Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arnolds
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Itselläni tapahtui tänään aamulla seuraavaa (n. -20 astetta pakkasta):

    - Auto oli roikassa pari tuntia ja starttasin, oli vähän laiskahko starttaus
    - Ajelin muutaman kilometrin ja nakkasi tauluun "rek.kilven valo palanut, vasen". Ajattelin että ok, täytyy tsekata kunhan pysähtyy.
    - Tästä hetki ja löi tauluun abs, luistonesto jne valot. Ne välkkyivät n. sekunnin pulsseissa.
    - Tästä taas hetki ja tuli transmission fault ja abs jne valot jäi palamaan.
    - Sammutin auton ja starttasin, kaikki vikavalot hävisivät ja auto toimi normaalisti loput 45 km työmatkaa.

    Akku on n. pari vuotta sitten vaihdettu entisen omistajan toimesta. Näytti olevan 100ah akku ja huoltoilmaisin näyttää vihreää eli OK. Katson vielä tänään töistä lähtiessä miten starttaa ja pamauttaako uudelleen viat tauluun.

    Eli vaihtoehdot ovat tod.näk. nämä:
    - Akku finaalissa?
    - Akun miinuskaapelin jännittehaistelija vai mikä lienet?
    Ajattelin vielä perjantaina käyttää autoa nosturilla ja katsoa auton alta kaapelin läpiviennin.
    Lataa se akku täyteen, lue vikakoodit ja jos tarpeen koodattaan se akku autolle kohdilleen..

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sähkön riittävyteen liittyviltä ongelmilta nuo vaikuttavat, jolloin huomio ensimmäiseksi juuri mainitsemiisi kohteisiin eli akkuun, IBS:ään ja akun plussakaapelin kuntoon. Samalla voisi olla paikallaan tarkistaa, että laturi toimii oikein ja että aiemmin toteutetun akun vaihdon yhteydessä vaihdettu akkutyyppi ja kapasiteetti vastaa autoon koodattua. Akun vaihtokin pitäisi olla kuitattu, mikäli IBS on käytössä.

    Vikakoodien lukukaan ei haitaksi olisi.
    Jepjep, huomenna käytän koneen nokassa tuota autoa. Katotaan saanko INPAn jopa toimimaan, ei ole tullut vielä testattua

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Akku on n. pari vuotta sitten vaihdettu entisen omistajan toimesta. Näytti olevan 100ah akku ja huoltoilmaisin näyttää vihreää eli OK. Katson vielä tänään töistä lähtiessä miten starttaa ja pamauttaako uudelleen viat tauluun.

    Eli vaihtoehdot ovat tod.näk. nämä:
    - Akku finaalissa?
    - Akun miinuskaapelin jännittehaistelija vai mikä lienet?
    Ajattelin vielä perjantaina käyttää autoa nosturilla ja katsoa auton alta kaapelin läpiviennin.
    Sähkön riittävyteen liittyviltä ongelmilta nuo vaikuttavat, jolloin huomio ensimmäiseksi juuri mainitsemiisi kohteisiin eli akkuun, IBS:ään ja akun plussakaapelin kuntoon. Samalla voisi olla paikallaan tarkistaa, että laturi toimii oikein ja että aiemmin toteutetun akun vaihdon yhteydessä vaihdettu akkutyyppi ja kapasiteetti vastaa autoon koodattua. Akun vaihtokin pitäisi olla kuitattu, mikäli IBS on käytössä.

    Vikakoodien lukukaan ei haitaksi olisi.

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Itselläni tapahtui tänään aamulla seuraavaa (n. -20 astetta pakkasta):

    - Auto oli roikassa pari tuntia ja starttasin, oli vähän laiskahko starttaus
    - Ajelin muutaman kilometrin ja nakkasi tauluun "rek.kilven valo palanut, vasen". Ajattelin että ok, täytyy tsekata kunhan pysähtyy.
    - Tästä hetki ja löi tauluun abs, luistonesto jne valot. Ne välkkyivät n. sekunnin pulsseissa.
    - Tästä taas hetki ja tuli transmission fault ja abs jne valot jäi palamaan.
    - Sammutin auton ja starttasin, kaikki vikavalot hävisivät ja auto toimi normaalisti loput 45 km työmatkaa.

    Akku on n. pari vuotta sitten vaihdettu entisen omistajan toimesta. Näytti olevan 100ah akku ja huoltoilmaisin näyttää vihreää eli OK. Katson vielä tänään töistä lähtiessä miten starttaa ja pamauttaako uudelleen viat tauluun.

    Eli vaihtoehdot ovat tod.näk. nämä:
    - Akku finaalissa?
    - Akun miinuskaapelin jännittehaistelija vai mikä lienet?
    Ajattelin vielä perjantaina käyttää autoa nosturilla ja katsoa auton alta kaapelin läpiviennin.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tollasta akun testaus laitetta joskus kattelin:

    Keeping engine in healthy status, make sure engine provide high quality power constantly. Open head cover of AUTOOL HTS558 and pour into walnut powder (need 2-4KG ), press dust guard on walnut powder then close coveroin spary gun muzzle and recycle hose together (there is a hole on recycle hose).


    en tiedä onko hintansa väärti, vain pari kymppiä.

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Tänään joutusin nöyrtymään ja ostamaan uuden akun. Perhana alkuperänen siellä olikin paikallaan, reilu kymmenen vuotta meni siis.
    Starttaa se kylmänä nyt hieman pirteämmin!

    En nyt muista enää merkkiä mutta joku korealainen 95ah agm akku tuli ostettua kun myyjä sitä kehui vaikka varta olisi siinä ollut toisena tyrkyllä, katsotaan miten toimii
    Last edited by säkkij; 18-01-2018, 21:59.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    ite vaihdatin akun syksyllä ja koodatessa kerrottiin että se oli koneen mukaan ensimmäinen akun vaihto. ei siis oltu ennen koskaan koodattu uutta akkua ja auto kuitenkin -04. toimihan tuo tänne asti ok.
    Mullaki 04 autos alkuperäne akku. Tietokone valittaa tosin jännitteen laskusta starttaa viel näil keleil kumminki.. Vaihto edes..

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Tietoa Moll akuista

    eli onko tietoa/kokemusta Moll merkkisistä akuista?

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Latausjännitteen tarkastaisin suoraan akun navoilta yleismittarilla.

    Akun vaihdon yhteydessä onhan vaihto rekisteröity autoon ja mikäli akun kapasitetti/tyyppi vaihtui, niin uusi akku koodattu autoon asianmukaisesti?
    ite vaihdatin akun syksyllä ja koodatessa kerrottiin että se oli koneen mukaan ensimmäinen akun vaihto. ei siis oltu ennen koskaan koodattu uutta akkua ja auto kuitenkin -04. toimihan tuo tänne asti ok.

    Leave a comment:


  • Esjonne
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Latausjännitteen tarkastaisin suoraan akun navoilta yleismittarilla.

    Akun vaihdon yhteydessä onhan vaihto rekisteröity autoon ja mikäli akun kapasitetti/tyyppi vaihtui, niin uusi akku koodattu autoon asianmukaisesti?
    Ei ole viellä, perjantaina tehdään tämä. Laitoin vastaavan 95ah agm akun.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Esjonne View Post
    Kiitos vinkeistä, akun vaihoin ja 60km ajoin ainakin ongelmitta. Laturi varmaan kannattaa tarkistaa myös? Pystykö sen kattomaan salavalikosta jotenkin.
    Latausjännitteen tarkastaisin suoraan akun navoilta yleismittarilla.

    Akun vaihdon yhteydessä onhan vaihto rekisteröity autoon ja mikäli akun kapasitetti/tyyppi vaihtui, niin uusi akku koodattu autoon asianmukaisesti?

    Leave a comment:


  • Esjonne
    replied
    Sähköongelmaa

    Kiitos vinkeistä, akun vaihoin ja 60km ajoin ainakin ongelmitta. Laturi varmaan kannattaa tarkistaa myös? Pystykö sen kattomaan salavalikosta jotenkin. Johtosarja pitäs tietysti viellä korjata onko hml-vantaa välissä ketään joka sen tekis hyvään hintaan? Tuntuu vähän että mun ei kannata enää sähköihin koskea

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Esjonne View Post
    Eli veikkaatko itse myös että vaihdelaatikon viat jne. voisi johtua akusta ja sen vaihto helpottaisi tähän. Ei tarviis hinuria tilata mikä maksaa 2xakku.Perjantaiksi on menossa vetarin vaihtoon muutenkin.
    Voi hyvin johtua viallisesta akusta, mutta kuten edellä todettiin niin muitakin mahdollisuuksia on.

    Tuosta omasta e61:stä kuoli akku totaalisesti kahden viikon lämpöisessä tallissa seisomisen aikana. Jännite oli 5,8V navoilta eikä älylaturi edes tunnista akkua. Akku oli neljä vuotta vanha Bosch S6 AGM akku. Vähän pidempää elinikää olisin tuolle kyllä odottanut.
    Last edited by markok; 26-12-2017, 15:19.

    Leave a comment:


  • Esjonne
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Voit vaihtaa akun itse ja viedä sitten koodattavaksi myöhemmin, mutta niin pian kuin mahdollista. Jos haluat päästä helpommalla niin osta samalla Ah määrällä ja samaa tyyppiä oleva akku niin vaihdon rekisteröinti onnistuu melkein kaikilla korjaamoilla.
    Eli veikkaatko itse myös että vaihdelaatikon viat jne. voisi johtua akusta ja sen vaihto helpottaisi tähän. Ei tarviis hinuria tilata mikä maksaa 2xakku.Perjantaiksi on menossa vetarin vaihtoon muutenkin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Esjonne View Post
    80tkm ite ajanu nyt e61 525d automaatilla. Nyt semmosta vikaa että piti tänne rekisteröityä... Suokaa anteeksi jos laitan ihan väärään paikkaan. Vaihdoin takaluukulle menevät oikean puoleiset johtosarjat uusiin, irroitin siis akun ensin. Akun kun laitoin takas anto kipinää. 20km ajoin motaria ja sitte löi virrat poikki, laatikko rupes sekoamaan ja kaikennäköstä vikavaloa. Otin virrat pois ja jatkoin 2km ja sama juttu. Hätäntyneenä nykäsin johtosarjat irti . 2km ja taas sama. Joku veikkaili ongelmaksi paskaa akkua? Autolla ei voi ajaa kun laatikko sekoas ja pitää ilkeetä ääntä. Voinko ite vaihtaa kaupan pihassa akun ja ajaa korjaamolle? Mitä pitäs tehä?
    Voi siellä olla muukin kuin huono akku vikana. Paljonko on latausjännite?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎