memebuy23buy

E60/61 webaston asennus (530d)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1072
    • Fin

    #61
    Originally posted by Dunky View Post
    Tarkenna hieman, auton vm ja kone ja asennettava sarja?
    auto 530d vm2003, motskari M57N ja asennus-sarja: 64500302758
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • Ranni
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 22
      • Iisalmi

      #62
      Nyt on webasto paikoillaan. Käytin liikkeessä ja maksoi noin 2000€ telestartilla. Lasku vielä saapumatta.

      Tuli uusi EVO malli. Hieman pienempi kuin edeltäjänsä.
      E 61 525d -04

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #63
        Originally posted by pyyn0 View Post
        auto 530d vm2003, motskari M57N ja asennus-sarja: 64500302758
        Kerro sähköpostiosoite privassa
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #64
          Mistä ootte ryöstäny naftaa jälkiasennettavalle lämmittimelle? Auto e60 530d -03. Tarviiko erillisen tankkiottimen vai otetaanko jostain väliltä polttoainelinjasta?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #65
            Tankista erillisellä tankkiottimella.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #66
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Tankista erillisellä tankkiottimella.
              Käykö tuohon hupiin tuo webaston yleissarjan mukana tuleva tankkiotin? Vai pitääkö lähteä marmorille?

              Tilasin myös tuohon puhaltimen ohjaukseen sen webaston esivastuksen, n.30e sille oli listahinta... Lisäksi kuulemma tarvittais joku suojaputki ja lämpönauhaa, mutta ilmeisesti suojaputki tulis johdoille (sitä löytyy kyllä iteltäki) ja olisko tuo lämpönauha sitten pakoputken ympärille?
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #67
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Miksi sinne pitää se orkkis weba tunkea?
                Siihen ei myydä oikein varaosia vaan koko paketti vaihdetana sitten keralla...
                Kaikki osat orkkiswebastossa ohjainkorttia lukuunottamatta ovat samoja yleismallin thermo top C:n tai E:n kanssa, joten varaosien saannissa ei ole ongelmia.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #68
                  Originally posted by joko View Post
                  Käykö tuohon hupiin tuo webaston yleissarjan mukana tuleva tankkiotin? Vai pitääkö lähteä marmorille?

                  Tilasin myös tuohon puhaltimen ohjaukseen sen webaston esivastuksen, n.30e sille oli listahinta... Lisäksi kuulemma tarvittais joku suojaputki ja lämpönauhaa, mutta ilmeisesti suojaputki tulis johdoille (sitä löytyy kyllä iteltäki) ja olisko tuo lämpönauha sitten pakoputken ympärille?
                  Käy. Hinnathan riippuvat ostopaikasta paljonkin. Lämpöeristeen tarve asennuspaikasta, orkkispaikkaan asennettaessa kyllä tarvii. Saa myös bemarilta, lyhempi sukka n7-8e (esim e39) ja pidempi n 15e (esim e46). Voi soveltaa ja leikellä mihin vain.

                  Comment

                  • suosukeltaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 111
                    • Vantaa

                    #69
                    Webaston kaukosäätö

                    Mulla jäi edellisestä E60 alkuperäinen kaukosäädin ja olis kiva saada se toimimaan tossa nykyisessä E61:ssä.

                    Mites sitä koodausta pitäis yrittää, avaimen vai sulakkeen kautta?

                    Oisko neuvoa mistä katsoa onko vastaanotinta autossa tai jollain jopa sellainen ylimääräisenä?

                    Kiitokset etukäteen
                    Last edited by suosukeltaja; 23-11-2010, 04:51. Reason: Kirjoitusvirhe

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1333
                      • Tornio

                      #70
                      kaukosäädin

                      Originally posted by suosukeltaja View Post
                      Mulla jäi edellisestä E60 alkuperäinen kaukosäädin ja olis kiva saada se toimimaan tossa nykyisessä E61:ssä.

                      Mites sitä koodausta pitäis yrittää, avaimen vai sulakkeen kautta?

                      Oisko neuvoa mistä katsoa onko vastaanotinta autossa tai jollain jopa sellainen ylimääräisenä?

                      Kiitokset etukäteen
                      löytyykö nykyisestä autostasi taustapeilin vierestä webaston kauko-ohjaimen
                      antenni ? se musta litteä n. 3 x 8 cm kokoinen lasiin liimattu lätkä ??

                      webaston vastaanotin on siellä hanskalokeron takana jos ohjeen mukaan laitettu.
                      sekä webastosta auton omaan kauko-ohjaimeen oleva muunnin. Tämä muunnin
                      on sijoitettu siihen hanskalokeron yläpuolelle siihen koristelistan korkeudelle kojelaudan
                      sisäpuolelle. Eli purkamatta hieman hankala selvittää.
                      Ehkäpä tuo lasissa oleva webaston antenni olisi helpoin todeta. Jos on asennettu niin
                      ainakin yksi systeemiin kuuluva komponentti olisi paikoillaan.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #71
                        Originally posted by suosukeltaja View Post
                        Mulla jäi edellisestä E60 alkuperäinen kaukosäädin ja olis kiva saada se toimimaan tossa nykyisessä E61:ssä.

                        Mites sitä koodausta pitäis yrittää, avaimen vai sulakkeen kautta?

                        Oisko neuvoa mistä katsoa onko vastaanotinta autossa tai jollain jopa sellainen ylimääräisenä?

                        Kiitokset etukäteen
                        Vastaanotin löytyy jos on orkkis webasto.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          #72
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Juurikin niin mutta auton "nukahtaessa" se ilmastoinnin ohjain vetää tuulilasille menevän ilman läpät kiinni ja läppämoottorien LIN-bus pitää katkaista virrat pois kytkettäessä jottei niin tapahdu.
                          Miten tuohon läppämoottorin ohjaukseen pääsee helpoiten käsiksi? Pitäis tehdä ohjaus sisäpuhaltimella ja sitten katkaista tuo läppämoottorien virta poiskytkettäessä.

                          Edit: Ostin myös tuon webaston yleisasennukseen tarkoitetun vastussarjan, sen mukana tullut kytkentäkaavio oli vähintäänkin sekava ja mukana tuli yksi tavallinen rele ja vyyhti johtoa.
                          Joten tuon kytkennän varmaan osaa joku selostaa hieman tarkemminkin?
                          Last edited by joko; 23-11-2010, 14:38.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • vekkuli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1337
                            • Liminka

                            #73
                            Originally posted by suosukeltaja View Post
                            Mulla jäi edellisestä E60 alkuperäinen kaukosäädin ja olis kiva saada se toimimaan tossa nykyisessä E61:ssä.

                            Mites sitä koodausta pitäis yrittää, avaimen vai sulakkeen kautta?

                            Oisko neuvoa mistä katsoa onko vastaanotinta autossa tai jollain jopa sellainen ylimääräisenä?

                            Kiitokset etukäteen
                            Minkälainen kaukosäädin kyseessä, Telestart???

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Vastaanotin löytyy jos on orkkis webasto.
                            Riippuu kaukosäätimen mallista, vain telestart toimii ilman lisäpalikoita.
                            E93 ///M3
                            E60 530dA aka M5
                            F11 525dA Xdrive
                            Tesla model 3 LR MY22

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #74
                              Originally posted by joko View Post
                              Miten tuohon läppämoottorin ohjaukseen pääsee helpoiten käsiksi? Pitäis tehdä ohjaus sisäpuhaltimella ja sitten katkaista tuo läppämoottorien virta poiskytkettäessä.

                              Edit: Ostin myös tuon webaston yleisasennukseen tarkoitetun vastussarjan, sen mukana tullut kytkentäkaavio oli vähintäänkin sekava ja mukana tuli yksi tavallinen rele ja vyyhti johtoa.
                              Joten tuon kytkennän varmaan osaa joku selostaa hieman tarkemminkin?

                              Läppämoottorin ohjaus tulee sieltä ilmastoinnin käyttöpaneelin takaa.
                              Puhallinmoottorille tulee jatkuva plussa ja maadoitettaessa sen vastuksen kautta saadaan alhainen pyörintänopeus. Rele siis vaihtaa normaalin maadoituksen ja vastuksenkautta tulevan maadoituksen väillä. Lisäksi tuon releen ohjaus pitää katkaista sytytysvirran kytkeytyessä jotta normaali puhaltimen nopeus on käytössä auton käydessä.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                #75
                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Läppämoottorin ohjaus tulee sieltä ilmastoinnin käyttöpaneelin takaa.
                                Puhallinmoottorille tulee jatkuva plussa ja maadoitettaessa sen vastuksen kautta saadaan alhainen pyörintänopeus. Rele siis vaihtaa normaalin maadoituksen ja vastuksenkautta tulevan maadoituksen väillä. Lisäksi tuon releen ohjaus pitää katkaista sytytysvirran kytkeytyessä jotta normaali puhaltimen nopeus on käytössä auton käydessä.
                                Tarvitseeko tuo läppämoottorin ohjaus katkaista ennen auton "vaipumista" lepotilaan (jolloin siis ko. läpät sulkeutuu)? Ja ko. kytkentä saa varmaankin olla käytössä kesät talvet?
                                Eli karkeasti näin:
                                Virtalukolta ohjaus releelle joka kytkee/katkaisee (riippuen läppämoottorin ohjaustavasta) auton sammutettua ja kytkee vastuksen myös peliin. Vastuksen ja puh. moottorin väliin vielä rele jota ohjataan webastolta tulevan 12v jännitteen kautta. Tällöin siis tuo kytkentä on aina auton sammutettaessa toimintavalmis ja kun 12v jännite tulee webastolta niin lähtee puhallin pyörimään.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X