Originally posted by juovi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMikähän vikana?
Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.
3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.
12.2 kuulostaa ihan normaalille. 14.5 on latausta.
Leave a comment:
-
-
Mikähän vikana?
Akku latautuu ajossa hyvin, jännite 14,5V. Sammutuksen jälkeen jännite putoaa 5min aikana 12,2V ja pysyy siinä paikkeilla pitkään. Ei vikakoodeja. Ei avaimetonta käyntiä. Mitattu navasta ja obd:sta jännitteet.
3:lla eri akulla sama homma. Koodattu. Kokeiltu myös uudella akulla.
Leave a comment:
-
-
Ilman kuormaa mitattu jännite ei kerro mitään. Mittaus pitäisi tehdä kuormitettuna. Huono kosketus voi olla vain tilapäisesti. Tällä viikolla viimeksi tuli E92 vastaan, joka ei lähtenyt välillä käyntiin koska, maakaapeli on heikossa kunnossa.
Oliko mistä päin autoa tuo maakaapeli hapertunut? Voisi tarkistaa samalla kunnon omasta autosta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pedro81 View PostPaljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)
Tuo hoitaa kuormittamisen ja näyttää samalla paljonko jännite on. Eli tuo sinne konehuoneen apuvirtapisteisiin. Tällä selvittäisi kerralla onko ongelma kaapeleissa tai akussa. Jos tuolla ei jänniteet kyykkää, niin sitten vika on muualla. Startillakin monesti voi kokeilla, mutta vaatisi ne virrat päälle autoon tai sitten pitäisi esim. ruuvimeisselillä yhdistää startista navat ja samalla mitata jännite. Tuossa ruuvarilla yhdistellessä on toki hyvä tietää mitä on tekemässä, ettei satu mitään. Kun autoon ei saa virtoja päälle, niin vika voi olla myös siinä sähköisessä rattilukossa tai sitten ihan jossain muualla. Yleensä huonon maakaapelin kanssa saa kyllä autoon virrat päälle, mutta startista kuluu vain naksahdus.
Leave a comment:
-
-
Paljos sitä sitte pitää kuormittaa? Riittääkö sisävalo vai kaikki valot ja puhaltimet yms täysillä?
Oireiliko se 92 samalla lailla? (Ei mittaristoon mitään valoja eikä rattilukko auennut)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pedro81 View PostMittailin jännitteen suoraan akulta auto sammuksissa ja samaa jännitettä näytti sekä konehuoneen kaapelien kautta että moottorin kautta maadoitettuna mitä akulta suoraan.
Leave a comment:
-
-
Mittailin jännitteen suoraan akulta auto sammuksissa ja samaa jännitettä näytti sekä konehuoneen kaapelien kautta että moottorin kautta maadoitettuna mitä akulta suoraan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostMittaappa jännite konehuoneesta ja katso tuleeko sinne samat, jos ei on akkukaapelissa tai maadoituksessa jotain pahaa vikaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pedro81 View PostLatausta mittasin käynnistymisen jälkeen ja laturin perästä, konehuoneen pistokkeista sekä suoraan akusta mitattuna lataus noin 14,5V
Sammutettuna akusta mitattuna näytti yli 13V, ja silti tuli mittaristoon herja akun heikosta varauksesta
Leave a comment:
-
-
Starttinappulaa kun painaa, ei syty mittarivaloja ja kello nollautuu jonka jälkeen radiokin sammuu.
Leave a comment:
-
-
Iltaa arvon raati.
Lainailen jo olemassa olevaa topikkia koska auton oireilu kaiketi sopii tänne.
Eli kyseessä siis e61 530DA -06 joka satunnaisesti ei suostu käynnistymään. Vian sattuessa, avaimen kun laittaa virtalukkoon, ei edes rattilukko napsahda auki.
Starttinappulaa kun painaa, ei syty mittarivaloja ja kello nollautuu jonka jälkeen radiokin sammuu.
Temppuilu alkoi lauantaina ja sunnuntaina aamulla taas lähti käyntiin, trippi, kulutusmittarit sekä siis kello nollautuneena.
Vikakoodit sai poistettua kaikki paitsi älykkäästä akkuanturista tuleva. Vikakoodeja oli kaikenlaisia ajonestosta, ccc yksiköstä ja vaikka mistä.
Toisen kerran halvaantu sunnuntai-iltana samalla tavalla. Tänään maanantaina taas käyntiin ja sama homma vikakoodien kanssa, kaikki muut poistu paitsi akkuanturin koodi. (on muistaakseni antanu vikakoodin siitä jo aiemminkin, silloin ei oireillut näin pahasti)
Olisiko se IBS-mokkula nyt tiensä päässä?
Autoon on vaihdettu uusi akku viikko sitten ja samalla kerrottu tietokoneella autolle akun vaihto sekä muutettu tiedot vastaamaan nykyistä akkua.
Latausta mittasin käynnistymisen jälkeen ja laturin perästä, konehuoneen pistokkeista sekä suoraan akusta mitattuna lataus noin 14,5V
Sammutettuna akusta mitattuna näytti yli 13V, ja silti tuli mittaristoon herja akun heikosta varauksesta
Leave a comment:
-
Leave a comment: