Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    toi 12,2v niin akun varauksesta on noin 60% jäljellä, joten ei oo ok.


    Jotenkin osa näistä BMW autoista lataa laiskasti akkua.
    Jos on jarrutusenergian talteenotto (CO2 package), niin akku latautuu vain 80% varaustasoon, jotta regeneroinnille jäisi tilaa. Suomen olosuhteissa ei tietysti toimi huonostikaan akun elinikää ajatellen. Koodaamalla saa tuon toki muutettua.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
    12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.



    toi 12,2v niin akun varauksesta on noin 60% jäljellä, joten ei oo ok.


    Jotenkin osa näistä BMW autoista lataa laiskasti akkua.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by bmw525xda View Post
    mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
    12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.
    12,6-12,7

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Mikähän vikana?

    Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.

    3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.
    Mihin sen pitäisi laskea tai jäädä :think
    12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Mikähän vikana?

    Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.

    3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Oliko mistä päin autoa tuo maakaapeli hapertunut? Voisi tarkistaa samalla kunnon omasta autosta..
    Se moottorin ja korin välinen iso maakaapeli.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Ilman kuormaa mitattu jännite ei kerro mitään. Mittaus pitäisi tehdä kuormitettuna. Huono kosketus voi olla vain tilapäisesti. Tällä viikolla viimeksi tuli E92 vastaan, joka ei lähtenyt välillä käyntiin koska, maakaapeli on heikossa kunnossa.

    Oliko mistä päin autoa tuo maakaapeli hapertunut? Voisi tarkistaa samalla kunnon omasta autosta..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pedro81 View Post
    Paljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
    Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)
    Jos haluaa varmistaa sen plus kaapelin sekä maakaapelin kunnon, niin pitää kuormittaa ihan reilulla virralla sieltä konehuoneesta. Homma onnistuu helpoiten esim. tälläisellä:



    Tuo hoitaa kuormittamisen ja näyttää samalla paljonko jännite on. Eli tuo sinne konehuoneen apuvirtapisteisiin. Tällä selvittäisi kerralla onko ongelma kaapeleissa tai akussa. Jos tuolla ei jänniteet kyykkää, niin sitten vika on muualla. Startillakin monesti voi kokeilla, mutta vaatisi ne virrat päälle autoon tai sitten pitäisi esim. ruuvimeisselillä yhdistää startista navat ja samalla mitata jännite. Tuossa ruuvarilla yhdistellessä on toki hyvä tietää mitä on tekemässä, ettei satu mitään. Kun autoon ei saa virtoja päälle, niin vika voi olla myös siinä sähköisessä rattilukossa tai sitten ihan jossain muualla. Yleensä huonon maakaapelin kanssa saa kyllä autoon virrat päälle, mutta startista kuluu vain naksahdus.

    Leave a comment:


  • Pedro81
    replied
    Paljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
    Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pedro81 View Post
    Mittailin jännitteen suoraan akulta auto sammuksissa ja samaa jännitettä näytti sekä konehuoneen kaapelien kautta että moottorin kautta maadoitettuna mitä akulta suoraan.
    Ilman kuormaa mitattu jännite ei kerro mitään. Mittaus pitäisi tehdä kuormitettuna. Huono kosketus voi olla vain tilapäisesti. Tällä viikolla viimeksi tuli E92 vastaan, joka ei lähtenyt välillä käyntiin koska, maakaapeli on heikossa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Pedro81
    replied
    Mittailin jännitteen suoraan akulta auto sammuksissa ja samaa jännitettä näytti sekä konehuoneen kaapelien kautta että moottorin kautta maadoitettuna mitä akulta suoraan.

    Leave a comment:


  • Pedro81
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Mittaappa jännite konehuoneesta ja katso tuleeko sinne samat, jos ei on akkukaapelissa tai maadoituksessa jotain pahaa vikaa.
    Täytyypä tänään mittailla kun kotiin pääsee. Virtakaapelin puolella ei pitäis ongelmia olla koska loppukesästä oli se laakkosen takaisinkutsu koskien sitä kontin läpivientiä ja siellä oli kaikki kunnossa. Mistä kohtaa konehuoneessa löytyy moottorin maadoitus?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Pedro81 View Post
    Latausta mittasin käynnistymisen jälkeen ja laturin perästä, konehuoneen pistokkeista sekä suoraan akusta mitattuna lataus noin 14,5V
    Sammutettuna akusta mitattuna näytti yli 13V, ja silti tuli mittaristoon herja akun heikosta varauksesta
    Mittaappa jännite konehuoneesta ja katso tuleeko sinne samat, jos ei on akkukaapelissa tai maadoituksessa jotain pahaa vikaa.

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Starttinappulaa kun painaa, ei syty mittarivaloja ja kello nollautuu jonka jälkeen radiokin sammuu.
    Tarkistus: Kun jää käynnistymättä, niin onko akussa kuitenkin jännitettä? Jos on, niin kyllähän tuo IBS:iin viittaisi.

    Leave a comment:


  • Pedro81
    replied
    Iltaa arvon raati.
    Lainailen jo olemassa olevaa topikkia koska auton oireilu kaiketi sopii tänne.
    Eli kyseessä siis e61 530DA -06 joka satunnaisesti ei suostu käynnistymään. Vian sattuessa, avaimen kun laittaa virtalukkoon, ei edes rattilukko napsahda auki.
    Starttinappulaa kun painaa, ei syty mittarivaloja ja kello nollautuu jonka jälkeen radiokin sammuu.
    Temppuilu alkoi lauantaina ja sunnuntaina aamulla taas lähti käyntiin, trippi, kulutusmittarit sekä siis kello nollautuneena.
    Vikakoodit sai poistettua kaikki paitsi älykkäästä akkuanturista tuleva. Vikakoodeja oli kaikenlaisia ajonestosta, ccc yksiköstä ja vaikka mistä.

    Toisen kerran halvaantu sunnuntai-iltana samalla tavalla. Tänään maanantaina taas käyntiin ja sama homma vikakoodien kanssa, kaikki muut poistu paitsi akkuanturin koodi. (on muistaakseni antanu vikakoodin siitä jo aiemminkin, silloin ei oireillut näin pahasti)
    Olisiko se IBS-mokkula nyt tiensä päässä?
    Autoon on vaihdettu uusi akku viikko sitten ja samalla kerrottu tietokoneella autolle akun vaihto sekä muutettu tiedot vastaamaan nykyistä akkua.
    Latausta mittasin käynnistymisen jälkeen ja laturin perästä, konehuoneen pistokkeista sekä suoraan akusta mitattuna lataus noin 14,5V
    Sammutettuna akusta mitattuna näytti yli 13V, ja silti tuli mittaristoon herja akun heikosta varauksesta

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎