Tuolla nykyisellä kytkennällä, vaikka kiertosuunnan kääntäisi, mun mielestä vesi alkaa kiertämään ympyrää webasto -> kenno -> vesiventtiili -> webasto. Tuon kierron virtausvastus on oletettavasti paljon pienempi kuin muun kierron. Näin siis silloin kun webasto on esilämmittimenä ja kone ei ole käynnissä. Varmasti tulee myös tuo 0se:n mainitsema tasapainoero kun toisessa kennon menoletkussa on ylimääräistä roinaa välissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 webaston asennus (530d)
Collapse
X
-
Kyllä, jos ei ole tarkoitus sisätilaa lämmittää. Harkitsisisin tätä kuitenkin kaksi kertaa. Onko tämä semmonen kohta missä kannattaa oikoa?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
No sitä vesiventtiiliä kohti.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Kysynpä tässä ketjussa että jos on alkuperänen webasto thermo top c niin mihin letkuun ja suuntaan kannattaa laittaa kiertovesipumpullinen letkulämmitin ettei pukkele webaston pumpun kans toisiaan vastaan. Webassa on vastus mod tehty. Toki webasto ja letkulämppäri ei ole yhtäaikaa päällä. Auto on e61 530xd lci.
Comment
-
-
Originally posted by alatalo View PostKysynpä tässä ketjussa että jos on alkuperänen webasto thermo top c niin mihin letkuun ja suuntaan kannattaa laittaa kiertovesipumpullinen letkulämmitin ettei pukkele webaston pumpun kans toisiaan vastaan. Webassa on vastus mod tehty. Toki webasto ja letkulämppäri ei ole yhtäaikaa päällä. Auto on e61 530xd lci.
Anyone?_____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Aloitin tuon eberin asennuksen. Koin helpommaksi laittaa laitteen konehuoneeseen vesiventtiilin alapuolelle runkopalkkiin kiinni. Pysyy letkut aika lyhyinä ja helpompi huoltaa.
Eikös se nyt ole oikeassa välissä tuossa kutos letkussa alkuperäisen vesipumpun jälkeen?
Last edited by jariz; 11-09-2016, 21:13.
Comment
-
-
Kovasti koitin selailla läpi, mutta en vielä saanut selville miten yleismallin weba kytketään puhaltimeen?
Jos joku viitsisi selventää tai jakaa jopa asennusohjeenRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKovasti koitin selailla läpi, mutta en vielä saanut selville miten yleismallin weba kytketään puhaltimeen?
Jos joku viitsisi selventää tai jakaa jopa asennusohjeen
Comment
-
-
Originally posted by Jari64 View PostSoitappa termo-tek nastolaan osaavat neuvoa asiassa. Automaatti ilmastointi tarvii jonkun ohjain releen että vesiventtiilit ja puhallin toimii.
E60 taitaa tarvita väylän kautta ohjauksen?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Tässä autossa ei ole automaatti paneelia, asensin nyt Weban paikalleen ilman puhallin ohjausta.
Lämmityslaitteen kenno kyllä lämpenee, joten vesiventtiilit on auki.
Loppuviikosta pitäisi puhaltimen ohjaus kytkeä, kun joutui tehovastuksen tilaamaan puhallinta varten. Wse1 nimimerkin ohjeen löysin foorumilta tuohon hommaan, siinä ei kyllä mainittu ilmansäätöläpistä mitään:thinkRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Säätöläppien lin-väylän paluulinja pitää katkaista releellä, kun virrat sammutetaan ja laittaa releen ohjaus 15-virran taakse esim. haaroittaa jarru- tai kytkinpolkimen anturilta, jolloin linja toimii normaalisti auton käydessä.
Helppo, mutta ei halvin ratkaisu on asentaa Eberspächerin SHAM-moduuli, joka osaa hoitaa läpät auki ja puhaltimen ohjauksen, kun se kytketään ilmastointipaneelin johtosarjaan mukana tulevilla ohjeilla. Hintaa on ~300 euroa, mutta ajallisesti nopeampi toteuttaa.
Kumpikin ratkaisu toimii.
Comment
-
Comment