Originally posted by muuris
View Post
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jotain vikaahan siellä sitten on, jos kokoaja pitää noin korkeata latausjännitettä. Olihan akun vaihto ilmoitettu autolle ja akun tyypin vaihdos koodattu, jos akun tyyppi vaihtui? Sulla nyt ei varmaan tule suuria ongelmia IBS irroittamisen jälkeen matalammasta latausjännitteestä kun käytössä on ylläpitolaturi.
-
Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.Originally posted by HTK12 View PostEi siinä maailman pelastamisesta ole kyse vaan siitä, että se akku ei lataudu kunnolla kun latausjännite on liian alhainen IBS irti. Jotkut on kertoneet sen tippuneen 13,9V. Mikäli latausjännite tippuu paljon alle 14,4V, niin akku ei tule pakkasella latautumaan kunnolla. Tämä alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun akku on tyhjä ja saa kutsua hinurin antamaan virtaa. IBS kanssa jännite nostetaa kovalla pakkasella ~15v siksi, että akku latautuisi. Ellei se akku lataudu, niin webasto käytössä on ainakin ongelmia odotettavissa, ellei ajo ole pääsääntöisesti pitkää matkaa. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.
Leave a comment:
-
Taitaa BMW ostaa niitä mitä halvalla sattuu saamaan.
Omassa e90 2008 oli oem akku exiden tekemä ja on nykyinenkin... Tosin hieman reilu 90ah.
(olisiko ollut 92 tai 94ah)
Leave a comment:
-
F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.
Leave a comment:
-
jos ei herjaa airbageja (=kengän paukku on kunnossa) niin olen puristanut kartion takaisin vastakartioonsa siihen tehdyillä tai sopivimmilla pihdeillä joilla saa molempien laipasta kiinni ja varrella on mittaa ainakin nelkyt senttiä että saa sen varmasti jäämään niin ettei enää irtoa...Originally posted by arska67 View Postakku saatiin koodattua paikallisella korjaamolla.
2 viikkoa ajettuni ampu plus kaapeli irti kengästä
mikä tuon voisi aiheuttaa? miten oletta korjannut. uusi kenkä maksaa 380e
nyt on tilapaisesti kiinteä liitos
Leave a comment:
-
Banner taitaa päästä lähimmäksi nykyään, 92ah. Ei vaan oikein laatu ole vakuuttanut.
Leave a comment:
-
Kyllä. Tällä hetkellä suurella osalla akkuvalmistajista 95 Ah on AGM-akuissa standardi. Tuo ero suurimpaan koodattavaan on niin pieni, ettei sillä käytännössä ole merkitystä.Originally posted by markku55 View PostEli paras vaihtoehto on 90Ah AGM akku, koska olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo AGM akkutyyppi on BMW:n valitsema tyyppi auton alkuperäisiin akkuihin? Siis, onko näin?
Leave a comment:
Leave a comment: