikaa keskelle.
vaatiiko nää jotain koodausta jos boxin vaihtaa?
Leave a comment: