memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bertram
    replied
    PDC -moduulia olen vaihtamassa 2006 E61:een ja RealOEM:n mukaan boxi on tämä: 66209145158​ - Control unit, PDC.

    Varmuuden vuoksi tarkistin vanhan boxin ja sen koodi oli kuitenkin erilainen: 66216978232 - Control unit, active PDC.

    Tarkoittaako "active" tässä yhteydessä jotain erityistä, vai ovatko nämä osat keskenään vaihdettavissa?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    ^ peruutin auton ja käänsin 180°. Pahaa ääntä piti jo siinä vekslatessa. Eli pitää löytää tekijä pihaan, molemmat puolet toki samalla.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    ^kiitos kommentista. Uskaltaako tuolla ajaa?
    itse en ajaisi, se voi se risa jousi sieltä heilahtaa renkaaseen, ja sitten on jo enemmän korjattavaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    mitä pitää ostaa uutta? Onko työläs korjata?
    Vähintään 1 jousi jos budjettiremontti, monta artikkelia jos karkaa lapasesta. Ei valtavan työläs mutta on siinä oma hommansa tietysti.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    ^kiitos kommentista. Uskaltaako tuolla ajaa?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Mikähän tässä on antautunut (jousi tippunut alas) ja mitä pitää ostaa uutta?
    näyttäisi jousi katkenneen, eli ne ainakin uusia pitäisi, mutta onko iskunvaimennin tuosta kärsinyt, niin sitä en tiedä/osaa siitä sanoa.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    E61 seisonut koko kesän ja matkustajan puolen keula alhaalla. Mikähän tässä on antautunut (jousi tippunut alas) ja mitä pitää ostaa uutta? Onko työläs korjata?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by MikkiBmw View Post
    Onko mahdollista, että vaihteiston nykiminen johtuu heikosta akusta?
    Mikäpä ei teoriassa mahdollista olisi, mutta mielestäni erittäin epätodennäköistä ja suuntaisin ajatukset laatikon mekaanisten osien kulumisesta johtuvaan taustasyyn selvittelyyn.

    Leave a comment:


  • MikkiBmw
    replied
    Onko mahdollista, että vaihteiston nykiminen johtuu heikosta akusta? 6hp19 laatikko kyseessä, nykäisee 5->6 kun polkaisee kovempaa ja töksähtelee pysähtyessä.

    Laatikkoöljyt ja samalla mekatroniikan välitiivisteet, sekä sähköliittimen läpivienti vaihdettu.

    Tuli vastaan joku keskustelu, jossa jollain oli nykimisongelmaa ja joku oli ehdottanut akun vaihtoa, jonka myötä nykiminen olisi poistunut, mietin sitten että olisiko akku mahdollinen vikakohde?

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Saa poistaa

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Oli yksi e61 pohjassa oleva tunkin nostomuovi taas lähtenyt omille teilleen. Saako näitä muualta kuin marmorilta? Mikä on oikea hallitunkin nostokohta ja saako nostettua koko keulaa/perää tai toista kylkeä kerralla?
    TIS kertoo seuraavaa:

    Click image for larger version  Name:	IMG_8008.png Views:	0 Size:	279.3 KB ID:	5486767

    Noita muoveja saa varmaan esimerkiksi ebaystä sekä schmiedmannilta. Pikasella vilkasulla tais olla tarjolla muutskin kun alkuperäistä. Tuskin nekään kauheen hinnankiroissa, korjatkaa jos väärässä.
    Last edited by IiroU; 26-10-2023, 11:28.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Oli yksi e61 pohjassa oleva tunkin nostomuovi taas lähtenyt omille teilleen. Saako näitä muualta kuin marmorilta? Mikä on oikea hallitunkin nostokohta ja saako nostettua koko keulaa/perää tai toista kylkeä kerralla?
    Saa, esim. Aeromotors ja Autodoc.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Oli yksi e61 pohjassa oleva tunkin nostomuovi taas lähtenyt omille teilleen. Saako näitä muualta kuin marmorilta? Mikä on oikea hallitunkin nostokohta ja saako nostettua koko keulaa/perää tai toista kylkeä kerralla?

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Originally posted by p0ks View Post

    Kiitos vinkistä, pitää testata. Voi olla haasteellista tämän toteaminen kun kierros humppa ei oo täysin säännöllistä..
    Onko megatroniikka osat kuinka vaikeata itse vaihtaa, löytyykö ohjetta/osanumeroita? Tai vaikkapa vinkkiä firmasta mikä tuommoista tekisi lähellä päijät-hämettä?

    Tuosta ohje tiivisteiden vaihtoon. Helppo vaihtaa jos viittii auton alla ryömiä eikä ole ihan rähmäkäpälä. Koita löytää jostain ZF alkuperäset osat.
    Esim tästä

    https://www.autodoc.fi/zf-getriebe/1...oogle&c=186611 12151&gshp=1&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1t2pBhAFEi wA_-A-NJgHMTKuUGoX8yuoujMeWu7-JlCQFPOSAzPLvzlnVdFdutXceP3zABoCM8QQAvD_BwE


    -------


    Jakolaatikon nelivedon sulake:
    Hanskalokerossa nro 13, alarivin neljäs vasemmalta 30A

    Kun tuon vetää irti niin 4x4 system failure on jatkuvasti taulussa, mutta voi ajella ihan normaalisti auto takavetona.​ Jos ristikot on ihan irtipoikki paskana niin ota se irti, ettei putoo ajossa pohjamuovien päälle pyörimään. Pahimmassa tapauksessa lyö lootan tai öljypohjan rikki.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Kysyisin tälläistä.
    - Mistä johtuu että Takapuskuria ja helmaa nähden apuskuskin puolen taka renkas on keulaan päin enemmän kun kuskin puolen taka renkas.
    Kuskin puolen taka renkas on siis helmaa ja takapuskuria nähden keskellä mutta apukuskin ei.
    - Takarenkas on yläkulmasta kalellaan sisälle päin kuskin puolella.

    Auto käytäytyy normaalisti, ei siis ole kun ajokoira ja ei vetelle mihkään suuntaan.
    Taka kelkka näyttää muutenkin suoralle.

    Leave a comment:

Working...
X