Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.
    Jotain vikaahan siellä sitten on, jos kokoaja pitää noin korkeata latausjännitettä. Olihan akun vaihto ilmoitettu autolle ja akun tyypin vaihdos koodattu, jos akun tyyppi vaihtui? Sulla nyt ei varmaan tule suuria ongelmia IBS irroittamisen jälkeen matalammasta latausjännitteestä kun käytössä on ylläpitolaturi.

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei siinä maailman pelastamisesta ole kyse vaan siitä, että se akku ei lataudu kunnolla kun latausjännite on liian alhainen IBS irti. Jotkut on kertoneet sen tippuneen 13,9V. Mikäli latausjännite tippuu paljon alle 14,4V, niin akku ei tule pakkasella latautumaan kunnolla. Tämä alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun akku on tyhjä ja saa kutsua hinurin antamaan virtaa. IBS kanssa jännite nostetaa kovalla pakkasella ~15v siksi, että akku latautuisi. Ellei se akku lataudu, niin webasto käytössä on ainakin ongelmia odotettavissa, ellei ajo ole pääsääntöisesti pitkää matkaa. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.
    Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.

Leave a comment:

• hcaape
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Juu ja juuri nämä Bannerin tekemät tuntuu antautuvan ensiksi..
    ja taas on otettu mistä saa halvemmalla

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Taitaa BMW ostaa niitä mitä halvalla sattuu saamaan.
    Omassa e90 2008 oli oem akku exiden tekemä ja on nykyinenkin... Tosin hieman reilu 90ah.
    (olisiko ollut 92 tai 94ah)

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.
    Juu ja juuri nämä Bannerin tekemät tuntuu antautuvan ensiksi..

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Ok. Sigun autosta juuri Loppiaisena vaihdoin ja se oli kyllä Varta. Kaikissa aiemmissakin ollut Varta (E46, E61).

Leave a comment:

• böntti
    replied

Leave a comment:

• hcaape
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eikös se ole ainakin osassa Varta?
    mulla ainakin e89 oli varta

Leave a comment:

• Laku
    replied
    BMW:n alkuperäisvalmistaja btw.
    Eikös se ole ainakin osassa Varta?

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Banner taitaa päästä lähimmäksi nykyään, 92ah. Ei vaan oikein laatu ole vakuuttanut.
    BMW:n alkuperäisvalmistaja btw.

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    Originally posted by arska67 View Post
    akku saatiin koodattua paikallisella korjaamolla.
    2 viikkoa ajettuni ampu plus kaapeli irti kengästä mikä tuon voisi aiheuttaa? miten oletta korjannut. uusi kenkä maksaa 380e
    nyt on tilapaisesti kiinteä liitos
    jos ei herjaa airbageja (=kengän paukku on kunnossa) niin olen puristanut kartion takaisin vastakartioonsa siihen tehdyillä tai sopivimmilla pihdeillä joilla saa molempien laipasta kiinni ja varrella on mittaa ainakin nelkyt senttiä että saa sen varmasti jäämään niin ettei enää irtoa...

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Banner taitaa päästä lähimmäksi nykyään, 92ah. Ei vaan oikein laatu ole vakuuttanut.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Ei siis 90Ah, vaan 95Ah?
    Toki mieluumin 90 Ah, jos sellainen sattuu vastaan luotettavan valmistajan valikoimasta.

Leave a comment:

• markku55
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä. Tällä hetkellä suurella osalla akkuvalmistajista 95 Ah on AGM-akuissa standardi. Tuo ero suurimpaan koodattavaan on niin pieni, ettei sillä käytännössä ole merkitystä.
    Ei siis 90Ah, vaan 95Ah?

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Eli paras vaihtoehto on 90Ah AGM akku, koska olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo AGM akkutyyppi on BMW:n valitsema tyyppi auton alkuperäisiin akkuihin? Siis, onko näin?
    Kyllä. Tällä hetkellä suurella osalla akkuvalmistajista 95 Ah on AGM-akuissa standardi. Tuo ero suurimpaan koodattavaan on niin pieni, ettei sillä käytännössä ole merkitystä.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎