itellä ollu viimekeväästä asti D2 street alusta ja säädetty mallia sopivasti (ei joustovaraa) ja hyvin rokkaa (ainaki vielä)
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Tämä ei ole nyt käyttäjäkokemus kys. autossa, mutta oma mielipide ei oikee kummone näistä "halppis" alustoista ole. Auto kyllä oli e46. Ajattavuudesta menee miellekkyys, on nii pintakova. en tiiä sitte sattuko mulle maanantai alustoja mutta kylläpä ne oli vuodessa (talvessa) aina iskarit sököt aina. Itekki kyselin ja lueskelin ennenkö omaa kuuskymppiä madalsin, näistä halppis alustoista mutta ei kukaa suositellu joka oli kokeillu.
Taitaa tosiaan tuo Ta-technix lähteä tilaukseen sen verran positiivisia kokemuksia e60:sen alla tuosta sarjasta nyt saanut kahdelta tyypiltä jolla tuo sarja alla ollut jo jonkin aikaa
e46 noissa sarjoissa iskarit suht hepposet verrattuna e39 ja e60 iskareihin jostain olin lukevinani :think
Jom:in coil over alustoja ei kuitenkaan kannata laittaa kun vuodessa menee jo alusta letkuksi.
Kaikki mukana tulevat osat näkyy kuvassa. Etuiskareihin ei tullu pohjaanlyöntikumeja. Voisin myydä nämä iskarit sopuhintaan jos on kiinnostusta, pikkasen liian race minun makuun. Taian laittaa talveksi horokkijouset paikoilleen, kun tulee pohjois-ruottin pikkuteitä koluttua kelkkakärry perässä.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Kaikki mukana tulevat osat näkyy kuvassa. Etuiskareihin ei tullu pohjaanlyöntikumeja. Voisin myydä nämä iskarit sopuhintaan jos on kiinnostusta, pikkasen liian race minun makuun. Taian laittaa talveksi horokkijouset paikoilleen, kun tulee pohjois-ruottin pikkuteitä koluttua kelkkakärry perässä.
Laittelin tuossa jo uudet tilaukseen. Itsellä on xdrive mihin vähän erilaiset tolpat. Vakioiskarit on ihan lörpät ja kuskin puolen etukulma alkoi kolisemaan joten nyt aika laittaa uutta alle. Jouset on -35mm H&R joten sen puoleen nämä Bilsteinin Sprintit passaa varmasti hyvin alle.
Velipojalla on 330d farkussa samanlaiset iskarit eibachin madallusjousien kanssa ja ainakin se tuntuisi pelittävän oikein hyvin, ei mielestäni lainkaan liian kova.
Taitaa tosiaan tuo Ta-technix lähteä tilaukseen sen verran positiivisia kokemuksia e60:sen alla tuosta sarjasta nyt saanut kahdelta tyypiltä jolla tuo sarja alla ollut jo jonkin aikaa
e46 noissa sarjoissa iskarit suht hepposet verrattuna e39 ja e60 iskareihin jostain olin lukevinani :think
Jom:in coil over alustoja ei kuitenkaan kannata laittaa kun vuodessa menee jo alusta letkuksi.
Itse ajoin moisella kuusikymmentä(ei tuhatta tai mitään, vaan kymmentä!) tuskallista kilometriä, kunnes vaihdoin orkkiksen takaisin. Olen varmaan jonnekkin tänne foorumille jo aikaisemmin kertonut samat kokemukset, mutta kerrataan vielä
Eli alusta on ihan käsittämättömän pintakova, tuntuu kuin jousia ei olisi lainkaan .. KUNNES tullaan kaivonkannen tms ylitykseen -> alusta pohjaa heti hirveän jymäyksen saattelemana, tuntuu että iskarintolppa takuulla katkesi tms!!
En yksinkertaisesti käsitä miten nuo kaksi hirveää ominaisuutta on saatu samaan alustaan.. ensin jousta ei ole ollenkaan, ja heti perään se "murtuu" pienen patin alla
Kuulemma se pelaa jossain kevyessä eekolmekympissä, mutta kuuskympissä se on suoraan helvetistä. Niin ja säätövarat olivat korkeintaan puolessa välissä, ettei tuntumaa voi sen piikkiin laittaa.
Vuosi tuon kokeilun jälkeen ostin H&R:n monotubet ja
Kyllä minäkin suosittelen pistämään jonkun laadukkaan sarjan alle, on tuo kuitenkin niin mukava ajettava vakiona etten itse ainakaan haluaisi lähteä ajonautintoa pilaamaan halppis alustoilla. Itellä ollut nyt noin puolisen vuotta KW 1 sarja alla ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
///Motorporot
E34 ///M5 -91
E28 535iA projekti ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Kyllä minäkin suosittelen pistämään jonkun laadukkaan sarjan alle, on tuo kuitenkin niin mukava ajettava vakiona etten itse ainakaan haluaisi lähteä ajonautintoa pilaamaan halppis alustoilla. Itellä ollut nyt noin puolisen vuotta KW 1 sarja alla ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
Hmm. Mihis tämmöinen H&R + Bilstein B8 sijoittuu? Ei kai tuo nyt ihan halppis ole?
Olisiko jollain kuvaa e61 (tai e60 menee) -50mm madalluksella? Itsellä h&r -50mm jouset odottaa asennusta konin tolpille ja takana pussit mutta alkoi mietityttään mahtuukohan tuo hockenheimin lippa enää eteen kun tuon tonttijousen eteen tökkää?
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Madalluksesta ei tarkkaa mittaa ole, mutta niin matala oli edestä kun suinkin mahdollista 20" vanteilla. Ja hockenheim lippa oli itselläkin, kyllä siellä tilaa oli Tuossa huono kuva liitteenä, jos siitä nyt jotain selkoa saa.
///Motorporot
E34 ///M5 -91
E28 535iA projekti ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Onko kellään kokemusta Autotechnics merkkisestä coil over alustasta?
En kyllä itse moiseta ole kuullutkaan :think
kuulemma laadultaan samaa tasoa kuin Ta-technix tai parempikin.
E60 530xd:lle ei saa Bilstein B8 iskareita ennen huhtikuun puoliväliä, niinpä selvittelin josko olisi muita vaihtoehtoja. Eibachin online katalogin mukaan sama Eibach Pro-Street-S PSS65-20-011-01-22 väitetään sopivan sekä takavetoon että nelivetoon. Tämä pistää vähän epäilyttämään onko todella näin koska muilla valmistajilla nelivetoon annetaan eri versioita kuin takavetoihin... mahtaako kellään olla kokemusta? Eli onko kukaan laittanut nelivetoon Eibachin Pro-Street-S coilovereita?
Comment