memebuy23buy

E60/61 webaston asennus (530d)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #46
    Originally posted by cba View Post
    Ota teistäkin nyt selvää Mutta jos se pitäis erikseen sammuttaa, niin missä vaiheessa se sitten olisi käynnistetty? Jos nyt lähdetään siitä että webasto käynnistyy täysin omineen ja ohjaa vain sisäpuhallinta..
    Juurikin niin mutta auton "nukahtaessa" se ilmastoinnin ohjain vetää tuulilasille menevän ilman läpät kiinni ja läppämoottorien LIN-bus pitää katkaista virrat pois kytkettäessä jottei niin tapahdu.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • cba
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 3464
      • Ylivieska

      #47
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Juurikin niin mutta auton "nukahtaessa" se ilmastoinnin ohjain vetää tuulilasille menevän ilman läpät kiinni ja läppämoottorien LIN-bus pitää katkaista virrat pois kytkettäessä jottei niin tapahdu.
      Ahaa, justiinsa. Tuo menettelyhän on sitten myös vähemmän virtaa kuluttava, kuin se että ilmastointiyksikkö olisi päällä vain läppien takia..:think Käykö tuohon ihan basic-relekytkentä? Entäs tuleeko tuosta mitään vikamuistiin?

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #48
        Originally posted by cba View Post
        Ahaa, justiinsa. Tuo menettelyhän on sitten myös vähemmän virtaa kuluttava, kuin se että ilmastointiyksikkö olisi päällä vain läppien takia..:think Käykö tuohon ihan basic-relekytkentä? Entäs tuleeko tuosta mitään vikamuistiin?
        Ei se yksikkö vissiin varsinaiseti päällä ole, noin kuitenkin tekee. Siltä ilmastoinnin ohjainyksilöltähän ei virtoja katkaista vaan ainoastaan se LIN-bus johdin. Ihan tavallisella kytkevällä releellä toteutettavissa eikä tietääkseni mitään vikamuistiin jätä.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #49
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Ei se yksikkö vissiin varsinaiseti päällä ole, noin kuitenkin tekee. Siltä ilmastoinnin ohjainyksilöltähän ei virtoja katkaista vaan ainoastaan se LIN-bus johdin. Ihan tavallisella kytkevällä releellä toteutettavissa eikä tietääkseni mitään vikamuistiin jätä.
          Ok. No entäs tämä puhaltimen 'siilin'-ohjaus? Tökätäänkö sinne johonkin karvaan vaan täydet jännitteet tai maatto? Huutaako puhallin sitten täysillä, vai miten se saadaan puhaltamaan hiljaa? Vai pitääkö väköstää pulssisuhteen muuttava ohjaus
          Kysymyksiä mulla ainakin on niin kuin pikku pojalla biologian tunnilla, aiheena ihmisen lisääntyminen

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #50
            Originally posted by cba View Post
            Ok. No entäs tämä puhaltimen 'siilin'-ohjaus? Tökätäänkö sinne johonkin karvaan vaan täydet jännitteet tai maatto? Huutaako puhallin sitten täysillä, vai miten se saadaan puhaltamaan hiljaa? Vai pitääkö väköstää pulssisuhteen muuttava ohjaus
            Kysymyksiä mulla ainakin on niin kuin pikku pojalla biologian tunnilla, aiheena ihmisen lisääntyminen

            Kukkia ja mehiläisiä...

            Siiliä ei ohjata vaan se ohitetaan, eli miinus suoraan moottorille jännitteenalennusvastuksen kautta.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #51
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Kukkia ja mehiläisiä...

              Siiliä ei ohjata vaan se ohitetaan, eli miinus suoraan moottorille jännitteenalennusvastuksen kautta.
              Oho Menee oikeen tavan tasasähkö hommiksi, miten hirviä tehonen/arvonen vastus sinne tarvii paiskata/mitä ootte käyttäny?
              Last edited by cba; 03-01-2010, 20:10.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #52
                Originally posted by cba View Post
                Oho Menee oikeen tavan tasasähkö hommiksi, miten hirviä tehonen/arvonen vastus sinne tarvii paiskata/mitä ootte käyttäny?
                Webastolla on olemassa siihen sopiva vastus hintaan 14,50. Tehonkestohan tuossa on oltava aika suuri ja vastus 0,9Ω
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #53
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Webastolla on olemassa siihen sopiva vastus hintaan 14,50. Tehonkestohan tuossa on oltava aika suuri ja vastus 0,9Ω
                  Ok, näillä pääsee jo hyvin alkuun. Kiitoksia!

                  Comment

                  • pyyn0
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 1072
                    • Fin

                    #54
                    kirjoitetaan nyt tänne, onkohan kellään e60 webaston retrofitistä ohjetta, kun TIS:istä ei oikeen saa selvää.
                    -BMW F11 530xd -12
                    -BMW E60 530dA -04
                    -BMW E23 735iA -85
                    Ex
                    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                    -BMW E39 528i 96

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Onkos kukaan nuota webaston retro fittejä bongannut esim. ebaysta tai muualta edullisesti? Merkkiliikkeestä vissiin 1300e? Joka nyt ei silti ihan älytön ole kun yleismallin sarjatkin viikkokellolla on lähellä tonnia suomesta. Vaatiiko koodauksen toimiakseen kun autossa on tuo laajennettu ilmastointi jo alunperin?

                      Ja periaatteessa ei vissiin ole estettä saada toimimaan tuollaista yleismallin sarjaa ongelmitta niin että myös sisätilat lämpenis? Vaatii vain jonkinverran enempi piuhojen vetoa.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #56
                        Miksi sinne pitää se orkkis weba tunkea?
                        Siihen ei myydä oikein varaosia vaan koko paketti vaihdetana sitten keralla...

                        Ainut mikä hyöty siitä orkkiksesta on se että voi käyttää i-driven ajastusta,
                        mutta hommaa sinne eberin easystart R+ kaken (joka käy myös webastoon) niin hoituu ajastukset etänä ja tulee halvemmaksi kuin orkkis...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #57
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Miksi sinne pitää se orkkis weba tunkea?
                          Siihen ei myydä oikein varaosia vaan koko paketti vaihdetana sitten keralla...

                          Ainut mikä hyöty siitä orkkiksesta on se että voi käyttää i-driven ajastusta,
                          mutta hommaa sinne eberin easystart R+ kaken (joka käy myös webastoon) niin hoituu ajastukset etänä ja tulee halvemmaksi kuin orkkis...
                          Miksi eberin kake, onko se parempi (halvempi) kuin webaston oma telestart T100HTM? Eberi näyttäisi olevan aika kookas, tai no t100 pikkunapit on kyllä liian pienet.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Miksi sinne pitää se orkkis weba tunkea?
                            Siihen ei myydä oikein varaosia vaan koko paketti vaihdetana sitten keralla...

                            Ainut mikä hyöty siitä orkkiksesta on se että voi käyttää i-driven ajastusta,
                            mutta hommaa sinne eberin easystart R+ kaken (joka käy myös webastoon) niin hoituu ajastukset etänä ja tulee halvemmaksi kuin orkkis...

                            Kiitos, juuri tätä tietoa hainkin eli sinne on siis mahdollista asentaa ihan normaali yleissarja ja käyttää sitten vaikka alkuperäisen paketin vesiletkuja jos pitää enempi mutkia tehdä. Ite ajattelin ostaa webaston tietyistä syistä, eberi olisi huollettavuuden kannalta kyllä parempi. Mut eiköhän webastokin aja asiansa kun auto tuskin on minulla enää kork. 2-3v.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #59
                              Originally posted by Esal View Post
                              Miksi eberin kake, onko se parempi (halvempi) kuin webaston oma telestart T100HTM? Eberi näyttäisi olevan aika kookas, tai no t100 pikkunapit on kyllä liian pienet.
                              Varmaan tarkoittettiin että myös eberin lämmitin.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #60
                                Originally posted by pyyn0 View Post
                                kirjoitetaan nyt tänne, onkohan kellään e60 webaston retrofitistä ohjetta, kun TIS:istä ei oikeen saa selvää.
                                Tarkenna hieman, auton vm ja kone ja asennettava sarja?
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X